co robić po głebokim nurkowaniu

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

co robić po głebokim nurkowaniu

Post autor: jpi » śr maja 30, 2007 9:46 pm

Witam

właśnie wróciłem z małej wyprawki, przód był mniej więcej do połowy lamp, ale pod kątem bo pupcia trochę wyżej, stał przodem jakies 45 minut w wodzie, słyszałem że przyda się sprawdzenie płynów w przednim moście
(witrak mielił w wodzie)
Pytanko może głupie ale dopiero zaczynam i chciałbym wiedzieć od fachowców

jeżeli trzeba coś robić to już zauważyłem ze u góry na moście jest taka szprytna nito śrubka, koreczek na imbusa, nie wiem czy dobrze się domyślam ale badanie ginekologiczne przeprowadza się prze ten otworek

pozdrawiam

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr maja 30, 2007 9:50 pm

Nie musisz masz fabrycznie odpowietrzane mosty chyba że ktoś coć zamotał :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr maja 30, 2007 9:55 pm

klucz13 pisze:Nie musisz masz fabrycznie odpowietrzane mosty chyba że ktoś coć zamotał :)21
Chłopie, co się z Tobą dzieje? :o :o :o :)21
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr maja 30, 2007 10:02 pm

To nie jest głębokość bo odpowietrzenie jest znacznie powyżej pompy waku a na emulsji też się da jeżdzić :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr maja 30, 2007 10:04 pm

Ale nie daleko .... :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr maja 30, 2007 10:06 pm

Ptak pisze:Ale nie daleko .... :)21
To jak stał skosem po lampy to było jeszcze ze 30cm :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » czw maja 31, 2007 7:31 am

Nie wiem jak u innych ale ja miałem orginalne odpowietrzenie skrzyni i reduktora ok pod maską ale mosty to nisko były na wysokości ramy i musiałem je przedłużyć bo jak wjechałem w głębszą kałuże to w tylnim moście miałem emulsje.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 7:52 am

Dobra, dobra

ale jak to sprawdzić? przedni most był cały pod wodą

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » czw maja 31, 2007 9:09 am

odkręć spust delikatnie tak żeby ci zaczeło lecieć i zobaczysz albo wodę (cięższa od oliwy) więc będzie pierwsza leciała a jak mniej wody to jest emulsja taki olej robi się białawy i nie przezroczysty. Kup sobie 5 m wężyka do paliwa taki tani 1 zł za m , wymiar dobierzesz idealnie że wchodzi na wcisk na orginalne odpowietrzniki. Przedni most ma odpowietrznik od strony kierowcy pod serwem od hamulców a tylni koło baku wychodzi od strony wlewu. Łączysz puszczasz wzdłuż ramy i pod maskę wrzucasz przy podszybiu i będzie git.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 9:13 am

Dzięki KONDZIU

to się pobawię w weekend, jakby co to będę pytał

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 10:22 am

no kondzi już Ci napisał, ale odnoszę wrażenie - może mylne - że po zakupie nie wymieniałeś olejów w swoim przybytku !?

moja rada
- weż pojedż do pierwszego sumeprmarketu budowlanego kup sobie za 5 złotych czarne plastikowe wiaderko 5L
- olej elf w80/90 kosztuje kilkanaście złotych/litr - kup dwa litry na jeden most

połuż się pod samochód, na gruszce mostu masz dwie śruby (na dole i mniej więcej po środku są one na klucz do nasadek kwadrat 1/2") zlej to co masz po sobie i poprzednim właścicielu i wlej nowy - razem ok. 40PLN

jedyne co warto zainwestować na zaś to litrowa szczykawka do nalewania oleju - niecała stówka
:D
LR Rendzi stajla :)

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw maja 31, 2007 10:28 am

Tylko, ze niezależnie od długości odpowietrzników, po 45min postoju pod wodą, woda zazwyczaj i tak się dostaje do mostu :)21

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » czw maja 31, 2007 10:38 am

Miałem taką sytuację, że pomimo odpowietrzników po 3h podtopieniu defa wylałem 1.5 litra nadprogramowego szajsu. Szło to wszystko z korka wlewu. Było to w lutym i przy mrozie na drugi dzień po jazdach musiałem szarpać auto na reduktorze,żeby wogóle ruszyło. Ból serca :-? i szybka wymiana oleum
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 10:45 am

a jaki olej polecacie?
ogólnie to mam się zgłosić do mechanika za jakieś 2000 km na wymianę oleju w silniku i w mostach tylko nie wiem czy z mostami tyle czekać czy poprostu tak jak radziliscie odkręcić, zobaczyć co się leje i najwyżej dolać

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » czw maja 31, 2007 10:49 am

Olej mostach to wymień od razu !! Użyj tego co doradził ci TRAWOLT. To jest kilkanaście minut roboty
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 10:52 am

nieśmiało dodam, że w tym samochodzie jest jeszcze skrzynia, reduktor, kule :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw maja 31, 2007 11:03 am

tak sobie czytam posty kolegi @jpi i mnie zgroza ogarnia :o
Zanim w jedzie się w teren wypadało by poznać swój samochód :roll: mnie to zajeło pół roku...ale efekt był taki, że wiedziałem co i jak...a pierwsze "upalanie" pod okiem Krecika obyło się bez strat :)21

Jak tak patrze z perspetkywy czasu to płyny w mostach wymieniałem średnio co 15tyś...po większych wtopach własnie :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 11:03 am

TRAWOLT pisze:nieśmiało dodam, że w tym samochodzie jest jeszcze skrzynia, reduktor, kule :)21
czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw maja 31, 2007 11:07 am

Zacznij od kul :)21 BTW jak spuścisz wszystkie płyny to przeanalizuj ich zawartość będziesz wiedział ile jeszcze włozyć musisz :roll: :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 11:11 am

Tapeworm pisze:Zacznij od kul :)21 BTW jak spuścisz wszystkie płyny to przeanalizuj ich zawartość będziesz wiedział ile jeszcze włozyć musisz :roll: :wink:
eee tam ja nie zaglądam i z tego powodu szczęśliwszy jestem :D
po co się martwić nie uniknionym :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » czw maja 31, 2007 11:11 am

jpi pisze:
czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:
No i jak Ci woda z błotem dostanie się do środka to wszystko korozji się nie pozbędziesz. Normalnie wymieniaj olej tak jak opisano powyżej, jeśli masz dobre uszczelki i zimeringi to będzie ok. żadnych "gestych glutów" (olej + towot). Jeśli most nabrał wody to i z czasem ona wykapie, jednak musisz pamietać o wymianie oleju i nie przeginać z czasoprzestrzenią (okres wymiany + odległość do przejechania). Wszystko.
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 11:13 am przez cichy_SIII_109_SW, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 11:12 am

jpi pisze:
TRAWOLT pisze:nieśmiało dodam, że w tym samochodzie jest jeszcze skrzynia, reduktor, kule :)21
czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:

nieee wyciągasz wszystko, klapki w podłodze i jak flinstonowie
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw maja 31, 2007 11:14 am

Ja pierwsze co zrobiłem to spuściłem wszystko...efekt od pierwszego wjazdu na kanał wiem ,że kule mam w stanie "agonalny jeżdżący"...właśnie kase na nówki odkładam :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 31, 2007 11:15 am

jpi pisze: czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:
Najpierw dorosnac do posiadania czegos innego niz BMW a potem nie narzekac ze legenda sie psuje przy takim traktowaniu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 31, 2007 11:27 am

Discotheque pisze:
jpi pisze: czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:
Najpierw dorosnac do posiadania czegos innego niz BMW a potem nie narzekac ze legenda sie psuje przy takim traktowaniu.
:)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości