FREELANDER GDZIE REDUKTOR ??

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
matee2
 
 
Posty: 146
Rejestracja: śr cze 13, 2007 10:15 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

FREELANDER GDZIE REDUKTOR ??

Post autor: matee2 » śr cze 20, 2007 6:24 pm

MAM ZAMIAR KUPIĆ LR freelandera i chciałe wiedziec coś na temat tego autka planuje autko z silnikiem 1.8i czy wie ktoś np gdzie ma on raduktor bo nie widziałem z nim żadnej dodatkowje dźwigni z góry dzięki za inf

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr cze 20, 2007 6:38 pm

odp. jest prosta - nie ma :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr cze 20, 2007 6:53 pm

o jezzzzuuuuuuuu nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maaaaaaaaaa

Awatar użytkownika
carlos 110
 
 
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:24 pm
Lokalizacja: łÓdŹ

Re: FREELANDER GDZIE REDUKTOR ??

Post autor: carlos 110 » śr cze 20, 2007 6:54 pm

matee2 pisze:MAM ZAMIAR KUPIĆ LR freelandera i chciałe wiedziec coś na temat tego autka planuje autko z silnikiem 1.8i czy wie ktoś np gdzie ma on raduktor bo nie widziałem z nim żadnej dodatkowje dźwigni z góry dzięki za inf
Jako ideowy landroverowiec odradzam zakup wyżej wymienionego produktu, zniechęcisz się do marki i znienawidzisz LRy, proponuję disco, choć sam jeżdżę defem ,ale jeśli myślisz o free to do defa raczej się nie skłonisz.
Military OneTen

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr cze 20, 2007 7:02 pm

nie oceniaj po pozorach, może kolega się skłoni na FC101 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr cze 20, 2007 7:49 pm

albo SII b

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr cze 20, 2007 7:56 pm

nawet jak by w frelku byl reduktor to by było dopiero kupa śmiechu, a tak to przynajmniej fajny wozik uterenowiony :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr cze 20, 2007 7:56 pm

Do FC trudniej wsiąść i nie wynika to bynajmniej z oporów kierownika :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: FREELANDER GDZIE REDUKTOR ??

Post autor: cichy_SIII_109_SW » czw cze 21, 2007 8:07 am

matee2 pisze:MAM ZAMIAR KUPIĆ LR freelandera i chciałe wiedziec coś na temat tego autka planuje autko z silnikiem 1.8i czy wie ktoś np gdzie ma on raduktor bo nie widziałem z nim żadnej dodatkowje dźwigni z góry dzięki za inf
SUVy z reguły nie mają takich wynalazków, a jesli juz to i tak za Ciebie myśli komputer.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: FREELANDER GDZIE REDUKTOR ??

Post autor: mudder » czw cze 21, 2007 1:16 pm

carlos 110 pisze:
matee2 pisze:MAM ZAMIAR KUPIĆ LR freelandera i chciałe wiedziec coś na temat tego autka planuje autko z silnikiem 1.8i czy wie ktoś np gdzie ma on raduktor bo nie widziałem z nim żadnej dodatkowje dźwigni z góry dzięki za inf
Jako ideowy landroverowiec odradzam zakup wyżej wymienionego produktu, zniechęcisz się do marki i znienawidzisz LRy, proponuję disco, choć sam jeżdżę defem ,ale jeśli myślisz o free to do defa raczej się nie skłonisz.
co by nie kupił jak już nie kocha lr-a to na bank znienawidzi :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw cze 21, 2007 3:59 pm

ku se rower górski ......
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw cze 21, 2007 4:09 pm

gdyby frelek miał reduktor to by został pozbawiony większości wad tego auta
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
carlos 110
 
 
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:24 pm
Lokalizacja: łÓdŹ

Post autor: carlos 110 » czw cze 21, 2007 7:24 pm

Elwood pisze:gdyby frelek miał reduktor to by został pozbawiony większości wad tego auta
Freelander, poza ładną linią nadwozia (nie jestem pewien) ma jedną wadę:
BRAK ZALET !!
Military OneTen

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw cze 21, 2007 7:48 pm

Znowu górą logika
:)21
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

goniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: goniu » wt lip 24, 2007 11:56 pm

Witam wszystkich
Jestem od niedawna nabywcą 3landera, nie z wyboru, dostałem go w prezencie. Jak do tej pory wszystko mnie w nim zachwyca, mimo że tak po nim "jedziecie". Autko jest z 98' ma 11600, większość podzespołów (które udało się zidentyfikować mechanikowi) ma oryginalnych.

Elwood napisał: "gdyby frelek miał reduktor to by został pozbawiony większości wad tego auta" a moje pytanie brzmi czy niema takiej możliwości żeby go zamontować? jeśli zapytacie poco inwestować w "shit" typu 3laner i zaczniecie mieszać z błotem nie piszcie prosze, pisze z czystej ciekawości.

Troche poczytałem forum i nadal mam niejasność co do napędu na tylną oś czy jest ona dołączana automatycznie czy jest on stały? z góry dziękuje za info.

Moje odczucie do 3L jest takie że jest to fajne autko dla osoby która zamiast górskich wyzwań potrzebuje czasem przejechać po trudniejszych dla osobówki polnych drogach lub delikatnych bezdrożach. Jak do tej pory mnie nie zawiódł.

Pozdrawiam wszystkich

PS. Następne auto to też będzie LR w brew przeczuciom mudder'a mój ma jeszcze czas bym go znienawidził lecz raczej sie tak nie stanie.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lip 25, 2007 2:03 am

goniu pisze: większość podzespołów (które udało się zidentyfikować mechanikowi) ma oryginalnych.
Przed tobą i mechanikiem jeszcze wiele dziwienia się :wink: co do orginalności...to nie wiem czy to zaleta :)21
goniu pisze: "gdyby frelek miał reduktor to by został pozbawiony większości wad tego auta" a moje pytanie brzmi czy niema takiej możliwości żeby go zamontować?
wiesz wszystko się da... pytanie tylko ile razy przekroczysz wartość samochodu taką operacją :)21
goniu pisze: Troche poczytałem forum i nadal mam niejasność co do napędu na tylną oś czy jest ona dołączana automatycznie czy jest on stały?
...jest dopędzana... to chyba właściwe określenie :)21
goniu pisze: Moje odczucie do 3L jest takie że jest to fajne autko dla osoby która zamiast górskich wyzwań potrzebuje czasem przejechać po trudniejszych dla osobówki polnych drogach lub delikatnych bezdrożach.
wiesz... polonez lepiej w terenie robi, że już o warburgu nie wspomnę :)21
a od takich co ferdkami i różnymi MLami sobie drogę skracali to ja po 40 zł kasuje :lol:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

goniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: goniu » śr lip 25, 2007 2:27 am

Tapeworm dzięki za reakcję ale wciąż nie rozumiem tego że jest "dopędzany" czyli że jest ciągle przekazywana na niego moc, której ilość jest od czegoś zależna?
Wnioskuje po przeczytaniu kilku wątków że największą wadą Freelandera jest wszechobecna elektronika, anomalia: zaletą starego "poldka" gaźnik regulowany śrubokrętem? Jeżeli bym teoretycznie wciepał reduktor to z jakimi kosztami musiał bym sie liczyć i co przy tym dodatkowo zmienić, a co najważniejsze zyskał. Tak krótko bo nie chcę sie na ten temat zbytnio wywodzić gdyż jest on czysto teoretyczny.
Dlaczego tak nisko cenisz zawieszenie freelandera? dzisiaj miałem prosty przykład jak dojeżdżałem polną drogą do działki gdzie były 2 koleiny pomiędzy nimi trawa do kolan jechałem przodem moim ferdkiem za mną ojciec focusem, gdy w pewnym momencie ojciec stanął bo o coś jak sie wyraził "prz.....ł" miską. Takie jest zastosowanie moim zdaniem ferdka bardzo delikatne drogi gruntowe. Nie mówię że ktoś odrazu ma sie nim porywać na przeprawy ramie w rami z Disco.

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » śr lip 25, 2007 6:55 am

LR Free ma stały napęd na 4 koła. Często "zbyt" stały.

Silnik w aucie masz poprzecznie, jak chcesz w to reduktor włożyć?
LR2 - jej
LR3 - jego

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » śr lip 25, 2007 7:26 am

@goniu
Zapomnij przez chwilę o tym forum,jedz do dobrego mechanika znającego 3landery,zrób serwis a potem jeżdzij i się ciesz.
:)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lip 25, 2007 8:34 am

@goniu napęd jest stały, tylko nie poprzez centralny mechanizm różnicowy a poprzez mocno zeszperowaną wiskozę (Tak przynajmniej C&J kiedyś stwierdził). Czyli na tylną oś cały czas jest przekazywany moment obrotowy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

goniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: goniu » śr lip 25, 2007 9:14 am

Ok już wszystko rozumiem. Zgenty planuje właśnie jechać do ASO żeby mi zrobili przegląd i powiedzieli właśnie na ile sprawne mam autko. Maq odpowiedź jest prosta poprzecznie ;) mechanik ze mnie żaden pytałem z ludzkiej ciekawości.
A czy ktoś z was może mi powiedzieć mam taki objaw przy skręcaniu lekkiego stukania, przy małej prędkości synchronicznie coś stuka lub "pyka". Nie zawsze to następuje i tylko przy średnim skręcie.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lip 25, 2007 10:49 am

goniu pisze: Dlaczego tak nisko cenisz zawieszenie freelandera? dzisiaj miałem prosty przykład jak dojeżdżałem polną drogą do działki gdzie były 2 koleiny pomiędzy nimi trawa do kolan jechałem przodem moim ferdkiem za mną ojciec focusem, gdy w pewnym momencie ojciec stanął bo o coś jak sie wyraził "prz.....ł" miską.
ja mówiłem o prawdziwych samochodach, a nie o fordzie :)21
to raz, a dwa... nikt przy zdrowych zmysłach nisko zawieszonym samochodem w koleiny nie wjeżdża... ferdkiem też chyba, że masz znajomego tłumikarza :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lip 25, 2007 11:01 am

goniu pisze:A czy ktoś z was może mi powiedzieć mam taki objaw przy skręcaniu lekkiego stukania, przy małej prędkości synchronicznie coś stuka lub "pyka". Nie zawsze to następuje i tylko przy średnim skręcie.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Przegub ? :roll:
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr lip 25, 2007 11:01 am

goniu pisze:planuje właśnie jechać do ASO żeby mi zrobili przegląd i powiedzieli właśnie na ile sprawne mam autko.
Taaa, w ASO to Ci na pewno powiedzą...:)21
Jak chcesz wszystko wiedzieć i nie chcesz żeby ktoś spartolił to jedź do warsztatu specjalizującego się w LRach, większa gwarancja fachowości, bo ASO to trochę jak budżetówka jest ;) Koledzy z tego forum od LR Ci podpowiedzą gdzie jechać w Twoim rejonie.
goniu pisze: A czy ktoś z was może mi powiedzieć mam taki objaw przy skręcaniu lekkiego stukania, przy małej prędkości synchronicznie coś stuka lub "pyka". Nie zawsze to następuje i tylko przy średnim skręcie.
Przeguby.

Złośliwymi opiniami kolegów się nie przejmuj. LR to syf i tu się zgodzę :)21 Ale skoro w swoim dobrze się czujesz i w pełni spełnia Twoje wymagania to się nie przejmuj opiniami pochodzącymi od hardkorowców, dla których jedynym słusznym samochodem jest seria z lat 70tych, która ledwo jeździ i wygląda jak śmietnik :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lip 25, 2007 11:07 am

Damian pisze: dla których jedynym słusznym samochodem jest seria z lat 70tych, która ledwo jeździ i wygląda jak śmietnik :)21
mówi się: jeździ gdy chce :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość