głębokość brodzenia, walka z korozją i nie tylko...

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

rudy102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 8:24 pm
Lokalizacja: Olkusz

głębokość brodzenia, walka z korozją i nie tylko...

Post autor: rudy102 » ndz cze 24, 2007 10:28 pm

Czołem Wszystkim.
Marzenie się spełniło i do naszej rodziny dołączył LR Discovery '95 (tdi). Moje trochę bardziej to marzenie niż żony, ale jak zobaczyłem rumieniec i szczęście na jej twarzy, gdy beztrosko hasała po ubłoconej łące (dyskiem właśnie), to już jestem spokojny i wiem, że też go kocha.

Czesław, dziękuję za cierpliwość i rady, bo to ja zawracałem Ci głowę kilka dni temu w temacie rozrządów, olejów, filtrów i innych takich.
Pan Józef już ugościł autko i przy nim dłubie, a uchem czujnym i wrażliwym wyczaił przy okazji, że łożysko do sprzęgła wiskozowego buczy, więc czekają mnie jeszcze poszukiwania i dodatkowe zakupy.

Pozwólcie, że wrzucę kilka pytań - trochę każde z różnej beki, ale nie chciałbym mnożyć wątków. Jeśli gdzieś na forum są już odpowiedzi na pytania, które mnie męczą - proszę o podpowiedź gdzie, choć starałem się przejrzeć tematy i posty w miarę dokładnie.

1. do jakiej głębokości wody można spokojnie wjeżdżać Dyskiem, które nie było dostosowywane do jazy w teren? Spokojnie - w sensie bez obaw o wyjechanie z przeszkody wodnej i o dalszą bezproblemową eksploatację auta i manie z niego radości. Co ewentualnie warto/należy zrobić, zanim zacznie się przemierzać strumienie, rzeki i potoki?

2. mimo, że jeszcze nigdzie nie brodziłem, to podłoga w autku ma najwyrazniej poważny problem z wiglocią. Taka pianko-gąbka która jest na podłodze w bagażniku i w cżęści pasażerskiej była (gdy do niej zajrzzałem bo zakupie) po prostu mokra. A ostatnio, po niezłej rozpierdówie, która przeszła nad moim miastem (wóz stał pod gołym niebem) podłogę również miałem mokrą, a gdy ruszyłem, to woda strużkami kapała mi na paluchy u stóp. Szyberdachy były pozamykane i mam wrażenie, że są szczelne. Gdzie szukać przyczyn problemów? Jak zaradzić?

3. prawdobodobnie w związku z problemami z wilgocią, podłoga w aucie ma kupę rdzawych plam (fi max 4 cm). Jaką chemię polecacie do walki z korozją, gdy już uda mi się doczyścić te miejsca mechanicznie? Jakieś rady?

4. się złożyło, że z Holandii przywiozłem wspomniane autko jako ciężarówkę. Czeka mnie w związku z tym zakup tylnej kanapy i szyb do tylnych trzwi (bo, aby być ciężarówką w Holandii trzeba spełnić kilka warunków). Czy możecie polecić jakieś miejsca (w sieci i nie tylko), w których można zaopatrzyć się (w rozsądnych cenach) w używane części do naszych samochodów?

Będę wdzięczny za wszelkie rady i opinie.
Pozdrowienia,

Wojtek

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pn cze 25, 2007 5:39 am

Ad1
Rrura pcv lub kwasiak + kominek z agromy lub safari snorkel około 800-1500pln na ebayu jakiś kolo z angolandu pcha
otwórz klapę zobacz na jakiej wysokości filtr powietrz wciąga powietrze i odejmij pi razy oko kilka cm, musisz się zastanowić czy napewno będziesz zatapiał swojego bo montowanie snorkela jest jakąś tam ingerencją w blachy itp
no i polecam lift zawiechy (np. scorpion 2") pakietowo lub zasięgnij pomocy np u czesława albo Ola albo innego Lr'owca

Ad2 + Ad3
czym prędzej wypierniczyć te wygłuszonka
o reszcie znajdziesz tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Ad4
allegro.pl
ebay.pl
czy będzie to rozsądna cena trudno powiedzieć, ja do swojej 200 szukam kanapy i pasów od pół roku i dupa

witaj w klubie i miłej zabawy
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn cze 25, 2007 6:13 am

1. - masz w instrukcji - a jak nie ma instrukcji - do ok 50 cm, a biorac poprawke ze w wodzie nigdy nie jest rowne dno i dolki sie zdarzaja - do zanurzenia 3/4 kola.

2. Na 101% trzeba zalatac dziury w podlodze - wnetrze i bagaznik -> do blacharza. Przy okazji sprawdz pozostale 75 miejsc gdzie typowo korozja sie pojawia.

3. Forum -> farby i lakiery

4. Allegro lub telefon, z ktorego juz korzystales :)

PS.
Na wszystkie twoje pytania sa szczegolowe odpowiedzi na forum.
poszukaj cierpliwie.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pn cze 25, 2007 6:29 am

Tia ..................
Podłoga, słupki, nadkola ..............
Nowe płyny .........
itd itd ....
A było kupić rower :)21 :)21 :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

rudy102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 8:24 pm
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: rudy102 » pn cze 25, 2007 8:35 am

Podziękował Koledzy.
Podoczytuje forum - faktycznie umknęło mi kilka wątków...

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn cze 25, 2007 9:25 pm

[quote="jpi"]Ad1
Rrura pcv

ale porada

to nie pasuje do samochodu marki LAND ROVER
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn cze 25, 2007 9:32 pm

Ale rura z alu chyba pasuje?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn cze 25, 2007 9:34 pm

alu to tak ale w kolorze nadwozia :):)


ja do 110 wlasnie bede robil w wersji seria hand made czyli ze stalowej cienkosciennej wystajaca prosto z gornej czesci blotnika
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 26, 2007 5:25 am

Broncosaurus pisze:alu to tak ale w kolorze nadwozia :):)


ja do 110 wlasnie bede robil w wersji seria hand made czyli ze stalowej cienkosciennej wystajaca prosto z gornej czesci blotnika
jak bardzo cienkościennej??
ja chce zrobić jakieś fi 80x2-4
lub z profila prostokątnego 20x40
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 26, 2007 1:58 pm

jpi pisze: lub z profila prostokątnego 20x40
:)20 dobry jesteś
po ciężkim dniu wreszcie się uśmiałem :)2

proponuję weź w rękę rurę o średnicy 80 mm i profil 20x40 i na oko porównaj, jak Ci się pola przekroju nie chce liczyć :D
jpi pisze:jak bardzo cienkościennej??
ja chce zrobić jakieś fi 80x2-4
wiesz cienkościenna to coś w okolicach 1 mm, a z 4 mm to Ty sobie rurki na zderzaku zrób :D

a i słyszałem że fi 70 mm wystarcza :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 26, 2007 4:39 pm

TRAWOLT pisze:
jpi pisze: lub z profila prostokątnego 20x40
:)20 dobry jesteś
po ciężkim dniu wreszcie się uśmiałem :)2

proponuję weź w rękę rurę o średnicy 80 mm i profil 20x40 i na oko porównaj, jak Ci się pola przekroju nie chce liczyć :D
jpi pisze:jak bardzo cienkościennej??
ja chce zrobić jakieś fi 80x2-4
wiesz cienkościenna to coś w okolicach 1 mm, a z 4 mm to Ty sobie rurki na zderzaku zrób :D

a i słyszałem że fi 70 mm wystarcza :)21
bo nie chodziło o podobną pow przekroju (aczkolwiek jesteś już drugi co proponuje siedemdziesiątkę) tylko co by prostokątny ładnie do budy przylegał,
a z tym 20x40 to rzeczywiście przegiąłem, jakoś tak napisałem a potem sobie unaoczniłem jakie to qrduplaste - bidok by niedotlenienia 4 garków dostał
ale tak 50x100 to już styka - tylko będzie trudno cyklonik z agromy dopasować (z kwasiaczka raczej nie robią a taki czarny glut na końcu srebrej rury będzie wyglądał jak gie w lesie)
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 26, 2007 7:32 pm

jpi pisze:...ale tak 50x100 to już styka - tylko będzie trudno cyklonik z agromy dopasować (z kwasiaczka raczej nie robią a taki czarny glut na końcu srebrej rury będzie wyglądał jak gie w lesie)
choć daleki jestem od takich stwierdzeń to:

... o boże :)20

Ty weź no sobie kup podróbkę z aledrogo albo ... sprzedaj samochód :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt cze 26, 2007 7:34 pm

kurde, ja mam zwykłą zardzewiałą pogiętą rurę, z cyklonem na końcu 8)
wy sobie misie porządne filtry powietrza wstawcie...olejowe :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt cze 26, 2007 7:41 pm

Tapeworm pisze:kurde, ja mam zwykłą zardzewiałą pogiętą rurę, z cyklonem na końcu 8)
wy sobie misie porządne filtry powietrza wstawcie...olejowe :)21
nie którym to olej by się jeszcze gdzieś indziej przydał :wink: :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 26, 2007 10:20 pm

qrna sorki że przez przypadek znowu rozpętałem wojnę snorkelową :cry:

Panowie chyba najważniejsza jest dobra zabawa i funkcjonalność sprzętu a nie walory estetyczne (jak ktoś ma to w d.... to dlaczego nie może mieć tak jak się jemu podoba)

PS.
1 - co to za bryki (obstawaim na amerykany)???
2 - czy ja tam widziałem Ola :D :D :D
http://pl.youtube.com/watch?v=w1b3uTa2f ... ed&search=
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt cze 26, 2007 10:31 pm

i jeszcze sobie zamontuj katiusze na dachu

a poważnie dla rudego102... zajrzyj pod samochód nie zaczynaj od snorkela... bo moim zdaniem to urządzenie powoduje wzrost ciśnienia przeprawowego a spadek zdrowego rozsądku
co do zaś zaglądania pod spód sprawdź czy mosty mają odpowietrzenie zainstalowane - czyli o ile dobrze gadam powinna z każdego mostu (na jego górnej płaszczyźnie) rurka/przewód piąć się w górę gdzieś tam - sprawdź czy jest i jak wysoko sięga
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 26, 2007 10:37 pm

RAF z Ochoty pisze:i jeszcze sobie zamontuj katiusze na dachu

a poważnie dla rudego102... zajrzyj pod samochód nie zaczynaj od snorkela... bo moim zdaniem to urządzenie powoduje wzrost ciśnienia przeprawowego a spadek zdrowego rozsądku
co do zaś zaglądania pod spód sprawdź czy mosty mają odpowietrzenie zainstalowane - czyli o ile dobrze gadam powinna z każdego mostu (na jego górnej płaszczyźnie) rurka/przewód piąć się w górę gdzieś tam - sprawdź czy jest i jak wysoko sięga
oj Kolega nie śledzi dokładnie forum !! :D :D :D

odpowietrzniki są, drożne, oleje w mostach wymienione, kule też cacy
rozsądek jest (w miarę) tylko ostatnio jakoś tak wlepiłem i z halogenów trzeba było wodę wylewać i parchol kolegi stracił zderzak z belką spawaną do ramy bo była po jakimś dziwnym tuningu :)2 ogólnie jest ok i lr jest pieszczony :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

rudy102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 8:24 pm
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: rudy102 » śr cze 27, 2007 1:05 am

RAF z Ochoty pisze:i jeszcze sobie zamontuj katiusze na dachu

a poważnie dla rudego102... zajrzyj pod samochód nie zaczynaj od snorkela... bo moim zdaniem to urządzenie powoduje wzrost ciśnienia przeprawowego a spadek zdrowego rozsądku
co do zaś zaglądania pod spód sprawdź czy mosty mają odpowietrzenie zainstalowane - czyli o ile dobrze gadam powinna z każdego mostu (na jego górnej płaszczyźnie) rurka/przewód piąć się w górę gdzieś tam - sprawdź czy jest i jak wysoko sięga
A no właśnie miałem dopytać, czy to tylko wysokość, z której motor zasysa powietrze determinuje głębokość, do jakiej można sobie pozwolić na brodzenie. Ok - rzucę okiem okiem, czy z mostów mi jakieś rurki wystawają i jeśli odpukać nie, to co (jak znowu numerki dam, to może łatwiej się będzie odnieść zainteresowanym, hm?):
1. odpuścić sobie w ogóle jazdę po wodzie (tak nawet do 3/4 wysokości koła)?
2. Czym to grozi, jeśli się ciek wodny przetnie bez takich rurek z mostów i czym grozi jakby Dysko się zakrztusiło przez filtr powietrza wodą?
3. Czy jest jeszcze coś, co wpływa na możliwości jazdy po wilgotnym? Co z elektryką na przykład?
4. A i może gupie pytanie dla fachowców, ale silnikowi to nie zaszkadza, dy taki rozgrzany wjeżdża całym autem w zimną wodę i jest nią ochlapywany? Nic tam nie ma prawa pierdalnąć w związku z takim szokiem termicznym?

A, i jeszcze wracając na chwilkę do tej wilgoci na podłodze. Jasne, że mogę wypieprzyć te gąbko-gumy, ale to nie dlatego mam mokrą podłogę, że one tam są, tylko dlatego, że skądś mi się tam kurcze leje. Podłoga wygląda na całą, a obiło mi się o ucho, że te wersje z szyberdachami (a ja taką właśnie posiadam) lubią tak mieć, bo gdzieśtam cośtam - jakieś odprowadzenie wody się zatyka i takie są efekty.
Niewiele, jak to usłyszałem się tak naprawdę dowiedziałem, więc kolejne pytania:
5. Czy to prawdopodobna wersja?
6. Jak sobie poradzić (udrożnić tę instalację, czy co) - być może macie jakieś doświadczenia?

Dobrej nocy Koleżanki i Koledzy i senkju z góry za rady.



Kurde, Ptak, zgadza się - rower, to faktycznie byłaby jakaś alternatywa, ale miłość - poraz kolejny się przekonuję - jest ślepa...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr cze 27, 2007 5:17 am

rudy102 pisze:
RAF z Ochoty pisze:i jeszcze sobie zamontuj katiusze na dachu

a poważnie dla rudego102... zajrzyj pod samochód nie zaczynaj od snorkela... bo moim zdaniem to urządzenie powoduje wzrost ciśnienia przeprawowego a spadek zdrowego rozsądku
co do zaś zaglądania pod spód sprawdź czy mosty mają odpowietrzenie zainstalowane - czyli o ile dobrze gadam powinna z każdego mostu (na jego górnej płaszczyźnie) rurka/przewód piąć się w górę gdzieś tam - sprawdź czy jest i jak wysoko sięga
A no właśnie miałem dopytać, czy to tylko wysokość, z której motor zasysa powietrze determinuje głębokość, do jakiej można sobie pozwolić na brodzenie. Ok - rzucę okiem okiem, czy z mostów mi jakieś rurki wystawają i jeśli odpukać nie, to co (jak znowu numerki dam, to może łatwiej się będzie odnieść zainteresowanym, hm?):
1. odpuścić sobie w ogóle jazdę po wodzie (tak nawet do 3/4 wysokości koła)?
2. Czym to grozi, jeśli się ciek wodny przetnie bez takich rurek z mostów i czym grozi jakby Dysko się zakrztusiło przez filtr powietrza wodą?
3. Czy jest jeszcze coś, co wpływa na możliwości jazdy po wilgotnym? Co z elektryką na przykład?
4. A i może gupie pytanie dla fachowców, ale silnikowi to nie zaszkadza, dy taki rozgrzany wjeżdża całym autem w zimną wodę i jest nią ochlapywany? Nic tam nie ma prawa pierdalnąć w związku z takim szokiem termicznym?

A, i jeszcze wracając na chwilkę do tej wilgoci na podłodze. Jasne, że mogę wypieprzyć te gąbko-gumy, ale to nie dlatego mam mokrą podłogę, że one tam są, tylko dlatego, że skądś mi się tam kurcze leje. Podłoga wygląda na całą, a obiło mi się o ucho, że te wersje z szyberdachami (a ja taką właśnie posiadam) lubią tak mieć, bo gdzieśtam cośtam - jakieś odprowadzenie wody się zatyka i takie są efekty.
Niewiele, jak to usłyszałem się tak naprawdę dowiedziałem, więc kolejne pytania:
5. Czy to prawdopodobna wersja?
6. Jak sobie poradzić (udrożnić tę instalację, czy co) - być może macie jakieś doświadczenia?

Dobrej nocy Koleżanki i Koledzy i senkju z góry za rady.



Kurde, Ptak, zgadza się - rower, to faktycznie byłaby jakaś alternatywa, ale miłość - poraz kolejny się przekonuję - jest ślepa...
1. nie odpuszczać- bo jest fajnie
2. tak czy inaczej jak sobie pobrodzisz to musisz odkręcić taką nakrętkę na klucz kwadratowy która jest pośrodku mostu w tej części "kulowatej) wsadzić palucha i organoleptycznie zalukać jaki ma kolor i konsystencję - takie mleczne coś znaczy że masz wodę i trza to wszytko zlać - taka sama nakrętka tylko od spodu
zalej np mobilube gsx 80 w (ogónie olej 80w 90) lub jak często i dużo szalejesz to moze być hipol - byle często zmieniać (rada od qmpla który dużo upalał)

jak filtr załapie to zależy ile jak duża to raczej kaplica :D

3 u mnie nic tylko się pasek od altka ślizga - stałem zatopiony przodem przez 40 minut do połowy lamp i nic tylko witrak chlupotał w wodzie

4 dziurawy jest ?? :D mi wcieka jakoś od przeddniej części tunelu z góry,
szyberdachy owszem ciękną ale u mnie wali na siedzenie z tyłu

miłego taplanka :D [/i]
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość