Problem z odpaleniem TD5 - totalna cisza "po burzy"

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Problem z odpaleniem TD5 - totalna cisza "po burzy"

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 7:14 am

Witam,

mam do Koleżeństwa z Forum pytanie. W jednym z postów znalzałem informację Kolegi Borty, że z przedniej szyby mogą być zacieki, których nie widać na pierwszy rzut oka i mogą zamoczyć BCU montowane pod przednią szybą. Mam prośbę o radę - pomoc, pytanie: po całonocnej ulewie dwa dni temu moje TD5 zrobiło mi rano psikusa i nie odpaliło - przekręcam kluczyk i cisza. Wodę miałem (troszkę) na tylniej rolecie i lekko wilgotny sufit obok tylniego szyberdachu z czego to pewnie nakapałao, ale nie w tym rzecz.

Czy to, że auto nie odpala może mieć związek z tym BCU? Co powinienem zrobić? Czy mam auto holować / wlec na lawecie do jakiegoś elektryka. Moje TD5 jest w automacie. Próbowałem auto odpalić z kodu z kluczyka - wpisałem poprawnie bo zgodnie z tym co pisze w instrukcji po całej kombinacji aut zrobiło mi bep bep (czyli dwa razy), potem pięć minut czekania aż dioda zgaśnie, myk do środka, kluczyk w stacyjkę, czekam na świece i cisza dalej.

Proszę powiedzcie czy to może być to cholerne BCU? Jak to sprawdzić i jak sobie z tym poradzić by auto odpaliło? Dzisiaj jest wiatr i słoneczna pogoda - czy to może samo wyschnąc (wiem pytanie idiotyczne ale tonący chwyta się brzytwy)?

Z góry dziękuję za pomoc?

Karolek_C
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 11:47 am

PUK PUK

Nie żebym się niecierpliwił, ale czy nikt na forum nie jest w stanie wspomóc mnie jakąś wskazówką.

Umówiłem się już z warsztatem posiadającym komputer, ale może macie jakieś wskazówki?

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr cze 27, 2007 11:50 am

no sorki ale ja w td5 to nawet nie siedzialem ;)

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » śr cze 27, 2007 12:57 pm

Objaw może również wskazywać na czujnik położenia dźwigni skrzyni biegów, nie odpalisz jak dźwignia jest w innym położeniu niż P lub N. Zakładam, że wiesz o tym.
Więc mimo fizycznej obecności jej w jednym z tych położeń, może to jest problem ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr cze 27, 2007 1:10 pm

Cienki jesteś Henry, bo ja siedziałem a nawet dostałem do pokierowania sobie przez kilka km D2 TD5 ale to nie ma to związku z jakimś większym doświadczeniem związanym z tym modelem a co za tym idzie również pomóc nie mogę :wink:

Karol powiedz czy próbowałeś go ponownie odpalić po procesie suszenia wiatrem i słońcem.

BTW myślałem że w dwójkach już uszczelnili szyberdachy :(
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr cze 27, 2007 1:32 pm

moge byc i cienki 8)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 1:37 pm

Dzisiaj dopiero jest suchy wietrzyny i słoneczny dzień, więc jak wrócę do domu to sprawdzę i jak nic to zaciągam go do elektryka.

Tak z dźwignią Wiem, ale akurat ten czujnik mama sprawny i dla pewności machałem kilka razy tam i z powrotem próbując odpalić i na P i na N, ale nic nie dało :(
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr cze 27, 2007 1:38 pm

jesli chodzi o holowanie to wbij sobie luz na reduktorze i mozesz sie holowac. ja bym bardziej obstawiał rozrusznik niż zamokniecie czegos tam.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr cze 27, 2007 1:54 pm

maristez pisze:... ja bym bardziej obstawiał rozrusznik niż zamokniecie czegos tam.
a może wystarczy naładować akumulator :)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 2:20 pm

AKUMLATOR ŻYLETA, WIĘC TO NIE TO

ja obstawiam na zamoknięcie bo miałem wodę na rolecie, więc może i z szyby pociekło albo i cuś się dostało na jakiś komputer?

A możę i rozrusznik?

Stało się to po całonocnej ulewie i dlatego myślę o zamoknięciu :(
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr cze 27, 2007 2:27 pm

kontrolki normalnie sie palą? swiece grzeją - czy słychać cykniecie z rozrusznika jak krecisz kluczykiem? czy kontrolki przygasają?

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 3:06 pm

Po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą się tak samo - nie przygasają a po przekręceniu kluczyka nie słychać nawet cyknięcią na rozruszniku - tak jakby do niego wogóle prąd nie dochodził dlatego myślę o immo albo jakimś innym komoputrze - może jakiś zaśniedziały styk?
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr cze 27, 2007 3:13 pm

Jeśli stanął automat rozrusznika, to będą dokładnie takie objawy jak opisałeś.
Nie wiem, jaki tam jest dostęp do niego, ale nie zaszkodzi lekko zdzielić go młotkiem. Najlepiej, jak jedna osoba przekręca kluczyk, a druga przykłada niutony.

:)21

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 3:29 pm

Zawsze mi się wydawało, że jak coś nie tak z rozrusznikiem to jest lekkie cyk a u mnie cisza absolutna. Młotkiem wczoraj już kilka razy stukałem i nic nie pomogło :( ale dzięki za radę
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr cze 27, 2007 3:31 pm

moze spróbuj kablami podpiac drugie auto. moze wiekszy prąd rozruchowy coś da. albo odłacz aku na troche moze coś cie zrestartuje. a wogóle to sie nie znam ale tak bym próbował.

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr cze 27, 2007 9:48 pm

Nawet odłączyłem na parę minut akumlator i nic to nie dało - poza tym, że muszę wyciągnąć radio bo kod do radia mam na obudowie by się nie zgubił ;-)

Auto zaciągnąłem wieczorem do serwisu co ma komputra i specjalizuje się m.in. w land roverach - ciekawe co wyniknie i jak szybo i jak drogo się z tym uporają :(
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr cze 27, 2007 10:36 pm

Karolek_C pisze:Auto zaciągnąłem wieczorem do serwisu co ma komputra i specjalizuje się m.in. w land roverach - ciekawe co wyniknie i jak szybo i jak drogo się z tym uporają :(
Jak tam gdzie myślę to będzie bolało a efekt mizerny :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw cze 28, 2007 6:44 am

klucz13 pisze: Jak tam gdzie myślę to będzie bolało a efekt mizerny :)21
Np. jak ni ma efektu to ja nie place.

To tak jakby pojsc do sklepu,cos poogladac i zaplacic normalnie :)21

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » czw cze 28, 2007 10:33 am

A czy Kolega Klucz13 zdradzi nam dlaczego ma takie przypuszczenia, może chociaż na PW?
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » czw cze 28, 2007 11:56 am

No i mamy zagadkę :(

W serwisie podeszli do auta włożyli kluczyk i auto odpaliło ??? Ponoć świecą się dwie kontrolki od skrzyni biegów i reduktora czy jakoś tak. Skrzynię mam w automacie i olej na pewno dobry bo była na wymianie miesiąc temu u Przyjaciela, który specjalizuje się w automatach i jest w tym bardzo dobry, więc na pewno nie jest to brak oleju, bo nic mi nie kapie :(

No i co to może być - czy ktoś z Was wie? Ponoć na komputerze świeci się im jakiś błąd którego nie mogą skasować i ustalić co to może być - czyli pewnie coś od tych kontrolek? Czy wiecie może gdzie jest komputer od skrzyni? Może mi go zalało podczas tej ulewy i stąd przyczyna?

Pozdrawiam, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » czw cze 28, 2007 12:24 pm

Karolek_C pisze:No i mamy zagadkę :(

W serwisie podeszli do auta włożyli kluczyk i auto odpaliło ??? Ponoć świecą się dwie kontrolki od skrzyni biegów i reduktora czy jakoś tak. Skrzynię mam w automacie i olej na pewno dobry bo była na wymianie miesiąc temu u Przyjaciela, który specjalizuje się w automatach i jest w tym bardzo dobry, więc na pewno nie jest to brak oleju, bo nic mi nie kapie :(
Czy mówisz o dwóch kontrolkach w kolorze zielonym w kształcie kół zębatych i literkach M i S w środku ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
borty
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:18 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: borty » czw cze 28, 2007 1:13 pm

JarekM pisze:
Karolek_C pisze:No i mamy zagadkę :(

W serwisie podeszli do auta włożyli kluczyk i auto odpaliło ??? Ponoć świecą się dwie kontrolki od skrzyni biegów i reduktora czy jakoś tak. Skrzynię mam w automacie i olej na pewno dobry bo była na wymianie miesiąc temu u Przyjaciela, który specjalizuje się w automatach i jest w tym bardzo dobry, więc na pewno nie jest to brak oleju, bo nic mi nie kapie :(
Czy mówisz o dwóch kontrolkach w kolorze zielonym w kształcie kół zębatych i literkach M i S w środku ??
którakolwiek by to nie była to stawiam na problemy z instala cją elektryczną:, niskie napięcie ładowania, słaby aku(nawet jeżeli teoretycznie jest dobry), zaśniedziała albo luźna klema, słaba masa przy nadkolu, inne podobne a nie zdefiniowane przypadki. Skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Przypuszczalnie kłopoty z rozruchem wynikły z tej samej przyczyny, nie została ona usunięta ale w trakcie transportu coś chwyciało drobny styk.
Kasować nie ma co, skasuje się samo jak będzie dobry prąd. Nie identyczne, ale podobne doświadczenia miałem jak elektryk nie przykręcił kabli.

Chyba że to sterownik skrzyni, ale to by chyba pokazał test serwisowy....
Td5DISCO
Grupa D!

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » czw cze 28, 2007 2:02 pm

I właśnie się chyba znalazło rozwiązanie, gdyż do mnie dzwonili, że przetarł sie potencjometr od skrzyni i go naprawią i że skoro jechałem z przekręconym kluczykiem na holu mając odłączony napęd to komputer wykazał błąd bo skrzynia i reduktor "czuły" że auto jedzie.

Nie wiem jakie kontrolki bo siedzę w pracy ale z tego co mówili to pewnie sa to te od trybu manual i sport bo innych od skrzyni nie pamiętam. Ale już mnie zapewnili, że dadzą rady to skasować, więc luzik.

Dzieki za pomoc.

No więc mamy nowe doświadczenie z angielskim żartem: jak deszcz popada to może to wpłynać na potencjometr automatu mimo iż w trakcie całego deszczu auto stało pod domem ;-) Dziwne tylko, że nie pomogło machanie dźwignią przód tył co ponoć normalnie pomaga.

Dzięki za rady, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » czw cze 28, 2007 3:41 pm

Skoro rozmawiamy o kontrolkach, to czy u Was też występuje bardzo upierdliwie zjawisko.
Otóż po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki oraz nie uzbrojeniu alarmu, bo np. gawędzimy z miłym policjantem z drogówki
próba odpalenie silnika ponownie skutkuje tym, że otrzymuję sygnał dźwiękowy i obie te kontrolki migają.
Silnik można odpalić, można jechać, ale skrzynia pracuje raczej w trybie awaryjnym - zmienia biegi b.wolno i auto ma słabą dynamikę.
Jedynym rozwiązaniem jest uzbrojenie alarmu, rozbrojenie i odpalenie ponownie.
Wiążę to raczej z alarmem/imobilizerem gdyż w przypadku kiedy silnik nie chodzi, kluczyk jest przekręcony do pozycji I - gra radio,
problem nie występuje.

Czego się jeszcze można przyczepić ??
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw cze 28, 2007 4:27 pm

Karolek_C pisze: Ponoć na komputerze świeci się im jakiś błąd którego nie mogą skasować i ustalić co to może być - czyli pewnie coś od tych kontrolek?
dobry serwis jak nie wiedza co to za blad...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości