Luz na pedale sprzęgła

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

MichalK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Luz na pedale sprzęgła

Post autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:16 pm

Dzisiaj sprzęgło zaczęło chodzić jak - nie przymierzając - w mercedesie.
W zasadzie bez oporów. Dodatkowo pojawił się luźny skok pedału sprzęgła.
(pedał trzyma się chyba tylko na swojej sprężynie, a nie ma oporów z linki).
Co to może być - możliwe, że linka przesunęła się na mocowaniu o kawałek??
Oczywiście sprzęgło działa w zasadzie bez zarzutu - poprawnie wysprzęgla i się nie ślizga.
pozdrawiam,
Disco 200Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:21 pm

no skoro teraz chodzi lekko i dobrze zmienia biegi itd. to znaczy że teraz Ci się naprawiło :)21
LR Rendzi stajla :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt cze 29, 2007 9:22 pm

Linki :o
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:22 pm

płyn sprawdziłeś ?? bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:24 pm

Tapeworm pisze:płyn sprawdziłeś ?? bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne :)21
ale jak by nie miał płynu to chyba by nie za bardzo biegi zmieniał :)21
LR Rendzi stajla :)

MichalK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:27 pm

Nie wiem - nie zastanowiłem się - czyli nie ma linki?
:) Wybaczcie laikowi.
W takim razie jak skonstruowany jest mechanizm?
Disco 200Tdi

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:28 pm

no co ty, wyłączasz silnik trójka i faja :)21
jak mi się wysprzeglik anihilował to tak jeździłem :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt cze 29, 2007 9:34 pm

MichalK pisze:czyli nie ma linki?
brak linki to pikus....

wyobraz sobie ze tam jest plyn hamulcowy :lol:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:34 pm

pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny :)
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » pt cze 29, 2007 9:38 pm

zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt cze 29, 2007 9:41 pm

mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:42 pm

jogibabuu pisze:zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia :)21
bo wiesz jak już się spłukali na naprawach i nie mają czym jeżdzić to szukają powodu do odstresowania :wink:
LR Rendzi stajla :)

MichalK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:42 pm

Świetne pytanie, Olku...:)
Disco 200Tdi

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:43 pm

prawą dłonią pałe trzymasz więc kluczyk do lewej :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » pt cze 29, 2007 9:46 pm

LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
Najlepiej poprosić obsługe stacji żeby otworzyła wlew :)21
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:50 pm

LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
kiedyś oglądałem program w TV gdzie mówili o pożarach na stacjach benzynowych i zalecali jedną ręką (chyba lewą :wink: ) dotykać karoseri by rozładować potencjalne ładunki elektryczne - powaga :D

ale to bardziej dotyczyło benzyny bo w niej się palą opary, a Ty masz disla więc nie wiem :)21
LR Rendzi stajla :)

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » sob cze 30, 2007 12:51 pm

Tapeworm pisze:pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny :)
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje :)21
a na członka ma odpowietrzać skoro twierdzi, że sprzęgło działa dobrze?
znaczy - trzyma i rozłącza gdy trza zmienić bieg

coś mi się kołacze pod czaszką, że Bocian kiedyś robił habilitację z jakiegoś mimośrodu na ośce pedału właśnie sprzęgła - może to to?
Disco 3.9 LPG

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » sob cze 30, 2007 12:53 pm

LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
ja zazwyczaj mam fest zakręcone (bak pod fotelem) więc używam do otwarcia obu rąk => kluczyk na smyczy na szyi lub w stacyjce.
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob cze 30, 2007 12:56 pm

Wiesz Disco to nie Seria... niestety uwstecznili się angole i chyba nie ma już regulacji na pompie :roll: :)3
A ta mimośroda, fakt to może być to, na szczęście poza wysprzęglikiem nigdy w Disco nie musicalem grzebać :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lip 01, 2007 9:08 am

Pedal steruje pompa przez srube z mimosrodem i plastikowymi tulejkami po bokach. Jak sie poluzuje to mamy efekt sprzegla dzialajacego przy desce lub pelnej losowosci dzialania sprzegla co konczy sie dla wielu szokiem kulturowym bo rwa i wsadzaja caly uklad hydrauliczny nowy a dalej dziala jak dzialalo.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » ndz lip 01, 2007 11:26 am

reperaturka 9 PLN :) + wymiana płynu (40 PLN) + odpowietrzenie solidne układu (1 godz i ból nogi).

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lip 01, 2007 1:29 pm

szkoda czasu na reperaturki-nie robią długofalowo.
nowy siłownik kosztuje w dzisiejszych czasach poniżej stu zyli...
#noichuj

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » ndz lip 01, 2007 5:04 pm

mądrze prawisz Czesiu.
Ja na reperaturce już z rok pocinam. Ale druga zakupiona w skrzyneczce w razie czego leży.

MichalK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichalK » ndz lip 01, 2007 5:28 pm

No dobra, może dzisiaj się za to zabiorę.
Okazało się, że niedogodności eskalują i już nie chce wysprzęglać raz po raz.
Mam jednak dodatkowe laickie pytania.
Jedyny zbiorniczek płynu jest pod szybą, po lewej stronie (patrząc z fotela)?
Jaki płyn winien być tam zalany i w jakiej ilości?
A! I jak wywalić stary?
Disco 200Tdi

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lip 01, 2007 5:36 pm

Zbiornik masz wbudowany na pompie sprzęgłowej. Płyn jest taki sam jak w hamulcowym czyli jakiś DOT.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości