wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
MichalK
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:16 pm
Dzisiaj sprzęgło zaczęło chodzić jak - nie przymierzając - w mercedesie.
W zasadzie bez oporów. Dodatkowo pojawił się luźny skok pedału sprzęgła.
(pedał trzyma się chyba tylko na swojej sprężynie, a nie ma oporów z linki).
Co to może być - możliwe, że linka przesunęła się na mocowaniu o kawałek??
Oczywiście sprzęgło działa w zasadzie bez zarzutu - poprawnie wysprzęgla i się nie ślizga.
pozdrawiam,
Disco 200Tdi
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:21 pm
no skoro teraz chodzi lekko i dobrze zmienia biegi itd. to znaczy że teraz Ci się naprawiło

LR Rendzi stajla

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pt cze 29, 2007 9:22 pm
Linki

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:22 pm
płyn sprawdziłeś

bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:24 pm
Tapeworm pisze:płyn sprawdziłeś

bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne

ale jak by nie miał płynu to chyba by nie za bardzo biegi zmieniał

LR Rendzi stajla

-
MichalK
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:27 pm
Nie wiem - nie zastanowiłem się - czyli nie ma linki?

Wybaczcie laikowi.
W takim razie jak skonstruowany jest mechanizm?
Disco 200Tdi
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:28 pm
no co ty, wyłączasz silnik trójka i faja

jak mi się wysprzeglik anihilował to tak jeździłem

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt cze 29, 2007 9:34 pm
MichalK pisze:czyli nie ma linki?
brak linki to pikus....
wyobraz sobie ze tam jest plyn hamulcowy

-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:34 pm
pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
jogibabuu

- Posty: 784
- Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: jogibabuu » pt cze 29, 2007 9:38 pm
zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt cze 29, 2007 9:41 pm
mam pytanie....
czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:42 pm
jogibabuu pisze:zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia

bo wiesz jak już się spłukali na naprawach i nie mają czym jeżdzić to szukają powodu do odstresowania

LR Rendzi stajla

-
MichalK
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: MichalK » pt cze 29, 2007 9:42 pm
Świetne pytanie, Olku...

Disco 200Tdi
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt cze 29, 2007 9:43 pm
prawą dłonią pałe trzymasz więc kluczyk do lewej

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
konrad.w1

- Posty: 468
- Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
- Lokalizacja: Jedlina Zdrój
Post
autor: konrad.w1 » pt cze 29, 2007 9:46 pm
LR_Olek pisze:mam pytanie....
czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
Najlepiej poprosić obsługe stacji żeby otworzyła wlew

-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt cze 29, 2007 9:50 pm
LR_Olek pisze:mam pytanie....
czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
kiedyś oglądałem program w TV gdzie mówili o pożarach na stacjach benzynowych i zalecali jedną ręką (chyba lewą

) dotykać karoseri by rozładować potencjalne ładunki elektryczne - powaga
ale to bardziej dotyczyło benzyny bo w niej się palą opary, a Ty masz disla więc nie wiem

LR Rendzi stajla

-
bratek

- Posty: 387
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: bratek » sob cze 30, 2007 12:51 pm
Tapeworm pisze:pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje

a na członka ma odpowietrzać skoro twierdzi, że sprzęgło działa dobrze?
znaczy - trzyma i rozłącza gdy trza zmienić bieg
coś mi się kołacze pod czaszką, że Bocian kiedyś robił habilitację z jakiegoś mimośrodu na ośce pedału właśnie sprzęgła - może to to?
Disco 3.9 LPG
-
bratek

- Posty: 387
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: bratek » sob cze 30, 2007 12:53 pm
LR_Olek pisze:mam pytanie....
czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
ja zazwyczaj mam fest zakręcone (bak pod fotelem) więc używam do otwarcia obu rąk => kluczyk na smyczy na szyi lub w stacyjce.
Disco 3.9 LPG
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » sob cze 30, 2007 12:56 pm
Wiesz Disco to nie Seria... niestety uwstecznili się angole i chyba nie ma już regulacji na pompie
A ta mimośroda, fakt to może być to, na szczęście poza wysprzęglikiem nigdy w Disco nie musicalem grzebać

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz lip 01, 2007 9:08 am
Pedal steruje pompa przez srube z mimosrodem i plastikowymi tulejkami po bokach. Jak sie poluzuje to mamy efekt sprzegla dzialajacego przy desce lub pelnej losowosci dzialania sprzegla co konczy sie dla wielu szokiem kulturowym bo rwa i wsadzaja caly uklad hydrauliczny nowy a dalej dziala jak dzialalo.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
sator6

- Posty: 372
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Post
autor: sator6 » ndz lip 01, 2007 11:26 am
reperaturka 9 PLN

+ wymiana płynu (40 PLN) + odpowietrzenie solidne układu (1 godz i ból nogi).
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » ndz lip 01, 2007 1:29 pm
szkoda czasu na reperaturki-nie robią długofalowo.
nowy siłownik kosztuje w dzisiejszych czasach poniżej stu zyli...
#noichuj
-
sator6

- Posty: 372
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Post
autor: sator6 » ndz lip 01, 2007 5:04 pm
mądrze prawisz Czesiu.
Ja na reperaturce już z rok pocinam. Ale druga zakupiona w skrzyneczce w razie czego leży.
-
MichalK
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: śr gru 20, 2006 9:05 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: MichalK » ndz lip 01, 2007 5:28 pm
No dobra, może dzisiaj się za to zabiorę.
Okazało się, że niedogodności eskalują i już nie chce wysprzęglać raz po raz.
Mam jednak dodatkowe laickie pytania.
Jedyny zbiorniczek płynu jest pod szybą, po lewej stronie (patrząc z fotela)?
Jaki płyn winien być tam zalany i w jakiej ilości?
A! I jak wywalić stary?
Disco 200Tdi
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » ndz lip 01, 2007 5:36 pm
Zbiornik masz wbudowany na pompie sprzęgłowej. Płyn jest taki sam jak w hamulcowym czyli jakiś DOT.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości