Strona 1 z 2

Luz na pedale sprzęgła

: pt cze 29, 2007 9:16 pm
autor: MichalK
Dzisiaj sprzęgło zaczęło chodzić jak - nie przymierzając - w mercedesie.
W zasadzie bez oporów. Dodatkowo pojawił się luźny skok pedału sprzęgła.
(pedał trzyma się chyba tylko na swojej sprężynie, a nie ma oporów z linki).
Co to może być - możliwe, że linka przesunęła się na mocowaniu o kawałek??
Oczywiście sprzęgło działa w zasadzie bez zarzutu - poprawnie wysprzęgla i się nie ślizga.
pozdrawiam,

: pt cze 29, 2007 9:21 pm
autor: TRAWOLT
no skoro teraz chodzi lekko i dobrze zmienia biegi itd. to znaczy że teraz Ci się naprawiło :)21

: pt cze 29, 2007 9:22 pm
autor: klucz13
Linki :o

: pt cze 29, 2007 9:22 pm
autor: Tapeworm
płyn sprawdziłeś ?? bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne :)21

: pt cze 29, 2007 9:24 pm
autor: TRAWOLT
Tapeworm pisze:płyn sprawdziłeś ?? bo tak gadasz o tej lince że można by pomyśleć, że nie wiesz co to sprzęgło hydrauliczne :)21
ale jak by nie miał płynu to chyba by nie za bardzo biegi zmieniał :)21

: pt cze 29, 2007 9:27 pm
autor: MichalK
Nie wiem - nie zastanowiłem się - czyli nie ma linki?
:) Wybaczcie laikowi.
W takim razie jak skonstruowany jest mechanizm?

: pt cze 29, 2007 9:28 pm
autor: Tapeworm
no co ty, wyłączasz silnik trójka i faja :)21
jak mi się wysprzeglik anihilował to tak jeździłem :)21

: pt cze 29, 2007 9:34 pm
autor: LR_Olek
MichalK pisze:czyli nie ma linki?
brak linki to pikus....

wyobraz sobie ze tam jest plyn hamulcowy :lol:

: pt cze 29, 2007 9:34 pm
autor: Tapeworm
pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny :)
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje :)21

: pt cze 29, 2007 9:38 pm
autor: jogibabuu
zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia :)21

: pt cze 29, 2007 9:41 pm
autor: LR_Olek
mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?

: pt cze 29, 2007 9:42 pm
autor: TRAWOLT
jogibabuu pisze:zamknijcie ten dzial caly, bo to szkoda nerwow...
jepowcy sie smieja, w toyotach podobnie, tragedia :)21
bo wiesz jak już się spłukali na naprawach i nie mają czym jeżdzić to szukają powodu do odstresowania :wink:

: pt cze 29, 2007 9:42 pm
autor: MichalK
Świetne pytanie, Olku...:)

: pt cze 29, 2007 9:43 pm
autor: Tapeworm
prawą dłonią pałe trzymasz więc kluczyk do lewej :)21

: pt cze 29, 2007 9:46 pm
autor: konrad.w1
LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
Najlepiej poprosić obsługe stacji żeby otworzyła wlew :)21

: pt cze 29, 2007 9:50 pm
autor: TRAWOLT
LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
kiedyś oglądałem program w TV gdzie mówili o pożarach na stacjach benzynowych i zalecali jedną ręką (chyba lewą :wink: ) dotykać karoseri by rozładować potencjalne ładunki elektryczne - powaga :D

ale to bardziej dotyczyło benzyny bo w niej się palą opary, a Ty masz disla więc nie wiem :)21

: sob cze 30, 2007 12:51 pm
autor: bratek
Tapeworm pisze:pompa-przewody-wysprzęglik...na tej osi szukaj przyczyny :)
zacznij od dolania płynu jak nic nie da to na wsprzęgliku odpowietrzaj...metoda ta jest tu gdzieś opisana
jak nie pomorze...zwróć się po dalsze instrukcje :)21
a na członka ma odpowietrzać skoro twierdzi, że sprzęgło działa dobrze?
znaczy - trzyma i rozłącza gdy trza zmienić bieg

coś mi się kołacze pod czaszką, że Bocian kiedyś robił habilitację z jakiegoś mimośrodu na ośce pedału właśnie sprzęgła - może to to?

: sob cze 30, 2007 12:53 pm
autor: bratek
LR_Olek pisze:mam pytanie....

czy otwierajac wlew paliwa nalezy trzymac kluczyk w prawej czy lewej dloni?
ja zazwyczaj mam fest zakręcone (bak pod fotelem) więc używam do otwarcia obu rąk => kluczyk na smyczy na szyi lub w stacyjce.

: sob cze 30, 2007 12:56 pm
autor: Tapeworm
Wiesz Disco to nie Seria... niestety uwstecznili się angole i chyba nie ma już regulacji na pompie :roll: :)3
A ta mimośroda, fakt to może być to, na szczęście poza wysprzęglikiem nigdy w Disco nie musicalem grzebać :wink:

: ndz lip 01, 2007 9:08 am
autor: Discotheque
Pedal steruje pompa przez srube z mimosrodem i plastikowymi tulejkami po bokach. Jak sie poluzuje to mamy efekt sprzegla dzialajacego przy desce lub pelnej losowosci dzialania sprzegla co konczy sie dla wielu szokiem kulturowym bo rwa i wsadzaja caly uklad hydrauliczny nowy a dalej dziala jak dzialalo.

: ndz lip 01, 2007 11:26 am
autor: sator6
reperaturka 9 PLN :) + wymiana płynu (40 PLN) + odpowietrzenie solidne układu (1 godz i ból nogi).

: ndz lip 01, 2007 1:29 pm
autor: czesław&jarząbek
szkoda czasu na reperaturki-nie robią długofalowo.
nowy siłownik kosztuje w dzisiejszych czasach poniżej stu zyli...

: ndz lip 01, 2007 5:04 pm
autor: sator6
mądrze prawisz Czesiu.
Ja na reperaturce już z rok pocinam. Ale druga zakupiona w skrzyneczce w razie czego leży.

: ndz lip 01, 2007 5:28 pm
autor: MichalK
No dobra, może dzisiaj się za to zabiorę.
Okazało się, że niedogodności eskalują i już nie chce wysprzęglać raz po raz.
Mam jednak dodatkowe laickie pytania.
Jedyny zbiorniczek płynu jest pod szybą, po lewej stronie (patrząc z fotela)?
Jaki płyn winien być tam zalany i w jakiej ilości?
A! I jak wywalić stary?

: ndz lip 01, 2007 5:36 pm
autor: Pepek
Zbiornik masz wbudowany na pompie sprzęgłowej. Płyn jest taki sam jak w hamulcowym czyli jakiś DOT.