wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Discofun
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:44 pm
Post
autor: Discofun » pn lip 09, 2007 12:17 pm
Koledzy !
Od jakiegoś czasu przy wejściu na ok 1800 obrotów słysze lekki świst jakby ocieranie łopatek turbiny o obudowę ( tak mi powiedzieli w serwisie)
Czy mieliście kiedyś podobne ojawy i czy można z tym żyć . A jeśli nie to czy znacie w okolicach Krakowa miejsce gdzie można regenerować turbiny?
DISCOFUN
-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 12:59 pm
Jakiego typu ten świst

Bo mam wrażenie że to chyba normalne zachowanie sie turbiny, ale na odległość to trudno coś powiedzieć
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn lip 09, 2007 1:08 pm
Moim skromnym zdaniem jakby łopatki się spotkały z obudową to był by spektakularny wybuch, a nie świst

-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 1:14 pm
Też mam takie zadanie
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn lip 09, 2007 1:16 pm
Stawiam na nieszczelność na połączeniu turbiny lub jakimś okolicznym

-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 1:17 pm
Ale był by spadek mocy i to gwałtowny

Ale brak danych

Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 1:17 pm przez
Ptak, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn lip 09, 2007 1:17 pm
Najlepiej to weź i zmierz jakie ciśnienie daje turbina zanim zaczniesz ją regenerować

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn lip 09, 2007 1:18 pm
Ptak pisze:Ale był by spadek mocy i to gwałtowny

Ale brak danych

Jak na wejściu turbiny to nie

-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 1:43 pm
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 1:44 pm
Dobry pomiar rozwiązał już wiele kwestii

LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn lip 09, 2007 1:54 pm
Kolega napisał, że słychać gwizd. Jak mi się kiedyć zrobiła mała nieszczelność na wejściu turbiny w Parchu to gwizdał prawie jak czajnik

-
Ptak

- Posty: 1612
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Ptak » pn lip 09, 2007 1:57 pm
W takim razie muszę sprawdzić szczelność swoich przewodów

LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
-
GeoMan
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: sob maja 07, 2005 1:47 pm
- Lokalizacja: Wejherowo
Post
autor: GeoMan » pn lip 09, 2007 6:33 pm
A w jaki sposób sprawdzić ciścnienie turbiny??
Disco 300tdi, td5
-
Discofun
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:44 pm
Post
autor: Discofun » pn lip 09, 2007 6:33 pm
O dzięki za zainteresowanie - to słychac tak jakby zaczęła cykać cykada czy inny konik polny

jak wejdzie na 2500 obrotów i obroty sie stabilizują ( znaczy nie podnoszą ) to przestaje cykać a spodku mocy nie ma wszystko poza dźwiękiem ok

?
DISCOFUN
-
Discofun
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:44 pm
Post
autor: Discofun » pn lip 09, 2007 6:35 pm
a moze to łozysko turbinki tak cyka???
Gdzie moge zmierzyć parametry turbiny w okolicach Krakowa???
DISCOFUN
-
Jolietka
-

- Posty: 210
- Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:19 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Jolietka » pn lip 09, 2007 6:45 pm
GeoMan pisze:A w jaki sposób sprawdzić ciścnienie turbiny??

Manometrem.
Jeśli chcesz to jutro na maila mogę wysłać skan strony Haynesa, to jest świetna książka kucharska

Ruslana, Ruslana
nieźle oczytana
-
olaf

- Posty: 529
- Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: olaf » pn lip 09, 2007 6:57 pm
zmierzyć nalepiej manometrem podpietym przez trójnik do turbiny żeby wynik był w miarę dobry najlepiej mieć manometr do 1 bara... w pierwszej kolejności sprawdz luz na wałku turbiny ...odpiąć przewód z chłodnicy powietrza - turbiny i paluchem wymacać wałek i nim poruszać góra dół prawo lewo.... delikatny luz powinien być... jeśli lata jak prosie w miechu to czeka cię regeneracja... dodam że uszczelnienie turbiny jest mega ważne gdyż w momencie pęknięcia potrafi wyssać cały olej w kilka minut... a skutkiem może być zatarty silnik
-
Maq

- Posty: 1573
- Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Maq » wt lip 10, 2007 8:23 am
A ja nieśmiało chciałem zauważyć, że sprawna i porawnie ładująca turbina powinna świszczeć podczas pracy. Bo to świszczą jej bardzo wysokie obroty.
O świszczeniu możemy sobie jeszcze troszkę popisać, ale to tak jak ze ślepym o kolorach, mierz ładowanie.
LR2 - jej
LR3 - jego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości