Stukot w skrzyni - proszę o pomoc!

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Nazar80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 01, 2007 3:12 pm
Lokalizacja: Wawa

Stukot w skrzyni - proszę o pomoc!

Post autor: Nazar80 » śr sie 01, 2007 3:32 pm

Witam drodzy Panowie i Panie
Mam niesłychanie wielki problem niedawno kupiłem LR Disco I rok 1995 silnik 300 tdi. Wszystko w miarę jest OK ale coś w skrzyni stuka. Wymieniłem krzyżaki bo myślałem, że to jest przyczyną sprawdziłem mosty i półośki nic nie pomogło. Przy ruszaniu (zmianie biegów) jest coś takiego jak głuche uderzenie metalu o metal dźwięk dochodzi ze skrzyni lub reduktora. Proszę pomórzcie co może być tego przyczyną? Wiem, że bez rozbierania tego nic się nie dowiem ale może ktoś ma jakieś pomysły?
:cry:

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr sie 01, 2007 4:04 pm

Masz luz na reduktorze. Standard trzeba odpowiednio puszczać sprzęgło żeby nie stukało. Jak szybko puścisz to stuka mocniej. wleź pod auto i sprawdź na wale, czy możesz nim trochę obrócić. Reduktor jest na zębatkach i one siadają. Mam to samo lepiej szukaj dobrej używki niż naprawiaj. Koszt będzie dużo większy jak otworzysz puszke pandory. Jak nie wali za mocno to jeździć tylko na sprzęgło uważać. Prawie każdy LR ma podobne stuki. dolałem do oleju dwusiarczku molibdenu moliego i prawie nie słychac pomaga na pewno jak stan nie jest agonalny
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr sie 01, 2007 4:21 pm

kondziu pisze:...Reduktor jest na zębatkach i one siadają...

Jak juz to nie siadaja zebatki tylko wieloklin na walku zdawczym, potrafi wytrzec sie do zera. Wtedy ktoregos dnia po puszczenia sprzegla auto bedzie stalo dalej.

Po zdjeciu dekla od tylu masz szanse posiadajac gumowe oko sprawdzic stan wieloklinu. Jezeli bedzie znacznie zuzyty warto kupic druga skrzynie a nie bawic sie w naprawy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr sie 01, 2007 6:13 pm

biję się w cyca nie zębatak siada :oops: ale hodzi i tak o reduktor :lol: żeby to zobaczyć trzeba dekiel odkręcić ten co jest taki po ukosie czy z tyłu jakiś inny i czy oleum nie wyleci
ps u mnie jeszcze wyje jak wiartara to łożysko czy zęby ??
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

superstefan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:38 am
Lokalizacja: okolice wawy

Post autor: superstefan » śr sie 01, 2007 6:33 pm

Sam w swoim nie krece ale jedno co moge poradzic to kup "nowy" reduktor z jakiegos zdemolowanego wraka i nie baw sie w naprawy, mnie naszlo na poprawianie dobrego bo czasem nawalala mi synchronizacja z 1 na 2. Cala akcja skonczyla sie wydaniem kasy, wqr.. na to ze furka ciagle stoi w warsztacie ( 3 razy poprawiana naprawa skrzyni) i tym ze teraz to juz chyba kupie jakas "nowa" i wstawie ja bez rozkrecania :)
To ze stuka to chyba u wszystkich tak jest, musisz delikatniej deptac i nie scigac sie na skrzyzownaich z autobusami :)
ftp://mapy.ziomal.org
defektor90 300tdi 97'

Awatar użytkownika
Rzeźnik z Jakubowa
 
 
Posty: 1156
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
Kontaktowanie:

Post autor: Rzeźnik z Jakubowa » śr sie 01, 2007 6:44 pm

:D Dekielek prawdy trzeba zdjąć, 6 śrubek chyba i tam jest zębatka na wałku, jak jest wyrabana to i wałek z wieloklinem też jest wyrąbany, norma w disco i RR.
Roboty dużo bo trzeba wałek wynienić a on ze skrzyni wychodzi....+zębatka, koszty pewnie duże ale jak się raz wymieni to napewno polata.Kupno używanej skrzyni nie daje gwarancji że się nie wypierdzieli za jakis czas.
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 :)
KLR 600 1985 (nowy) :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr sie 01, 2007 6:56 pm

ja już się przejechałem i wolę kupić uzywkę. robiłem skrzynię wydałem 3,5 kpln na części i dalej nie jest jak nowa jeszcze trochę ją słychać i 2 wchodzi dopiero bezproblemu jak dodałem molibdenu. Wymieniłem prawie wszystko (prawie robi dużą różnicę) wszystkie łożyska duperele, kamienie synchro i przesówke i dalej nie jest to ideał a używkę bym miał za połowę ceny. trzeba szukać i kupić od sprawdzonego gościa albo najlepiej jak jeszcze nie jest rozebrane auto i mozna się przejechać. Teraz jeszcze wyje mi reduktor i boję się go dotykać będe szukał innego. Każdy kto grzebał to powie że lepiej używkę dobrać. Jak coś siadło to wywaliło wszystkie części zębatki itp. zuzycie może być niewidoczne gołym okiem a później i tak wyje i stuka. Wiem bo musiałem dwa razy skrzynię wyjmować
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr sie 01, 2007 7:46 pm

Taaaa, ja mam jeszcze ciekawiej :) Jak puszczam sprzegło na luzie to słysze wyraznie glosniejsze terkotanie w skrzyni. Wcisne sprzeglo i puszcze kilka razy - przycicha. A pozniej wcisne jeszcze raz i zaczyna terkotac jeszcze głosniej... i tak w kolo macieju :)
Narazie jezdze, ale jak sie skonczy to trza bedzie nową kupić :wink:

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr sie 01, 2007 9:39 pm

mam czasem to samo ale to nie skrzynia a sprzęgło poprostu docisk pada. Jak wciśniesz to się ułoży i przestają wibracje. Czas pomysleć nad wymianą.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr sie 01, 2007 10:02 pm

reduktor do wymiany...

mialem tak samo

reduktor jakby co to mam na "sprzedanie" ...uzywke* :wink:

:)21


*-ten stary hehehhe

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr sie 01, 2007 10:06 pm

kondziu pisze:mam czasem to samo ale to nie skrzynia a sprzęgło poprostu docisk pada. Jak wciśniesz to się ułoży i przestają wibracje. Czas pomysleć nad wymianą.
eee sprzeglo wymienilem kilka miechow temu. Wyraznie jakby z okolic reduktora terkocze. Plyny sa, tez ostanio wymienialem.... :-?

Nazar80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 01, 2007 3:12 pm
Lokalizacja: Wawa

Dzieku za pomoc

Post autor: Nazar80 » czw sie 02, 2007 2:57 pm

Dzisiaj LR stoi i mechanika rzeczywiście to reduktor nie skrzynia. Niestety ale robię wypad w góry i napęd 4WD będzie mi potrzebny więc kazałem mechanikowi złożyć reduktor pokasować luzy ile się da i zalać gęstym olejem. Wiem nie pomoże ale przynajmniej wystarczy do zakupu "nowego". Teraz zasadnicze pytanie z tego co Panowie pisaliście nie opłaca się go naprawiać widziałem, że ktoś ma na sprzedaż reduktor. Proszę o kontakt na maila: mariusz1980@gmail.com
Odpowiem jak tylko wróce z górskich wojarzy czyli pod koniec sierpnia.

Dzięki !!!

Ps. A może się da jakoś zregenerować reduktor?!?

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » czw sie 02, 2007 6:56 pm

koniecznie dolej dwusiarczku molimdenu moliego pomaga na stuki. Sam zobaczysz
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sie 02, 2007 7:48 pm

kondziu pisze:koniecznie dolej dwusiarczku molimdenu moliego pomaga na stuki. Sam zobaczysz
Kondziu, Twojego landka chyba ten molibden rzeczywiscie zreanimowal - skoro tak czesto i goraco zachwalasz :)

Ja mam zakupiony, ale jeszcze nie wlany.

ALE - sprzedawca zdecydowanie odradzal do skrzyni i reduktora dodatek przekladniowy w tubce, twierdzac ze te nadaja sie do mostow, natomiast do skrzyni - taki sam jak do silnika.
No to kupilem 2 puszki - cala do silnika, a ta druga ma isc po polowie do red. i skrzyni.
A poniewaz ma 300ml, ta najpierw musze odessac po 150ml oleju - zeby nie poszlo w kanal.

A Ty co dodales do skrzyni??
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw sie 02, 2007 8:46 pm

A ja kilka dni temu dałem do skrzyni i reduktora właśnie dokłądnie ten dodatek przekladniowy w tubce. Przynajmniej jak na razie wygląda że wszystko OK. Ale z drugiej strony to skrzynia jest świeżo po generalnym remoncie :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn sie 06, 2007 7:49 pm

ja dodałem ten w mikro tubkach. Nie chwale ale poprostu stosowałęm w różnych samochodach różne środki i ten działa (oczywiście cuców nie ma) Wlewałęm różne motory i bardziej na psychike działały niż na samochód.
Wlałem ten mały i jest do skrzyń tekst producenta
GETRIEBEÖL ADDITIV
(DODATEK DO OLEJÓW PRZEKŁADNIOWYCH)
Dodatek do olejów przekładniowych z MoS2 jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów, dyferencjałów i mechanizmów kierownicy. Dodatek podwyższa niezawodność eksploatacji i zmniejsza nieprzyjemne stuki w skrzyni. Zawartość MoS2 powoduje, że między zużytymi od tarcia powierzchniami powstaje bardzo trwały film, gwarantujący niski współczynnik tarcia między współpracującymi częściami.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sie 06, 2007 9:02 pm

kondziu pisze: jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów,
no,ale kazda skrzynia jest przeciez mechaniczna...

to tak samo jak z tym pompowaniem kol azotem :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sie 06, 2007 9:17 pm

Taaa, szczególnie dodatki działają na wywalone wałki i kółka...
żaden dodatek nie zlikwiduje nadmiernego luzu mechanicznego...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sie 06, 2007 9:21 pm

dodatki dzialaja na psychike kierowcy/uzytkownika...

tak samo jak herbatki odchudzajace :lol:

Awatar użytkownika
czarny75
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pt paź 20, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: LODZ
Kontaktowanie:

Post autor: czarny75 » pn sie 06, 2007 9:47 pm

w sprzedazy powinien byc jeszcze Motor life reklamowany kiedys przez Holowczyca.

kumpel byl na prezentacji : podjechal warsiawski taxidriver mesiem
spuscili mu olej z silnika zalali 200 ml specyfiku i jezdzil kilka godzin po miescie.

ja zalalem to do skrzyni w starym trafficu..i zaprawde powiadam cud.
przestala wyskakiwac dwojka..skrzynia zrobila sie cicha.

potem wlewalem to do roznych autek i rewelka.
"najwiekszym nieszczęściem jest szczęśliwe małżeństwo..maleją szanse na rozwód" M. Kundera

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sie 06, 2007 9:57 pm

czarny75 pisze: jezdzil kilka godzin po miescie.
sprawdzil to ktos?

moze zlotowa zaparkowal za rogiem i czekal :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn sie 06, 2007 11:03 pm

Tak sobie pitolita, a ja po cichutku zaczynam sie martwic o moją 150ciotysięczną skrzynkę.... i reduktor... wiec uprzejmie prosze kasztanić ile wlezie...

:)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn sie 06, 2007 11:05 pm

... bo zwazywszy na terk terk i tryk tryk.... czasem mam wrazenie ze coś padnie .. nagle i nieodwracalnie.... :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » pn sie 06, 2007 11:07 pm

... aż ktoregoś dnia obwinie łobuzersko, jarząbowo-bocianową filozofie - "jeździj az sie nie spieddyli" ... ale co tam... jak przychodzi do skrzynie w autku z przebiegiem 200Mm ... nie ma co sie cudów spodziewać... wiec tak sobie jade i czekam :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 07, 2007 1:53 pm

Tarsus pisze:... aż ktoregoś dnia obwinie łobuzersko, jarząbowo-bocianową filozofie - "jeździj az sie nie spieddyli" ... ale co tam... jak przychodzi do skrzynie w autku z przebiegiem 200Mm ... nie ma co sie cudów spodziewać... wiec tak sobie jade i czekam :)
Relax moje auto ma 320tys km i ma sie dobrze.

To rzegotanie na wolnych obrotach ktore zanika po wcisnieciu pedalu sprzegla jest znane nawet gosciom z Ashcrofta, sam zerknij u nich na strone masz opisany ten problem i teorie co to powoduje. Ogolnie zalecaja olanie problemu :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości