Kontrola trakcji - techniczne pytanie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: jacekwr » wt sie 28, 2007 11:45 am

Witam,


Jak już raz czy dwa razy pisałem, doprowadzam sobie właśnie Disco 300.
Poczytałem forum, znalazłem ciekawe opinie o kontroli trakcji (TC), i tak się zastanawiam:

Czy możliwe jest (względnie proste) dołożenie TC do Disco300 w wersji z ABSem? Mam na myśli ograbienie jakiegoś allegro-rozbiórkowego i wykorzystanie części. Jeśli tak to co byłoby potrzebne? Sterownik?? Cóś jeszcze??.

Dla szybkoczytających powtarzam: Disco ma ABS. Chyba nawet sprawny. :)21

Z góry dziękuję za wyczerpującą (pewnie mnie... :)24 ) odpowiedź, i pozdrawiam.
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: TRAWOLT » wt sie 28, 2007 12:49 pm

jacekwr pisze:Witam,
... Disco 300... kontroli trakcji (TC)...
a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ?

:o
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: jacekwr » wt sie 28, 2007 1:57 pm

TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ? :o
Czytaj między wierszami... :)21


Po cichu liczę na to, że kontrola trakcji (jeśli będzie wymagała jedynie podpięcia sterownika ?? do istniejącego już ABSu) wyjdzie taniej... :oops:

Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym, i (jak wynika z szybkiego przeglądu netu) wymagają koszmarnych inwestycji przekrczających wartość Disco... :evil:

Czy ktoś wie jakto jest z możliwością upgrade'u ABS ==> TC ??
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: TomaszRT » wt sie 28, 2007 2:02 pm

jacekwr pisze:Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym[...]
No jak się jeździ z włączonymi po czarnym...
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: Roch » wt sie 28, 2007 2:39 pm

jacekwr pisze:
TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ? :o
Czytaj między wierszami... :)21
tak na moj gust to karkołomny pomysł.
wsadz truetracka zamiast dyfra i nie dosc ze bedziesz mial przyjemna w dzialaniu "blokade" to pozbedziesz sie słabego ogniwa jakim ow dyfer jest.
ale to moj gust...
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: darkman » wt sie 28, 2007 3:05 pm

TomaszRT pisze:
jacekwr pisze:Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym[...]
No jak się jeździ z włączonymi po czarnym...
ładne :)22 :)20
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: irekk » wt sie 28, 2007 3:15 pm

Roch pisze:wsadz truetracka zamiast dyfra
btw - ktos moze mi wskazac jakas stronke gdzie w ofercie sa truetracki?

z gory dzieki

pozdr

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: LR_Olek » wt sie 28, 2007 3:27 pm

irekk pisze:
btw - ktos moze mi wskazac jakas stronke gdzie w ofercie sa truetracki?
elementarne....
http://www.lr.pl/blokady.html
-> http://www.lr.pl/truetrac.html

http://www.run4x4fun.com/Blokady1.htm

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/grupy/97.html

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt sie 28, 2007 3:29 pm

Też mnie zaczął ostatnio chodzić po łebie trutrak-srutrak tylko że szkoda mi ok 3 tysi. Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.

btw wyciągam dzisiaj tylny dyfer z mostu bo zaczął ostatnio mocno napierniczać podczas jazdy po ściągnięciu nogi z gazu, oby to było tylko jakieś łożysko... :-?
Ranger, XC70, XTZ660

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » wt sie 28, 2007 5:16 pm

misialek pisze: Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.
no wlasnie - zapomnialem dodac - w przyzwoitej cenie (czytaj: nie u polskich hien ;)
kto twierdzil (Bocian?), ze za oceanem potrafia byc za ok. 300 USD sztuka... Na ebay nie widze, wiec gdzie szukac?

pozdr
irek

PS. dzieki Olo

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » wt sie 28, 2007 5:29 pm

w polsce najtaniej ze dwa lata temu bylo pod poznaniem - jakies 2600 brutto.
w stanach nie jest az tak tanio a trzeba to jeszcze sprowadzic. tanio i w miare pewnie widzialem na www.summit.com czy jakos tak.

w anglii http://www.ashcroft-transmissions.co.uk za 345 paundsow plus vat 16% chyba i przesylka 30 funtow.

innych zrodel nei znalazlem - ja kupilem uzywki... :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » wt sie 28, 2007 6:57 pm

...no dobrze, jestem częściowo przekonany. :)21

Ale pytanie jest nadal aktualne, choćby z akademickiego punktu widzenia - warto byłoby wiedzieć. :)13

Więc ktoś wie jak z tym TC? ??
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 28, 2007 6:59 pm

czesław pewnie wie...

i pewnie nie powie...

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt sie 28, 2007 7:04 pm

Ale po co chcesz tego truetraca względnie TC sobie założyć?

bo jak do jazdy w terenie to pewnie niewiele drozej kupisz KAM'a labo ARB'a

i nie bedziesz miał sensacji jak ci sie na zakrecie zapnie (truetrack)

tylko swiadome (jak bez amoku) załączanie w potrzebie
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 28, 2007 7:24 pm

irekk pisze:
misialek pisze: Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.
no wlasnie - zapomnialem dodac - w przyzwoitej cenie (czytaj: nie u polskich hien ;)
kto twierdzil (Bocian?), ze za oceanem potrafia byc za ok. 300 USD sztuka... Na ebay nie widze, wiec gdzie szukac?

pozdr
irek

PS. dzieki Olo
Byly przez dwa miesiace w promocji po 349$ :(, dwie przyjechaly do polski.
Teraz widzialem na ebayu za 420$. 500$ to normalna sklepowa polkowa cena co i tak jest o wiele tansze niz u nas o ile policzymy bez cla. Szukajcie firm oferujacych "dolozenie" sie do kontenera do mienia przesiedlenczego. Albo handlarze wrzuca to do bagaznika auta przy imporcie rozbitka jako czesci zamienne do tego auta.

Grubym przegieciem jest cena 4k u nas nawet liczac transport lotniczy pierwsza klasa, clo i podatek.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 28, 2007 7:25 pm

Broncosaurus pisze:...

i nie bedziesz miał sensacji jak ci sie na zakrecie zapnie (truetrack)
...
Ale co Ci sie zapnie na zakrecie w Truetracku? :)21 to nie Detroit Locker a Detroit Truetrac
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sie 28, 2007 7:41 pm

jacekwr pisze:
Więc ktoś wie jak z tym TC? ??
ale w sumie po co?

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt sie 28, 2007 7:43 pm

a to nie to samo :)21

trutrak to LSD (juz zalapalem :))

mialem w terrano cos takiego (fabrcznie) i na szutrowej drodze czuc byl jak zarzucał tyłem - jak mu sie jedno kolo uslizgnęło

ale to nie za bardzo dzialalo terenowo

w wiekszosci przypadków wklejenia to te 60% skuteczności (a może 70) nie są wystarczające
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 28, 2007 7:49 pm

Broncosaurus pisze:a to nie to samo :)21

trutrak to LSD (juz zalapalem :))

mialem w terrano cos takiego (fabrcznie) i na szutrowej drodze czuc byl jak zarzucał tyłem - jak mu sie jedno kolo uslizgnęło

ale to nie za bardzo dzialalo terenowo

w wiekszosci przypadków wklejenia to te 60% skuteczności (a może 70) nie są wystarczające
LSD jedno drugiemu nierowne. LSD to zarowno torsen jak i zwykle cierne a takie miales w Terrano.

Dziala tak ze oba kola na osi sa stale zblokowane poprzez proste sprzeglo cierne dopiero przekroczenie pewnego poziomu sil miedzy osiami powoduje poslizg. Przy nowym moze to byc az 270Nm, dlatego na szutrze bedzie sie zachowywalo jakbys mial z tylu stala blokade, tak samo w blocie. I tutaj wazny jest olej, musi byc specjalny do LSD lub dodatek uszlachetniajacy przesuwajacy mocno w gore graniczna temperature oleju. W czasie pracy na asfalcie i po miescie przy tak duzym tarciu to LSD strasznie sie grzeje i zwykly olej traci swoje wlasciwosci a co za tym idzie zacieraja sie tarczki w LSD i pekaja robiac straszna kaszane.

Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo :)21

Truetrac jest calkowicie bezobslugowy i jako jedyny dziala na zasadzie roznic momentu a nie predkosci obrotowej kol.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 28, 2007 7:52 pm

Aaaa i zapomnialbym dla chcacych kupic Truetraca. Mimo innych numerow katalogowych przod i tyl w LR sa zamienne, wystarczy je rozebrac i zmienic kierunek dzialania zebatek. Jedyna wada jak stwierdzaja uzytkownicy Truetrackow z przodu to ze w blocie auto stara sie prostowac zakret a poza tym nowa jakosc w ich zyciu, auto samo plynnie mysli za kierowce.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sie 28, 2007 7:54 pm

Discotheque pisze:
Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo :)21
tylko ze w komarku okladziny sprzegla z korkow od wina sie wycinalo :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 28, 2007 8:01 pm

LR_Olek pisze:
Discotheque pisze:
Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo :)21
tylko ze w komarku okladziny sprzegla z korkow od wina sie wycinalo :)21
A ty myslisz ze w niektorych LSD to z czego to jest :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie

Post autor: TRAWOLT » śr sie 29, 2007 11:34 am

jacekwr pisze:
TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ? :o
Czytaj między wierszami... :)21
ja staram się czytać między wierszami :D ale Ty nie starasz się czytać postów na forum - szczególnie archiwalnych :D

generalnie ja się nie znam, bo mam porządne auto bez ABS :wink:

ale o ile mnie pamięć nie myli to na tym forum było kiedyś pisane o "działaniu" ABS-u w disco,
jak działają czujniki z koronkami, jak się jeździ w błotku itp. itd.

może jak to przeczytasz i dalej będziesz chciał budować jakieś tam systemy TC czy jakieś inne widzi misie oparte na bazie ABS to ...




... to pytaj dalej :D choć ja osobiście w tym sensu nie widzę :D


PS a co to jest TC bo PC to ponoć wołają na to w co teraz klepię i się gapię :wink:
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » ndz wrz 09, 2007 10:18 am

ile waży truetrac? :D
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz wrz 09, 2007 12:07 pm

A co biegać z nim na plecach zamierzasz ?? :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości