Strona 1 z 2
Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 11:45 am
autor: jacekwr
Witam,
Jak już raz czy dwa razy pisałem, doprowadzam sobie właśnie Disco 300.
Poczytałem forum, znalazłem ciekawe opinie o kontroli trakcji (TC), i tak się zastanawiam:
Czy możliwe jest (względnie proste) dołożenie TC do Disco300 w wersji z ABSem? Mam na myśli ograbienie jakiegoś allegro-rozbiórkowego i wykorzystanie części. Jeśli tak to co byłoby potrzebne? Sterownik?? Cóś jeszcze??.
Dla szybkoczytających powtarzam: Disco ma ABS. Chyba nawet sprawny.
Z góry dziękuję za wyczerpującą (pewnie mnie...

) odpowiedź, i pozdrawiam.
Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 12:49 pm
autor: TRAWOLT
jacekwr pisze:Witam,
... Disco 300... kontroli trakcji (TC)...
a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ?

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 1:57 pm
autor: jacekwr
TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ?

Czytaj między wierszami...
Po cichu liczę na to, że kontrola trakcji (jeśli będzie wymagała jedynie podpięcia sterownika

do istniejącego już ABSu) wyjdzie taniej...
Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym, i (jak wynika z szybkiego przeglądu netu) wymagają koszmarnych inwestycji przekrczających wartość Disco...
Czy ktoś wie jakto jest z możliwością upgrade'u ABS ==> TC

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 2:02 pm
autor: TomaszRT
jacekwr pisze:Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym[...]
No jak się jeździ z włączonymi po czarnym...
Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 2:39 pm
autor: Roch
jacekwr pisze:TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ?

Czytaj między wierszami...

tak na moj gust to karkołomny pomysł.
wsadz truetracka zamiast dyfra i nie dosc ze bedziesz mial przyjemna w dzialaniu "blokade" to pozbedziesz sie słabego ogniwa jakim ow dyfer jest.
ale to moj gust...
Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 3:05 pm
autor: darkman
TomaszRT pisze:jacekwr pisze:Blokady mechaniczne, z tego co czytałem we wcześniejszych postach, potrafią robić problemy przy jeździe po czarnym[...]
No jak się jeździ z włączonymi po czarnym...
ładne

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 3:15 pm
autor: irekk
Roch pisze:wsadz truetracka zamiast dyfra
btw - ktos moze mi wskazac jakas stronke gdzie w ofercie sa truetracki?
z gory dzieki
pozdr
Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: wt sie 28, 2007 3:27 pm
autor: LR_Olek
: wt sie 28, 2007 3:29 pm
autor: misialek
Też mnie zaczął ostatnio chodzić po łebie trutrak-srutrak tylko że szkoda mi ok 3 tysi. Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.
btw wyciągam dzisiaj tylny dyfer z mostu bo zaczął ostatnio mocno napierniczać podczas jazdy po ściągnięciu nogi z gazu, oby to było tylko jakieś łożysko...

: wt sie 28, 2007 5:16 pm
autor: irekk
misialek pisze: Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.
no wlasnie - zapomnialem dodac - w przyzwoitej cenie (czytaj: nie u polskich hien

kto twierdzil (Bocian?), ze za oceanem potrafia byc za ok. 300 USD sztuka... Na ebay nie widze, wiec gdzie szukac?
pozdr
irek
PS. dzieki Olo
: wt sie 28, 2007 5:29 pm
autor: jogibabuu
w polsce najtaniej ze dwa lata temu bylo pod poznaniem - jakies 2600 brutto.
w stanach nie jest az tak tanio a trzeba to jeszcze sprowadzic. tanio i w miare pewnie widzialem na
www.summit.com czy jakos tak.
w anglii
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk za 345 paundsow plus vat 16% chyba i przesylka 30 funtow.
innych zrodel nei znalazlem - ja kupilem uzywki...

: wt sie 28, 2007 6:57 pm
autor: jacekwr
...no dobrze, jestem
częściowo przekonany.
Ale pytanie jest nadal aktualne, choćby z akademickiego punktu widzenia - warto byłoby wiedzieć.
Więc ktoś wie jak z tym TC?

: wt sie 28, 2007 6:59 pm
autor: TomaszRT
czesław pewnie wie...
i pewnie nie powie...

: wt sie 28, 2007 7:04 pm
autor: Broncosaurus
Ale po co chcesz tego truetraca względnie TC sobie założyć?
bo jak do jazdy w terenie to pewnie niewiele drozej kupisz KAM'a labo ARB'a
i nie bedziesz miał sensacji jak ci sie na zakrecie zapnie (truetrack)
tylko swiadome (jak bez amoku) załączanie w potrzebie
: wt sie 28, 2007 7:24 pm
autor: Discotheque
irekk pisze:misialek pisze: Przyznać się (na PW) kto ma jakieś półoficjalne dojścia do tego barachła po przystępniejszej cenie.
no wlasnie - zapomnialem dodac - w przyzwoitej cenie (czytaj: nie u polskich hien

kto twierdzil (Bocian?), ze za oceanem potrafia byc za ok. 300 USD sztuka... Na ebay nie widze, wiec gdzie szukac?
pozdr
irek
PS. dzieki Olo
Byly przez dwa miesiace w promocji po 349$

, dwie przyjechaly do polski.
Teraz widzialem na ebayu za 420$. 500$ to normalna sklepowa polkowa cena co i tak jest o wiele tansze niz u nas o ile policzymy bez cla. Szukajcie firm oferujacych "dolozenie" sie do kontenera do mienia przesiedlenczego. Albo handlarze wrzuca to do bagaznika auta przy imporcie rozbitka jako czesci zamienne do tego auta.
Grubym przegieciem jest cena 4k u nas nawet liczac transport lotniczy pierwsza klasa, clo i podatek.
: wt sie 28, 2007 7:25 pm
autor: Discotheque
Broncosaurus pisze:...
i nie bedziesz miał sensacji jak ci sie na zakrecie zapnie (truetrack)
...
Ale co Ci sie zapnie na zakrecie w Truetracku?

to nie Detroit Locker a Detroit Truetrac
: wt sie 28, 2007 7:41 pm
autor: LR_Olek
jacekwr pisze:
Więc ktoś wie jak z tym TC?

ale w sumie po co?
: wt sie 28, 2007 7:43 pm
autor: Broncosaurus
a to nie to samo
trutrak to LSD (juz zalapalem

)
mialem w terrano cos takiego (fabrcznie) i na szutrowej drodze czuc byl jak zarzucał tyłem - jak mu sie jedno kolo uslizgnęło
ale to nie za bardzo dzialalo terenowo
w wiekszosci przypadków wklejenia to te 60% skuteczności (a może 70) nie są wystarczające
: wt sie 28, 2007 7:49 pm
autor: Discotheque
Broncosaurus pisze:a to nie to samo
trutrak to LSD (juz zalapalem

)
mialem w terrano cos takiego (fabrcznie) i na szutrowej drodze czuc byl jak zarzucał tyłem - jak mu sie jedno kolo uslizgnęło
ale to nie za bardzo dzialalo terenowo
w wiekszosci przypadków wklejenia to te 60% skuteczności (a może 70) nie są wystarczające
LSD jedno drugiemu nierowne. LSD to zarowno torsen jak i zwykle cierne a takie miales w Terrano.
Dziala tak ze oba kola na osi sa stale zblokowane poprzez proste sprzeglo cierne dopiero przekroczenie pewnego poziomu sil miedzy osiami powoduje poslizg. Przy nowym moze to byc az 270Nm, dlatego na szutrze bedzie sie zachowywalo jakbys mial z tylu stala blokade, tak samo w blocie. I tutaj wazny jest olej, musi byc specjalny do LSD lub dodatek uszlachetniajacy przesuwajacy mocno w gore graniczna temperature oleju. W czasie pracy na asfalcie i po miescie przy tak duzym tarciu to LSD strasznie sie grzeje i zwykly olej traci swoje wlasciwosci a co za tym idzie zacieraja sie tarczki w LSD i pekaja robiac straszna kaszane.
Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo
Truetrac jest calkowicie bezobslugowy i jako jedyny dziala na zasadzie roznic momentu a nie predkosci obrotowej kol.
: wt sie 28, 2007 7:52 pm
autor: Discotheque
Aaaa i zapomnialbym dla chcacych kupic Truetraca. Mimo innych numerow katalogowych przod i tyl w LR sa zamienne, wystarczy je rozebrac i zmienic kierunek dzialania zebatek. Jedyna wada jak stwierdzaja uzytkownicy Truetrackow z przodu to ze w blocie auto stara sie prostowac zakret a poza tym nowa jakosc w ich zyciu, auto samo plynnie mysli za kierowce.
: wt sie 28, 2007 7:54 pm
autor: LR_Olek
Discotheque pisze:
Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo

tylko ze w komarku okladziny sprzegla z korkow od wina sie wycinalo

: wt sie 28, 2007 8:01 pm
autor: Discotheque
LR_Olek pisze:Discotheque pisze:
Jak miales kiedys motorynke czy komara to bardzo podobnie jest zrobione tam sprzeglo

tylko ze w komarku okladziny sprzegla z korkow od wina sie wycinalo

A ty myslisz ze w niektorych LSD to z czego to jest

Re: Kontrola trakcji - techniczne pytanie
: śr sie 29, 2007 11:34 am
autor: TRAWOLT
jacekwr pisze:TRAWOLT pisze: a nie lepiej sobie normalną blokadkę zakupić, chociaż na tył ?

Czytaj między wierszami...
ja staram się czytać między wierszami

ale Ty nie starasz się czytać postów na forum - szczególnie archiwalnych
generalnie ja się nie znam, bo mam porządne auto bez ABS
ale o ile mnie pamięć nie myli to na tym forum było kiedyś pisane o "działaniu" ABS-u w disco,
jak działają czujniki z koronkami, jak się jeździ w błotku itp. itd.
może jak to przeczytasz i dalej będziesz chciał budować jakieś tam systemy TC czy jakieś inne widzi misie oparte na bazie ABS to ...
... to pytaj dalej

choć ja osobiście w tym sensu nie widzę
PS a co to jest TC bo PC to ponoć wołają na to w co teraz klepię i się gapię

: ndz wrz 09, 2007 10:18 am
autor: Roch
ile waży truetrac?

: ndz wrz 09, 2007 12:07 pm
autor: Tapeworm
A co biegać z nim na plecach zamierzasz
