Dokręcanie kół

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
pwojtas
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob lis 01, 2003 6:58 pm
Lokalizacja: Chełmno

Dokręcanie kół

Post autor: pwojtas » czw sie 30, 2007 12:55 pm

Witam serdecznie. Dzisiaj byłem u oponiarza i zastrzelił mnie pytaniem o moment z jakim ma dokręcić koła....kiedy zobaczył moją minę....zajrzał w jakieś mądre tabele ale tam znaleźliśmy dane dotyczące Disco II z felgami alu (napisali coby 140 Nm użyć) A ja mam Disco I ...też z aluminiowymi felgami. Może ktoś z Kolegów posiada taką wiedzę?
Uaz469B kiedyś, teraz Disco 300tdi

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw sie 30, 2007 1:04 pm

dokrec tak samo i bedzie :)2

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sie 30, 2007 1:17 pm

ja tam dokręcam aż "zatrzeszczy" :D ale ja mam stalowe felgi i kawałek rurki stalowej ze 60 cm.
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pwojtas
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob lis 01, 2003 6:58 pm
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pwojtas » czw sie 30, 2007 1:18 pm

Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
Uaz469B kiedyś, teraz Disco 300tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sie 30, 2007 1:24 pm

w wulkanizacji mi dokręcali koło najpierw pistoletem, a na koniec również wzieli kawał porządnej lagi i dociągał :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw sie 30, 2007 1:45 pm

pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 30, 2007 2:22 pm

dokrecam reka i kluczem i nie sprawdzam nigdy...

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw sie 30, 2007 2:28 pm

hehe nie wszyscy maja nanometr w dloni ;)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 30, 2007 2:30 pm

henry pisze:hehe nie wszyscy maja nanometr w dloni ;)
e? :o ja tez nie mam

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw sie 30, 2007 2:32 pm

eee nie badz taki skormny :)

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw sie 30, 2007 2:33 pm

Za Olkiem... sie bierze klucz i sie dokreca... runda po parkingu - poprawka i bedzie git... :roll:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw sie 30, 2007 2:43 pm

Ja dokręcam tak co by sie nie odkręciło 8)

nie odkręciło samo, no :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pwojtas
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob lis 01, 2003 6:58 pm
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pwojtas » czw sie 30, 2007 2:46 pm

Znam wspomnianą przypadłość ....i zdarza mi się sprawdzać podczas dłuższych wyjazdów.
Uaz469B kiedyś, teraz Disco 300tdi

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw sie 30, 2007 3:40 pm

pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
"Workshop manual", Vehicles from 1995 model year. Czyli 300ty ;)
Alloy wheels and steel wheels: 130Nm.
darkman pisze: niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Prawda. Dociągaj koniecznie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw sie 30, 2007 6:36 pm

darkman pisze:
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Ja bym poskakał jeszcze po rurce i sprawdzał co rano bo licho nie śpi :)25
:)18
Gorzej jak w dzienniku TV :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 30, 2007 7:08 pm

klucz13 pisze:
darkman pisze:
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Ja bym poskakał jeszcze po rurce i sprawdzał co rano bo licho nie śpi :)25
:)18
mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » czw sie 30, 2007 7:50 pm

ew. klej do szyb pod kazda nakretke
i kontrolny szczał 10 kg młotkiem w osi sruby zeby sie dobrze wgryzła w gwint
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw sie 30, 2007 7:55 pm

darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.
Landrąver Discovęry 200tdi

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw sie 30, 2007 8:04 pm

Roch pisze:
darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.
Nawet kręcici nie potrafisz
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw sie 30, 2007 8:11 pm

klucz13 pisze:Nawet kręcici nie potrafisz
:)21
nie podcinaj mi skrzydel! staram sie o sprawnosc zucha grafomana a tu taki cios!
Landrąver Discovęry 200tdi

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw sie 30, 2007 8:13 pm

Roch pisze:
klucz13 pisze:Nawet kręcici nie potrafisz
:)21
nie podcinaj mi skrzydel! staram sie o sprawnosc zucha grafomana a tu taki cios!
remis :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw sie 30, 2007 8:19 pm

LR_Olek pisze: mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21
Olo... co ty bierzesz ostatnio ze CI sie tak dowcip wyostrzył :)20 :)20 :)20

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 30, 2007 8:47 pm

Tarsus pisze:
LR_Olek pisze: mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21
Olo... co ty bierzesz ostatnio ze CI sie tak dowcip wyostrzył :)20 :)20 :)20
inhalacje ze sprezonego siarkowodoru :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sie 30, 2007 9:49 pm

Roch pisze:
darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.
Sprawdz najpierw czy masz wlasciwe nakretki do aluminiowych felg :), maja calkiem inny stozek.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » pt sie 31, 2007 7:34 am

i dobry klucz do kol bo pozniej mozesz ich nie odkrecic... :wink:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości