Strona 1 z 2

Dokręcanie kół

: czw sie 30, 2007 12:55 pm
autor: pwojtas
Witam serdecznie. Dzisiaj byłem u oponiarza i zastrzelił mnie pytaniem o moment z jakim ma dokręcić koła....kiedy zobaczył moją minę....zajrzał w jakieś mądre tabele ale tam znaleźliśmy dane dotyczące Disco II z felgami alu (napisali coby 140 Nm użyć) A ja mam Disco I ...też z aluminiowymi felgami. Może ktoś z Kolegów posiada taką wiedzę?

: czw sie 30, 2007 1:04 pm
autor: henry
dokrec tak samo i bedzie :)2

: czw sie 30, 2007 1:17 pm
autor: TRAWOLT
ja tam dokręcam aż "zatrzeszczy" :D ale ja mam stalowe felgi i kawałek rurki stalowej ze 60 cm.

: czw sie 30, 2007 1:18 pm
autor: pwojtas
Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)

: czw sie 30, 2007 1:24 pm
autor: TRAWOLT
w wulkanizacji mi dokręcali koło najpierw pistoletem, a na koniec również wzieli kawał porządnej lagi i dociągał :D

: czw sie 30, 2007 1:45 pm
autor: darkman
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.

: czw sie 30, 2007 2:22 pm
autor: LR_Olek
dokrecam reka i kluczem i nie sprawdzam nigdy...

: czw sie 30, 2007 2:28 pm
autor: henry
hehe nie wszyscy maja nanometr w dloni ;)

: czw sie 30, 2007 2:30 pm
autor: LR_Olek
henry pisze:hehe nie wszyscy maja nanometr w dloni ;)
e? :o ja tez nie mam

: czw sie 30, 2007 2:32 pm
autor: henry
eee nie badz taki skormny :)

: czw sie 30, 2007 2:33 pm
autor: Tarsus
Za Olkiem... sie bierze klucz i sie dokreca... runda po parkingu - poprawka i bedzie git... :roll:

: czw sie 30, 2007 2:43 pm
autor: Tapeworm
Ja dokręcam tak co by sie nie odkręciło 8)

nie odkręciło samo, no :)21

: czw sie 30, 2007 2:46 pm
autor: pwojtas
Znam wspomnianą przypadłość ....i zdarza mi się sprawdzać podczas dłuższych wyjazdów.

: czw sie 30, 2007 3:40 pm
autor: grzegorzh
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
"Workshop manual", Vehicles from 1995 model year. Czyli 300ty ;)
Alloy wheels and steel wheels: 130Nm.
darkman pisze: niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Prawda. Dociągaj koniecznie.

: czw sie 30, 2007 6:36 pm
autor: klucz13
darkman pisze:
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Ja bym poskakał jeszcze po rurce i sprawdzał co rano bo licho nie śpi :)25
:)18
Gorzej jak w dzienniku TV :)21

: czw sie 30, 2007 7:08 pm
autor: LR_Olek
klucz13 pisze:
darkman pisze:
pwojtas pisze:Sam tak normalnie robiłem:) ale wiesz kulturalna marka to i może trochę technicznej "kultury" by się zdało:)
niezależnie od 'rurki' i klucza dynamo`em, to po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
Ja bym poskakał jeszcze po rurce i sprawdzał co rano bo licho nie śpi :)25
:)18
mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21

: czw sie 30, 2007 7:50 pm
autor: Broncosaurus
ew. klej do szyb pod kazda nakretke
i kontrolny szczał 10 kg młotkiem w osi sruby zeby sie dobrze wgryzła w gwint

: czw sie 30, 2007 7:55 pm
autor: Roch
darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.

: czw sie 30, 2007 8:04 pm
autor: klucz13
Roch pisze:
darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.
Nawet kręcici nie potrafisz
:)21

: czw sie 30, 2007 8:11 pm
autor: Roch
klucz13 pisze:Nawet kręcici nie potrafisz
:)21
nie podcinaj mi skrzydel! staram sie o sprawnosc zucha grafomana a tu taki cios!

: czw sie 30, 2007 8:13 pm
autor: klucz13
Roch pisze:
klucz13 pisze:Nawet kręcici nie potrafisz
:)21
nie podcinaj mi skrzydel! staram sie o sprawnosc zucha grafomana a tu taki cios!
remis :)21

: czw sie 30, 2007 8:19 pm
autor: Tarsus
LR_Olek pisze: mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21
Olo... co ty bierzesz ostatnio ze CI sie tak dowcip wyostrzył :)20 :)20 :)20

: czw sie 30, 2007 8:47 pm
autor: LR_Olek
Tarsus pisze:
LR_Olek pisze: mozna dac tez kontrolny spaw na srube :)21
Olo... co ty bierzesz ostatnio ze CI sie tak dowcip wyostrzył :)20 :)20 :)20
inhalacje ze sprezonego siarkowodoru :)21

: czw sie 30, 2007 9:49 pm
autor: Discotheque
Roch pisze:
darkman pisze:po kilkunastu kilometrach sobie dociągnij te alu, a przynajmniej posprawdzaj - lubią się luzować, co jest przypadłością powszechnie znaną i lubianą.
swieta racja. nie dalej jak miesiac temu zauwazylem ze brakuje mi jednej nakretki przy kole.
jak posprawdzalem to tak 1/4 byla luznych, ze mozna bylo paluszkami wykrecic.
a przykrecalem z tydzien wczesniej solidnie acz z czuciem - ale bez poprawki.
Sprawdz najpierw czy masz wlasciwe nakretki do aluminiowych felg :), maja calkiem inny stozek.

: pt sie 31, 2007 7:34 am
autor: Saphira
i dobry klucz do kol bo pozniej mozesz ich nie odkrecic... :wink: