Strona 1 z 2

Hebelek w serii

: wt wrz 04, 2007 5:10 pm
autor: JAK
Szanowni,

mam ostatnio koszmarne sny, że mi się Seria pali ;)

A tak serio, skoro mam całą Serię rozebraną, to warto od razu założyć hebelek, czyli główny wyłącznik prądu.

I tu mam głupie pytanie. Wystarczy założyć to na plusowym przewodzie akumulatora, czy też trzeba odcinać coś jeszcze, np: alternator?

JAK

: wt wrz 04, 2007 5:19 pm
autor: Pepek
Załóż na plusie i będzie git. Dla polepszenia samopoczucia dokup 2 kg gaśnicę :D

: wt wrz 04, 2007 5:25 pm
autor: LR_Olek
zaloz na plusie lub na minusie...

zrob jak ci wygodniej

ja mialem na minusie


a poza tym serie sa niepalne,bo niby co ma sie tam zapalic?

gola blacha? :)21

: wt wrz 04, 2007 7:22 pm
autor: bert
LR_Olek pisze:zaloz na plusie lub na minusie...

zrob jak ci wygodniej

ja mialem na minusie


a poza tym serie sa niepalne,bo niby co ma sie tam zapalic?

gola blacha? :)21
blachy alu swietnie sie jaraja, sam widzialem 3 spalone serie
Norbert J. Zbróg

: wt wrz 04, 2007 7:45 pm
autor: Ptak
Załóż hebel na minus bo nie zrobisz zwarcia, jeśli masz wyciągarkę wtedy warto pomyśleć o heblu również na plusie. Generalnie na minusie jet bezpieczniej montować hebel.

: wt wrz 04, 2007 9:36 pm
autor: czesław&jarząbek
generalnie bzdurzysz waść...

hebel jest bezpieczniej montować na plusie.

bo jak się zapomnisz i sobie zapłon na odłączonym heblu przekręcisz oraz rozrusznik to masa się znajdzie...przez radio, przez zegary, przez cokolwiek i bedzie dym
:)21

: wt wrz 04, 2007 9:42 pm
autor: JAK
No dobra dzięki.


Z tego co popatrzyłem w wiadomym sklepie, to są hebelki takie zwykłe, oraz takie z bajerami typu: z wyłączaniem silnika.

Jak rozumiem wystarczy zwykły wyłącznik, co by odciąć tylko akumulator.

Czy takie wyłączniki to w standardowym sklepie elektrycznym znajdę, czy to temat czysto motoryzacyjny i ze stówy trzeba wyskoczyć?

: wt wrz 04, 2007 9:44 pm
autor: czesław&jarząbek
sklepy do ciężarówek
agroma

: wt wrz 04, 2007 9:46 pm
autor: klucz13
i patrz żeby duuuuużo amper było napisane :)21

: śr wrz 05, 2007 7:04 am
autor: Ptak
Ja mam na minusie zaraz przy akumulatorze. Odłącza dokładnie całą masę i jest git. A radia nie mam :)21

: śr wrz 05, 2007 8:55 am
autor: Jerry
JAK pisze:
Czy takie wyłączniki to w standardowym sklepie elektrycznym znajdę, czy to temat czysto motoryzacyjny i ze stówy trzeba wyskoczyć?
W Norauto były po 20 PLN-ów.
Poza tym patrz na allego od Uaza http://www.allegro.pl/item240851440_gaz ... bacz_.html

: śr wrz 05, 2007 9:12 am
autor: gkozi
nie kumamm tekstu Czesława o znajdowaniu masy po przekręceniu kluczyka - mógłby mi to ktoś bardziej naukowo wyjaśnić? :wink:

: śr wrz 05, 2007 9:15 am
autor: Ptak
Widocznie wstał lewą nogą !! :)21
Jak po wyłączniku dasz kable od radia itp. to jest git nie powinno być problemów.

: śr wrz 05, 2007 9:48 am
autor: cichy_SIII_109_SW
Proste: w Serii minus jest na masę, jesli dasz włącznik na plus, to nawet jak będziesz miał "przebicie" z masy to nic Ci nie da, bo plus jest rozłączony.

: śr wrz 05, 2007 9:52 am
autor: gkozi
hm u mnie jest tak :

przewód z minusa aku idzie do hebla w kabinie, i wraca do komory silnika do standardowego podłączenia masy przy silniku i podstawce aku

czyli przy rozłączonym heblu elektrony są tylko w aku i kawałku kabla który idzie do hebla :wink:

: śr wrz 05, 2007 9:55 am
autor: Pepek
Czesław jak zwykle ma rację :D . Sam tak miałem w serii zrobione, że CB podpiąłem bezposrednio do aku i po wyłączeniu hebla w jakimś amoku przekręciłem kluczyk w stacyjce. Momentalnie zrobił się czerwony przewód zasilający CB i poszedł dym z radia. Rozrusznik znalazł sobie alternatywną masę przez moje radio :(

: śr wrz 05, 2007 10:04 am
autor: Tapeworm
Pepek pisze:Czesław jak zwykle ma rację :D
:roll: niechętnie popieram Czesławową teorie, zgodna jest z... logiką :)21

: śr wrz 05, 2007 10:12 am
autor: JarekK
czyli reasumując najlepiej zamontować hebel jednocześnie na plusie i na minusie

: śr wrz 05, 2007 10:14 am
autor: Tapeworm
jak odpinasz aku, to który kabel wpierw? :wink:

: śr wrz 05, 2007 10:20 am
autor: Ptak
Ten który jest wygodniej :)21 :)21 :)23

: śr wrz 05, 2007 10:23 am
autor: Tapeworm
twoja Seria nie jeździ więc możesz :wink:
kurde coraz bardziej mnie korci by pościć instalacje od nowa :roll:

: śr wrz 05, 2007 10:25 am
autor: Ptak
Właśnie będę to robił jak tylko opancerzę ramę tzn. połatam dziury.

: śr wrz 05, 2007 1:03 pm
autor: N2O
Tapeworm pisze:jak odpinasz aku, to który kabel wpierw? :wink:
minus

: śr wrz 05, 2007 1:59 pm
autor: darkman
Pepek pisze:Czesław jak zwykle ma rację :D . Sam tak miałem w serii zrobione, że CB podpiąłem bezposrednio do aku i po wyłączeniu hebla w jakimś amoku przekręciłem kluczyk w stacyjce. Momentalnie zrobił się czerwony przewód zasilający CB i poszedł dym z radia. Rozrusznik znalazł sobie alternatywną masę przez moje radio :(

hebel na + sie, rzecz jasna;
a na zasilaniu cb - bezpiecznik, pse pana.

: czw wrz 06, 2007 6:27 pm
autor: klucz13
darkman pisze:
Pepek pisze:Czesław jak zwykle ma rację :D . Sam tak miałem w serii zrobione, że CB podpiąłem bezposrednio do aku i po wyłączeniu hebla w jakimś amoku przekręciłem kluczyk w stacyjce. Momentalnie zrobił się czerwony przewód zasilający CB i poszedł dym z radia. Rozrusznik znalazł sobie alternatywną masę przez moje radio :(

hebel na + sie, rzecz jasna;
a na zasilaniu cb - bezpiecznik, pse pana.
Są heble ktore rozłączają + i - równocześnie i mają coś około 250 amper :)2 a jeżeli jeden do tylko na + min. 200 amper w sklepach ze szmelcem do tirów koszt od 70 zeta w górę