zakłócenia/gwizdy

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

zakłócenia/gwizdy

Post autor: świerszcz » wt wrz 04, 2007 10:46 pm

chyba padł mi kondensator antyzakłóceniowy - w radiu (niezależnie od stacji :)21 ) słychać gwizd zalezny wprost od obrotów silnika....

gdzie kuźwa go szukać a jeśli w V8 to nie jest kondensator to co to może być?

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 04, 2007 10:57 pm

może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt wrz 04, 2007 10:58 pm

e-nie, Stachu w radiu to nie - zobacz elementy silnika zasilane prądem, pewnie któryś z zamontowanych kondensatorów nie robi na wyjściu.
Dopiero stwierdzenie, że nie masz takich elementów, a masz sprawną kopułkę i prszewody rozdzielacza upoważnia do zajęcia się radiem jako takim w sensie uszkodzenia.
Zobacz tu tekścik - może będzie pomocny w nakierowaniu Ciebie na poszukawania żródła zakłoceń:
http://www.topoverjazz.uznam.net.pl/wyp ... x4_No4.pdf
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt wrz 04, 2007 10:58 pm

Tapeworm pisze:może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23
ziew....

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt wrz 04, 2007 11:03 pm

acha, zobacz te styki w kopułce rozdzielacza, co gazman regulował, bo może coś przebija na przewodach "od kopułki w sensie".
a dwa to pytanie czy zakłocenia są wee wwszystkich 3ch ustawieniach twojego poboru zasilania benz/gaz/automat/ - sprawdź doświadczalnie i daj znać, to będziemy coś dumać ? czym i jak to odkłocić.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 04, 2007 11:07 pm

świerszcz pisze:
Tapeworm pisze:może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23
ziew....
żarty na bok :-? współczuje ci ilości kabli pod maską :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: zakłócenia/gwizdy

Post autor: M-461 » wt wrz 04, 2007 11:14 pm

świerszcz pisze:chyba padł mi kondensator antyzakłóceniowy - w radiu (niezależnie od stacji :)21 ) słychać gwizd zalezny wprost od obrotów silnika....

gdzie kuźwa go szukać a jeśli w V8 to nie jest kondensator to co to może być?
Mam takowy zainstalowany zaraz przy cewce

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr wrz 05, 2007 8:50 am

@ Darkman jasne że nie w radiu - chodziło mi właśnie o osprzęt.....
1. zjawisko występuje na wszystkich opcjach zasilania;
2. przewody i high voltage na 99% OK inaczej gazojeb by walił był...
3. wydaje mi się że to jakiś (jak już napisałem kondensator) pytanie który;
4. jak zakłóca zależnie od prędkości obrotowej silnika (taki akustyczny obrotomierz...) to będzie coś chyba z cewki, nie? no bo nie z czegoś co cały czas równo chodzi..... :roll:

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr wrz 05, 2007 9:16 am

darkman pisze:e-nie, Stachu w radiu to nie - zobacz elementy silnika zasilane prądem, pewnie któryś z zamontowanych kondensatorów nie robi na wyjściu
Podepnę się pod temat... A co zrobić, jak słyszę wycieraczki w CB?
Zasilanie do CB mam bezpośrednio z akumulatora pociągnięte.
Silnik wycieraczek też ma jakiś tłumik zakłóceń, który jest niesprawny? (Disco 300)

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr wrz 05, 2007 9:20 am

tu akurat to wystarczy squelchem popracować.... każde CB ma taki objaw z wycieraczkami jak masz za bardzo radio rozkręcone....

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr wrz 05, 2007 9:28 am

I nie tylko bo ja słyszę silnik szyb :D
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » śr wrz 05, 2007 9:51 am

Ptak pisze:I nie tylko bo ja słyszę silnik szyb :D
To w Serii słuchać silnik od wycieraczek ?? :D :D :D
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr wrz 05, 2007 10:29 am

sztachu...wo no ty se nowe szczotki do alternatora spraw
bo te co masz pewnie już krótkie są i zamiast przewodzić to robią łuk który sieje
a gazojeb bez ładowania długo nie polata, przy czym spadek napięcia pierwotnego zaskutkuje osłabieniem iskry na sparkach i eleganckimi strzałami w hotłajera
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr wrz 05, 2007 10:32 am

cichy_SIII_109_SW pisze:To w Serii słuchać silnik od wycieraczek
Nie w Serii ino w Disco. Seria niestety w kawałkach rozebrana do golasa :)3
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr wrz 05, 2007 12:20 pm

świerszcz pisze:tu akurat to wystarczy squelchem popracować.... każde CB ma taki objaw z wycieraczkami jak masz za bardzo radio rozkręcone....
Dzięki. Myślałem, że można to inaczej usunąć (bez wyłączania wycieraczek ;))

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr wrz 05, 2007 12:31 pm

ja to sobie mogę wyłączyć CB i radio grające gdy:
- chodzą wycieraczki
- silniczek szyb
- zasilacz laptoka
- przetwornica

więc podepnę się pod pytanko
gdzie i jaki wstawić kondensatorek w klekocie?

:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr wrz 05, 2007 1:23 pm

świerszcz pisze:@ Darkman jasne że nie w radiu - chodziło mi właśnie o osprzęt.....
1. zjawisko występuje na wszystkich opcjach zasilania;
2. przewody i high voltage na 99% OK inaczej gazojeb by walił był...
3. wydaje mi się że to jakiś (jak już napisałem kondensator) pytanie który;
4. jak zakłóca zależnie od prędkości obrotowej silnika (taki akustyczny obrotomierz...) to będzie coś chyba z cewki, nie? no bo nie z czegoś co cały czas równo chodzi..... :roll:
najpewniej z cewki, ale trzeba by sprawdzić sprawność prądową wszystkich. najmniej roboty to wymienić przy cewce. równie dobrze alternator może być, a dźwięk jest , bo jest :-) . te szczotki to jest jakiś pomysł, bo niekoniecznie to będzie niesprawność instalacji odkłucającej - to po prostu może być niesprawność sprzętu.

Trawolt - jakie i gdzie masz opisane w linku powyżej - podałem ile mF i A itd.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr wrz 05, 2007 1:34 pm

darkman pisze:Trawolt - jakie i gdzie masz opisane w linku powyżej - podałem ile mF i A itd.
Thx - nie zauważyłem :roll:
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr wrz 05, 2007 1:48 pm

ociemniałość gamoniowata znaczy siem, mniej mięsa więcej magnezu i b6, bądź dobrej myśli będzie dobrze :P :lol:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr wrz 05, 2007 1:58 pm

darkman pisze:ociemniałość gamoniowata znaczy siem, mniej mięsa więcej magnezu i b6, bądź dobrej myśli będzie dobrze :P :lol:
nie jeżdźę DII ino DI i to do tego 200 tdi więc ociemniałość z założenia wg Twojej teorii dziejów :D

więc mądre pytanie nr 2 i 3

- w artykule piszesz żeby montować jak najbliżej źródła zakłóceń, hmm u mnie conajmniej cztery ... a nie da się jakiegoś jednego "globalnego" filterka przed radyjkiem?
- wiem że CB najlepiej bezpośrednio do aku łączyć - mi niestety zamontowali do zasilania radia grającego - czy to może mieć faktycznie tak duży wpływ?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr wrz 05, 2007 2:02 pm

hmm yyyeeeyyy też miałem 200 tdi :P

nie bardzo się da jednego filterka przed radiem, bo te pojedyncze filtry np dolno i górno przepustowe są dedykowane dla nadajnika i nie mają w zasadzie nic wspólnego z odkłocaniem instalacji samochodowych.
słowem trzeba odchaczać wsio po kolei. kondensatorami.


acha:
-silniczek szyb będzie nie do odkłocenia raczej, jednak po odkłóceniu elementów głównych powinno i to zniknąć - generalnie jednak zwykle wycieraczki tak mają i nie ma się co przejmować za bardzo.

-zasilacz do lap zniknie po odkłóceniu urządzeń elektrycznycch - samego zasilacza nie trzeba mordować niczym.

ogólnie to się nie przejmuj - u mnie jeszcze słychać pracę reduktora objawiającą się głośnym wyciem we wszystkich głośnikach, na szczęście w defie prawie nic nie słychać tak z założenia, więc :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
MDW
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw maja 10, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Krk

Post autor: MDW » śr wrz 05, 2007 2:09 pm

Mi tak samo buczy. Powiem Ci, ze przydaje sie takie cos, bo nie trzeba czasem patrzec na obrotomierz, tylko wszystko dokonuje sie 'na sluch'. Kondensator legl, a teraz po kolei mi gasna wszystkie lampki na kokpicie.
Disco 3.9 V8i & BFG 32 inczes.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr wrz 05, 2007 2:18 pm

:)2
darkman pisze:...słowem trzeba odchaczać wsio po kolei. kondensatorami....
:cry:
-silniczek szyb będzie nie do odkłocenia raczej
to nie problem, bo w końcu ile sobie można machać szybkami w tę i na zad w czasie jazdy :D
zwykle wycieraczki tak mają i nie ma się co przejmować za bardzo.
mówi się trudno
-zasilacz do lap zniknie po odkłóceniu urządzeń elektrycznycch - samego zasilacza nie trzeba mordować niczym.
to mnie najbardziej interesuje, ze względu na to że laptok robi za "navi" :D
na szczęście w defie prawie nic nie słychać tak z założenia, więc

:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 05, 2007 3:19 pm

może byc walnięta któraś dioda w alternatorze
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » śr wrz 05, 2007 3:21 pm

jak to doda :wink:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość