Strona 1 z 2

zakłócenia/gwizdy

: wt wrz 04, 2007 10:46 pm
autor: świerszcz
chyba padł mi kondensator antyzakłóceniowy - w radiu (niezależnie od stacji :)21 ) słychać gwizd zalezny wprost od obrotów silnika....

gdzie kuźwa go szukać a jeśli w V8 to nie jest kondensator to co to może być?

: wt wrz 04, 2007 10:57 pm
autor: Tapeworm
może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23

: wt wrz 04, 2007 10:58 pm
autor: darkman
e-nie, Stachu w radiu to nie - zobacz elementy silnika zasilane prądem, pewnie któryś z zamontowanych kondensatorów nie robi na wyjściu.
Dopiero stwierdzenie, że nie masz takich elementów, a masz sprawną kopułkę i prszewody rozdzielacza upoważnia do zajęcia się radiem jako takim w sensie uszkodzenia.
Zobacz tu tekścik - może będzie pomocny w nakierowaniu Ciebie na poszukawania żródła zakłoceń:
http://www.topoverjazz.uznam.net.pl/wyp ... x4_No4.pdf

: wt wrz 04, 2007 10:58 pm
autor: świerszcz
Tapeworm pisze:może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23
ziew....

: wt wrz 04, 2007 11:03 pm
autor: darkman
acha, zobacz te styki w kopułce rozdzielacza, co gazman regulował, bo może coś przebija na przewodach "od kopułki w sensie".
a dwa to pytanie czy zakłocenia są wee wwszystkich 3ch ustawieniach twojego poboru zasilania benz/gaz/automat/ - sprawdź doświadczalnie i daj znać, to będziemy coś dumać ? czym i jak to odkłocić.

: wt wrz 04, 2007 11:07 pm
autor: Tapeworm
świerszcz pisze:
Tapeworm pisze:może nowa instalacja LPG wysyła ci sygnały? :)23
ziew....
żarty na bok :-? współczuje ci ilości kabli pod maską :roll:

Re: zakłócenia/gwizdy

: wt wrz 04, 2007 11:14 pm
autor: M-461
świerszcz pisze:chyba padł mi kondensator antyzakłóceniowy - w radiu (niezależnie od stacji :)21 ) słychać gwizd zalezny wprost od obrotów silnika....

gdzie kuźwa go szukać a jeśli w V8 to nie jest kondensator to co to może być?
Mam takowy zainstalowany zaraz przy cewce

: śr wrz 05, 2007 8:50 am
autor: świerszcz
@ Darkman jasne że nie w radiu - chodziło mi właśnie o osprzęt.....
1. zjawisko występuje na wszystkich opcjach zasilania;
2. przewody i high voltage na 99% OK inaczej gazojeb by walił był...
3. wydaje mi się że to jakiś (jak już napisałem kondensator) pytanie który;
4. jak zakłóca zależnie od prędkości obrotowej silnika (taki akustyczny obrotomierz...) to będzie coś chyba z cewki, nie? no bo nie z czegoś co cały czas równo chodzi..... :roll:

: śr wrz 05, 2007 9:16 am
autor: grzegorzh
darkman pisze:e-nie, Stachu w radiu to nie - zobacz elementy silnika zasilane prądem, pewnie któryś z zamontowanych kondensatorów nie robi na wyjściu
Podepnę się pod temat... A co zrobić, jak słyszę wycieraczki w CB?
Zasilanie do CB mam bezpośrednio z akumulatora pociągnięte.
Silnik wycieraczek też ma jakiś tłumik zakłóceń, który jest niesprawny? (Disco 300)

: śr wrz 05, 2007 9:20 am
autor: świerszcz
tu akurat to wystarczy squelchem popracować.... każde CB ma taki objaw z wycieraczkami jak masz za bardzo radio rozkręcone....

: śr wrz 05, 2007 9:28 am
autor: Ptak
I nie tylko bo ja słyszę silnik szyb :D

: śr wrz 05, 2007 9:51 am
autor: cichy_SIII_109_SW
Ptak pisze:I nie tylko bo ja słyszę silnik szyb :D
To w Serii słuchać silnik od wycieraczek ?? :D :D :D

: śr wrz 05, 2007 10:29 am
autor: czesław&jarząbek
sztachu...wo no ty se nowe szczotki do alternatora spraw
bo te co masz pewnie już krótkie są i zamiast przewodzić to robią łuk który sieje
a gazojeb bez ładowania długo nie polata, przy czym spadek napięcia pierwotnego zaskutkuje osłabieniem iskry na sparkach i eleganckimi strzałami w hotłajera
:)21

: śr wrz 05, 2007 10:32 am
autor: Ptak
cichy_SIII_109_SW pisze:To w Serii słuchać silnik od wycieraczek
Nie w Serii ino w Disco. Seria niestety w kawałkach rozebrana do golasa :)3

: śr wrz 05, 2007 12:20 pm
autor: grzegorzh
świerszcz pisze:tu akurat to wystarczy squelchem popracować.... każde CB ma taki objaw z wycieraczkami jak masz za bardzo radio rozkręcone....
Dzięki. Myślałem, że można to inaczej usunąć (bez wyłączania wycieraczek ;))

: śr wrz 05, 2007 12:31 pm
autor: TRAWOLT
ja to sobie mogę wyłączyć CB i radio grające gdy:
- chodzą wycieraczki
- silniczek szyb
- zasilacz laptoka
- przetwornica

więc podepnę się pod pytanko
gdzie i jaki wstawić kondensatorek w klekocie?

:D

: śr wrz 05, 2007 1:23 pm
autor: darkman
świerszcz pisze:@ Darkman jasne że nie w radiu - chodziło mi właśnie o osprzęt.....
1. zjawisko występuje na wszystkich opcjach zasilania;
2. przewody i high voltage na 99% OK inaczej gazojeb by walił był...
3. wydaje mi się że to jakiś (jak już napisałem kondensator) pytanie który;
4. jak zakłóca zależnie od prędkości obrotowej silnika (taki akustyczny obrotomierz...) to będzie coś chyba z cewki, nie? no bo nie z czegoś co cały czas równo chodzi..... :roll:
najpewniej z cewki, ale trzeba by sprawdzić sprawność prądową wszystkich. najmniej roboty to wymienić przy cewce. równie dobrze alternator może być, a dźwięk jest , bo jest :-) . te szczotki to jest jakiś pomysł, bo niekoniecznie to będzie niesprawność instalacji odkłucającej - to po prostu może być niesprawność sprzętu.

Trawolt - jakie i gdzie masz opisane w linku powyżej - podałem ile mF i A itd.

: śr wrz 05, 2007 1:34 pm
autor: TRAWOLT
darkman pisze:Trawolt - jakie i gdzie masz opisane w linku powyżej - podałem ile mF i A itd.
Thx - nie zauważyłem :roll:

: śr wrz 05, 2007 1:48 pm
autor: darkman
ociemniałość gamoniowata znaczy siem, mniej mięsa więcej magnezu i b6, bądź dobrej myśli będzie dobrze :P :lol:

: śr wrz 05, 2007 1:58 pm
autor: TRAWOLT
darkman pisze:ociemniałość gamoniowata znaczy siem, mniej mięsa więcej magnezu i b6, bądź dobrej myśli będzie dobrze :P :lol:
nie jeżdźę DII ino DI i to do tego 200 tdi więc ociemniałość z założenia wg Twojej teorii dziejów :D

więc mądre pytanie nr 2 i 3

- w artykule piszesz żeby montować jak najbliżej źródła zakłóceń, hmm u mnie conajmniej cztery ... a nie da się jakiegoś jednego "globalnego" filterka przed radyjkiem?
- wiem że CB najlepiej bezpośrednio do aku łączyć - mi niestety zamontowali do zasilania radia grającego - czy to może mieć faktycznie tak duży wpływ?

: śr wrz 05, 2007 2:02 pm
autor: darkman
hmm yyyeeeyyy też miałem 200 tdi :P

nie bardzo się da jednego filterka przed radiem, bo te pojedyncze filtry np dolno i górno przepustowe są dedykowane dla nadajnika i nie mają w zasadzie nic wspólnego z odkłocaniem instalacji samochodowych.
słowem trzeba odchaczać wsio po kolei. kondensatorami.


acha:
-silniczek szyb będzie nie do odkłocenia raczej, jednak po odkłóceniu elementów głównych powinno i to zniknąć - generalnie jednak zwykle wycieraczki tak mają i nie ma się co przejmować za bardzo.

-zasilacz do lap zniknie po odkłóceniu urządzeń elektrycznycch - samego zasilacza nie trzeba mordować niczym.

ogólnie to się nie przejmuj - u mnie jeszcze słychać pracę reduktora objawiającą się głośnym wyciem we wszystkich głośnikach, na szczęście w defie prawie nic nie słychać tak z założenia, więc :P

: śr wrz 05, 2007 2:09 pm
autor: MDW
Mi tak samo buczy. Powiem Ci, ze przydaje sie takie cos, bo nie trzeba czasem patrzec na obrotomierz, tylko wszystko dokonuje sie 'na sluch'. Kondensator legl, a teraz po kolei mi gasna wszystkie lampki na kokpicie.

: śr wrz 05, 2007 2:18 pm
autor: TRAWOLT
:)2
darkman pisze:...słowem trzeba odchaczać wsio po kolei. kondensatorami....
:cry:
-silniczek szyb będzie nie do odkłocenia raczej
to nie problem, bo w końcu ile sobie można machać szybkami w tę i na zad w czasie jazdy :D
zwykle wycieraczki tak mają i nie ma się co przejmować za bardzo.
mówi się trudno
-zasilacz do lap zniknie po odkłóceniu urządzeń elektrycznycch - samego zasilacza nie trzeba mordować niczym.
to mnie najbardziej interesuje, ze względu na to że laptok robi za "navi" :D
na szczęście w defie prawie nic nie słychać tak z założenia, więc

:D

: śr wrz 05, 2007 3:19 pm
autor: gri74
może byc walnięta któraś dioda w alternatorze

: śr wrz 05, 2007 3:21 pm
autor: Saphira
jak to doda :wink: