Spalanie Dyskoteki 2,5 TD w trasie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Spalanie Dyskoteki 2,5 TD w trasie

Post autor: HUSKYTEAM » czw wrz 20, 2007 8:49 am

Witam kolegów,
Na Wasze forum wskakuje gościnnie, bo noszę się z zamiarem zamiany Pajero na Dyskotekę.

Zależy mi na aucie ze stałym napędem na 4 koła - jeżdzę z przyczepą pełną psów na zawody, nieraz wykonując trasę Warszawa-Bieszczady, w nadchodzącą zimę planujemy wyjazd w Alpy, oczywiście w zimie. Pajero się nie sprawdził z prostej przyczyny: ze względów oszczędnościowych decyzję o "załączeniu" 4x4 podejmowałem zawsze w ostateczności. Czyli realnie większośc trasy pokonuje się z napędem na tył, co w przypadku jazdy z przyczepą na dalekich trasach jest po prostu do kitu.

Teraz pytanie: ile REALNIE I KOMFOROTOWO można jeździć Dyskoteką w trasie, powiedzmy z przyczepką o masie 500 kg? Chodzi mi o prędkośc komfortową, która w Pajerce wynosi 90 km/h, i jednocześnie w miare ekonomiczną (w Pajerce to 70-80 km/h). Ile przy takiej prędkości REALNIE pali (wciąż chodzi o długą jazdę w trasie).

Jeżeli to kogoś interesuję, to podaję informację o Mitsu Pajero I: prędkość srednia 80-90, auto załadowane średnio + wspomniana przyczepka, spalanie 12-14 litrów ON. Przy załączonym napędzie 4x4 spalanie pewnie od 15-20 litrów przy lekko górkowaej trasie typu Bieszczady/Gorce...

Sorki, że zawracam Wam głowę w takiej sprawie, ale to dla mnie ważne. Z góry dzięki za rzetelną pomoc.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

Post autor: bast » czw wrz 20, 2007 8:54 am

Kolego, poszukaj na forum temat był już wałkowany !!!!

Ale,...
wyjazd z Warszawy do Zieleńca, jazda na trasie średnia 90-100 km/h
jazda w Zieleńcu po górach w "terenie", powrót do Warszawy
ze średnią przejazdu 90-100 km/h - średnie spalanie 9,5 l / 100km

Discovery z 91 roku z silnikiem 2,5 tdi (200TDi),
na oponach MT BFGoodrich w rozmiarze 235/85/R16.
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » czw wrz 20, 2007 9:01 am


Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw wrz 20, 2007 9:30 am

Nie rozumiem kolegi...

Twierdzi że dołączenie przodu zwiększa spalanie o 3 do 6 litrów, coś mi się nie chce wierzyć.

Nie wiem co to jest ostateczność. Jak jeździsz po drogach z part-time 4x4 to przód dołączasz jeżeli na drodze jest śnieg/lód. W Disco napęd masz stały więc nie wiem jak to się ma do oszczędności na paliwie?
HUSKYTEAM pisze:Czyli realnie większośc trasy pokonuje się z napędem na tył, co w przypadku jazdy z przyczepą na dalekich trasach jest po prostu do kitu
A tego to już w ogóle nie rozumiem. Tyle jeździ po świecie Sprinterów, Transitów, Masterów i innych tylnonapędowych aut, ciągają lawety/przyczepy z jachtami/inne przyczepy dużo cięższe niż 500kg. Dopóki droga jest czarna to żadnych problemów nie ma.

Może Kolega wyjaśni co tak naprawdę chce osiągnąć tą zmianą.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw wrz 20, 2007 9:45 am

Kolego, dopóki droga jest czarna... ale ja w zeszłym roku jechałem trasę W-wa-Reszów po lodzie i ubitym śniegu. Jechałem oczywiście na samym RWD, bo szkoda kasy na załączanie przodu. Jasne, że jeżdzą sprintery i transportery, ale oni się nie wbijają z tymi przyczepami do takich miejscowości, jak Cisna czy Przysłup, w dodatku im to ryba, że się gdzieś zakopią - dla mnie nie, bo jak wspomniałem w przyczepie siedzi 8 kundlów, więc dla mnie bezawaryjnośc i czas przejazdu jest ważna.

W każdym razie dzięki za odpowiedź - wychodzi, że raczej jazda 120-130 km/h po czarnym to nie bardzo...
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw wrz 20, 2007 9:46 am

HUSKYTEAM pisze:Kolego, dopóki droga jest czarna... ale ja w zeszłym roku jechałem trasę W-wa-Reszów po lodzie i ubitym śniegu. Jechałem oczywiście na samym RWD, bo szkoda kasy na załączanie przodu. Jasne, że jeżdzą sprintery i transportery, ale oni się nie wbijają z tymi przyczepami do takich miejscowości, jak Cisna czy Przysłup, w dodatku im to ryba, że się gdzieś zakopią - dla mnie nie, bo jak wspomniałem w przyczepie siedzi 8 kundlów, więc dla mnie bezawaryjnośc i czas przejazdu jest ważna.

W każdym razie dzięki za odpowiedź - wychodzi, że raczej jazda 120-130 km/h po czarnym to nie bardzo...
jak lubisz wibracje to czemu nie :)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 20, 2007 9:48 am

Ta przyczepa to jakis niezly zagiel musi byc, jak Pojarka krotka 2.5TD chleje 12-14 przy 80-90 :o
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » czw wrz 20, 2007 10:38 am

HUSKYTEAM pisze:Jechałem oczywiście na samym RWD, bo szkoda kasy na załączanie przodu.
przy takim podejsciu to stanowczo odpusc myslenie o Disco. Szkoda Twojego zdrowia ;)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw wrz 20, 2007 12:05 pm

HUSKYTEAM pisze:Jechałem oczywiście na samym RWD, bo szkoda kasy na załączanie przodu.
nie rozumiem...

o co chodzi? :o

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw wrz 20, 2007 12:17 pm

LR_Olek pisze:
HUSKYTEAM pisze:Jechałem oczywiście na samym RWD, bo szkoda kasy na załączanie przodu.
nie rozumiem...

o co chodzi? :o
o pieniądze :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw wrz 20, 2007 12:49 pm

Ostatni wyjazd do Rumunii - auto z tylu zapakowane po dach, 4 osoby w srodku, na dachu kurnik z kanistrami.

Glownie trasa - dojazd-powrot - ale troche po gorach, troche na reduktorze - caly wyjazd wyszedl srednio 10,5.

Ostatnio - 3 dni w terenie, z przelotami miedzy punktami trasy OR, ale wiekszosc czasu na reduktorze. Srednio - 12l.

Czy zalaczanie przodu (tam gdzie sie tak da) zwieksza spalanie?
Hm..
Wiadomo ze najwieksze opory dla silnika stanowia:
1. opory wewnetrzne samego silnika
2. opory powietrza.

Mysle ze przy nich, opory kilku lozysk sa znikome i pomijalne.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw wrz 20, 2007 12:57 pm

Do przyczepy 500kg to spokojnie starczy osobówka z 4x4 i dieslem. Będzie znacznie taniej i lepiej niż terenowym :)21

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Re: Spalanie Dyskoteki 2,5 TD w trasie

Post autor: gossy » czw wrz 20, 2007 1:27 pm

HUSKYTEAM pisze:Pajero się nie sprawdził z prostej przyczyny: ze względów oszczędnościowych decyzję o "załączeniu" 4x4 podejmowałem zawsze w ostateczności. Czyli realnie większośc trasy pokonuje się z napędem na tył, co w przypadku jazdy z przyczepą na dalekich trasach jest po prostu do kitu.
Trzeba było zapodać Pajero II z SuperSelectem i miałbyś problem z głowy.
------------
Jarek po trupach do celu ...

PAWELL31
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 02, 2007 9:49 pm

Post autor: PAWELL31 » czw wrz 20, 2007 2:53 pm

moze on na reduktorze caly czas jezdzil :lol: i dlatego palil mu 6 litrow wiecej :D

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw wrz 20, 2007 3:17 pm

w sumie malo interesujacy watek,bo tylko raz w zyciu sprawdzilem ile pali disco...

ogolnie rzecz biorac to jest to malo istotny szczegol :)21
wiec po co strzepic klawiature piszac cos w tym watku :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość