wymiana gum na jednej osi
Moderator: Jerry
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
wymiana gum na jednej osi
w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...
czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?
z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?
z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 8:07 pm przez RAF z Ochoty, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Disco 96' katowice limited edition
no wlasnie.
tak sobie myslalem (!) i naraze sie moze dyletanctwem, ale wlasciwie to nie wiem dla czego maja byc takie same kapcie?
czy jest to problem zuzywania centralnego dyfra przy roznych predkosciach obrotowych wałów, czy tez przyczepnosci całego układu?
tak sobie policzyłem ze przy 32'' oponie, przy startym bieżniku 1cm, koło mniejsze robi 1obrót wiecej na ~1 kilometrze.
tak sobie myslalem (!) i naraze sie moze dyletanctwem, ale wlasciwie to nie wiem dla czego maja byc takie same kapcie?
czy jest to problem zuzywania centralnego dyfra przy roznych predkosciach obrotowych wałów, czy tez przyczepnosci całego układu?
tak sobie policzyłem ze przy 32'' oponie, przy startym bieżniku 1cm, koło mniejsze robi 1obrót wiecej na ~1 kilometrze.
Landrąver Discovęry 200tdi
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
ja się bałem o to zapytać ale nie takie głupoty na forum chodzą hehe
a oczywiście pytanie w kontekście zużywania się elementów układu napedowego....
przyczepność to chyba po prostu zależy od stanu gum, amortyzatorów oraz właściwego ciśnienia w gumach - vide post o ciśnieniu w oponach na tym także forum - tam zakresy podanych parametrów szerokie jak stodoła...
czekamy na nowe głosy w sprawie tytułowej tymczasem
a oczywiście pytanie w kontekście zużywania się elementów układu napedowego....
przyczepność to chyba po prostu zależy od stanu gum, amortyzatorów oraz właściwego ciśnienia w gumach - vide post o ciśnieniu w oponach na tym także forum - tam zakresy podanych parametrów szerokie jak stodoła...
czekamy na nowe głosy w sprawie tytułowej tymczasem

LR Disco 96' katowice limited edition
w samochodzie z napedem na jedna os nie ma sie za bardzo czym martwic , ale faktycznie w 4x4 pomijajac wieksza zuzywalnosc opon rowniez moze wzrastac zuzycie elementow ukladu napedowego
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 3:07 pm przez Saphira, łącznie zmieniany 1 raz.
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..
..trucizna moja i wiara..
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: wymiana gum na jednej osi
RAF z Ochoty pisze:w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...
czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?
z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
W przypadku discovery ktory ma standardowy mechanizm roznicowy nic sie nie stanie.
Mozesz smialo jezdzic z roznym stopniem zuzycia bieznika.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości