wymiana gum na jednej osi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

wymiana gum na jednej osi

Post autor: RAF z Ochoty » śr wrz 26, 2007 3:54 pm

w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...

czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?

z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 8:07 pm przez RAF z Ochoty, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr wrz 26, 2007 4:31 pm

ja bym wymieniał kompletem, ale decyzja należy do Ciebie...
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » śr wrz 26, 2007 5:30 pm

przy zalozeniu ze gumy beda takie same teoretycznie mozna w praktyce lepiej pokusic sie na komplet tyl przod
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » śr wrz 26, 2007 7:32 pm

no wlasnie.
tak sobie myslalem (!) i naraze sie moze dyletanctwem, ale wlasciwie to nie wiem dla czego maja byc takie same kapcie?
czy jest to problem zuzywania centralnego dyfra przy roznych predkosciach obrotowych wałów, czy tez przyczepnosci całego układu?

tak sobie policzyłem ze przy 32'' oponie, przy startym bieżniku 1cm, koło mniejsze robi 1obrót wiecej na ~1 kilometrze.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » śr wrz 26, 2007 8:14 pm

ja się bałem o to zapytać ale nie takie głupoty na forum chodzą hehe
a oczywiście pytanie w kontekście zużywania się elementów układu napedowego....
przyczepność to chyba po prostu zależy od stanu gum, amortyzatorów oraz właściwego ciśnienia w gumach - vide post o ciśnieniu w oponach na tym także forum - tam zakresy podanych parametrów szerokie jak stodoła...
czekamy na nowe głosy w sprawie tytułowej tymczasem :)18
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » pt wrz 28, 2007 10:07 am

w samochodzie z napedem na jedna os nie ma sie za bardzo czym martwic , ale faktycznie w 4x4 pomijajac wieksza zuzywalnosc opon rowniez moze wzrastac zuzycie elementow ukladu napedowego
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 3:07 pm przez Saphira, łącznie zmieniany 1 raz.
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » pt wrz 28, 2007 1:09 pm

Też mi się tak widzi, że szkodliwa może być jakaś drastyczna różnica w rozmiarze i rodzaju bieżnika stale obciążająca jedną oś lub stronę. Różnicówka to wyrównuje. Inaczej producenci zalecaliby jazdę tylko na wprost, zabraniali najeżdżania jednym kołem na krawężnik itd :roll:

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » pt wrz 28, 2007 1:21 pm

W samochodzie z napędem na jedną oś założenie szosówki na jedną stronę i MT na drugą też byłoby szkodliwe w dłuższym użytkowaniu... 8)
Ale w płaskaczach nie jest to wiodący temat... :lol:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: wymiana gum na jednej osi

Post autor: Discotheque » pt wrz 28, 2007 1:30 pm

RAF z Ochoty pisze:w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...

czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?

z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....

W przypadku discovery ktory ma standardowy mechanizm roznicowy nic sie nie stanie.

Mozesz smialo jezdzic z roznym stopniem zuzycia bieznika.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob wrz 29, 2007 9:01 pm

jak se wymienisz na ten sam rozmiar i brand i typ to nie ma co sie bać


trenowałem to wiele razy - luzik

chyba że chcesz nagrzeać dyfer centralny poprzez założenie różnych średnic :)21
OneTen
Discofery 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości