Strona 1 z 1
wymiana gum na jednej osi
: śr wrz 26, 2007 3:54 pm
autor: RAF z Ochoty
w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...
czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?
z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
: śr wrz 26, 2007 4:31 pm
autor: misio
ja bym wymieniał kompletem, ale decyzja należy do Ciebie...
: śr wrz 26, 2007 5:30 pm
autor: Saphira
przy zalozeniu ze gumy beda takie same teoretycznie mozna w praktyce lepiej pokusic sie na komplet tyl przod
: śr wrz 26, 2007 7:32 pm
autor: Roch
no wlasnie.
tak sobie myslalem (!) i naraze sie moze dyletanctwem, ale wlasciwie to nie wiem dla czego maja byc takie same kapcie?
czy jest to problem zuzywania centralnego dyfra przy roznych predkosciach obrotowych wałów, czy tez przyczepnosci całego układu?
tak sobie policzyłem ze przy 32'' oponie, przy startym bieżniku 1cm, koło mniejsze robi 1obrót wiecej na ~1 kilometrze.
: śr wrz 26, 2007 8:14 pm
autor: RAF z Ochoty
ja się bałem o to zapytać ale nie takie głupoty na forum chodzą hehe
a oczywiście pytanie w kontekście zużywania się elementów układu napedowego....
przyczepność to chyba po prostu zależy od stanu gum, amortyzatorów oraz właściwego ciśnienia w gumach - vide post o ciśnieniu w oponach na tym także forum - tam zakresy podanych parametrów szerokie jak stodoła...
czekamy na nowe głosy w sprawie tytułowej tymczasem

: pt wrz 28, 2007 10:07 am
autor: Saphira
w samochodzie z napedem na jedna os nie ma sie za bardzo czym martwic , ale faktycznie w 4x4 pomijajac wieksza zuzywalnosc opon rowniez moze wzrastac zuzycie elementow ukladu napedowego
: pt wrz 28, 2007 1:09 pm
autor: LandRadek
Też mi się tak widzi, że szkodliwa może być jakaś drastyczna różnica w rozmiarze i rodzaju bieżnika stale obciążająca jedną oś lub stronę. Różnicówka to wyrównuje. Inaczej producenci zalecaliby jazdę tylko na wprost, zabraniali najeżdżania jednym kołem na krawężnik itd

: pt wrz 28, 2007 1:21 pm
autor: LandRadek
W samochodzie z napędem na jedną oś założenie szosówki na jedną stronę i MT na drugą też byłoby szkodliwe w dłuższym użytkowaniu...
Ale w płaskaczach nie jest to wiodący temat...

Re: wymiana gum na jednej osi
: pt wrz 28, 2007 1:30 pm
autor: Discotheque
RAF z Ochoty pisze:w ramach oszczędności można wymienić gumy na nowsze tylko na jednej osi (oczywiściwe pytanie dotyczy pojazdu ze stałym napędem na obie osie)? przy założeniu że gumy beda takie same...
czy też różnica na zużyciu przód/tył wystarczy żeby zdyskwalifikowac taki pomysł?
z tych emteków tak szybko niknie bieżnik przez te cholerne dojazdy po asfaltach do upragnionych offroadów....
W przypadku discovery ktory ma standardowy mechanizm roznicowy nic sie nie stanie.
Mozesz smialo jezdzic z roznym stopniem zuzycia bieznika.
: sob wrz 29, 2007 9:01 pm
autor: Broncosaurus
jak se wymienisz na ten sam rozmiar i brand i typ to nie ma co sie bać
trenowałem to wiele razy - luzik
chyba że chcesz nagrzeać dyfer centralny poprzez założenie różnych średnic
