Olej rzepakowy do 300TDi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Olej rzepakowy do 300TDi

Post autor: gucio1234 » sob paź 06, 2007 6:32 pm

Witam,
Temat jazdy na oleju rzepakowym był już poruszany w innych wątkach. Konkluzja: jedni leją inni nie leją. Jedni sobie chwalą, inni boją się awarii wtryskiwaczy i nie wiadomo czego jeszcze.

Mam konkretne pytanko:
Czy ktos używa jako paliwa oleju rzepakowego w 300TDi, jezeli tak to w jakich proporcjach, od jak dawna, z jakim skutkiem dla układu paliwowego i silnika.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » sob paź 06, 2007 6:34 pm

jeżdze 3 rok na opale - nie mieszam z niczym. jest cudownie.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob paź 06, 2007 6:36 pm

Tu wszyscy tylko na rzepaku jezdza.
I na przepracowanym silnikowym.

Wazne, zeby wlewac czysty rzepak - bez dodawania ON.
W zimie trzeba dodac oddestylowany bimber - najlepszy jest z jablek antonowek, zmieszany w proporcji 2:1 z bimbrem z owsa.

No.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 06, 2007 6:42 pm

tak, nawet ja do V8' mek leję, ale ten z oliwek - mniej holesterolu w wersji HDL więcej LDL - o zwęrzeniu swiałła przewodów paliwowych za wczasu myślę 8)

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » sob paź 06, 2007 6:43 pm

pezet: dzieki za dokladne proporcje, moje pytanie jest jak najbardziej powazne, a ty nie odpowiedziales na kwestje :
- od jak dawna
- z jakim skutkiem dla silnika
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » sob paź 06, 2007 6:45 pm

gucio1234 pisze:pezet: dzieki za dokladne proporcje, moje pytanie jest jak najbardziej powazne, a ty nie odpowiedziales na kwestje :
- od jak dawna
- z jakim skutkiem dla silnika
z fantastycznym kuźwa :evil:

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » sob paź 06, 2007 7:12 pm

:)2

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob paź 06, 2007 7:22 pm

znajomi maja 2 110 i serie - w duzym gospodarstwie rolnym

wszystkie z 2.5 TD

załozyli dodatkowy - podobno specjalny filtr paliwa - przed własciwym i od 2 lat jeżdżą na własnym rzepaku

po swoim terenie - bo wszystkie samochody pracuja ale zawsze
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob paź 06, 2007 8:44 pm

maristez pisze:jeżdze 3 rok na opale - nie mieszam z niczym. jest cudownie.
tylko ze ty statystycznie jakimkolwiek land roverem jezdzisz max dwa tygodnie*...

wiec twoja wypowiedz jest malo rzetelna





*-no chyba ze masz slaby obrot, to miesiac :lol:

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob paź 06, 2007 8:46 pm

a kiedy nadejdzie czas watkow czy na MTekach mozna jezdzic zima?

rzepaki sie zaczynaja... ladnie,ladnie jak co roku....

pozniej bedzie,co zrobic aby odpalic zima... :lol:

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » sob paź 06, 2007 9:31 pm

Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob paź 06, 2007 9:38 pm

BĄKU pisze:Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr. 8)
u nas niestety juz 2,8 ale i tak taniej niz u krwiopijcow z orlenow i inych :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » sob paź 06, 2007 9:43 pm

piotr_z pisze:
BĄKU pisze:Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr. 8)
u nas niestety juz 2,8 ale i tak taniej niz u krwiopijcow z orlenow i inych :)21
Trza być kreatywnym, najtaniej sprzedają ci co cement gruchami wożą, na motogodzinach łatwo im "zaoszczędzić". 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob paź 06, 2007 10:37 pm

świerszcz pisze:tak, nawet ja do V8' mek leję, ale ten z oliwek - mniej holesterolu w wersji HDL więcej LDL - o zwęrzeniu swiałła przewodów paliwowych za wczasu myślę 8)
extra vergine daje najwiekszego kopa i nie szczypie w oczy, a i wolne rodniki wiąże co daje mniejsze spalanie.
ja leje tylko z pierwszego tłoczenia.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob paź 06, 2007 10:38 pm

nie macie racji - olej z ryzu nie daje zapachu zadnego

najlepszy jest do smazenia w tdi
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob paź 06, 2007 10:45 pm

Kiedyś w LRO był artykuł na ten temat - dodatkowy zbiornik na rzepak i mały na diesla - startujesz i grzejesz na dieslu i przełączasz na rzepak - był podgrzewany jakąś spiralką wokół wydechu. Częstsza wymiana filtra paliwa i that's all. Ew komplet wtrysków można wciągnąć na ebayu nówkę za ok 110 paułndów-ok 600pln?? Sam bym jeździł ale się nie kalkuluje jebaczka - diesla mam za 103.9 a olej za 89c - żal czasu.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob paź 06, 2007 10:49 pm

z ryżu to rakshi jest lepsza i bardziej energetyczna, rura wali samogonem.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » sob paź 06, 2007 11:28 pm

standerus: to ze mozna jezdzic na oleju roslinnym wiem. Informacje mozna bez trudu znalezc:

http://www.dieselveg.com/
http://www.landyworld.co.uk/vegoil.htm
http://www.vegoilmotoring.com/eng/
http://www.veggiepower.org.uk/

Wydaje mi sie, ze postawione pytanie przeze mnie bylo jasne. Jak widac szanowne grono ma problemy ze zrozumieniem.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob paź 06, 2007 11:51 pm

gucio1234 pisze:
Wydaje mi sie, ze postawione pytanie przeze mnie bylo jasne. Jak widac szanowne grono ma problemy ze zrozumieniem.
szanowne grono rozumie iż oszczędności szuka się w innym miejscu myśląc o długofalowym i bezawaryjnym użytkowaniu samochodu.
300tdi nie był projektowany jako silnik wielopaliwowy(2.5N.A tak), przepali wiele, ale ja bym takiego silnika już od ciebie nie chciał kupować. Jak kogoś nie stać na paliwo, to nie eksperymentuje na silnikach.
Zaraz Czesław wkroczy i powie, że wszelkiej maści Farfocle milczeć mają :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » ndz paź 07, 2007 12:02 am

To ja jako względnie nowy uświadomię kolegę:
poczytaj kwa kwa forum, zanim zadasz na nim niekoszerne pytanie. :evil:
Będziesz się nieco lepiej orientował kiedy Cię wkręcają/my.

A Szanowna Lożo Szyderców (jak to było o tej wysokiej izbie? :)21 ), ja rozumiem że gościu ogólnie powinien doczytać itp, ale pozwolę sobie na zepsucie kasztana: prywatnie uważam, że rzepak jest ql. Mam co prawda mieszane ( :)21 ) doświadczenia, ale minusy wynikły li tylko z mojej pazerności (100%OR/6 mies.), pozatem nawet po wymianie zweryfikowanej negatywnie przez (prawdopodobnie) OR pompy wtryskowej w Escorcie 1,8TD ogólnie wyszedłem na plus (pompa 600zł, oszczędności ok. 1000zł (~40-50zł/bak 50-cio litrowy).
Ww. Escort chodził lepiej na OR niż na ON. :evil: Tym bardziej, że ON był na pewno nie chrzczony, co na naszych stacyjkach się zdarza. :evil:
W każdym bądź razie testy zaliczyłem, i wiem że można. Ale lepiej rozrabiać 50/50 - z tego co wiem, to robi to u większości taryfiarzy co w dyzlach jeżdżą. Słyszałem jednak opinie (i trudno się z nimi nie zgodzić), że nowe diesle potrzebują czyściutkiego paliwka, ale czy cyseta się zalicza? Hmmm... poczekam aż kto inny przetestuje. :)21

@BĄKU: Wolę zapach smażonych frytek, niż smród palonej ropy. Rzecz gustu. :P Pozatem na OR chmura za dupowozem jest siwa, a nie czarna. Ql. :)21
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » ndz paź 07, 2007 1:22 am

LR_Olek pisze:
maristez pisze:jeżdze 3 rok na opale - nie mieszam z niczym. jest cudownie.
tylko ze ty statystycznie jakimkolwiek land roverem jezdzisz max dwa tygodnie*...

wiec twoja wypowiedz jest malo rzetelna





*-no chyba ze masz slaby obrot, to miesiac :lol:
mało czujny jesteś. przeca sie nabijam. glupi temat - glupia odpowiedz. a 300 nie mam juz ho ho.

powa

Post autor: powa » ndz paź 07, 2007 7:59 am

A w sprawie "specjalnych filtrów do biodiesla" polecam:

http://www.cumminsfiltration.com/pdfs/p ... 082-GB.pdf

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz paź 07, 2007 10:07 am

gucio1234 pisze: - z jakim skutkiem dla silnika

Mysle ze to pytanie bedzie Cie kosztowalo nowy login :)21

Oczywiscie kazdy leje do baku co chce ale to scisle rzutuje na konkretnosc odpowiedzi ludzi na Twoje pytania.

Zaleznosc prosta im wiecej kombinujesz w zlym kierunku tym bardziej bedziesz narazony na kasztanienie i zlosliwosci az do linczu wlacznie. :)21
np. im brzydszy zmotasz snorkel z rurek od kibelka, im bardziej skasztanisz auto, im bardziej bedziesz szukal oszczednosci w uzytkowaniu LRa tym bardziej jestes skazany na banicje.


Gdybys to pytanie zadal na forum innej marki dostalbys wiecej odpowiedzi, tutaj mamy sekte posiadaczy LRow i lanie opalu jest rownoznaczne z zamachem na legende :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz paź 07, 2007 12:18 pm

Szanowna Lozo Szydercow,

Od niedawna mam Dyskoteke. Zakup tej wlasnie marki byl gleboko przemyslanym i swiadomym wyborem. Do dnia dzisiejszego leje tylko ON ze stacji paliwowej.

Moje pytnie slusznie wzbudzilo kontrowersje, zwlaszcza w kwestii szacunku dla legendy. Ale Kochani, zauwazcie ze zadane w ten sposob pytanie nie musi miec koniecznie na celu dojscia do konkluzji "dlaczego lac olej rzepakowy", ale rowniez "dlaczego NIE lac oleju rzepakowego".
Jestem osobnikiem dociekliwym i dlatego wlasnie zanim cos zrobie, lubie najpierwe gleboko poznac temat i opinie z roznych stron. Wlasnie po analizie opinii z roznych stron zakupilem Land Rovera.

Generalnie fabryka zrobila silnik na ON, nie na OR, OO, XO, ZO ... , ale jak napisalem nieco wyzej wynalzacy sa na swiecie, a gdyby nie bylo szalencow, nie bylo by postepu.

PS. Nicka nie zamerzam zmieniac. Obecny bardzo mi sie podoba.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz paź 07, 2007 1:25 pm

A ja jeżdżę na Martini z wódką wstrząśniętym nie zmieszanym
:)19
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości