Olej rzepakowy do 300TDi
Moderator: Jerry
Olej rzepakowy do 300TDi
Witam,
Temat jazdy na oleju rzepakowym był już poruszany w innych wątkach. Konkluzja: jedni leją inni nie leją. Jedni sobie chwalą, inni boją się awarii wtryskiwaczy i nie wiadomo czego jeszcze.
Mam konkretne pytanko:
Czy ktos używa jako paliwa oleju rzepakowego w 300TDi, jezeli tak to w jakich proporcjach, od jak dawna, z jakim skutkiem dla układu paliwowego i silnika.
Temat jazdy na oleju rzepakowym był już poruszany w innych wątkach. Konkluzja: jedni leją inni nie leją. Jedni sobie chwalą, inni boją się awarii wtryskiwaczy i nie wiadomo czego jeszcze.
Mam konkretne pytanko:
Czy ktos używa jako paliwa oleju rzepakowego w 300TDi, jezeli tak to w jakich proporcjach, od jak dawna, z jakim skutkiem dla układu paliwowego i silnika.
Marcin (gucio1234)
Tu wszyscy tylko na rzepaku jezdza.
I na przepracowanym silnikowym.
Wazne, zeby wlewac czysty rzepak - bez dodawania ON.
W zimie trzeba dodac oddestylowany bimber - najlepszy jest z jablek antonowek, zmieszany w proporcji 2:1 z bimbrem z owsa.
No.
I na przepracowanym silnikowym.
Wazne, zeby wlewac czysty rzepak - bez dodawania ON.
W zimie trzeba dodac oddestylowany bimber - najlepszy jest z jablek antonowek, zmieszany w proporcji 2:1 z bimbrem z owsa.
No.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr. 

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
u nas niestety juz 2,8 ale i tak taniej niz u krwiopijcow z orlenow i inychBĄKU pisze:Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr.

Trza być kreatywnym, najtaniej sprzedają ci co cement gruchami wożą, na motogodzinach łatwo im "zaoszczędzić".piotr_z pisze:u nas niestety juz 2,8 ale i tak taniej niz u krwiopijcow z orlenow i inychBĄKU pisze:Przepyciłem trochę na rzepaku, jakieś 50/50 w propocji zasadniczej, wszystko generalnie ok. ale kuźwa ten zapach frytek już mnie dobijał. Lepiej naprawdę godadac się na "oszczędności" u kierowców tirów 2,5 zeta wołają więc jest taniej niz ekologicznie i nie jebie Mcdonaldem na kilometr.

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
extra vergine daje najwiekszego kopa i nie szczypie w oczy, a i wolne rodniki wiąże co daje mniejsze spalanie.świerszcz pisze:tak, nawet ja do V8' mek leję, ale ten z oliwek - mniej holesterolu w wersji HDL więcej LDL - o zwęrzeniu swiałła przewodów paliwowych za wczasu myślę
ja leje tylko z pierwszego tłoczenia.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Kiedyś w LRO był artykuł na ten temat - dodatkowy zbiornik na rzepak i mały na diesla - startujesz i grzejesz na dieslu i przełączasz na rzepak - był podgrzewany jakąś spiralką wokół wydechu. Częstsza wymiana filtra paliwa i that's all. Ew komplet wtrysków można wciągnąć na ebayu nówkę za ok 110 paułndów-ok 600pln?? Sam bym jeździł ale się nie kalkuluje jebaczka - diesla mam za 103.9 a olej za 89c - żal czasu.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
standerus: to ze mozna jezdzic na oleju roslinnym wiem. Informacje mozna bez trudu znalezc:
http://www.dieselveg.com/
http://www.landyworld.co.uk/vegoil.htm
http://www.vegoilmotoring.com/eng/
http://www.veggiepower.org.uk/
Wydaje mi sie, ze postawione pytanie przeze mnie bylo jasne. Jak widac szanowne grono ma problemy ze zrozumieniem.
http://www.dieselveg.com/
http://www.landyworld.co.uk/vegoil.htm
http://www.vegoilmotoring.com/eng/
http://www.veggiepower.org.uk/
Wydaje mi sie, ze postawione pytanie przeze mnie bylo jasne. Jak widac szanowne grono ma problemy ze zrozumieniem.
Marcin (gucio1234)
szanowne grono rozumie iż oszczędności szuka się w innym miejscu myśląc o długofalowym i bezawaryjnym użytkowaniu samochodu.gucio1234 pisze:
Wydaje mi sie, ze postawione pytanie przeze mnie bylo jasne. Jak widac szanowne grono ma problemy ze zrozumieniem.
300tdi nie był projektowany jako silnik wielopaliwowy(2.5N.A tak), przepali wiele, ale ja bym takiego silnika już od ciebie nie chciał kupować. Jak kogoś nie stać na paliwo, to nie eksperymentuje na silnikach.
Zaraz Czesław wkroczy i powie, że wszelkiej maści Farfocle milczeć mają

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
To ja jako względnie nowy uświadomię kolegę:
poczytaj kwa kwa forum, zanim zadasz na nim niekoszerne pytanie.
Będziesz się nieco lepiej orientował kiedy Cię wkręcają/my.
A Szanowna Lożo Szyderców (jak to było o tej wysokiej izbie?
), ja rozumiem że gościu ogólnie powinien doczytać itp, ale pozwolę sobie na zepsucie kasztana: prywatnie uważam, że rzepak jest ql. Mam co prawda mieszane (
) doświadczenia, ale minusy wynikły li tylko z mojej pazerności (100%OR/6 mies.), pozatem nawet po wymianie zweryfikowanej negatywnie przez (prawdopodobnie) OR pompy wtryskowej w Escorcie 1,8TD ogólnie wyszedłem na plus (pompa 600zł, oszczędności ok. 1000zł (~40-50zł/bak 50-cio litrowy).
Ww. Escort chodził lepiej na OR niż na ON.
Tym bardziej, że ON był na pewno nie chrzczony, co na naszych stacyjkach się zdarza.
W każdym bądź razie testy zaliczyłem, i wiem że można. Ale lepiej rozrabiać 50/50 - z tego co wiem, to robi to u większości taryfiarzy co w dyzlach jeżdżą. Słyszałem jednak opinie (i trudno się z nimi nie zgodzić), że nowe diesle potrzebują czyściutkiego paliwka, ale czy cyseta się zalicza? Hmmm... poczekam aż kto inny przetestuje.
@BĄKU: Wolę zapach smażonych frytek, niż smród palonej ropy. Rzecz gustu.
Pozatem na OR chmura za dupowozem jest siwa, a nie czarna. Ql. 
poczytaj kwa kwa forum, zanim zadasz na nim niekoszerne pytanie.

Będziesz się nieco lepiej orientował kiedy Cię wkręcają/my.
A Szanowna Lożo Szyderców (jak to było o tej wysokiej izbie?


Ww. Escort chodził lepiej na OR niż na ON.


W każdym bądź razie testy zaliczyłem, i wiem że można. Ale lepiej rozrabiać 50/50 - z tego co wiem, to robi to u większości taryfiarzy co w dyzlach jeżdżą. Słyszałem jednak opinie (i trudno się z nimi nie zgodzić), że nowe diesle potrzebują czyściutkiego paliwka, ale czy cyseta się zalicza? Hmmm... poczekam aż kto inny przetestuje.

@BĄKU: Wolę zapach smażonych frytek, niż smród palonej ropy. Rzecz gustu.


From all the things I've lost,
I miss my mind the most...
I miss my mind the most...
mało czujny jesteś. przeca sie nabijam. glupi temat - glupia odpowiedz. a 300 nie mam juz ho ho.LR_Olek pisze:tylko ze ty statystycznie jakimkolwiek land roverem jezdzisz max dwa tygodnie*...maristez pisze:jeżdze 3 rok na opale - nie mieszam z niczym. jest cudownie.
wiec twoja wypowiedz jest malo rzetelna
*-no chyba ze masz slaby obrot, to miesiac
A w sprawie "specjalnych filtrów do biodiesla" polecam:
http://www.cumminsfiltration.com/pdfs/p ... 082-GB.pdf
http://www.cumminsfiltration.com/pdfs/p ... 082-GB.pdf
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
gucio1234 pisze: - z jakim skutkiem dla silnika
Mysle ze to pytanie bedzie Cie kosztowalo nowy login

Oczywiscie kazdy leje do baku co chce ale to scisle rzutuje na konkretnosc odpowiedzi ludzi na Twoje pytania.
Zaleznosc prosta im wiecej kombinujesz w zlym kierunku tym bardziej bedziesz narazony na kasztanienie i zlosliwosci az do linczu wlacznie.

np. im brzydszy zmotasz snorkel z rurek od kibelka, im bardziej skasztanisz auto, im bardziej bedziesz szukal oszczednosci w uzytkowaniu LRa tym bardziej jestes skazany na banicje.
Gdybys to pytanie zadal na forum innej marki dostalbys wiecej odpowiedzi, tutaj mamy sekte posiadaczy LRow i lanie opalu jest rownoznaczne z zamachem na legende

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Szanowna Lozo Szydercow,
Od niedawna mam Dyskoteke. Zakup tej wlasnie marki byl gleboko przemyslanym i swiadomym wyborem. Do dnia dzisiejszego leje tylko ON ze stacji paliwowej.
Moje pytnie slusznie wzbudzilo kontrowersje, zwlaszcza w kwestii szacunku dla legendy. Ale Kochani, zauwazcie ze zadane w ten sposob pytanie nie musi miec koniecznie na celu dojscia do konkluzji "dlaczego lac olej rzepakowy", ale rowniez "dlaczego NIE lac oleju rzepakowego".
Jestem osobnikiem dociekliwym i dlatego wlasnie zanim cos zrobie, lubie najpierwe gleboko poznac temat i opinie z roznych stron. Wlasnie po analizie opinii z roznych stron zakupilem Land Rovera.
Generalnie fabryka zrobila silnik na ON, nie na OR, OO, XO, ZO ... , ale jak napisalem nieco wyzej wynalzacy sa na swiecie, a gdyby nie bylo szalencow, nie bylo by postepu.
PS. Nicka nie zamerzam zmieniac. Obecny bardzo mi sie podoba.
Od niedawna mam Dyskoteke. Zakup tej wlasnie marki byl gleboko przemyslanym i swiadomym wyborem. Do dnia dzisiejszego leje tylko ON ze stacji paliwowej.
Moje pytnie slusznie wzbudzilo kontrowersje, zwlaszcza w kwestii szacunku dla legendy. Ale Kochani, zauwazcie ze zadane w ten sposob pytanie nie musi miec koniecznie na celu dojscia do konkluzji "dlaczego lac olej rzepakowy", ale rowniez "dlaczego NIE lac oleju rzepakowego".
Jestem osobnikiem dociekliwym i dlatego wlasnie zanim cos zrobie, lubie najpierwe gleboko poznac temat i opinie z roznych stron. Wlasnie po analizie opinii z roznych stron zakupilem Land Rovera.
Generalnie fabryka zrobila silnik na ON, nie na OR, OO, XO, ZO ... , ale jak napisalem nieco wyzej wynalzacy sa na swiecie, a gdyby nie bylo szalencow, nie bylo by postepu.
PS. Nicka nie zamerzam zmieniac. Obecny bardzo mi sie podoba.
Marcin (gucio1234)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości