'nowa' skrzynia biegow LT77 chrobocze/terkocze

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

'nowa' skrzynia biegow LT77 chrobocze/terkocze

Post autor: Gerard » pt paź 19, 2007 3:33 pm

Tak jak w temacie. Kupilem od sprzedawcy-mechanika skrzynie biegow do swojej dwusety i ow sprzedawca zarzeka sie ze jezdzil autem z ta skrzynia i ze chodzilo wszystko bez zarzutow.
Problem polega na tym, ze skrzynie jeszcze nie jest wlozona do Syfa, a mimo to podczas krecenia wałkami wydaje z siebie dziwny dzwiek. Czyli wlasnie chrobocze/terkocze ( z klikaniem). Przypomina to przeskakujace po sobie zeby.

No i teraz pytanie..czy skrzynia przyslana zostala jako uwalona,(moje stwierdzenie) czy uwalilo ja cos lub ktos podczas transportu,(stwierdzenie owego sprzedawcy, moze chce zgonic wine na kuriera) czy tak ma byc, a polaczenie jej z reduktorem da podpore walkowi i chrobotanie zniknie? (moj domysl). Czy nawet jesli kurier nawalil i uderzyl w cos walkiem baz dzwignia zmiany biegow, to czy mogl uszkodzic jakis element wewnatrz na tyle powaznie? Czy zalanie skrzyni olejem kiedy nie jest jeszcze zamontowana cos poprawi?

Wg mojego mechanika nie powinno byc tego chrobotania/terkotania i walek powinien obracac sie w obie strony a nie blokowac sie kiedy kreci sie walkiem w przeciwnym kierunku.
Na reduktor (mam nadzieje sprawny) :) musze czekac do poniedzialku wiec w sumie czas na odpowiedz mam. Nie usmiecha mi sie wkladanie skrzyni a pozniej jej wyciaganie - bo czas i koszta :evil:
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » pt paź 19, 2007 7:09 pm

Jak dla mnie to chomiki Olowi spi.er.do.liły i zamieszkały w twojej skrzyni

ale ja się nie znam :lol:
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt paź 19, 2007 7:30 pm

zaczekaj na Bociana, on zna tą skrzynie na pamięć :)2
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt paź 19, 2007 7:33 pm

Gerard - ładną mine ci wcisłem. a taki fajny był taki amerykański :)21
a wystarczyło po zakupie olej wlać do skrzynki.

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » pt paź 19, 2007 8:04 pm

jak dla mnie to kompletnie sucha przekładnia ma sobie prawo cichutko klekotać ząbkami. Chrzęsty raczej odpadają. A już na 100 procent powinna się kręcić w obie strony tak samo.
coś padło - ale po mojemu to ten kurier musiałby zdrowo przy.....bać w wałek by coś w środku mogło klęknąć
tak mnie się widzi...
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » pt paź 19, 2007 8:29 pm

maristez pisze:Gerard - ładną mine ci wcisłem. a taki fajny był taki amerykański :)21
a wystarczyło po zakupie olej wlać do skrzynki.
nie psuj sobie reputacji :) .. w ogole jaki amerykanski?

przeciez wiesz ze to nie o olej chodzilo :)
bratek pisze:
no mi sie tez zdaje ze mechanizm sam z siebie moze jakos tam klekotac/klikac. Nie jestem mechanikiem wiec nie wiem. Jak mechanik mowi ze mu sie to nie podoba i ze pod obciazeniem moze byc gorzej (nie musi) to chyba w wiarygodniosc sprzedawcy trzeba watpic... :roll:
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt paź 19, 2007 9:00 pm

Skrzynia moze terkotac tak jak stoi i moze sie ciezko obracac krecac walkiem od strony reduktora. jednak nie powinno nic wyczuwalnie haczyc.

Kurier jezeli uderzyl mocno drazkiem zmiany biegow to mogl narobic ciut gnoju. Odkrec dekielek trzymajacy dzwignie i zobacz w pozycji luz jak stoja wodziki. Jezeli w linii to ok, chrobocze mocniej na okreslonym biegu?
Pamietajcie ze skrzynia sie wycisza jak dostanie cisnienie oleju z pompy.

zeby wygiac cos i popsuc walac w walek sprzeglowy lub od zdawczy kurier musialby sie znecac nad ta skrzynia czolgiem :)21

Ciezko Ci cos doradzic, trzebaby pomacac i pokrecic reka. Albo wyslij nam filmik z glosem :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » pt paź 19, 2007 9:28 pm

Discotheque pisze:Skrzynia moze terkotac tak jak stoi i moze sie ciezko obracac krecac walkiem od strony reduktora. jednak nie powinno nic wyczuwalnie haczyc.
To by sie pokrywalo z moimi odczuciami :) jeszcze jutro to drugi raz sprawdze na wszelki wypadek. Wodziki tez zobaczymy...

Dzieki za odpowiedz.
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt paź 19, 2007 9:58 pm

Gerard pisze:
Discotheque pisze:Skrzynia moze terkotac tak jak stoi i moze sie ciezko obracac krecac walkiem od strony reduktora. jednak nie powinno nic wyczuwalnie haczyc.
To by sie pokrywalo z moimi odczuciami :) jeszcze jutro to drugi raz sprawdze na wszelki wypadek. Wodziki tez zobaczymy...

Dzieki za odpowiedz.
Ogolnie zdjecie skrzyni i wrzut to pikus :)21

Wlasnie znowu mnie to czeka i kolejny raz z wlasnej glupoty. Spieszac sie przez Maramureszem zapomnialem zamowic nowa tulejke na walek sprzeglowy a byl piatek po poludniu wiec dotoczylem samemu. Aktualnie piszczy jak stara rura wiec bedzie zrzut :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » sob paź 20, 2007 10:48 am

to ty niezly fristajla skrzyniowy jestes :) ..se kurna dotoczyl :)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
agus
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pn lip 03, 2006 2:35 pm
Lokalizacja: SLWK

Post autor: agus » sob paź 20, 2007 12:31 pm

Witam!!!

Jezeli Pan uwaza, ze wyslalismy Panu skrzynie uszkodzona to chetnie przyjmiemy ja z powrotem zwracajac pieniadze(ktore jeszcze nie wplynely) i pokrywajac koszt przesylki.
Osobiscie prowadzilem ten samochod przed rozbiorka przejezdzajac 1800km bez awaryjnie- a tak nawiasem, moze sucha pompa olejowa terkocze, skrzynia zostala wyslana bez oleju.(wymogi firm kurierskich)
Prosimy o wyslanie firma OPEK.
wadliwego towaru nie wysylamy, jak Pan napewno wie,po wczesniejszej rozmowie telefonicznej.

Z wyrazami szacunku
Sprzedawca
Wertep Klub
"Wychowana na mleku matki i oparach benzyny"

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » czw paź 25, 2007 3:22 pm

Koledzy skoro juz rozmowa na tamat szkrzyni LT77 to mam sowoje pytanie. Da rade kupic nowy i wymienic w powyszszej skrzyni wal wychodzacy na skrzynie rozdzielcza?
Moj RR ma dosc dozy luz na przekazaniu napedu mysle ze przyczyna tego luzu jest wyrobiony wal o ktorym mowa, ktory wyglada na znacznie zuzyty. Wchodzac w skrzynie rozdzielcza wyczuwalny jest luz pomiedzy skyznia LT77 a rozdzielcza.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw paź 25, 2007 3:43 pm

da rade

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw paź 25, 2007 5:18 pm

rafalwicher pisze:Koledzy skoro juz rozmowa na tamat szkrzyni LT77 to mam sowoje pytanie. Da rade kupic nowy i wymienic w powyszszej skrzyni wal wychodzacy na skrzynie rozdzielcza?
Moj RR ma dosc dozy luz na przekazaniu napedu mysle ze przyczyna tego luzu jest wyrobiony wal o ktorym mowa, ktory wyglada na znacznie zuzyty. Wchodzac w skrzynie rozdzielcza wyczuwalny jest luz pomiedzy skyznia LT77 a rozdzielcza.
To ja Ci doradze zebys poszedl oddal swoja skrzynie i wzial zregenerowana calkowicie przez jakiegos ashcrofta czy inne.

Sama wymiana tego walka niewiele da a wrecz moze pogorszyc sprawe.
I wiem co pisze, sam sie kosztownego gowna najadlem.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw paź 25, 2007 6:01 pm

rafalwicher napisał:
Koledzy skoro juz rozmowa na tamat szkrzyni LT77 to mam sowoje pytanie. Da rade kupic nowy i wymienic w powyszszej skrzyni wal wychodzacy na skrzynie rozdzielcza?
Moj RR ma dosc dozy luz na przekazaniu napedu mysle ze przyczyna tego luzu jest wyrobiony wal o ktorym mowa, ktory wyglada na znacznie zuzyty. Wchodzac w skrzynie rozdzielcza wyczuwalny jest luz pomiedzy skyznia LT77 a rozdzielcza.

obstawiałbym wałek górny w reduktorze i podcięty wieloklin, słabszy jest od wałka skrzyni
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

LT77

Post autor: rafalwicher » czw paź 25, 2007 7:22 pm

luz jest na walku ze skrzyni biegow widoczny jest na nim znaczy ubytek wieloklinu. Rozkrecajac skrzynie od reduktora okazlo sie ze w miejscu wejscia walku do skrzyni rozdzielczej bylo wiele smaru z piaskiem. Dlatego ten zgrzyt.
Wiecie gdzie mozna zakupic takowy walek. Paddock tego nie mam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: LT77

Post autor: Discotheque » czw paź 25, 2007 7:34 pm

rafalwicher pisze:luz jest na walku ze skrzyni biegow widoczny jest na nim znaczy ubytek wieloklinu. Rozkrecajac skrzynie od reduktora okazlo sie ze w miejscu wejscia walku do skrzyni rozdzielczej bylo wiele smaru z piaskiem. Dlatego ten zgrzyt.
Wiecie gdzie mozna zakupic takowy walek. Paddock tego nie mam.
Sam walek nic ci nie da. Musisz zmienic jak juz w komplecie z zebatka i to juz po liftingu czyli z otworami smarujacymi, to z kolei spowoduje ze a) reduktora zacznie wyc bo dostanie nowa zebatke glowna ktora bedzie pracowala w parze z zebatkami zuzytymi. b) nie zdajesz sobie sprawy ile rzeczy jeszcze musisz wymienic w skrzyni wymieniajac walek zdawczy a w zasadzie glowny. Wszystkie koszyczki, wszystkie lozyska, zapewne czesc kamieni synchro, na bank jakies gladzie synchronizatorow beda rowniez zameczone. Jak juz otworzysz skrzynie to do wymiany pojdzie pompa oleju. Druciarstwo czyli wymiana samego walka na koniec pociagnie cie w kosztach 3 krotnie.

Wez sobie rebuilda z ashcrofta, taniej wyjdzie!
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

LT77

Post autor: rafalwicher » czw paź 25, 2007 8:21 pm

kolego Discotheque ale powiedz mi jeszcze o co chodzi z ta cena "£395 exchange" bo troche nie lapie. Dzieki za pomoc.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » czw paź 25, 2007 8:29 pm

placisz za zregenerowana plus ewentualnie zastaw, jesli twoja okaze sie totalnym badziewiem. natomiast jesli odeslesz swoja nie zniszczona to oddadza ci zastaw - czyli na poczatku placisz obie sumy.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
paradox
 
 
Posty: 214
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko

Re: LT77

Post autor: paradox » czw paź 25, 2007 11:02 pm

Discotheque pisze:
rafalwicher pisze: Wiecie gdzie mozna zakupic takowy walek. Paddock tego nie mam.
Sam walek nic ci nie da. Musisz zmienic jak juz w komplecie z zebatka i to juz po liftingu czyli z otworami smarujacymi, to z kolei spowoduje ze a)...
otwarcie skrzyni to jak puszka pandory...wrogowi nie zycze...

Mozesz wymienic pol skrzyni na nowa a i tak mechanik (z wiadacego serwisu...?? ) spierdoli wszystko za ciasno skrzynie skrecajac...:)21
RR Vogue 300tdi...bylo
smetna cyseta...jest

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw paź 25, 2007 11:24 pm

otwarcie skrzyni to jak puszka pandory...wrogowi nie zycze...
typowa forumowa przesada :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
paradox
 
 
Posty: 214
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko

Post autor: paradox » czw paź 25, 2007 11:36 pm

gri74 pisze:
otwarcie skrzyni to jak puszka pandory...wrogowi nie zycze...
typowa forumowa przesada :roll:
Niestety nie...przerobione na wlasnej kieszeni...:(
RR Vogue 300tdi...bylo
smetna cyseta...jest

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw paź 25, 2007 11:41 pm

miałeś pecha ...
co nie zmienia mojego twierdzenia, popartego faktami...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
paradox
 
 
Posty: 214
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko

Post autor: paradox » czw paź 25, 2007 11:46 pm

gri74 pisze: co nie zmienia mojego twierdzenia, popartego faktami...
yyy...jakie twierdzenie...?? i jakie fakty...????
RR Vogue 300tdi...bylo
smetna cyseta...jest

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt paź 26, 2007 12:02 am

twierdzenie takie ,że często sa powielane mity i inne dziwne rzeczy ,
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość