p38 z gazem i maly problem
Moderator: Jerry
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
p38 z gazem i maly problem
Kupiłem RR który ma założony gaz. Niestety jest to właściwie najprostsza instalacja, wtrysk gazy jest do kolektora (w właściwie do rury pomiędzy puszką z filtrem a kolektorem) Gaz o dziwo sprawuje się dobrze, nie czuć spadku mocy, pali dość rozsądnie (około 18/19 w trasie i chyba około 23 w mieście) i jeździ się tym miło. Jak się okazało uszkodzona jest rura pomiędzy filtrem o kolektorem (ma dziurę…) czyli łapie lewe powietrze za przepływomierzem i to powoduje duże spalanie na benzynie. Rurę można kupić nową ale trzeba by ją niszczyć aby podłączyć gaz, czyli mija się to z celem. Można by ją zastąpić Kwasówką na łącznikach silikonowych. Tylko taki gaz potrafi strzelać, raz mi to zrobił, jak się kończył. Pytanie, co można zrobić aby zabezpieczyć się przed strzałami gazu? Słyszałem że są jakieś klapki które są zamknięte jak silnik zasysa powietrze i otwierają się w razie wybuchu. Czy ktoś się z tym spotkał, albo walczył z RR z taką instalacją?
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Dzięki za odpowiedz. Rozebrałem sobie dzisiaj część od przepustnicy do puszki z filtrem aby zobaczyć co tam się znajduje. Klapka jest, ale średnica rury się sporo zmniejszyła. W tym tygodniu będę umawiał się ze znajomym aby polatać z sondą szerokopasmową i ustalić czy mieszanka na gazie i benzynie jest ok.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Re: p38 z gazem i maly problem
eliminacja strzałów:hpx4000 pisze:Kupiłem RR który ma założony gaz. Niestety jest to właściwie najprostsza instalacja, wtrysk gazy jest do kolektora (w właściwie do rury pomiędzy puszką z filtrem a kolektorem) Gaz o dziwo sprawuje się dobrze, nie czuć spadku mocy, pali dość rozsądnie (około 18/19 w trasie i chyba około 23 w mieście) i jeździ się tym miło. Jak się okazało uszkodzona jest rura pomiędzy filtrem o kolektorem (ma dziurę…) czyli łapie lewe powietrze za przepływomierzem i to powoduje duże spalanie na benzynie. Rurę można kupić nową ale trzeba by ją niszczyć aby podłączyć gaz, czyli mija się to z celem. Można by ją zastąpić Kwasówką na łącznikach silikonowych. Tylko taki gaz potrafi strzelać, raz mi to zrobił, jak się kończył. Pytanie, co można zrobić aby zabezpieczyć się przed strzałami gazu? Słyszałem że są jakieś klapki które są zamknięte jak silnik zasysa powietrze i otwierają się w razie wybuchu. Czy ktoś się z tym spotkał, albo walczył z RR z taką instalacją?
1. wymień świece
2. zmniejsz przerwę między elektrodami do 0,5
3. wymień przewody WN
jak masz hotłajera to usuń śrubokrętem nagar (strupy) na stykach od wewnątrz kopułki....
dolot:
wstawiłbym blosa - robi lepiej od miksera, jest w pełni kontrolowalny (regulacja 2x śruba), robi jednocześnie za klapę anty-blow i chroni tym samym przepływkę...
w tym momencie olewasz ori rurę, olewasz kwasówkę - dajesz tylko dwa łączniki od blosa do kolektora i od przepływki do blosa...
sekwencja:
szkoda czasu i pieniędzy i tak dobrze jej nie ustawisz...
acha warto zainwestować w emulatory jeśli ich nie masz.


- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
swierszcz: Widziałem że Blos występuje w wersji manualnej (regulowanej śrubami) oraz automatycznej podłączanej do silnika krokowego. Powinienem nabyć tą drugą wersję?
Druga sprawa, co to są emulatory?
ignat36: Nie wiem czy mam na śrubę, nie miałem nigdy instalacji gazowej i nie wiem gdzie i czego szukać.
Druga sprawa, co to są emulatory?
ignat36: Nie wiem czy mam na śrubę, nie miałem nigdy instalacji gazowej i nie wiem gdzie i czego szukać.
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Byłem dzisiaj u gazownika (http://www.egp.pl/start.htm) na regulacji. Filtr do wymiany bo wyglądał jakby od momentu montaży (czyli wedle sprzedającego od 1.5roku około 30000km) nikt go nie wymieniał i trochę za uboga mieszanka. Poza tym wszystko sprawne. Ponieważ w gablocie mieli Blos’a to zapytałem się o możliwość jego montażu. Zdecydowanie odradzili, ze względu na zbyt małą wydajność. Gdzieś w sieci wyczytałem że są wersje dla samochodów z dużą pojemnością ale praktycznie nie dostępne w Polsce. Czyli raczej zostawię tak jak jest.
Pod maską mam dużą skrzyneczkę z napisem emulator (sondy lambda?) i chyba działa ok, bo komputer nie zgłasza żadnych błędów.
Pod maską mam dużą skrzyneczkę z napisem emulator (sondy lambda?) i chyba działa ok, bo komputer nie zgłasza żadnych błędów.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość