Strona 1 z 4

defender 90 300 czy 200

: ndz lis 18, 2007 7:36 pm
autor: Flor
Mam prośbę do fachowców landrowerowców Rok produkcji: 1994, 140 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 115 KM (85 kW), Pojemność skokowa: 2500 cm3, olej napędowy Liczba drzwi: 2/3,Jako nieobyty z tematem Czy z tego opisu wynika że jest o 300TDI czy 200 :oops:

: ndz lis 18, 2007 8:14 pm
autor: czesław&jarząbek
jak 115 kuni to VM 2.5... :)21 ...nie inaczej...
:)21

gdybyś użył opcji "szukaj" to pewnie odkryłbyś, że 94 jest przejściowy i występują w nim i 200 i 300
:)21

: ndz lis 18, 2007 8:29 pm
autor: Tapeworm
200tdi ma zwykłe paski, 300tdi ma niezwykły :)21

: ndz lis 18, 2007 8:30 pm
autor: Flor
Użyłem :D i właśnie wiem że to rok przejściowy dlatego pytam ?? Co to VM 2.5?

: ndz lis 18, 2007 8:31 pm
autor: Tapeworm
Flor pisze:Użyłem :D (...) Co to VW 2.5?
użyj jeszcze raz :)21

: ndz lis 18, 2007 8:35 pm
autor: Flor
Tapeworm pisze:
Flor pisze:Użyłem :D (...) Co to VW 2.5?
użyj jeszcze raz :)21
Użyłem Nie znaleziono tematów ani postów pasujących do Twoich kryteriów

: ndz lis 18, 2007 8:40 pm
autor: N2O
pomiędzy W a M jest subtelna różnica :)21

: ndz lis 18, 2007 8:40 pm
autor: misialek
Bo źle użyłeś...

:)21

: ndz lis 18, 2007 8:45 pm
autor: Flor
Flor pisze:Użyłem :D i właśnie wiem że to rok przejściowy dlatego pytam ?? Co to VM 2.5?
Różnice między W i M spostrzegłem i szukałem VM bez rezultatów.W różnych .miejscach są dosyć duże róznice w podawanej ilości kuni Może czasami podają tylko te żywe :D Wydaje mi się że to 300 ale ja się nie znam :oops:

: ndz lis 18, 2007 8:57 pm
autor: Flor
czesław&jarząbek pisze:jak 115 kuni to VM 2.5... :)21 ...nie inaczej...
:)21

gdybyś użył opcji "szukaj" to pewnie odkryłbyś, że 94 jest przejściowy i występują w nim i 200 i 300
:)21
VM 2.5 TD

Silnik VM HR 494 zastąpił poprzednią jednostkę w 1989 roku. Silnik podobnie jak poprzednik posiadał 4 cylindry, jednak pojemność skokowa została zwiększona do 2.5 litra. Silnik zachował swoja modułową konstrukcję (firma VM dostarcza silniki Diesla o dowolnej konfiguracji - kazdy cylinder ma własną żeliwną głowicę i możliwe jest zbudowanie dowolnego silnika od jedno- do dwunastocylindrowego). Była to jednostka z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego, z pośrednim wtryskiem paliwa.
Średnica tłoka 92 mm, skok tłoka 94 mm, pojemność skokowa 2.500 cm3, stopień sprężania 22.5:1, moc maksymalna 119 KM przy 4200 obr./min., a moment 209 Lb./ft przy 1950 obr./min.
Witam entuzjastów silników wysokoprężnych nieco starszej generacji :wink:
Mam na myśli taki wynalazek, jak "VM2,5 TD". Ten silnik montowano w Jeepach i Chryslerach ale ponoć tylko na kraje europejskie. Przedziwna konstrukcja tego silnika wskazuje, że picca czasami szkodzi na głowę. W kilku przypadkach jakie do tej pory naprawiałem występują podobne usterki po stosunkowo małym przebiegu 140 - 170 tyś.km.
Jedną z wielu usterek jest awaria popychaczy hydraulicznych, które zasila ciśnienie oleju na powrocie z dźwigni zaworowych. Eksploatacja silnika z kołaczącymi popychaczami kończy się zwykle wypadaniem lasek popychaczy a w dalszej kolejności wypadaniem częsci uszkodzonego popychacza do miski olejowej. Drobne części takie jak sprężynki zostają zassane do pompy oleju a co dalej to wiadomo.
i dalej nic nie wiem

: ndz lis 18, 2007 9:00 pm
autor: Tapeworm
to są dobre silniki, a raczej były w latach swej młodości... cóż nie każda włoszka starzeje się jak Sophia Loren :)21
szukaj 200/300

: ndz lis 18, 2007 9:09 pm
autor: Flor
Tapeworm pisze:to są dobre silniki, a raczej były w latach swej młodości... cóż nie każda włoszka starzeje się jak Sophia Loren :)21
szukaj 200/300
czyli w 94 były montowane trzy rodzaje silników?To VM troszkę mi miesza w głowie bo ma większą moc 119 KM,200 111KM a 300 113 KM a ten który oglądam 115KM :lol: :)21 :)17

: ndz lis 18, 2007 9:12 pm
autor: zaloguj
Bo to pewnie wersja z silnikiem 250 :lol: :lol: :lol:

: ndz lis 18, 2007 9:19 pm
autor: Flor
zaloguj pisze:Bo to pewnie wersja z silnikiem 250 :lol: :lol: :lol:
pewnie 350 ale czy gdzieś wpapierach to można sprawdzić czy tylko organoleptycznie :lol:

: ndz lis 18, 2007 11:57 pm
autor: Flor
Dobra ponieważ brak odzewu zapytam inaczej :cry: jak gość który się nie zna na LR ani może na samochodach w ogóle :D może sprawdzić jaki jest silnik w defie z'94 .czym po podniesieniu maski będą się różnić VM2,5 ,200 i 300tdi .Prosił bym o jasne :)2 odpowiedzi bo musze zapytać gościa który to ściąga a sam też mam nie za wielkie pojęcie o motoryzacji :)18

: pn lis 19, 2007 12:48 am
autor: czesław&jarząbek
takie rzeczy to wie nawet...tasiemiec
:)21
i wyjątkowo napisał ci...no prawie z sensem
:)21

: pn lis 19, 2007 8:22 am
autor: montru
VM nie występował w defach, turbina nad silnikiem(kolektorem ssącym to 200 a turbina pod kolektorem ssącym to 300

: pn lis 19, 2007 8:35 am
autor: LR_Olek
Flor pisze:Dobra ponieważ brak odzewu zapytam inaczej :cry: jak gość który się nie zna na LR ani może na samochodach w ogóle :D może sprawdzić jaki jest silnik w defie z'94 .czym po podniesieniu maski będą się różnić VM2,5 ,200 i 300tdi .Prosił bym o jasne :)2 odpowiedzi bo musze zapytać gościa który to ściąga a sam też mam nie za wielkie pojęcie o motoryzacji :)18
hehehhe poczytaj historie marki LR, i dopiero wtedy kupuj jakis pojazd :)21

: pn lis 19, 2007 9:35 am
autor: Flor
montru pisze:VM nie występował w defach, turbina nad silnikiem(kolektorem ssącym to 200 a turbina pod kolektorem ssącym to 300
jak 115 kuni to VM 2.5...
no to były czy nie były bo rocznikowo jak defender to albo 200 albo 300tdi ale z tą włoszczyzną coś mi mieszacie :cry:

: pn lis 19, 2007 10:35 am
autor: dudek
LR_Olek pisze:
Flor pisze:Dobra ponieważ brak odzewu zapytam inaczej :cry: jak gość który się nie zna na LR ani może na samochodach w ogóle :D może sprawdzić jaki jest silnik w defie z'94 .czym po podniesieniu maski będą się różnić VM2,5 ,200 i 300tdi .Prosił bym o jasne :)2 odpowiedzi bo musze zapytać gościa który to ściąga a sam też mam nie za wielkie pojęcie o motoryzacji :)18
hehehhe poczytaj historie marki LR, i dopiero wtedy kupuj jakis pojazd :)21
Olo jak zacznie czytać historię (a szczególnie historie posiadaczy landów) to nigdy nie kupi :D :)2

: pn lis 19, 2007 12:16 pm
autor: Flor
OK już wiem to co oglądam ma 300TDI sprawdzone po wyglądzie i po VIN ie :D

: pn lis 19, 2007 7:44 pm
autor: scyzoryk73
Flor pisze:OK już wiem to co oglądam ma 300TDI sprawdzone po wyglądzie i po VIN ie :D
jeśli cyseta to jest dobry punkt wyjściowy :)2

: pn lis 19, 2007 7:46 pm
autor: LR_Olek
scyzoryk73 pisze:
Flor pisze:OK już wiem to co oglądam ma 300TDI sprawdzone po wyglądzie i po VIN ie :D
jeśli cyseta to jest dobry punkt wyjściowy :)2
tylko ze jak sie nie ma pojecia o land roverach,to mozna pieknie zepsuc auto...

: pn lis 19, 2007 7:52 pm
autor: Pepek
Olek a od czego są uznane warsztaty z pod znaku zielonego jajka :D

: pn lis 19, 2007 7:53 pm
autor: klucz13
LR_Olek pisze:
scyzoryk73 pisze:
Flor pisze:OK już wiem to co oglądam ma 300TDI sprawdzone po wyglądzie i po VIN ie :D
jeśli cyseta to jest dobry punkt wyjściowy :)2
tylko ze jak sie nie ma pojecia o land roverach,to mozna pieknie zepsuc auto...
Tylko jak mżna zepsuć co już z fabryki wyszło popsute :o
:)21