Zderzak w Disco 2 nielegalne?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Landrynkowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 25, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Zderzak w Disco 2 nielegalne?

Post autor: Landrynkowiec » wt gru 04, 2007 10:36 am

Witam,
wszystkich znawców. Od jakiegoś roku posiadam DII td5, jako że auto służy mi do dalszych podróży w plener (fotografia), chciałbym zamontować mu mocny zderzak z płytą pod wyciągarkę. Słyszałem już o opcjach od UP, przez Scorpiona po Bearmacha. Pytanie jest proste jaki jest dozwolony.

Dzisiaj w serwisie, którego nie będę wymieniał dostałem informację, że w moim Disco z 2003 nie moge zamontować żadnego zderzaka który posiada pełny bull-bar, ponieważ istnieją podobno jakieś przepisy mówiące o tym że auta po grudniu '99 nie mogą mieć montowanych takich cudów. Czy to jest prawda?

Pomóżcie dokonać dobrego wyboru.

Pozdrawiam, prosto z Krakowa.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Zderzak w Disco 2 nielegalne?

Post autor: TRAWOLT » wt gru 04, 2007 10:40 am

Landrynkowiec pisze:Witam,
wszystkich znawców. Od jakiegoś roku posiadam DII td5, jako że auto służy mi do dalszych podróży w plener (fotografia), chciałbym zamontować mu mocny zderzak z płytą pod wyciągarkę. Słyszałem już o opcjach od UP, przez Scorpiona po Bearmacha. Pytanie jest proste jaki jest dozwolony.

Dzisiaj w serwisie, którego nie będę wymieniał dostałem informację, że w moim Disco z 2003 nie moge zamontować żadnego zderzaka który posiada pełny bull-bar, ponieważ istnieją podobno jakieś przepisy mówiące o tym że auta po grudniu '99 nie mogą mieć montowanych takich cudów. Czy to jest prawda?

Pomóżcie dokonać dobrego wyboru.

Pozdrawiam, prosto z Krakowa.
i tak i nie :D
są Upy bez grilla a z wszelkimi innymi mocowaniami :D
LR Rendzi stajla :)

Landrynkowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 25, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Landrynkowiec » wt gru 04, 2007 11:07 am

czyli jak? moge mieć w końcu bull-bara czy nie? Wiem że inne bez niego też są.
A jakie polecacie?
Disco II + Nikon D300
Można być wszędzie....

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » wt gru 04, 2007 11:11 am

Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 11:12 am przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt gru 04, 2007 11:12 am

Landrynkowiec pisze:czyli jak? moge mieć w końcu bull-bara czy nie? Wiem że inne bez niego też są.
A jakie polecacie?
toć Ci napisałem i tak i nie :D

a poważniej było o tym już na forum poszukaj
generalnie to o czym piszesz dotyczy przede wszystkim pojazdy wychodzące z fabryki znaczy się dealera czy cuś w ten deseń
są tacy co zakładają później i jeżdżą, w końcu Polska to nie niemcy że trzeba mieć na wszystko TUV :D
LR Rendzi stajla :)

Landrynkowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 25, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Landrynkowiec » wt gru 04, 2007 11:16 am

tylko, że właśnie ja głównie jeżdże i mam dalej zamiar jeździć za granicą i chce się dowiedzieć czy nie będę miał problemów w związku z zamontowaniem tego ustrojstwa.

już was nie męcze
Disco II + Nikon D300
Można być wszędzie....

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt gru 04, 2007 4:42 pm

Landrynkowiec pisze:tylko, że właśnie ja głównie jeżdże i mam dalej zamiar jeździć za granicą i chce się dowiedzieć czy nie będę miał problemów w związku z zamontowaniem tego ustrojstwa.
to se kup zderzak arb i nie marudz....

https://www.expeditionexchange.com/arb/

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt gru 04, 2007 5:05 pm

Nie chcesz mieć problemów - kup zderzak z homologacją.
Są tacy co pomontowali do samochodów wyprodukowanych po 99 roku zderzaki dłubane po garażach i też jeżdżą za granicę...ale pamiętaj, że w razie dzwona, lub nie daj boże wypadku z konsekwencjami w postaci strat w ludziach - konsekwencje prawne będziesz miał bardzo poważne.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr gru 05, 2007 1:09 pm

Damian pisze:Nie chcesz mieć problemów - kup zderzak z homologacją.
A w takim razie co ma homologację do DI albo DII?
W Polsce to chyba nic na razie.

Landrynkowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 25, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Landrynkowiec » śr gru 05, 2007 2:12 pm

to jest bardzo dobre pytanie....
Disco II + Nikon D300
Można być wszędzie....

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 05, 2007 2:15 pm

grzegorzh pisze:
Damian pisze:Nie chcesz mieć problemów - kup zderzak z homologacją.
A w takim razie co ma homologację do DI albo DII?
W Polsce to chyba nic na razie.
Przecież zachodni producenci szpeju mają swoich przedstawicieli w Polsce...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr gru 05, 2007 3:41 pm

Witam,

tylko co z tego, że np. ARB ma dystrybutorów w Polsce, skoro na jednej ze stron znajdujemy opis:
Zderzak metalowy z płytą pod wyciągarkę bez orurowania australijskiej firmy ARB do samochodu Land Rover Discovery II po roku 2002. Bardzo wysoka jakość wykonania. Jest przystosowany do poduszek powietrznych. Posiada wszystkie elementy montażowe oraz dodatkowe bumpery z tworzywa sztucznego i kierunkowskazy.
Zderzak posiada niemiecką homologację TUV.

No właśnie - NIEMIECKĄ a nie Polską i tutaj pytanie czy to, że ma niemiecką homologację wystarcza Polskim Urzędnikom?

Bo jak nie to to niezła lipa jest, bo tak jak było w innym temacie nie można sobie kupić nowego D3 i w salonie założyć do niego ARB - chyba?

p.s. ja nie mam problemu bo mam DII sprzed tej daty i zderzak założony Scorpion Racing również przed tą datą na co mam fakturkę ;-)
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr gru 05, 2007 5:04 pm

Damian pisze:Przecież zachodni producenci szpeju mają swoich przedstawicieli w Polsce...
To nie znaczy, że zrobili homologację.
Myślę, że jak coś ma homologację w Niemczech, tam to założysz, wpiszesz w brief, importujesz, to może można tego legalnie używać.
Ale zderzak ARB bez homologacji w Polsce, to wg mnie nie może być legalnie w Polsce teraz zamontowany.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 05, 2007 5:13 pm

Nie wiem jak to jest, moje toyki są jedna z 92 roku, druga z 95, więc się nie zagłębam :)

Natomiast kwestię przednich zderzaków reguluje prawo unijne, nie wiem więc czy nie jest tak, że TUV niemiecki gwarantuje możliwość poruszania się po innych krajach wspólnoty...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr gru 05, 2007 5:47 pm

Damian pisze:Natomiast kwestię przednich zderzaków reguluje prawo unijne, nie wiem więc czy nie jest tak, że TUV niemiecki gwarantuje możliwość poruszania się po innych krajach wspólnoty...
Ale masz auto rejestrowane w Polsce, więc musisz na pewno spełnić polskie kryteria.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 05, 2007 7:14 pm

ale polskie kryteria muszą być zgodne z unijnymi
unia reguluje też prawo w Polsce

weź tu się połap ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 05, 2007 7:40 pm

decyduje data pierwszej rejestracji na terytorium RP
do 20.10.2007 można wszystko lub prawie wszystko
po 20.10.2007 można montować akcesoria wyłącznie homologowane dla danego modelu.
wcześniejsze uregulowanie mówi o tym, że jeśli auto ma fabrycznie stalowy zderzak to może być dopuszczone do ruchu.
więc jeśli stalowy zderzak zostanie zastąpiony "stalowym zderzakiem" nic nie stoi na przeszkodzie...
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości