Strona 1 z 2
Disco III - chip tunig
: śr gru 05, 2007 11:26 pm
autor: Yoorek
Czy macie doświadczenie/pogląd z tym konkretnie modelem (TDV6, 2.7).
Przyspiesza całkiem przyzwoicie - jednak przyzwyczajony jestem do czegoś więcej

Zastanawiam się na chip tuningem mam jednak obawy, jak na to zareaguje cały ten terrain response, który podobno w zależności programów jazdy

stosuje różne "mapy" działania silnika.
Ewentualny tuning byłby dość delikatny tak +14% mocy i momentu.
: czw gru 06, 2007 10:52 am
autor: GAZFAN
Nic oficjalnie nei wiem

Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 10:56 am
autor: HiJack
W UK jest kilka firm oferujacych "doladowanie" silnikow TDV6.
http://www.turbochip.ltd.uk/carview.asp ... =Landrover
http://www.jeengineering.co.uk/
(ta ponizej wydaje sie nie bardzo dzialajaca niestety

)
http://www.offroad-essentials.com/
Ich oferty wydaja sie podobne, chociaz ostatnia podobno obiecuje tuning dostosowany do konkretnego silnika.
Znam wielu ludzi majacych samochody z pierwszym lub trzecim tuningiem i zaden nie ma problemu z elektronika/jazda w terenie. Turbo dziura jest mniej uciazliwa no i wzrost mocy do ~250KM tez pomaga
Niejasne sa sprawy gwarancji producenta, no i kazde uaktualnienie oprogramowania przez LR "kasuje" tuning, ktory trzeba wtedy powtorzyc....
: czw gru 06, 2007 12:00 pm
autor: GAZFAN
Sprawa gwarancji nie jest niejasna.
Jest szalenie jasna.
Robisz cos poza autoryzacja - nie masz gwarancji.
Proste.
Jest w niemczech firma ktora po wykonaniu tuningu u nich przejmuje gwarancje na siebie. ale wtedy wszelkie naprawy u nich w ramach gwarancji.
: czw gru 06, 2007 12:04 pm
autor: Tapeworm

Po namyślę stwierdzam, że Gazfan słusznie prawi, gwarancja w DIII to cenna rzecz

: czw gru 06, 2007 12:18 pm
autor: GAZFAN
nigdzie nie napisalem ze gwarancja w DIII to cenna rzecz.
: czw gru 06, 2007 12:20 pm
autor: HiJack
GAZFAN pisze:Sprawa gwarancji nie jest niejasna.
Jest szalenie jasna.
Robisz cos poza autoryzacja - nie masz gwarancji.
Proste.
Nie jest to az tak czarno/biale w UK. Tuning jest tylko "wykrywalny" przy jezdzie probnej

i nie slyszalem tez zeby ktoremukolwiek odmowiono naprawy auta. Bo w sumie poza problemami z turbosprezarka DIII nie ma zbyt wielkich klopotow z silnikiem.
Poza tym, niektorzy dilerzy LR sami oferuja bodajze Turbochip

: czw gru 06, 2007 12:20 pm
autor: Tapeworm
no fakt nie napisałeś, ale tak jest

: czw gru 06, 2007 12:34 pm
autor: GAZFAN
W UK nie wiem.
Yoorek jest poza UK.
łale nie ważne
: czw gru 06, 2007 12:40 pm
autor: HiJack
GAZFAN pisze:W UK nie wiem.
Yoorek jest poza UK.
łale nie ważne
No pewno

- ja tak tylko podsylam co wiem

: czw gru 06, 2007 12:44 pm
autor: GAZFAN
si
A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji

: czw gru 06, 2007 1:10 pm
autor: Adamo
GAZFAN pisze:si
A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji

Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta

: czw gru 06, 2007 1:12 pm
autor: Tapeworm
GAZFAN pisze:
Ne ma gwarancji

a assistans mają wykupiony?

: czw gru 06, 2007 1:14 pm
autor: GAZFAN
Adamo pisze:GAZFAN pisze:si
A propo wczoraj byla prezentacja DIII na Dakar zbudowana przez alberta G.
ma 240-250 KM. zrobione w polsce.
Ne ma gwarancji

Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta

Nie wiem niestety.
: czw gru 06, 2007 1:23 pm
autor: grzegorzh
GAZFAN pisze:Adamo pisze:
Jest gdzieś w necie zdjęcie nowej wydumki Alberta ??
Nie wiem niestety.
Na stronie Moliego są.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48989
Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 1:31 pm
autor: mudder
Yoorek pisze:Czy macie doświadczenie/pogląd z tym konkretnie modelem (TDV6, 2.7).
Przyspiesza całkiem przyzwoicie - jednak przyzwyczajony jestem do czegoś więcej

Zastanawiam się na chip tuningem mam jednak obawy, jak na to zareaguje cały ten terrain response, który podobno w zależności programów jazdy

stosuje różne "mapy" działania silnika.
Ewentualny tuning byłby dość delikatny tak +14% mocy i momentu.
trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 1:43 pm
autor: Adamo
mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali

Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 1:50 pm
autor: mudder
Adamo pisze:mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali

myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
: czw gru 06, 2007 1:56 pm
autor: Damian
GAZFAN pisze:
A propo wczoraj byla prezentacja DIII
niewiele tam z disco zostało

Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 1:59 pm
autor: Adamo
mudder pisze:Adamo pisze:mudder pisze:trzeba było wiejta sobie kupić nie było by problemu i moc i gwarancja by były
Za dużo pali

myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle

: czw gru 06, 2007 2:05 pm
autor: GAZFAN
Damian pisze:GAZFAN pisze:
A propo wczoraj byla prezentacja DIII
niewiele tam z disco zostało

Silnik, rama, skrzynia, reduktor, dyferencjaly, polosie.
i zegary

: czw gru 06, 2007 2:54 pm
autor: pezet
Chip-tuning D3 robi np V-tech:
Land Rover Discovery3 2.7 TD 190 KM
Chip: +25KM / +60Nm
cena: 1530.10 zł
Ja tam robilem chip-tuning Mondeo, jak mial przejechane 4 tys - nie bylo zadnych problemow z serwisem ani z gwarancja. Przejechalem nim 180 tys km i nie bylo zadnych klopotow z silnikiem.
Zaleta tuningu elektronicznego jest brak "obcych elementów". Jak się nie zdradzi w serwisie i nie wiadomo że było coś robione, to nie ma obawy o gwarancję.
Podobno program wgrywany jest w taki sposob, ze nawet reset ECU w serwisie go nie usuwa.
Po drugie - jeśli robic taki myk, to lepiej to zrobic w renomowanym warsztacie niz "garazowym".
Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 3:35 pm
autor: mudder
Adamo pisze:mudder pisze:Adamo pisze:
Za dużo pali

myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle

dla oszczędnych

Re: Disco III - chip tunig
: czw gru 06, 2007 3:57 pm
autor: Adamo
mudder pisze:Adamo pisze:mudder pisze:
myślałem że przy takich samochodach spalanie jest nie istotnym detalem
To po co produkują diesle

dla oszczędnych

..., a z chipem dla oszczędnych z zacięciem sportowym

: czw gru 06, 2007 4:34 pm
autor: pezet
e tam, pitolicie co nieco...
Jak jest porzadny tdi, z momentem 400-600NM, to niech sie schowaja benzyniaki.
Jak sie porowna silniki podobnej pojemnosci benzynowe i tdi, to te drugie wygrywaja w kazdym calu.
Jak po kilku latach jezdzenia tdi, przesiadlem sie do benzynowego (duzo mocniejszego w KM) to brzydkie slowa lały sie z mych ust szeroką rzeką..
Jedyna zaleta V8 to piekny dzwiek!