Dźwignia reduktora

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Dźwignia reduktora

Post autor: Modi » pt gru 07, 2007 7:37 am

Witam wszytkich, moze malo sie udzielam ale za to uwaznie czytam a ostatnio mam problem i potrzebuje opinii zanim sie wezme za robote.

-ostnio zrobilem mini trase (asfalt) moim LR93 (200) po 130 jak chcialem wrzucic redutkor dzigienka luzna.... nie przelacza napedu!! blokada w bok dziala... moj pierwszy wniosek byl i chyba nadal jest ze rozlaczyla sie dzwigienka z reduktorem.

Nie znam jeszcze budowy wiec nie wiem czy wniosek moj jest w ogole mozliwy.
Jezeli ktos mial podobnie albo wie co i jak to prosze o pomoc.
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Dźwignia reduktora

Post autor: LR_Olek » pt gru 07, 2007 8:07 am

Modi pisze: -ostnio zrobilem mini trase (asfalt) moim LR93 (200) po 130 jak chcialem wrzucic redutkor dzigienka luzna.... nie przelacza napedu!! blokada w bok dziala... moj pierwszy wniosek byl i chyba nadal jest ze rozlaczyla sie dzwigienka z reduktorem.
Co rozumiesz przez stwierdzenie "nie przelacza napedu"?
Co to znaczy "blokada w bok dziala"?

Jakby sie dzwigienka odlaczyla,to bys pozostal jedynie na przelozeniu szosowym bez blokady czyli 4H,tak mozna domniewmywac jesli jezdziles po asfalcie.

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Dźwignia reduktora

Post autor: Modi » pt gru 07, 2007 10:34 am

Co rozumiesz przez stwierdzenie "nie przelacza napedu"?
to znaczy jest w polozeniu szosowym, a dzwignia jest luzna (w momencie gdy chcesz ja do przodu przesunac)

Co to znaczy "blokada w bok dziala"?
blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Dźwignia reduktora

Post autor: LR_Olek » pt gru 07, 2007 1:15 pm

Modi pisze: blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...
no wlasnie.... sam sobie odpowiedziales...lampka sie zapala,a nie sie blokada wlacza.

czyli musisz zaczac od rozbiorki

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » pt gru 07, 2007 2:16 pm

a czy nie jest tak ze zapalenie się lampki jest potwierdzeniem zblokowania dyfra?
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Re: Dźwignia reduktora

Post autor: Roch » pt gru 07, 2007 5:53 pm

Modi pisze:blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...
mi sie blokada zalacza a lampka nie, a wszystko mowi ze powinna [lampka, kabel, wlacznik dzialaja]
ja sie nie znam, ale moim zdaniem :wink: ciegiełko pomiedzy wajha a reduktorem ci sie rozlaczylo.
jak chcesz sprawdzic czy difflock działa to zapnij, unies jedno koło i sprobuj obrócic - jak da rade to nie dziala.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 07, 2007 9:06 pm

marek_z_gor pisze:a czy nie jest tak ze zapalenie się lampki jest potwierdzeniem zblokowania dyfra?
nie,

jest tylko oznaka ze wajche przestawiles w pozycje zablokowany dyfer

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » sob gru 08, 2007 3:32 pm

kotwa to ja głupi załaczając blokade tocze sie do przodu i nie ruszam kierownicą poki sie kontrolka nie zaświeci a tu mozna zaraz ogniem :roll:

moja kontrolka sie zaswieca z opoznieniem im nizsza temperatura tym dłuzej...
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob gru 08, 2007 6:13 pm

@Modi, prowdopodobnie ropięły ci się wodziki, jeśli tak to:
1-wsadź jakiegoś pomocnika do auta (żona, partnr, partnerka)
i każ położyć delikatnie dłoń na lewarku od skrzyni rozdzielczej
2-sam połóż się pod autem, mniej wiecej pośrodku i wsadź łapę w górę nieco obok reduktora i próbuj namacać "wodziki lewarka" z grubsza pionowo pod lewarkiem
3-zawołaj do pomocnika E-ruszaj wajhą delikatnie, lekko a żwawo
4-po ruchu i klekocie zorientujesz się, które to wodziki i namacasz je nawet po ciemku - na kanale to już w ogóle jest wypas bo można poświecić i zobaczyc to cudo
5-jak juz namacasz wodziki to stwierdzisz czy się rozpięły, pękły czy też zdematerializowały
6-jak tylko się rozpieły to można je połaczyć "czymkolwiek" doraźnie i jechać do warsztatu lub rozpiąć reduktor jeśli zapięty bądź zapiąć jeśli konieczny akurat
7-jechac do warsztatu lub na kanał jakiś i walczyć, bo:
wodzik w 200tdi jest wrednie umieszczony pod wzgledem dokręcenia nakretki zabezpieczającej śrubę łączacą - trzeba sobie czymś pomóc, np takimi nożyczkami lekarskimi co to sie blokują zaciskowo itd.. nakrętkę nalezy skontrować i tu jest główna atrakcja ww zabawy
8-życzę powodzenia
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Modi » sob gru 08, 2007 6:33 pm

dzieki za info, na szczescie jest na razie w pozycji szosowej a jutro wymacam i zrobie.
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob gru 08, 2007 6:36 pm

e-to jesteś gość na full wypasie, mnie jak padało to zawsze na załączonym reduktorze tuż przed zjazdem na asfalt :P

acha, doraźnie możesz zastosować gwóźć typu "Gustlik z 4ch pancernych" to znaczy tak zwinięty - nie wypada i robi bez kontry/zabezpieczenia.
.. ale nie wiem czy jesteś z pokolenia 4ch pancernych i wiesz o co chodzi?? :D
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » sob gru 08, 2007 6:39 pm

To Ty juz znawca jestes :wink: :wink:

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob gru 08, 2007 6:53 pm

marek_z_gor pisze:kotwa to ja głupi załaczając blokade tocze sie do przodu i nie ruszam kierownicą poki sie kontrolka nie zaświeci a tu mozna zaraz ogniem :roll:

moja kontrolka sie zaswieca z opoznieniem im nizsza temperatura tym dłuzej...
Moja sie zapala raz na pol roku - wiec nie czekam tylko od razu jade :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob gru 08, 2007 9:39 pm

LR_Olek pisze:
marek_z_gor pisze:a czy nie jest tak ze zapalenie się lampki jest potwierdzeniem zblokowania dyfra?
nie,

jest tylko oznaka ze wajche przestawiles w pozycje zablokowany dyfer
olo...

to nie ręczny w maluchu, że pod nim jest stycznik...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 08, 2007 10:34 pm

to nic

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Modi » pn gru 10, 2007 7:29 am

darkman pisze:e-to jesteś gość na full wypasie, mnie jak padało to zawsze na załączonym reduktorze tuż przed zjazdem na asfalt :P

acha, doraźnie możesz zastosować gwóźć typu "Gustlik z 4ch pancernych" to znaczy tak zwinięty - nie wypada i robi bez kontry/zabezpieczenia.
.. ale nie wiem czy jesteś z pokolenia 4ch pancernych i wiesz o co chodzi?? :D
jak najbardziej to pokolenie, mam nawet szarika.... (przeciez tylko tak wyglada pies :D:D:D)
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn gru 10, 2007 6:54 pm

no fakt, wg., mnie jeszcze labrador wygląda jak pies. golden już nie.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pn gru 10, 2007 7:39 pm

Miałem to samo na Integracji, tylko że:

rozpięło się przy przełączaniu z L na H i zostało na neutralu :evil:
dookoła same bagienka,
auto po 3 próbach błotnych :lol:

W V8 + ZF + Borg Warner ręką się nie podejdzie. Tylko przedłużka w postaci rury do klucza od kół pomogła. Jutro warsztat i usuwanie usterki.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn gru 10, 2007 9:00 pm

Hy hy,
ja dzisiaj wrocilem do domu i jakos tak dziwnie mi sie na parkingu manewrowalo...

Sie pozniej okazalo, ze wajhe reduktora mialem po lewej stronie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 10, 2007 9:44 pm

pezet pisze:Hy hy,
ja dzisiaj wrocilem do domu i jakos tak dziwnie mi sie na parkingu manewrowalo...

Sie pozniej okazalo, ze wajhe reduktora mialem po lewej stronie :)
pijany?

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt gru 11, 2007 7:03 pm

Chyba nie pijany - ale się nie badalem, wiec kto to wie...

Chyba jak cos kladlem na tunelu to "przy okazji" przestawilem..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt gru 11, 2007 7:05 pm

pezet pisze: Chyba jak cos kladlem na tunelu to "przy okazji" przestawilem..
:o uuuuu to masz sile....

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Modi » pt gru 14, 2007 7:50 am

pezet pisze:Chyba nie pijany - ale się nie badalem, wiec kto to wie...

Chyba jak cos kladlem na tunelu to "przy okazji" przestawilem..
e tam pijany jak to w LR pewne rzeczy zyja wlasnym zyciem a nam nic do tego ... :D:D:D nie dojdziesz :D
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt gru 14, 2007 8:09 am

e tam pijany jak to w LR pewne rzeczy zyja wlasnym zyciem a nam nic do tego ... nie dojdziesz
Ty lepiej powiedz jak tam wajcha - zrobione czy nie :D :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Modi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lut 02, 2007 1:33 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Modi » pt gru 14, 2007 8:14 am

jpi pisze:
e tam pijany jak to w LR pewne rzeczy zyja wlasnym zyciem a nam nic do tego ... nie dojdziesz
Ty lepiej powiedz jak tam wajcha - zrobione czy nie :D :D
jeszcze nie, caly tydzien mialem zafajdany.... to chorobsko to wyjazdy, na przyszly tydzien daje chyba do Bartasa na kanal bo niestety twoj garaz (za ktorym ci wdzieczny) troche za ciasny.
masz jakies foty z ostatniego wyjazdu? i drugie zapytanie moze jakis maly meeting na pifko sie zorganizuje....
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości