Dźwignia reduktora
Moderator: Jerry
Dźwignia reduktora
Witam wszytkich, moze malo sie udzielam ale za to uwaznie czytam a ostatnio mam problem i potrzebuje opinii zanim sie wezme za robote.
-ostnio zrobilem mini trase (asfalt) moim LR93 (200) po 130 jak chcialem wrzucic redutkor dzigienka luzna.... nie przelacza napedu!! blokada w bok dziala... moj pierwszy wniosek byl i chyba nadal jest ze rozlaczyla sie dzwigienka z reduktorem.
Nie znam jeszcze budowy wiec nie wiem czy wniosek moj jest w ogole mozliwy.
Jezeli ktos mial podobnie albo wie co i jak to prosze o pomoc.
-ostnio zrobilem mini trase (asfalt) moim LR93 (200) po 130 jak chcialem wrzucic redutkor dzigienka luzna.... nie przelacza napedu!! blokada w bok dziala... moj pierwszy wniosek byl i chyba nadal jest ze rozlaczyla sie dzwigienka z reduktorem.
Nie znam jeszcze budowy wiec nie wiem czy wniosek moj jest w ogole mozliwy.
Jezeli ktos mial podobnie albo wie co i jak to prosze o pomoc.
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.
5 o'clock off road team.
Re: Dźwignia reduktora
Co rozumiesz przez stwierdzenie "nie przelacza napedu"?Modi pisze: -ostnio zrobilem mini trase (asfalt) moim LR93 (200) po 130 jak chcialem wrzucic redutkor dzigienka luzna.... nie przelacza napedu!! blokada w bok dziala... moj pierwszy wniosek byl i chyba nadal jest ze rozlaczyla sie dzwigienka z reduktorem.
Co to znaczy "blokada w bok dziala"?
Jakby sie dzwigienka odlaczyla,to bys pozostal jedynie na przelozeniu szosowym bez blokady czyli 4H,tak mozna domniewmywac jesli jezdziles po asfalcie.
Re: Dźwignia reduktora
to znaczy jest w polozeniu szosowym, a dzwignia jest luzna (w momencie gdy chcesz ja do przodu przesunac)Co rozumiesz przez stwierdzenie "nie przelacza napedu"?
blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...Co to znaczy "blokada w bok dziala"?
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.
5 o'clock off road team.
Re: Dźwignia reduktora
no wlasnie.... sam sobie odpowiedziales...lampka sie zapala,a nie sie blokada wlacza.Modi pisze: blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...
czyli musisz zaczac od rozbiorki
- marek_z_gor
- Posty: 317
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
- Lokalizacja: jawor rzną
- Kontaktowanie:
Re: Dźwignia reduktora
mi sie blokada zalacza a lampka nie, a wszystko mowi ze powinna [lampka, kabel, wlacznik dzialaja]Modi pisze:blokujac centralnego dyfra przesuwasz dzwignie w bok... i normalnie lampka sie zapala, faktem jest ze nie sprawdzalem empirycznie czy blokada sie zalacza...
ja sie nie znam, ale moim zdaniem

jak chcesz sprawdzic czy difflock działa to zapnij, unies jedno koło i sprobuj obrócic - jak da rade to nie dziala.
Landrąver Discovęry 200tdi
- marek_z_gor
- Posty: 317
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
- Lokalizacja: jawor rzną
- Kontaktowanie:
@Modi, prowdopodobnie ropięły ci się wodziki, jeśli tak to:
1-wsadź jakiegoś pomocnika do auta (żona, partnr, partnerka)
i każ położyć delikatnie dłoń na lewarku od skrzyni rozdzielczej
2-sam połóż się pod autem, mniej wiecej pośrodku i wsadź łapę w górę nieco obok reduktora i próbuj namacać "wodziki lewarka" z grubsza pionowo pod lewarkiem
3-zawołaj do pomocnika E-ruszaj wajhą delikatnie, lekko a żwawo
4-po ruchu i klekocie zorientujesz się, które to wodziki i namacasz je nawet po ciemku - na kanale to już w ogóle jest wypas bo można poświecić i zobaczyc to cudo
5-jak juz namacasz wodziki to stwierdzisz czy się rozpięły, pękły czy też zdematerializowały
6-jak tylko się rozpieły to można je połaczyć "czymkolwiek" doraźnie i jechać do warsztatu lub rozpiąć reduktor jeśli zapięty bądź zapiąć jeśli konieczny akurat
7-jechac do warsztatu lub na kanał jakiś i walczyć, bo:
wodzik w 200tdi jest wrednie umieszczony pod wzgledem dokręcenia nakretki zabezpieczającej śrubę łączacą - trzeba sobie czymś pomóc, np takimi nożyczkami lekarskimi co to sie blokują zaciskowo itd.. nakrętkę nalezy skontrować i tu jest główna atrakcja ww zabawy
8-życzę powodzenia
1-wsadź jakiegoś pomocnika do auta (żona, partnr, partnerka)
i każ położyć delikatnie dłoń na lewarku od skrzyni rozdzielczej
2-sam połóż się pod autem, mniej wiecej pośrodku i wsadź łapę w górę nieco obok reduktora i próbuj namacać "wodziki lewarka" z grubsza pionowo pod lewarkiem
3-zawołaj do pomocnika E-ruszaj wajhą delikatnie, lekko a żwawo
4-po ruchu i klekocie zorientujesz się, które to wodziki i namacasz je nawet po ciemku - na kanale to już w ogóle jest wypas bo można poświecić i zobaczyc to cudo
5-jak juz namacasz wodziki to stwierdzisz czy się rozpięły, pękły czy też zdematerializowały
6-jak tylko się rozpieły to można je połaczyć "czymkolwiek" doraźnie i jechać do warsztatu lub rozpiąć reduktor jeśli zapięty bądź zapiąć jeśli konieczny akurat
7-jechac do warsztatu lub na kanał jakiś i walczyć, bo:
wodzik w 200tdi jest wrednie umieszczony pod wzgledem dokręcenia nakretki zabezpieczającej śrubę łączacą - trzeba sobie czymś pomóc, np takimi nożyczkami lekarskimi co to sie blokują zaciskowo itd.. nakrętkę nalezy skontrować i tu jest główna atrakcja ww zabawy
8-życzę powodzenia
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
e-to jesteś gość na full wypasie, mnie jak padało to zawsze na załączonym reduktorze tuż przed zjazdem na asfalt 
acha, doraźnie możesz zastosować gwóźć typu "Gustlik z 4ch pancernych" to znaczy tak zwinięty - nie wypada i robi bez kontry/zabezpieczenia.
.. ale nie wiem czy jesteś z pokolenia 4ch pancernych i wiesz o co chodzi??

acha, doraźnie możesz zastosować gwóźć typu "Gustlik z 4ch pancernych" to znaczy tak zwinięty - nie wypada i robi bez kontry/zabezpieczenia.
.. ale nie wiem czy jesteś z pokolenia 4ch pancernych i wiesz o co chodzi??

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Moja sie zapala raz na pol roku - wiec nie czekam tylko od razu jademarek_z_gor pisze:kotwa to ja głupi załaczając blokade tocze sie do przodu i nie ruszam kierownicą poki sie kontrolka nie zaświeci a tu mozna zaraz ogniem![]()
moja kontrolka sie zaswieca z opoznieniem im nizsza temperatura tym dłuzej...

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
jak najbardziej to pokolenie, mam nawet szarika.... (przeciez tylko tak wyglada piesdarkman pisze:e-to jesteś gość na full wypasie, mnie jak padało to zawsze na załączonym reduktorze tuż przed zjazdem na asfalt
acha, doraźnie możesz zastosować gwóźć typu "Gustlik z 4ch pancernych" to znaczy tak zwinięty - nie wypada i robi bez kontry/zabezpieczenia.
.. ale nie wiem czy jesteś z pokolenia 4ch pancernych i wiesz o co chodzi??

Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.
5 o'clock off road team.
Miałem to samo na Integracji, tylko że:
rozpięło się przy przełączaniu z L na H i zostało na neutralu
dookoła same bagienka,
auto po 3 próbach błotnych
W V8 + ZF + Borg Warner ręką się nie podejdzie. Tylko przedłużka w postaci rury do klucza od kół pomogła. Jutro warsztat i usuwanie usterki.
rozpięło się przy przełączaniu z L na H i zostało na neutralu

dookoła same bagienka,
auto po 3 próbach błotnych

W V8 + ZF + Borg Warner ręką się nie podejdzie. Tylko przedłużka w postaci rury do klucza od kół pomogła. Jutro warsztat i usuwanie usterki.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
jeszcze nie, caly tydzien mialem zafajdany.... to chorobsko to wyjazdy, na przyszly tydzien daje chyba do Bartasa na kanal bo niestety twoj garaz (za ktorym ci wdzieczny) troche za ciasny.jpi pisze:Ty lepiej powiedz jak tam wajcha - zrobione czy niee tam pijany jak to w LR pewne rzeczy zyja wlasnym zyciem a nam nic do tego ... nie dojdziesz![]()
masz jakies foty z ostatniego wyjazdu? i drugie zapytanie moze jakis maly meeting na pifko sie zorganizuje....
Disco 96r. 300 Tdi; "" nie automat
5 o'clock off road team.
5 o'clock off road team.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości