Przegub kulowy

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Przegub kulowy

Post autor: LandRadek » śr gru 12, 2007 10:07 am

Witam Szanowne Grono!
Czy ekonomicznie i eksploatacyjnie uzasadniona jest regeneracja chromowych powierzchni korodujących kul?
Alternatywą jest oczywiście zakup nowych.
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr gru 12, 2007 10:17 am

nowe kosztuje ok 50-60 funtów
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr gru 12, 2007 10:26 am

albo szukać wmiarę dobrych używek, regeneracja bez sensu.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr gru 12, 2007 10:33 am

"W miarę" dobre to mam teraz. Ale "rdza nie śpi" :lol:
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr gru 12, 2007 10:37 am

no looz, wiesz co z moich doświadczeń wynika, że niektórych elementów do których nawet są gotowe reperaturki w konsekwencji finansowej nie opłaca się regenerować czy naprawiać, bo to też koszty i efekt o trudno określalnym przyszłym przebiegu.

głownie się to odnosi do np pompy hamulcowej, wody itd.., ale to moje zdanie, jak już to wolę kupić nową niż się z tym gonić po naprawch i regeneracjach.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr gru 12, 2007 10:38 am

gesty gris sobie wlej do przeguba to nie bedzie wyciekał

i z dupy ze zacytuje jednego Pana od Landrowerów
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr gru 12, 2007 10:46 am

Kup dobre używki i o nie dbaj. Zapodaj stały smar z dwusiarczkiem molibdenu.
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 10:49 am przez Ptak, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr gru 12, 2007 10:49 am

I tak na razie robię. Mieszam 80w90 ze smarem molibdenowym. Ze wzrastającym w czasie udziałem smaru :wink: .Glut nie rozwarstwia się i zachowuje płynność :)2
Też raczej wolę części nowe niż regenerować. Chociaż czasem taniość kusi... 8)



....na pohybel kierownikowi :wink:
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr gru 12, 2007 3:32 pm

Ptak pisze:Kup dobre używki i o nie dbaj. Zapodaj stały smar z dwusiarczkiem molibdenu.
Eee... czy aby siur jestes??

Smar staly do kul?
Moze i fajne - bo nie cieknie, ale oleum chyba lepiej robi, skoro jest do tego przeznaczone...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr gru 12, 2007 3:47 pm

Źle sie wyraziłem chodziło mi o powierzchnie zewnętrzną kuli która wchodzi w sferę w moście. Tam daje zawsze stały smar molibdenowy.
A do oleju którym napełniam kule to taki preparat jest LiquiMoly.
Za duży skrót myślowy :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr gru 12, 2007 5:46 pm

synek ? obiad ugotowany ?, że się tu odszekujesz !
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr gru 12, 2007 6:36 pm

Smarować kule od zewnątrz?
"Panowie! To ,to masakra jakaś jest" :)21
Musi im starczyć glut wypływający z wnętrza. Bynajmniej suche nie są. :wink:
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr gru 12, 2007 8:19 pm

Stały smar jest w szpreju :)2
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » śr gru 12, 2007 10:25 pm

a w jaki sposób można wogóle regenerować kule jak się to robi
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr gru 12, 2007 10:27 pm

Sa technologie uzupełniania ubytków.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 12, 2007 10:33 pm

syll pisze:a w jaki sposób można wogóle regenerować kule jak się to robi
jest niewatpliwie wiele technologii, ale najskuteczniejsza a zarazem najtansza to zanabyc ladne uzywki, co tez sam jakis czas temu zrobilem :)2
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » śr gru 12, 2007 10:40 pm

pytam bo mam kule do regeneracji w maszynie budowlanej (Ładowarka) a tam cena nowych to ponad 10 klocków
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 12, 2007 10:50 pm

a to juz moze byc zupelnie inna inszosc :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Re: Przegub kulowy

Post autor: konrad.w1 » pn gru 17, 2007 2:29 pm

LandRadek pisze:Witam Szanowne Grono!
Czy ekonomicznie i eksploatacyjnie uzasadniona jest regeneracja chromowych powierzchni korodujących kul?
Alternatywą jest oczywiście zakup nowych.
Ja u siebie miejsca korozji zaspawałem migomatem tworząc w ten sposób dziesiątki "glutów". póżniej to wyszlifowałem i operacja z migomatem sie powtórzyła. Następnie papierem ściernym sie ładnie wyrównało i zawiozło do chromowania. koszt całkowity dla dwóch kul to niecałe 150 PLN. Przejechałem na tym około 15 000 km i nie widać żeby coś sie złego działo. Założone są nowe uszczelniacze i nalany oleum przekładniowy. Oleju jeszcze nie dolewałem a kule zawsze są tłuściutkie i świecące
:lol: Troche to pracochłonne ale efekt oszczędności jest. Nie wiadomo tylko na jak długo :roll:
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn gru 17, 2007 3:40 pm

Pochwal sie, ile czasu ci to zajęło ... ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn gru 17, 2007 3:48 pm

syll pisze:a w jaki sposób można wogóle regenerować kule jak się to robi
http://www.warstat.pl/galery.php?galid= ... realizacje

Czytaj szybko, bo zaraz wywalą a ja warna na gwiazdkę dostanę :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » pn gru 17, 2007 3:56 pm

gri74 pisze:Pochwal sie, ile czasu ci to zajęło ... ??
Gdyby nie kolejek u panów od galwanizacji to bym sie na gotowo w trzy dzionki wyrobił. ( pod warunkiem że części zanabedzie sie wcześniej) 8)
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr gru 19, 2007 11:35 am

Damian pisze:
syll pisze:a w jaki sposób można wogóle regenerować kule jak się to robi
http://www.warstat.pl/galery.php?galid= ... realizacje

Czytaj szybko, bo zaraz wywalą a ja warna na gwiazdkę dostanę :)21

Phiii....! Takie białe? :roll:
W LRze ma się świecić jak psu ...... !! :)21 Haj edyszyn kuźwa, no!
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr gru 19, 2007 11:39 am

konrad.w1 pisze:
gri74 pisze:Pochwal sie, ile czasu ci to zajęło ... ??
Gdyby nie kolejek u panów od galwanizacji to bym sie na gotowo w trzy dzionki wyrobił. ( pod warunkiem że części zanabedzie sie wcześniej) 8)
Trochę to pracochłonne w przeliczeniu na roboczogodziny :wink:
Ale gratuluję pomysła! No i satysfakcja pewnie jest :)2
Discovery itd... My Friend
trzyseta moja

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr gru 19, 2007 12:02 pm

Phiii....! Takie białe?
W LRze ma się świecić jak psu ...... Haj edyszyn kuźwa, no!
nowe genuiny już sie nie świecą , bo są czarne, oksydowane
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości