Strona 1 z 4
Pytanie o Range Rovera Calssic
: pn gru 24, 2007 11:22 pm
autor: KrzysiekP
Jako ze od wiekow mi sie ten samochod podoba, z wielka checia bym sobie takiego zanabyl, ale jako ze naprawde malo wiem o tych samochodach (jestem po lekturze archiwum tylko, ale marnie mi poszlo szukanie) to mam pare pytan:
Po pierwsze interesuje mnie srednia ustekowosc tych samochodow. Mam pajero z podobnych rocznikow i wiem co to znaczy miec stary samochod. Ale wiadomo... jeden sie psuje bardziej drugi mniej
Po drugie - skad sie kupuje do takiego czegos czesci i jak jest z ich dostepnoscia? Czy istnieje cos w stylu Japan Carsu, czy trzeba niewiadomo gdzie szukac? Od razu zaznacze, za co pewnie wiekszosc mnie wysmieje, ze nie mam zamiaru jezdzic z tym samochodem do ASO bo po prostu nie bedzie mnie na to stac. Pajero jestem w stanie utrzymac w bardzo dobrej kondycji na zamiennikach (notabene bardzo tanie) i to samo chcialbym robic z RR...
Dodam, ze interesuje mnie model Classic, piec drzwi, z silnikiem raczej benzynowym (jak znosza gaz? sekwencja czy zwykla lepsza?), napewno z automatem no i nie ukrywam ze poszukuje tez jakiegos lepszego wyposazenia.
Aha samochodu bede uzywal czasam w terenie, przewaznie lzejszym, ale i tak 90% bedzie po miescie.
Dziekuje Wam za pomoc i mimo wszystko prosze o niekasztanienie

Re: Pytanie o Range Rovera Calssic
: wt gru 25, 2007 12:14 am
autor: krzysiek-gdansk
KrzysiekP pisze:Po pierwsze interesuje mnie srednia ustekowosc tych samochodow.
Jak sie zrobi raz a dobrze to sie psuje malo. A jak sie robi po kawalku i wiaze na sznurek to sie psuje duzo. Jak kazdy - zalezy od danej sztuki (czyt. szczescia wlasiciela)
skad sie kupuje do takiego czegos czesci i jak jest z ich dostepnoscia?
Alledrogo, anglia, serwisy samochodow terenowych zajmujacych sie Land Roverami (nie ASO)
Czy istnieje cos w stylu Japan Carsu, czy trzeba niewiadomo gdzie szukac?
chyba landserwis
Pajero jestem w stanie utrzymac w bardzo dobrej kondycji na zamiennikach (notabene bardzo tanie) i to samo chcialbym robic z RR...
z tymi zamiennikami to chyba bedzie problem.. wiekszosc sa oryginaly, ale ceny nie sa az takie straszne.
Dodam, ze interesuje mnie model Classic, piec drzwi, z silnikiem raczej benzynowym (jak znosza gaz? sekwencja czy zwykla lepsza?)
nic innego jak sekwencja.. po prostu nie jedzie
napewno z automatem no i nie ukrywam ze poszukuje tez jakiegos lepszego wyposazenia.
Wiekszosc byla: skora+ drewno + automat, czasem mozna spotkac: welur + automat i w polsce ja osobiscie malo spotkalem recznych skrzyn (ale sie zdarzaja)
Mam nadzieje ze nikt mi nie powie nic na temat mych wiadomosci.. Tyle co sie znam to napisalem. Jak bedzie cos zle to mnie poprawcie.
: wt gru 25, 2007 1:11 am
autor: Tapeworm
Boszzz i jak tu nie kaszanić

człowieku który szukasz najtańszej liny do najtańszej wyciągarki idź do działu suzuki

RR z vejtem cię zje, przetrawi i wysra pod mostem, o ile wcześniej go nie odsprzedasz za psie pieniądze(a i to nie jest pewne bo zdrutowanych nikt nie kupuje)
Nie bez przyczyny jeden z najdłuższych brazylijskich seriali w dziale LR ma tytuł "rzuca mną o ziemię"
@Krzyśkuz Gdańska nie każdy vejt potrzebuje sekwencji... gaźniki

: wt gru 25, 2007 1:23 am
autor: KrzysiekP
tasiemiec, nie kasztan, tylko jako ciaglebedacy na LR pomoglbys troszke i odpowiedzial na moje pytania.... bo jak mniemam naczelny kasztaniarzu wiedze masz w temacie
: wt gru 25, 2007 2:33 am
autor: Tapeworm
pali dużo, by nie powiedzieć, że w chu..

gaz przyjmuje, aczkolwiek problemy bywają(mało znam takich w których i na gazie i na benzynie tip top chodzi)
rdzewieje ostro, jedyne co na plus to, że ładnie wygląda
jak dla mnie trochę przymiękkawy
zwis tylny bywa niezmiernie upierdliwy
poza tym to typowy LR, z tą różnicą, że posiadacz typowej dyskoteki może sobie(tudzież rodzinie) wmawiać, że jest to oszczędny samochód...w RR nikomu takiego kitu nie wciśniesz
Zostań przy pajero ewentualnie w toyoty idź, dla twojego dobra, zwłaszcza jeśli szukasz samochodu do codziennej jazdy.
: wt gru 25, 2007 3:08 am
autor: KrzysiekP
Tapeworm pisze:pali dużo, by nie powiedzieć, że w chu..

gaz przyjmuje, aczkolwiek problemy bywają(mało znam takich w których i na gazie i na benzynie tip top chodzi)
rdzewieje ostro, jedyne co na plus to, że ładnie wygląda
jak dla mnie trochę przymiękkawy
zwis tylny bywa niezmiernie upierdliwy
poza tym to typowy LR, z tą różnicą, że posiadacz typowej dyskoteki może sobie(tudzież rodzinie) wmawiać, że jest to oszczędny samochód...w RR nikomu takiego kitu nie wciśniesz
Zostań przy pajero ewentualnie w toyoty idź, dla twojego dobra, zwłaszcza jeśli szukasz samochodu do codziennej jazdy.
wiem, ze duzo pali, dlatego mysle o gazie - mysle ze w 20 litrach sie zmieszcze srednio. Mam nadzieje, ze dobry gaziarz dalby rade opanowac samochod... Diesel z racji VM odpada na starcie...
a co tak rdzewieje ostro? Rama? czy na co patrzec przy ogladaniu, bo mimo wszystko pare egzemplarzy chcialbym zobaczyc?
Rozumiem, ze czesci do dyskoteki sa ogolnodostepne? Jako, ze mieszkasz niedaleko mnie pochwal sie gdzie sie zaopatrujesz - moze byc na pm
Nie wiem czemu ale zawsze RR mi sie podobal i chyba teraz jest dobry moment zeby spelnic marzenia - poki mam narzeczona a nie zone

: wt gru 25, 2007 9:13 am
autor: czesław&jarząbek
KrzysiekP pisze:tasiemiec jako ciaglebedacy na LR jak mniemam wiedze masz w temacie
armagedon...
: wt gru 25, 2007 11:37 am
autor: krzysiek-gdansk
Tapeworm pisze:
@Krzyśkuz Gdańska nie każdy vejt potrzebuje sekwencji... gaźniki

Racja racja. W danym momencie myslalem o EFI

.
: wt gru 25, 2007 12:13 pm
autor: KrzysiekP
czesław&jarząbek pisze:KrzysiekP pisze:tasiemiec jako ciaglebedacy na LR jak mniemam wiedze masz w temacie
armagedon...
on pomogl, Ty fachowiec tez bys mogl...
: wt gru 25, 2007 12:14 pm
autor: Tapeworm
czesław&jarząbek pisze:KrzysiekP pisze:tasiemiec jako ciaglebedacy na LR jak mniemam wiedze masz w temacie
armagedon...
sory Czesław, ale nie ja jestem autorem tego pomówienia
Krzyśku P. rzucasz się na samochód tani w zakupie, ale nie w utrzymaniu i nie myślę tu tylko o paliwie. Rdzewieje tylna ramka jeszcze w fabryce, progi, gródź(zależy od roczników). Części w wawie to na bokserskiej, rób z resztą co chcesz, ale żeby nie było, że nie odradzano ci tego.
: wt gru 25, 2007 12:20 pm
autor: eSPe
KrzysiekP pisze:tasiemiec, nie kasztan, tylko jako ciaglebedacy na LR pomoglbys troszke i odpowiedzial na moje pytania.... bo jak mniemam naczelny kasztaniarzu wiedze masz w temacie
...ciąglebędący oznacza jedynie ...ciąglebędący...wiedza w temacie wynika ze słowa drukowanego lub doświadczenia... chyba..
: wt gru 25, 2007 12:24 pm
autor: Tapeworm
wiedza wynika z dni spędzonych w warsztacie

ja zakochany jestem w takim jednym z 80tego roku

Nagniatam właściciela by mi oddał za friko(względnie zgrzybiałe disco mogę dać)

: wt gru 25, 2007 12:28 pm
autor: eSPe
Tapeworm pisze:wiedza wynika z dni spędzonych w warsztacie

ja zakochany jestem w takim jednym z 80tego roku

Nagniatam właściciela by mi oddał za friko(względnie zgrzybiałe disco mogę dać)

Ale jako "ciąglebędący" na forum nie możesz być w warsztacie

Chyba że masz olejoodpornego kompa pod Serią

: wt gru 25, 2007 12:44 pm
autor: KrzysiekP
No wlasnie mozna powiedziec, ze mam ceny warsztatowe w wiekszosci hurtownii czesci, dlatego zawsze one nie byly dla mnie przeszkoda.
Co ro rdzy nie jest to dla mnie problemem, podobnie jak mechanika. Tutaj mam siebie lub zaufanych kumpli.
Wlasnie chodzi mi glownie o koszt czesci eksploatacyjnych jak klocki, rozrzad, szczeki, elementy zawieszenia, no i o ich dostepnosc na zasadzie - pojechac do Foty lub IC i kupic, a nie czekac na przesylki z niewiadomo skad

Z tego co widzialem w internetowym katalogu IC wszystko jest tozsame z Disco i cen nie ma zabojczych, tylko wlasnie kwestia tego ile psuje sie rzeczy nietypowych, dostepnych tylko na szrotach lub w ASO...
: wt gru 25, 2007 12:45 pm
autor: KrzysiekP
eSPe pisze:Tapeworm pisze:wiedza wynika z dni spędzonych w warsztacie

ja zakochany jestem w takim jednym z 80tego roku

Nagniatam właściciela by mi oddał za friko(względnie zgrzybiałe disco mogę dać)

Ale jako "ciąglebędący" na forum nie możesz być w warsztacie

Chyba że masz olejoodpornego kompa pod Serią

wiesz jak ktos sie udziela w kazdym temacie to nawet przypadkiem mu cos do glowy wpadnie
poza tym jak narazie pomocna dlon i rzeczowe odpowiedzi podal glownie tasiemiec...
: wt gru 25, 2007 12:48 pm
autor: Damian
Wiesz...niedawno jak do Tasiemca dzwoniłem to był u ortopedy, bo mu...silnik na nogę spadł
Nie wiem tylko czy spadł, bo nieopatrznie po prostu postawił nogę pod samochodem czy ów silnik wyjmował/wkładał

Ale pewnym jest że jakąś tam styczność z nowomechaniką ma

: wt gru 25, 2007 12:50 pm
autor: eSPe
KrzysiekP pisze:eSPe pisze:Tapeworm pisze:wiedza wynika z dni spędzonych w warsztacie

ja zakochany jestem w takim jednym z 80tego roku

Nagniatam właściciela by mi oddał za friko(względnie zgrzybiałe disco mogę dać)

Ale jako "ciąglebędący" na forum nie możesz być w warsztacie

Chyba że masz olejoodpornego kompa pod Serią

wiesz jak ktos sie udziela w kazdym temacie to nawet przypadkiem mu cos do glowy wpadnie
...wątpie... ale oszukuj sie dalej

Re: Pytanie o Range Rovera Calssic
: wt gru 25, 2007 3:17 pm
autor: Bukol
KrzysiekP pisze:
Po pierwsze interesuje mnie srednia ustekowosc tych samochodow.
Większość - absurdalnie wysoka. Te nieliczne "bezusterkowe" znajdują się w pewnych rękach, które już tyle kasy w RR'a wpompowały, że go nie oddadzą za Chiny Ludowe.
Mam pajero z podobnych rocznikow i wiem co to znaczy miec stary samochod.
Uwierz mi - jeszcze nie wiesz
Po drugie - skad sie kupuje do takiego czegos czesci i jak jest z ich dostepnoscia? Czy istnieje cos w stylu Japan Carsu, czy trzeba niewiadomo gdzie szukac?
Niezależne serwisy RR. Jest ich kilka. W Wawce 2szt na Bokserskiej (Morgan i 4x4 Partner) i Land Lovers gdzieś na Woli. Oczywiście prywatny in\mport z GB oraz wiodące portale...
Od razu zaznacze, za co pewnie wiekszosc mnie wysmieje, ze nie mam zamiaru jezdzic z tym samochodem do ASO bo po prostu nie bedzie mnie na to stac.
I tak by Cię pogonili, bo takiego dziwactwa to w ASO pewnie większość jeszcze nie widziała.
Pajero jestem w stanie utrzymac w bardzo dobrej kondycji na zamiennikach (notabene bardzo tanie) i to samo chcialbym robic z RR...
Wcześniej wymienione firmy handlują zamiennikami właśnie. 4x4 Partner to klon Land Serwisu, zatem bezpośredni importer.
Dodam, ze interesuje mnie model Classic, piec drzwi, z silnikiem raczej benzynowym (jak znosza gaz? sekwencja czy zwykla lepsza?),
Sekwencja tylko. Zwykła potrafi okrutnie kichnąć i wystrzelić w kosmos przepływomierz. Gaźnikowe to wiadomo.
napewno z automatem no i nie ukrywam ze poszukuje tez jakiegos lepszego wyposazenia.
Szukaj czterobiegowego ZF'a. Jeżeli będziesz chciał 3,9 to zazwyczaj będzie tam reduktor Borg Warner, czyli bez Diff Locka. Wali po kieszeni bezlitośnie w razie awarii.
: wt gru 25, 2007 3:25 pm
autor: Bukol
KrzysiekP pisze:
wiem, ze duzo pali, dlatego mysle o gazie - mysle ze w 20 litrach sie zmieszcze srednio.
Średnio

Plus benzyna na rozruch itp etc.
Mam nadzieje, ze dobry gaziarz dalby rade opanowac samochod...
Pewnie tak, ale pakiet startowy w takim wypadku spory: kable WN i większość układu WN do wymiany. Na benzynie jakoś ciągnie, ale na gazie musi być tip top.
Diesel z racji VM odpada na starcie...
Były także 300tdi i bywają dostępne. Zazwyczaj w cenie uranu - porównując do wiejtów.
a co tak rdzewieje ostro? Rama? czy na co patrzec przy ogladaniu,
Jak wyżej pisał Tapeworm, cała tylna klapa, górna ramka i dolna (stalowa); rama w tylnej części; zbiornik paliwa; wszelkie łączenia poszyć aluminiowych ze stalową konstrukcją.
: wt gru 25, 2007 3:31 pm
autor: cornholio78
Tapeworm pisze:Boszzz i jak tu nie kaszanić

człowieku który szukasz najtańszej liny do najtańszej wyciągarki idź do działu suzuki

...

: wt gru 25, 2007 4:17 pm
autor: gri74
KrzysiekP napisał:
Po pierwsze interesuje mnie srednia ustekowosc tych samochodow.
Większość - absurdalnie wysoka. Te nieliczne "bezusterkowe" znajdują się w pewnych rękach, które już tyle kasy w RR'a wpompowały, że go nie oddadzą za Chiny Ludowe.
Cytat:
Mam pajero z podobnych rocznikow i wiem co to znaczy miec stary samochod.
Uwierz mi - jeszcze nie wiesz
Cytat:
Po drugie - skad sie kupuje do takiego czegos czesci i jak jest z ich dostepnoscia? Czy istnieje cos w stylu Japan Carsu, czy trzeba niewiadomo gdzie szukac?
Niezależne serwisy RR. Jest ich kilka. W Wawce 2szt na Bokserskiej (Morgan i 4x4 Partner) i Land Lovers gdzieś na Woli. Oczywiście prywatny in\mport z GB oraz wiodące portale...
Cytat:
Od razu zaznacze, za co pewnie wiekszosc mnie wysmieje, ze nie mam zamiaru jezdzic z tym samochodem do ASO bo po prostu nie bedzie mnie na to stac.
I tak by Cię pogonili, bo takiego dziwactwa to w ASO pewnie większość jeszcze nie widziała.
Cytat:
Pajero jestem w stanie utrzymac w bardzo dobrej kondycji na zamiennikach (notabene bardzo tanie) i to samo chcialbym robic z RR...
Wcześniej wymienione firmy handlują zamiennikami właśnie. 4x4 Partner to klon Land Serwisu, zatem bezpośredni importer.
Cytat:
Dodam, ze interesuje mnie model Classic, piec drzwi, z silnikiem raczej benzynowym (jak znosza gaz? sekwencja czy zwykla lepsza?),
Sekwencja tylko. Zwykła potrafi okrutnie kichnąć i wystrzelić w kosmos przepływomierz. Gaźnikowe to wiadomo.
Cytat:
napewno z automatem no i nie ukrywam ze poszukuje tez jakiegos lepszego wyposazenia.
Szukaj czterobiegowego ZF'a. Jeżeli będziesz chciał 3,9 to zazwyczaj będzie tam reduktor Borg Warner, czyli bez Diff Locka. Wali po kieszeni bezlitośnie w razie awarii.
Wiesz ,że dzwonią... ale nie wiesz gdzie

: wt gru 25, 2007 4:47 pm
autor: Tapeworm
KrzysiekP pisze:
poza tym jak narazie pomocna dlon i rzeczowe odpowiedzi podal glownie tasiemiec...
pomóc ci mogę tylko w jeden sposób, odradzając. Trzeba naprawdę nieźle finansowo stać by udźwignąć RRa z vejtem na co dzień

: wt gru 25, 2007 7:25 pm
autor: KrzysiekP
@Bukol - dzieki za porady...
@gri74 - o co chodzi?
: wt gru 25, 2007 7:29 pm
autor: gri74
@Bukol - dzieki za porady...
@gri74 - o co chodzi?

o to ,że to co Bukol napisał, w wiekszości nie pokrywa, może inaczej, w małej części pokrywa się z rzeczywistością
: wt gru 25, 2007 7:31 pm
autor: krzysiek-gdansk
gri74 pisze:@Bukol - dzieki za porady...
@gri74 - o co chodzi?

o to ,że to co Bukol napisał, w wiekszości nie pokrywa, może inaczej, w małej części pokrywa się z rzeczywistością
Ale napewno jest kilku "szczesliwcow" co im RR dziala, jezdzi, MALO sie psuje..
RR zdalnie sterowany
