wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Bodasz
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:44 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Bodasz » śr sty 02, 2008 11:14 pm
Właśnie modruję się od rana z wymianą łożysk w kółku z przodu. Co poskręcam te bebechy to nie mogę zapiąć całości zawleczką- za mało wystaje sworznia

Szukam więc wujka Dobra Rada bo qrvica mnie bierze.

-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » śr sty 02, 2008 11:18 pm
nic na sile tylko mlotkiem.
-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » czw sty 03, 2008 12:02 am
a dobry rozmiar lozyska kupiles

-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » czw sty 03, 2008 12:03 am
półośka ci się cofa w zabieraku

czy co ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
ignat36

- Posty: 433
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
- Lokalizacja: Warszawa/3city
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ignat36 » czw sty 03, 2008 2:57 am
gri74 pisze:półośka ci się cofa w zabieraku

czy co ?
o tym samym pomyslałem, bo gdzie indziej zawleczka
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
-
ignat36

- Posty: 433
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
- Lokalizacja: Warszawa/3city
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ignat36 » czw sty 03, 2008 2:59 am
przypomniało mi sie ze jesli to półos to jest tam gwint, tylko nie pamietam jaki i mozna sobie pomoc wkrecajac delikatnie srube, najlepiej o odpowiednim gwincie
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
-
Bodasz
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:44 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Bodasz » czw sty 03, 2008 8:13 am
gri74 pisze:półośka ci się cofa w zabieraku

czy co ?
No półośka ma luz podłużny ale nawet jak ją wyciągnę do oporu to i tak za mało jej wystaje zeby spiąć wszystko zawleczką.

A łożyska są O.K.
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sty 03, 2008 9:12 am
Jak dobre lozyska i dobrze zalozone, to nie ma prawa nic sie "nie dac".
Trzeba wkrecic srube w polos i poprobowac.
Pod zawleczka miales podkladki dystansowe? Jak tak, to luzu jest duzo.
A moze z zimna poloska sie skurczyla?

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Bodasz
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:44 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Bodasz » czw sty 03, 2008 12:04 pm
pezet pisze:Jak dobre lozyska i dobrze zalozone, to nie ma prawa nic sie "nie dac".
Trzeba wkrecic srube w polos i poprobowac.
Pod zawleczka miales podkladki dystansowe? Jak tak, to luzu jest duzo.
A moze z zimna poloska sie skurczyla?

Dzięki za dobre rady wujku Dobra Rada. Już problem rozwiązany. Blokował całość simmering łożyska wewnętrznego

. Już jest ok. A podkładki mam dwie na półośce.
A przy okazji manual podaje żeby nakrętkę (tą dużą 52) dokręcić 61Nm o cofnąć o 90stopni 4Nm. Cóś nie kumam tego. Jak dokręce i zmniejsze moment do 4Nm to na starcie mi już klucz strzela.

-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 12:12 pm
Bodasz pisze:A przy okazji manual podaje żeby nakrętkę (tą dużą 52) dokręcić 61Nm o cofnąć o 90stopni 4Nm. Cóś nie kumam tego. Jak dokręce i zmniejsze moment do 4Nm to na starcie mi już klucz strzela.

olej klucz dynamometryczny
dokręć nakrętkę żeby "dociągnąć" łożyska
a następnie cofnij ją 1/4 - 1/2 obrotu by łożyska miały trochę "luzu" do pracy tj. żeby nie stanęły, spaliły się, zatarły itp itd. - koło musi się lekko obracać bez oporu

LR Rendzi stajla

-
moto

- Posty: 508
- Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: moto » czw sty 03, 2008 7:32 pm
Bodasz pisze:pezet pisze:Jak dobre lozyska i dobrze zalozone, to nie ma prawa nic sie "nie dac".
Trzeba wkrecic srube w polos i poprobowac.
Pod zawleczka miales podkladki dystansowe? Jak tak, to luzu jest duzo.
A moze z zimna poloska sie skurczyla?

Dzięki za dobre rady wujku Dobra Rada. Już problem rozwiązany. Blokował całość simmering łożyska wewnętrznego

. Już jest ok. A podkładki mam dwie na półośce.
A przy okazji manual podaje żeby nakrętkę (tą dużą 52) dokręcić 61Nm o cofnąć o 90stopni 4Nm. Cóś nie kumam tego. Jak dokręce i zmniejsze moment do 4Nm to na starcie mi już klucz strzela.

Używasz złego klucza dynamometrycznego do odpuszczenia siły napięcia, potrzebny jest wychyłowy( wskazówkowy).
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
-
Mihau
-

- Posty: 103
- Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
- Lokalizacja: Siedlce-Waw
Post
autor: Mihau » czw sty 03, 2008 11:58 pm
TRAWOLT pisze:Bodasz pisze:A przy okazji manual podaje żeby nakrętkę (tą dużą 52) dokręcić 61Nm o cofnąć o 90stopni 4Nm. Cóś nie kumam tego. Jak dokręce i zmniejsze moment do 4Nm to na starcie mi już klucz strzela.

olej klucz dynamometryczny
dokręć nakrętkę żeby "dociągnąć" łożyska
a następnie cofnij ją 1/4 - 1/2 obrotu by łożyska miały trochę "luzu" do pracy tj. żeby nie stanęły, spaliły się, zatarły itp itd. - koło musi się lekko obracać bez oporu

Olej manual, już było o tym na forum kiedyś..w sumie każdy dokręca inaczej. Najlepiej dokręcać jakoś ręką bez specjalnych przedłużek, obrócić koło parę razy, dociągnąć. A już na pewno nie cofać, bo i tak pewnie będziesz dokręcał za 500 km jak Ci się łożyska ułożą i pojawi się luz. Dojdziesz do wprawy po kilku razach.
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt sty 04, 2008 8:23 am
jedz do warsztatu
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » pt sty 04, 2008 11:39 am
heniu w berecie pisze:to forum schodzi na psy

a nie na chomiki?

LR Rendzi stajla

-
Bodasz
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:44 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Bodasz » pt sty 04, 2008 12:49 pm
LR_Olek pisze:jedz do warsztatu
Dzięki, ale jak jechać do warszatu z rozkręconym kółkiem którego nie można skręcić???

Plaskaczem żony?
Oj Olo, olo

-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » pt sty 04, 2008 12:56 pm
ja dzisiaj zmienialem lozyska i wszystko sie zlozylo bezproblemowo
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt sty 04, 2008 3:06 pm
Bodasz pisze:LR_Olek pisze:jedz do warsztatu
Dzięki, ale jak jechać do warszatu z rozkręconym kółkiem którego nie można skręcić???

Plaskaczem żony?
Oj Olo, olo

bylo od razu na naprawe jechac...
a tak masz uziemione auto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość