Silnik krokowy w 3.9 V8

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Silnik krokowy w 3.9 V8

Post autor: KrzysiekP » czw sty 03, 2008 3:40 pm

Silnik zimny, trzyma okolo 2 obr, pozniej spada do 1500, nastepnie wraz z ocieplaniem sie silnika lata miedzy 1000 a 1500.

Oczywiscie caly opis na benzynie.

Silnik w pelni cieply (wlasnie drugie pytanie: gdzie normalnie powinna sie znajdowac wskazowka od temp - czy jakies 1-2mm od tego zgrubienia z lewej?) puszczam gaz, obroty znajduja sie na ok 1500, powoli spadaja do 900, pozniej skacza szybko do 1300 i w dol do 900 i tak sie trzymaja, az do momentu jakiegokolwiek dodania gazu :)

Opis pelen emocji - wiem :)21

Czy bedzie to silnik krokowy czy raczeh rozjechana mapa kompuetra, czyli przypadlosci gazowe?

Jezeli krokowy - gdzie sie znajduje i czy latwo go wyjac i przeczyscic?

Jezeli komputer - czy zdjecie klemy z aku (na ile?) zresetuje jego ustawienia? Jak pozniej traktowac samochod zeby sie ladnie wszystko ulozylo?

Dziekuje bardzo :)

BTW oprocz tego usterek brak :)21
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8

Post autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 3:56 pm

KrzysiekP pisze:BTW oprocz tego usterek brak :)21
mów sobie tak dalej :wink: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8

Post autor: KrzysiekP » czw sty 03, 2008 4:09 pm

TRAWOLT pisze:
KrzysiekP pisze:BTW oprocz tego usterek brak :)21
mów sobie tak dalej :wink: :D
wg. badan ludzie wierzacy zyja dluzej :)21 Dlatego moj pojazd czterokolowy nalezy do bezawaryjnych :)
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Silnik krokowy w 3.9 V8

Post autor: TRAWOLT » czw sty 03, 2008 4:30 pm

KrzysiekP pisze:wg. badan ludzie wierzacy zyja dluzej :)21 Dlatego moj pojazd czterokolowy nalezy do bezawaryjnych :)
i tak trzymaj :)2 :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw sty 03, 2008 4:31 pm

Krzysiek u kogo robisz?
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » czw sty 03, 2008 4:56 pm

jak to u kogo? U kogo naprawiam? Dajesz na prv jak cos...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » pt sty 04, 2008 12:10 am

Wskazówka od temp. 1-2 mm na lewo od środkowej kreski

Odpięcie aku CHYBA nie resetuje kompa..

Awatar użytkownika
13porte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: wt lip 17, 2007 5:54 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: 13porte » sob sty 05, 2008 12:45 am

a to jest sekwencja ten gaz ?
RRC 3,9 V8 / RR 3,5 V8 pikap
_____________________________

http://www.vimeo.com/11041195

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob sty 05, 2008 12:51 am

ale w sensie bo czegoś nie rozumiem...ten silnik krokowy to co miałby robić?

bo po mojemu to jest mechaniczna przepustnica, TPS i przepływomierz...ale może po drugim winie mi się pamięć poprawi...albo przed pierwszym...sam już nie wiem...trudna trudna zagadka...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob sty 05, 2008 9:32 am

w tej samej materii chyba

miałem podobne objawy które zostały wytłumaczone przy pomocy dziurawego przewodu "ekonomizera" - czytaj manometru

silnik brał lewe powietrze i właśnie pływał na obrotach

teraz za to na zimno czuć ze nie pali na wszystkich cylindrach równomiernie

czuć benzin w spalinach i moc y dostaje po kopnięciu w gaz

chce wymienić kable + swiece - i tu pytanie:

czy komplet kabli (9) mejd baj lukas za ok 19Ł czy jakies takie znalazłem performans: Lumenition Silicone Blue High Performance HT Lead Set - za 48Ł

warto czy nie warto wydac 48Ł
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob sty 05, 2008 9:49 am

weź oryginał lr
i starannie dobierz świece do motóra
#noichuj

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » sob sty 05, 2008 1:17 pm

gaz niestety III gen, ale bedzie blos... Co do przewodow ekonimizera sprawdze :)2

Czesiu czyli rozumiem, ze nie ma krokowego silniczka, tylko jest to regulowane mechanicznie za pomoca otwarcia przepustnicy? Jak sie do tego dobrac, zeby sprawdzic czy wszystko jest ok no i co Twoim zdaniem moze byc przyczyna tego falowania...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sty 06, 2008 1:10 pm

nieszczelność między przepływomierzem a przepustnicą
pad czujnika temperatury do ECU
#noichuj

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz sty 06, 2008 1:28 pm

o?
A nie litania zaczynająca się od kabli, świec, kopuki, palca....
:)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sty 06, 2008 2:05 pm

to też
i jeszcze wenzyki podciśnień
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » ndz sty 06, 2008 5:58 pm

czesław&jarząbek pisze:to też
i jeszcze wenzyki podciśnień
:)21
zwłaszcza od przyspieszania zapłonu :lol: :lol:

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 6:00 pm

a tak z ciekawosci - co to jest za czarna gulka (wyglada jak od Xantii :) ) po prawej stronie w komorze silnika?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » ndz sty 06, 2008 6:04 pm

KrzysiekP pisze:a tak z ciekawosci - co to jest za czarna gulka (wyglada jak od Xantii :) ) po prawej stronie w komorze silnika?
to tzw gul właściciela LR'a

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 10:28 pm

No to dzisiaj zrobilem ogolny bnaoczny przeglad przepustnicy. Odkrecilem potencjometr przepustnicy, wyglada ok, ale moze to on wlasnie sie wiesza? Od gory dochodzi jeden przewod podcisnieniowy idacy nie wiem gdzie, zero reakcji.

Reakcja byla jak zdjalem przewod po lewej stronie idacy wlasnie do tej czarnej guli. Silnik zaczal mocno przygasac - dlatego moje pytanie co to jest?

Z tego co widzialem jest jeszcze drugi przewod idacy chyba wlasnie do tego ekonomizera, ale nie udalo mi sie go poki co zdjac. Czy sa jeszcze jakies inne przewody np na tyle, ktore moga miec znaczenie?

Odpinalem tez przeplywomierz - zgasl - ok :)

Np teraz odpalilem samochod po kilku porzadnych godzinach stania, przez dluuuzsza chwile trzymal ladnie wolne obroty, pozniej zaczal falowac, a pod koniec tego trzymal juz 1800 na luzie. Po okolo 6 sek takiego krecenia zszedl na wolne obroty.

Pomozcie prosze :)
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 06, 2008 10:42 pm

Oddaj na zlom bedzie z glowy :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 10:43 pm

Twoja stara :)21
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 06, 2008 10:46 pm

Tego sie nie spodziewalem :)20
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sty 06, 2008 11:35 pm

ta gula to akumulator podciśnienia do sterowania klapami nagrzewnicy

jak masz tam nieszczelność to motór łapie lewe powietrze i obroty głupieją
#noichuj

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt wrz 09, 2008 8:55 pm

czesław&jarząbek pisze:weź oryginał lr
i starannie dobierz świece do motóra
jakieś sugestie?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt wrz 09, 2008 9:04 pm

szampion
OneTen
Discofery 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość