Cieknie kula w zawieszeniu

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Cieknie kula w zawieszeniu

Post autor: KrzysiekP » sob sty 05, 2008 1:19 pm

Dzisiaj zobaczylem, ze dosc mocno cieknie kula od strony pasazera. Czy jest tam jakis uszczelniacz, ktory wystarczy wymienic i bedzie juz ok, czy cos innego?

W kuli jest chyba olej, jakis niezbyt gesty bo normalnie wyciekl... Czy nie powinien tam byc smar?

Czy moge jeszcze pojezdzic z taka rozszczelniona kula, czy moze sie zatrzec i dupa?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » sob sty 05, 2008 1:25 pm

Żarty sobie robisz !! :o Od razu auto stawiaj na kołki, już masz po zawieszeniu !! !!.
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sty 05, 2008 1:29 pm

Nie strasz kolegi :)21 Opcja szukaj a będzie powiedziane
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » sob sty 05, 2008 1:32 pm

Ubiegłeś mnie Pepek :( bo właśnie miałem Go ostrzec, że dawno nie było tak wspaniałego tematu do kasztanów :D . I zaraz sie posypia komentarze :)21
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob sty 05, 2008 1:37 pm

O to duze blyszczace Ci chodzi?

Obrazek


Jak tak to zdejmujesz kolo, dwie koncowki drazkow, siodlo zacisku, mocowanie przewodu hamulcowego, 7 torxow mocujacych kule do mostu i delikatnie wyciagasz. Potem 6 srub mocujacych uszczelniacz, zdejmujesz go - zakladasz nowy i skrecasz wszystko.

W 200Tdi bez problemu, w 300Tdi i mostach 24 splin uwaga na simmering.

Potem wlewasz 0,4l oleju 75W140 na strone i pycisz.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » sob sty 05, 2008 3:22 pm

Wiedzialem, ze ten watek sprawi Wam radosc i przyjemnosc :)21

Discotheque - a mozesz mi powiedziec co mam zamowic? Uszczelniacz kuli czy cos innego?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » sob sty 05, 2008 3:36 pm

simmering kuli ( koszt około 25 zł brutto )
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sty 05, 2008 3:50 pm

Oglądnij tylko dokładnie kulę czy nie ma ubytków na gładzi. Bo jak są to wymiana samego simera nic nie da :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sty 05, 2008 4:13 pm

ale ta kula to nie jest w zawieszeniu... :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sty 05, 2008 4:17 pm

Bocian ma drugie disko w garażu rozebrane na części służącą do demonstracji :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » sob sty 05, 2008 4:28 pm

LR_Olek pisze:ale ta kula to nie jest w zawieszeniu... :)21
No chyba, że ją tam się zawiesi. Jaki ty mądry i bystry Olo :)21 . Niech będzie przeniesienia napędu :)21
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » sob sty 05, 2008 8:22 pm

akurat mam to rozbebeszone i nie jest tak łatwo , doszły dodatkowe koszty
-łożysko zwrotnicy
-urwane przy odkręcaniu przewody hamulcowe
-klocki
-tłoczki
-podkładka zabezpieczająca (ta duża)
-osłona tarczy
no i trzeba mieć klucz 52 (bez kosztów , zrobiłem z odpadów)

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz sty 06, 2008 11:53 am

Bo robiłeś inną drogą jak napisał Bocian..
A te przewody co je urwałeś to może i dobrze, choć niepotrzebnie..pewnie były zardzewiałe i teraz za parę groszy masz nowe.

A swoją drogą..ile zapłaciłeś za to?
-podkładka zabezpieczająca (ta duża)
1,22 zł brutto? :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz sty 06, 2008 12:20 pm

Mihau pisze:Bo robiłeś inną drogą jak napisał Bocian..
A te przewody co je urwałeś to może i dobrze, choć niepotrzebnie..pewnie były zardzewiałe i teraz za parę groszy masz nowe.
no tak przewodów nie trzeba odkręcać, wystarczy odkręcić blaszkę trzymającą przewody na zwrotnicy i całość z zaciskiem odłożyć na bok np. na ramę z przodu. Jednak chyba dobrze że się tak stało i zardzewiały przewód hamulcowy nie zrobi niespodzianki gdzieś w najmniej oczekiwanym momencie.

Leszek wspomniał o łożysku zwrotnicy i dodałbym właśnie sprawdzenie luzów na tych że bo nadmierne będą także mogły generować wyciek tak jak wspomniane przez Pepeka wżery na kulach. Co ciekawe przy zapiętych drążkach kierowniczych luzów można nie wyczuć.
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz sty 06, 2008 12:23 pm

Mozna tez i wyczuć :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz sty 06, 2008 12:30 pm

gri74 pisze:Mozna tez i wyczuć :lol:
ja nie wyczułem, pewnie mało uczuciowy jestem :roll:
i robota od nowa czeka i się doczekać nie może :D

zresztą tu jest dyskusja normalnych ludzi
znaczy ABC zrób to sam
a nie wykłady dla wyjadaczy-cyborgów
co na tym "zęby stracili" :wink: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz sty 06, 2008 1:36 pm

Możesz sprawdzać luzy w kilku położeniach - góra-dół, lewo-prawo, na skos jakoś..co do tego mają drążki?

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz sty 06, 2008 1:46 pm

Mihau pisze:Możesz sprawdzać luzy w kilku położeniach - góra-dół, lewo-prawo, na skos jakoś..co do tego mają drążki?
lewo prawo to prędzej luzy na drążkach sprawdzisz niż zwrotnicy
przy założonym kole to jeszcze luzy na łożyskach dochodzą itp itd
ale ja to się nie znam bo nie każdy musi być alfa i omega :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz sty 06, 2008 2:14 pm

Faktycznie, mi się rozchodziło powyżej o luz na łożyskach piasty. Mój błąd - nie doczytałem.

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » ndz sty 06, 2008 2:34 pm

Mihau podkładka faktycznie to najmniejszy koszt ale tarcza, tłoczki z nierdzewki ,klocki , łożyska to kilka stówek uczyni a miał być tylko zimering za dwadzieścia pare złotych :-?

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 5:46 pm

a czy do kuli zamiast oleju nie mozna jak w patrolu dac normalny smar do przegubow?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 06, 2008 5:50 pm

Oczywiście. Ale zrób tzw. gluta czyli mieszankę oleju ze smarem lub spróbuj zastosować olej do centralnego smarowania stosowany w ciężarówkach. Zależy jak cieknie :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 5:54 pm

Nie, nie. Uszczelniacz i tak wymienie, ale mysle zeby zastosowac tam cos bardziej zwyczajnego niz olej :) Myslalem o nalozeniu tam smaru grafitowego badz do lozysk... nie wiem ktory lepiej by sie spisal w tamtych warunkach bo tak naprawde mam ich po dwie puszki i chetnie bym zuzyl :)21
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 06, 2008 6:04 pm

Jak zastosujesz sam smar to go rozrzuci na boki i będzie dupa nie smarowanie. Poszukaj gdzieś były opisy glutów stosowanych przez forumowiczów :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz sty 06, 2008 6:06 pm

w patrolu tez rozrzuca? :)21 zapomnialem, ze patrol to samochod, a RR... :)21

Cos wymyslimy... Dzieki
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość