Cieknie kula w zawieszeniu
Moderator: Jerry
Cieknie kula w zawieszeniu
Dzisiaj zobaczylem, ze dosc mocno cieknie kula od strony pasazera. Czy jest tam jakis uszczelniacz, ktory wystarczy wymienic i bedzie juz ok, czy cos innego?
W kuli jest chyba olej, jakis niezbyt gesty bo normalnie wyciekl... Czy nie powinien tam byc smar?
Czy moge jeszcze pojezdzic z taka rozszczelniona kula, czy moze sie zatrzec i dupa?
W kuli jest chyba olej, jakis niezbyt gesty bo normalnie wyciekl... Czy nie powinien tam byc smar?
Czy moge jeszcze pojezdzic z taka rozszczelniona kula, czy moze sie zatrzec i dupa?
Land Rover Discovery II V8
KOM:785-043-512
KOM:785-043-512
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
O to duze blyszczace Ci chodzi?

Jak tak to zdejmujesz kolo, dwie koncowki drazkow, siodlo zacisku, mocowanie przewodu hamulcowego, 7 torxow mocujacych kule do mostu i delikatnie wyciagasz. Potem 6 srub mocujacych uszczelniacz, zdejmujesz go - zakladasz nowy i skrecasz wszystko.
W 200Tdi bez problemu, w 300Tdi i mostach 24 splin uwaga na simmering.
Potem wlewasz 0,4l oleju 75W140 na strone i pycisz.

Jak tak to zdejmujesz kolo, dwie koncowki drazkow, siodlo zacisku, mocowanie przewodu hamulcowego, 7 torxow mocujacych kule do mostu i delikatnie wyciagasz. Potem 6 srub mocujacych uszczelniacz, zdejmujesz go - zakladasz nowy i skrecasz wszystko.
W 200Tdi bez problemu, w 300Tdi i mostach 24 splin uwaga na simmering.
Potem wlewasz 0,4l oleju 75W140 na strone i pycisz.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
no tak przewodów nie trzeba odkręcać, wystarczy odkręcić blaszkę trzymającą przewody na zwrotnicy i całość z zaciskiem odłożyć na bok np. na ramę z przodu. Jednak chyba dobrze że się tak stało i zardzewiały przewód hamulcowy nie zrobi niespodzianki gdzieś w najmniej oczekiwanym momencie.Mihau pisze:Bo robiłeś inną drogą jak napisał Bocian..
A te przewody co je urwałeś to może i dobrze, choć niepotrzebnie..pewnie były zardzewiałe i teraz za parę groszy masz nowe.
Leszek wspomniał o łożysku zwrotnicy i dodałbym właśnie sprawdzenie luzów na tych że bo nadmierne będą także mogły generować wyciek tak jak wspomniane przez Pepeka wżery na kulach. Co ciekawe przy zapiętych drążkach kierowniczych luzów można nie wyczuć.
LR Rendzi stajla 

lewo prawo to prędzej luzy na drążkach sprawdzisz niż zwrotnicyMihau pisze:Możesz sprawdzać luzy w kilku położeniach - góra-dół, lewo-prawo, na skos jakoś..co do tego mają drążki?
przy założonym kole to jeszcze luzy na łożyskach dochodzą itp itd
ale ja to się nie znam bo nie każdy musi być alfa i omega

LR Rendzi stajla 

Nie, nie. Uszczelniacz i tak wymienie, ale mysle zeby zastosowac tam cos bardziej zwyczajnego niz olej
Myslalem o nalozeniu tam smaru grafitowego badz do lozysk... nie wiem ktory lepiej by sie spisal w tamtych warunkach bo tak naprawde mam ich po dwie puszki i chetnie bym zuzyl 


Land Rover Discovery II V8
KOM:785-043-512
KOM:785-043-512
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość