Disco II TD5 - traciło moc podczas jazdy i już nie odpala

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Disco II TD5 - traciło moc podczas jazdy i już nie odpala

Post autor: Karolek_C » wt sty 15, 2008 10:12 am

Witam Was,

tym razem problem nie dotyczy mojego Disco, tylko mojego serdecznego kolegi - Disco II TD5, skrzynia manualna. Auto było tankowane w piątek przed wyjazdem w góry, potem zrobiło koło 400km bez problemu, więc nie powinna to być wina paliwa. Wczoraj auto stało w ogrzewanym garażu, w którym jest około +15 stopni. Po wyjechaniu z garażu po 10km coś zaczęło szarpać, potem na chwilę się uspokoiło a w drodze powrotnej do domu zaczęło tracić moc, tak, że górki, które kolega normalnie pokonywał na piątym biegu zaczęło tracić moc, tak, że końcowe wzniesienia (na asfalcie) musiał pokonywać już na trzecim biegu, auto coraz bardzie słabło i po podjechaniu pod dom i zdjęciu nogi z gazu samo zgasło. No i nie chce odpalić. Kręci, kręci i nic.

Czy macie jakiś pomysł co to może być? Problem polega dodatkowo na tym, że auto stoi daleko (ponad 100km) od najbliższego serwisu LR i zanim wpakuje się auto na lawetę by je zawieźć do serwisu kolega wolałby wiedzieć czy może to być coś co może oddać do naprawy jakiemuś lokalesowi, który pierwszy raz w życiu będzie widział Disco czy lepiej ciągnąć do serwisu?

Z góry Dzięki za pomoc, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt sty 15, 2008 10:22 am

Na początek warto by było zmienić filtr paliwa :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 10:28 am

Ostatnimi czasy zatankowałem sobie do pełna.
jeździłem przez kilka dni bez żadnych problemów
autko postało kilka dni, a w między czasie złapał ostrzejszy mrozek - autko pod chmurką
w końcu musiałem gdzieś pojechać. Pomiedlił trochę i odpalił.
Przejechałem jakieś 10 km i zaczęło się tracenie mocy na wyższych obrotach, gaśnięcie i tak kilkakrotnie. Już myślałem że będę miał zabawę, a że zimno było nie chciało mi się nic kombinować i musiałem sprawę załatwić, więc wolniutko do 2 tys. obrotów dało się jechać - na wyższych gasł.
Po przejechaniu iluś tam kilometrów, zaczął normalnie jechać.

Więc mimo wszystko ja bym zaczął jednak od paliwa. :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sty 15, 2008 10:42 am

Dzięki za wskazania. Filtr był wymieniany jakieś 20 tys. km temu, ale już żona jedzie koledze kupić nowy i mu wieczorem zawiezie, więc jutro się wyjaśni czy to filtr? Dzięki za pomoc. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to proszę o pomoc.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 10:54 am

Filtr filtrem ale może być gorzej jak się gdzieś zatkało np. na przewodach itd.

no i z paliwem niech coś od razu zrobi tj. jakieś szwedzkie dodatki czy nawet trochę benzyny

nie wiem czy td5 ma ręczną pompkę na silniku, bo jeśli ma to możnaby odkręcić przewodzik za filterkiem a pompą wtrysk. podpompować i zobaczyć czy leci paliwo.
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » wt sty 15, 2008 11:21 am

Można też kręcąc kluczykiem spoglądnąć w tył w celu zobaczenia dymu z rury - jeżeli takowego brak to znaczy ze paliwo nie dociera tam gdzie powinno. W 200 jest odstojnik jeszcze po drodze nie wiem jak w nowszych modelach....
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sty 15, 2008 11:24 am

Ad TRAWOLT,

ręcznej pompki chyba nie ma, ale skoczyć ma za chwilę po jakiegoś lokalesa i sprawdzą czy pompa chodzi, bo kolega dzwonił właśnie, że położył się pod samochodem przy baku i druga osoba mu przekręcała stacyjkę i na jego ucho to pompa milczy. Za chwilkę będą to badać z jakimś lokalesem i się może coś więcej wyjaśni. Nie wiem czy to dobry pomysł, bo może się układ zapowietrzy, ale jak nic nie wykumają to ponoć spróbują odłączyć wężyk od filtra i zobaczyć czy pompa podaje na filt a potem czy z filtra idzie dalej?

Dzięki, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 11:32 am

ja tam o td5 gówno wiem więc... :roll:

nie mniej o ile mnie pamięć nie myli to na forum jakiś czas temu było coś o zapowietrzeniu i to właśnie chyba td5, że tam trzeba jakieś kluczyki kilka razy przekręcać czy coś takiego ... musisz poszukać :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt sty 15, 2008 11:39 am

nie wiem czy w DII węzyk od filtra paliwa dochodzi do takiej małej pompki, z ręczną małą wjachą pod spodem z lewej strony,
jeśli tak to odkręc kopułkę jest na jedna srube na płaski srubokręt,
powinno byc widać biała siateczke
jesli widac syf jak rozmoczony papier toaletowy to wyczyśc
i już
pokrecic troszke i zapali

sie nie znam dlatego się wymadrzam:)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 15, 2008 12:37 pm

bredfan pisze:...
@bredfan czy to Ciebie mogłem widzieć w ubiegłą niedzielę na drodze Rzeszów - Dynów ? Jakieś żółte Disco RLS**** mijałem...
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sty 15, 2008 12:57 pm

Kolejne wieści z pola walki.

Wykręcili filtr paliwa i był w nim jakiś zgęstniały czarny glut. Szukają w okolicy nowego filtra - jak nie znajdą to spróbują założyć ten, odpowietrzyć i spróbować odpalić, ale wogóle nie słychać pompy, więc na 99% wygląda, że będzie pompa do wymiany :-( to się kolega wykosztuje - teraz jeszcze tylko modlić się by była gdzieś na stanie w polsce a nie czekanie 2 tygodnie.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 1:02 pm

zsyfiała parafinka :D

z ciekawości jaka tam temperatura jest?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sty 15, 2008 1:03 pm

od kiedy parafina jest czarna?
#noichuj

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 1:04 pm

od kiedy się zsyfiła? :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sty 15, 2008 1:20 pm

Witam,

temperatura jakieś +5, w grażu miał +15 i 10km od wyjechania z niego zaczęły się dziać problemy.


Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sty 15, 2008 1:23 pm

Karolek_C pisze:temperatura jakieś +5, w grażu miał +15 i 10km od wyjechania z niego zaczęły się dziać problemy.
a to nie
tak myślałem, że w tych górach jakieś mrozy czy coś
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » wt sty 15, 2008 3:24 pm

TomaszRT pisze:
bredfan pisze:...
@bredfan czy to Ciebie mogłem widzieć w ubiegłą niedzielę na drodze Rzeszów - Dynów ? Jakieś żółte Disco RLS**** mijałem...
ano mnie czesto do rzeszowa pomykam na obiadki rodzinne i inne schadzki i przez Dynów właśnie bo droga krajowa to nie dla mnie jest... opracowałem nawet custom trasę lesko - rz-ów 25 km krótszą przez dolinę Sanu i inne Lecki ehh jak dobrze jest na wsi mieszkac :)
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 15, 2008 3:37 pm

bredfan pisze:opracowałem nawet custom trasę lesko - rz-ów 25 km krótszą przez dolinę Sanu i inne Lecki ehh jak dobrze jest na wsi mieszkac :)
Hardcore jakiś czy seryjna terenówka na MT da tam radę ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » wt sty 15, 2008 5:52 pm

Jedz do serwisu. Blyskawiczna diagnoza - komputer - i byc moze bardzo szybka i niedroga naprawa. Znajomy mial podobnie. Najezdzil sie po mechanikach lokalesach i nawymienial przeplywomierze filtry a okazalo sie , ze pierdola byla ...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 15, 2008 6:28 pm

harakiri pisze:Jedz do serwisu. Blyskawiczna diagnoza - komputer - i byc moze bardzo szybka i niedroga naprawa..
jak ja bym tak napisal,to by byla zadyma na cale forum i 90% spoleczenstwa polskiego by sie obrazilo :)21

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt sty 15, 2008 7:18 pm

karolek i jak tam disco naprawione?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt sty 15, 2008 7:20 pm

LR_Olek pisze:
harakiri pisze:Jedz do serwisu. Blyskawiczna diagnoza - komputer - i byc moze bardzo szybka i niedroga naprawa..
jak ja bym tak napisal,to by byla zadyma na cale forum i 90% spoleczenstwa polskiego by sie obrazilo :)21
bo mulisz...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » wt sty 15, 2008 7:48 pm

TomaszRT pisze:
bredfan pisze:opracowałem nawet custom trasę lesko - rz-ów 25 km krótszą przez dolinę Sanu i inne Lecki ehh jak dobrze jest na wsi mieszkac :)
Hardcore jakiś czy seryjna terenówka na MT da tam radę ?
saab 900 daje radę w (porze suchej)
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 15, 2008 8:11 pm

czesław&jarząbek pisze:
LR_Olek pisze:
harakiri pisze:Jedz do serwisu. Blyskawiczna diagnoza - komputer - i byc moze bardzo szybka i niedroga naprawa..
jak ja bym tak napisal,to by byla zadyma na cale forum i 90% spoleczenstwa polskiego by sie obrazilo :)21
bo mulisz...

:)21
mulisz pierdzulisz...

sam

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt sty 15, 2008 11:15 pm

a te jak im tam - przewody do pompowtrysków (wiązka?) to może to? jak u mnie była wymiana to od razu żwawszy się zrobił....
LR Disco 96' katowice limited edition

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość