pasek alternatora - wymiana

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

pasek alternatora - wymiana

Post autor: jpi » śr sty 16, 2008 10:51 am

Witam Szyderców

a więc wziął i pękł, pasek zakupiony

jak szybko bez kanału (na dworzu) wymienić

ps
poproszę chociaż o 1 sensowny post, reszta mogą być kasztany :D

lr 200
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr sty 16, 2008 10:59 am

wątpię żeby w disko było inaczej niż w każdym innym, więc: odkręcasz śrubę do regulacji napięcia paska (na alternatorze), zakładasz pasek, dociągasz alternatorem i przykręcasz śrubę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr sty 16, 2008 11:14 am

Damian jest inaczej :)21
Trzeba wpierw ściągnąć pasek z pompy wody i wiatraka, to co mnie zawsze w 200tdi wkurzało :wink:
Do operacji tej będzie potrzebny odpowiedni klucz(śruby na deklu nierządu) i łyżka... przynajmniej tyle pamiętam :P
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr sty 16, 2008 11:23 am

Wąż pisze:Damian jest inaczej :)21
Trzeba wpierw ściągnąć pasek z pompy wody i wiatraka, to co mnie zawsze w 200tdi wkurzało :wink:
Do operacji tej będzie potrzebny odpowiedni klucz(śruby na deklu nierządu) i łyżka... przynajmniej tyle pamiętam :P
dzięki Wężu - moje przypuszczenia były ok - nie będzie szybko
ps
Kolega mądrala który na oczy silnika nie widział tylko parchowy 3,3 ze znawstwem powiedział: co ty pierd.l.sz przecież trzeba poluźnić na alternatorze :D :D (tylko jemu jakoś ostatnio to nijak nie można nic przetłumaczyć)
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr sty 16, 2008 11:25 am

szybko jest jak się to robi 10ty raz, a śruby są nie zjechane... jak ci się nudzi to dla sportu popróbuj :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr sty 16, 2008 11:33 am

karwa...pa czemu angole muszą robić wszystko po swojemu, nawet jeżeli wiąże się to z mnogością utrudnień dla otoczenia? :D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

zalewiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 22, 2005 6:59 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: zalewiak » śr sty 16, 2008 11:46 am

Wąż pisze:Damian jest inaczej :)21
Trzeba wpierw ściągnąć pasek z pompy wody i wiatraka, to co mnie zawsze w 200tdi wkurzało :wink:
Do operacji tej będzie potrzebny odpowiedni klucz(śruby na deklu nierządu) i łyżka... przynajmniej tyle pamiętam :P
Nie do końca prawda.Ostatnio zmieniałem obydwa i cała czynność trwała 15 min.i nie były potrzebne specjalne klucze.Zmień też od razu obydwa paski!

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora - wymiana

Post autor: darkman » śr sty 16, 2008 11:46 am

jpi pisze:Witam Szyderców

jak szybko bez kanału (na dworzu) wymienić

lr 200
... no witamy :P
do krakowa jedź to sobie na polu zrobisz. :)21 i ciesz się , zeni masz klimy.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr sty 16, 2008 11:52 am

a moze zrób tak:
zamiast paska rajstopy
jak tak kiedys zrobiłem
wszedłem na stację powiedziałem ze potrzebuje pasek bo mi pełk
nie mieli
a ja na to to może macie rajstopy
a pan ze stacji :
"prosze bardzo , a jakie? brązowe czy czarne pan sobie zyczy"
żartownis ku.....wa jego mać
ale ze 30 km przejechałem :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr sty 16, 2008 11:59 am

Darkman a zauważyłeś że nikt nie chce pomóc koledze z jeepa - 90 % to wpisy lr :D :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr sty 16, 2008 12:03 pm

jpi i znowu ktoś Ci bedzie chciał coś, że o dzipach źle mówisz :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » śr sty 16, 2008 12:21 pm

Wąż pisze:Damian jest inaczej :)21
Trzeba wpierw ściągnąć pasek z pompy wody i wiatraka, to co mnie zawsze w 200tdi wkurzało :wink:
Do operacji tej będzie potrzebny odpowiedni klucz(śruby na deklu nierządu) i łyżka... przynajmniej tyle pamiętam :P
Wążu , a to nie wystarczy zdjąć paska od wspomy? Przecież przez wiatrak pasek od alternatora przejdzie. Tak mie się wydaje, że jak wymieniałem pasek w defie to nie miałem takich problemów, żeby pisać o tym na forum :)21 A żeby coś z pokrywą nierządu robić to już ni hu,hu
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 16, 2008 12:26 pm

sbb pisze:a moze zrób tak:
zamiast paska rajstopy
jak tak kiedys zrobiłem
wszedłem na stację powiedziałem ze potrzebuje pasek bo mi pełk
nie mieli
a ja na to to może macie rajstopy
a pan ze stacji :
"prosze bardzo , a jakie? brązowe czy czarne pan sobie zyczy"
żartownis ku.....wa jego mać
ale ze 30 km przejechałem :)
:)21

Kiedyś z ojcem, moja mame rozebralismy na trasie z rajstop :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 16, 2008 12:34 pm

dudek pisze:
Wąż pisze:Damian jest inaczej :)21
Trzeba wpierw ściągnąć pasek z pompy wody i wiatraka, to co mnie zawsze w 200tdi wkurzało :wink:
Do operacji tej będzie potrzebny odpowiedni klucz(śruby na deklu nierządu) i łyżka... przynajmniej tyle pamiętam :P
Wążu , a to nie wystarczy zdjąć paska od wspomy? Przecież przez wiatrak pasek od alternatora przejdzie. Tak mie się wydaje, że jak wymieniałem pasek w defie to nie miałem takich problemów, żeby pisać o tym na forum :)21 A żeby coś z pokrywą nierządu robić to już ni hu,hu
- luzuje się alternator
- luzuje się pompę wspomagania
- ściąga się pasek zewnętrzny z pompy
- zakłada się pasek od alternatora na wewnętrzne kółko
- zakłada się pasek od pompy na zewnętrzne kółko
- naciąga się pompę
- naciąga się alternator

do którychś tam śrub od pompy jest kiepskie dojście ale da się zrobić zwykłymi kluczami
kanał nie potrzebny bo wszystko robi się od góry
robota na spokojnie około pół godziny :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » śr sty 16, 2008 12:37 pm

:)2 :)2 :)2 Tak było :D
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr sty 16, 2008 12:43 pm

dudek pisze:
Wążu , a to nie wystarczy zdjąć paska od wspomy?
chyba tak, nie pamiętam już dokładnie :roll: Na szczęście nie miewam już takich problemów :)
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr sty 16, 2008 12:45 pm

a i jeszcze że nie mam oryginalnej rury powietrznej filtr-turbina to żeby poluzować śrubę od alternatora (ta od naciągu - spód) musiałem ją ściągnąć
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr sty 16, 2008 3:05 pm

Damian pisze:karwa...pa czemu angole muszą robić wszystko po swojemu, nawet jeżeli wiąże się to z mnogością utrudnień dla otoczenia? :D
Tu wlasnie genialnosc wychodzi. Pompa wspomagania napina pasek pompy wody a ja napina w przeciwna strone pasek alternatora (200Tdi) dzieki temu pompa wspomagania pracuje w miare komfortowych warunkach bez naprezen lozysk w zadna strone.

Ogolnie wymiana paska alternatora to banal na 15minut, jest porzadne dojscie.

tu widac od spodu caly skomplikowany system 2 paskow, 3 sruby na pompie wspomagania i wszystko schodzi.

Obrazek

Tylko na tej fotce zmota bo silnik wlozony do defa zamiast 2,5.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » śr sty 16, 2008 3:09 pm

jpi pisze:Darkman a zauważyłeś że nikt nie chce pomóc koledze z jeepa - 90 % to wpisy lr :D :D
A Ty gdzie tam biegasz po innych furach :evil: Siedź u siebie :D Już wymieniłeś pasa ??
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » śr sty 16, 2008 3:19 pm

@jpi sie doksztalca bo marzy o jeepie
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » śr sty 16, 2008 3:22 pm

Taa, siedzi na jeepach zamiast pod Landem :)21
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr sty 16, 2008 3:34 pm

dudek pisze:Taa, siedzi na jeepach zamiast pod Landem :)21
w pracy siedziałem, to na forum byłem a teraz jestem w domu zrobię w jutro bo dzisiaj za ciemno :D

Saphira ty mnie tutaj nie podkopuj mojego wątłego autorytetu który z takim mozołem zacząłem budować - już nawet mi Wonsz odpowiada na temat, Olo wpuścił na region, niedługo od Czesława kartkę dostanę na Wielkanoc :D :D

ps

szpieguję i podkopuję morale :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » śr sty 16, 2008 4:24 pm

raczej rachunek....
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » śr sty 16, 2008 6:06 pm

Chyba raczej swoja snorkel-glizdą ruszyłeś zoologicznie wonża i olka, a Czesław się poddał :lol:
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw sty 17, 2008 8:11 am

standerus pisze:Chyba raczej swoja snorkel-glizdą ruszyłeś zoologicznie wonża i olka, a Czesław się poddał :lol:
glizda to niedługo będzie miała wartość sentymentalno-historyczną
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości