olej w skrzyni aut.
Moderator: Jerry
olej w skrzyni aut.
Jak i gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie Discovery TD5 ?
Mam wrażenie jakby ślizgało się sprzegło każą mi sprawdzić poziom oleju i czy nie ma zapachu spalenizny a ja niewiem gdzie, a do najbliższego fachowca od automatu ponad 130km
Mam wrażenie jakby ślizgało się sprzegło każą mi sprawdzić poziom oleju i czy nie ma zapachu spalenizny a ja niewiem gdzie, a do najbliższego fachowca od automatu ponad 130km
stan mozesz sprawdzic na dwa sposoby:
- nie wiem czy td5 ma bagnet - niektore automaty maja i raczej jest on latwodostepny
- dolac po prostu oleju do automatycznej skrzyni i patrzec kiedy bedzie sie z korka wlewowego wylewalo
Wtedy bedzie tyle ile powinno byc...
Ani do jednej, ani do drugiej czynnosci nie potrzeba Ci speca od automatu tylko jakiegokolwiek mechanika
BTW najlepiej bedzie jak podjedziesz do mechanika i po prostu wymieni Ci olej w skrzyni - napewno nie zaszkodzi, a pomoc tylko moze. Aha i pamietaj o filtrze...
- nie wiem czy td5 ma bagnet - niektore automaty maja i raczej jest on latwodostepny
- dolac po prostu oleju do automatycznej skrzyni i patrzec kiedy bedzie sie z korka wlewowego wylewalo

Ani do jednej, ani do drugiej czynnosci nie potrzeba Ci speca od automatu tylko jakiegokolwiek mechanika

BTW najlepiej bedzie jak podjedziesz do mechanika i po prostu wymieni Ci olej w skrzyni - napewno nie zaszkodzi, a pomoc tylko moze. Aha i pamietaj o filtrze...
Land Rover Discovery II V8
KOM:785-043-512
KOM:785-043-512
zdaje się, że w D2 nie ma bagnetu - tak więc sprawdza się przez korek wlewowy 
(...)
10. Select 'P' (Park).
11. Ensure handbrake is applied.
12. Start engine and allow it to idle.
13. Apply footbrake.
14. Move selector lever through all gear positions,
while continuing to fill the gearbox. Select 'P'
(Park).
15. With engine idling, continue filling gearbox until
a 2 mm bead of oil runs from oil filler/level plug
hole.
16. Fit new sealing washer to automatic gearbox
filler/level plug, fit plug and tighten to 30 Nm (22
l b f . f t ) .
17. Stop engine.
18. Remove all traces of oil from gearbox casing.

(...)
10. Select 'P' (Park).
11. Ensure handbrake is applied.
12. Start engine and allow it to idle.
13. Apply footbrake.
14. Move selector lever through all gear positions,
while continuing to fill the gearbox. Select 'P'
(Park).
15. With engine idling, continue filling gearbox until
a 2 mm bead of oil runs from oil filler/level plug
hole.
16. Fit new sealing washer to automatic gearbox
filler/level plug, fit plug and tighten to 30 Nm (22
l b f . f t ) .
17. Stop engine.
18. Remove all traces of oil from gearbox casing.
Dzięki wszystkim za pomoc. Do skrzyni zagladałem bo muli, robi wrażenie jakby na wszystkich biegach oprócz ostatniego ślizgało się sprzęgło. Mój kumpel który robi w automatach mieszka obecnie we Frankfurcie i kazał sprawdzić olej: czy występuje i czy nie czuć spalenizną, bo to oznacaczałoby koniec tarczek w konwerterze, ale olej jest i nie śmierdzi. Czy TD5 w automacie tak muli?? Inny koleś co miał kiedyś Disco TD5 ew automacie mówi że ten typ tak ma, i że na siłę chcę poprawić fabrykę. Proszę o opinie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość