olej w skrzyni aut.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

olej w skrzyni aut.

Post autor: bodziu » śr sty 23, 2008 6:32 pm

Jak i gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie Discovery TD5 ?
Mam wrażenie jakby ślizgało się sprzegło każą mi sprawdzić poziom oleju i czy nie ma zapachu spalenizny a ja niewiem gdzie, a do najbliższego fachowca od automatu ponad 130km

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr sty 23, 2008 7:15 pm

stan mozesz sprawdzic na dwa sposoby:
- nie wiem czy td5 ma bagnet - niektore automaty maja i raczej jest on latwodostepny
- dolac po prostu oleju do automatycznej skrzyni i patrzec kiedy bedzie sie z korka wlewowego wylewalo :) Wtedy bedzie tyle ile powinno byc...

Ani do jednej, ani do drugiej czynnosci nie potrzeba Ci speca od automatu tylko jakiegokolwiek mechanika :)2

BTW najlepiej bedzie jak podjedziesz do mechanika i po prostu wymieni Ci olej w skrzyni - napewno nie zaszkodzi, a pomoc tylko moze. Aha i pamietaj o filtrze...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr sty 23, 2008 7:27 pm

zdaje się, że w D2 nie ma bagnetu - tak więc sprawdza się przez korek wlewowy :lol:

(...)
10. Select 'P' (Park).
11. Ensure handbrake is applied.
12. Start engine and allow it to idle.
13. Apply footbrake.
14. Move selector lever through all gear positions,
while continuing to fill the gearbox. Select 'P'
(Park).
15. With engine idling, continue filling gearbox until
a 2 mm bead of oil runs from oil filler/level plug
hole.
16. Fit new sealing washer to automatic gearbox
filler/level plug, fit plug and tighten to 30 Nm (22
l b f . f t ) .
17. Stop engine.
18. Remove all traces of oil from gearbox casing.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Post autor: bodziu » czw sty 24, 2008 12:42 pm

Dzięki za konkrety siadam do sprawy w sobotę.
Czy mógłbym prosić o jakiegoś aktualnego i bezpośredniego lina do manuala TD5 (może być na pive) bo na tych przyklejonych do forum nie mogę się połapać. pozdrawaiam.

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Post autor: bodziu » pn lut 11, 2008 1:45 pm

Dzięki wszystkim za pomoc. Do skrzyni zagladałem bo muli, robi wrażenie jakby na wszystkich biegach oprócz ostatniego ślizgało się sprzęgło. Mój kumpel który robi w automatach mieszka obecnie we Frankfurcie i kazał sprawdzić olej: czy występuje i czy nie czuć spalenizną, bo to oznacaczałoby koniec tarczek w konwerterze, ale olej jest i nie śmierdzi. Czy TD5 w automacie tak muli?? Inny koleś co miał kiedyś Disco TD5 ew automacie mówi że ten typ tak ma, i że na siłę chcę poprawić fabrykę. Proszę o opinie.

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » pn lut 11, 2008 3:55 pm

masz wyzej napisane jak sprawdzic to jest jedyna sluszna metoda.filtr zmienia sie tylko raz po 24 tys mil pozniej juz tylko olej co 24 tys mil.przelicz sonie na kilometry
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » pn lut 11, 2008 3:58 pm

oczywiscie wersja po angielsku kolega Krzysiek bredzi wiec prosze zeby nie udzielal porad jezeli nie jest czegos pewien.jak ktos sobie zajedzie dzieki jego metodzie auto bedzie wesolo
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Post autor: bodziu » pn lut 11, 2008 10:14 pm

Olej sprawdziłem zgodnie z opisem. Post Krzyśka potraktowałem jako dowcip znudzonego forumpowicza który lubi pisać nawet jak nie wie co.
Mam pytanie do fachowców i użytkowników automatów czy te ślizganie to naprawdę mają wszystkie czy muszę szukać speca od skrzyń.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lut 11, 2008 10:29 pm

to że czujesz jakbyś cały czas jechał na pół-sprzęgle to w automacie normalne. A że na ostatnim biegu się nie ślizga to też normalne bo włącza się lock-up.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość