LR 109 24v - Modyfikacja instalcji elektrycznej

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

LR 109 24v - Modyfikacja instalcji elektrycznej

Post autor: Alien » pn lut 04, 2008 1:30 pm

Hej,

W drugiej połowie września jedziemy do Rumunii. Pomyślałem, że warto by było pojechać czymś oryginalnym. I wybór wpadł na LRa 109 FFR. Jak wiecie wersja Fittted For Radio jest zasilania 24v instalacją elektryczną i ma ogromny alternator. I tak jak nie przeszkadza mi, że mam dużo większą sprawność ładowania, tak przeszkadzają mi ekranowane przewody zapłonowe i kopułka.

Jakiś czas temu w necie widziałem instrukcję przerobienia części instalacji elektrycznej, tak żeby przewody i kopułką chodziły na 12 v, a reszta nadal na 24v. Czy ktoś ma może linka? Bo grzebię już cały dzień po googlu i nic nie mogę znaleźć :(.

A może ktoś robił już taką konwersję? Albo babrał się jakkolwiek inaczej przy instalacji 24v? Powiem szczerze, że jak dla mnie jest tam za dużo przewodów, a akumulatory z pomiędzy przednich siedzeń chciałbym wywalić do przestrzeni bagażowej z tyłu, żeby wstawić trzeci fotel.
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn lut 04, 2008 1:58 pm

co przeszkadza ci w tych przewodach i kopułce? Zrobisz to raz i masz spokoj na wieki wieków i zero problemów z wodą :)2
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn lut 04, 2008 2:04 pm

Ekranowanie przewodów itd ma tylko zminimalizować zakłócenia radia... a nie chronić od wody.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: LR 109 24v - Modyfikacja instalcji elektrycznej

Post autor: JarekK » pn lut 04, 2008 2:07 pm

Alien pisze:....
tak na marginesie:
"Zabrania się reklamowania jakkolwiek, czegokolwiek i gdziekolwiek. (nicki, avatary, podpisy, profile uzytkowników). Dotyczy to w szczególności treści komercyjnych ale i nachalne promowanie treści o charakterze niekomercyjnym (np. zaproszenia na imprezy), również nie jest tu mile widziane - od tego jest kalendarium imprez."
zanim dostaniesz bana :)21
Ostatnio zmieniony pn lut 04, 2008 2:12 pm przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn lut 04, 2008 2:10 pm

Wiem, ale taką funkcje poboczną mają... przynajmniej w gazie :wink:

Jeśli kable i aparat sprawne to nie ruszać.

A co do patentów na częściowe przejście z 24 na 12 to niedawno widziałem taki patent w pocztowo/militarnej 88... takie pudełko metalowe :wink:
Kurde z elektryki dupa jestem, zresztą nie tylko z niej :lol:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 04, 2008 2:12 pm

Wąż pisze:Kurde z elektryki dupa jestem(...)
:o

A powszechną na tym forum jest opinia, że znasz sie na drutach.

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » pn lut 04, 2008 5:37 pm

1. OK, zmieniłem info w profilu. Myślałem, że żadna reklama ale spoko. Już zniknęła :)

2. Ekranowanie faktycznie chroni tylko przed zakłóceniami ale jak to dostanie trochę wody to właśnie rzeźnia się dzieje. Nie jest dobry patent na wyprawy.

3. Był taki super prosty i ładnie opisany manual na jakiejś brytyjskiej stronie jak wywalić ekranowanie, a pozostawić zasilanie 24v. Ale nie mogę znaleźć :(. Widziałem w UK, że w kilku FFRach były normalne kopułki i przewody plus przetwornica z wyjściem na 12v.
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn lut 04, 2008 6:58 pm

Ok ale napisz czy coś nie działa, czy po prostu się boisz ekranowanej instalacji? :wink:
@moto ma FFRa z tego co wiem nie wywalił nic, ale sam go zapytaj :)
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lut 04, 2008 7:45 pm

a co ma wspólnego układ wysokiego napięcia tzn świeca, kable, kopułka, palec, przerywacz z napięciem w instalacji auta?

nie słyszałem o 24voltowych świecach zapłonowych... :)21

jedynie uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej i kondensator mogą nie dać rady...
#noichuj

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » pn lut 04, 2008 8:04 pm

Wąż pisze:Ok ale napisz czy coś nie działa, czy po prostu się boisz ekranowanej instalacji? :wink:
@moto ma FFRa z tego co wiem nie wywalił nic, ale sam go zapytaj :)
W sumie wszystko działa. Ale ja mam kilka 109tek, a zapowiada się, że będzie jeszcze więcej i za wszelką cenę staram się "zunifikować" wszystkie modele aby móc kupować te same części. To samo tyczy się dalszych wypraw.

Chociaż wątpię aby po drodze walnęła mi kopułka. Nie mniej jednak nigdzie nie znalazłem kopułki i przewodów w ekranie ale znalazłem zwykłe. A chciałbym takie rzeczy wymienić na nowe. Stąd też zastanawiam się czy można zrobić to ot tak sobie, czy wymaga to specjalnych zabiegów :/.
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn lut 04, 2008 10:10 pm

we wcześniejszym poście Czesława masz odpowiedź na co zwrócić uwagę :)2 Znam parę osób co wozi zapasowe cewki, lepiej mieć niż nie mieć.
Uwierz mi w tym samochodzie jest tyle rzeczy które mogą się spierdolić, że musiałbyś dokupić sobie przyczepkę Sankeya by wszystkie fanty wozić :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » wt lut 05, 2008 10:44 am

Wąż pisze:we wcześniejszym poście Czesława masz odpowiedź na co zwrócić uwagę :)2 Znam parę osób co wozi zapasowe cewki, lepiej mieć niż nie mieć.
Uwierz mi w tym samochodzie jest tyle rzeczy które mogą się spierdolić, że musiałbyś dokupić sobie przyczepkę Sankeya by wszystkie fanty wozić :)21
A podobno niezawodny jest :D

Tak się tylko zastanawiam.. a jak już wszystko powymieniam na nowe, a samochód gruntownie odświeżę to nadal wszystko się będzie sypać? Czy po prostu zależy od konkretnego modelu?

BTW. Czesław napisał, że uzwojenie i kondensatory mogą nie dać rady. Tj. lepiej to od razu wymienić, zmieniając cewkę i przewody na zwykłe czy jak? :)
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 4:17 pm

Nie bój się :)2 Z wymianami też nie przesadzaj, po prostu weź parę gratów na zapas.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... 3&start=25
tu jest Czesławowy spis tego co potrzebne w LR na wyprawie, z moim małym suplementem Seriowym na końcu :)21

Jeśli chodzi o roboty w polu to Seria naprawdę jest wdzięczna(bo niewiele ma elementów i są łatwo dostępne), trzeba być czujnym i tyle :)
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt lut 05, 2008 4:20 pm

Alien pisze: A podobno niezawodny jest :D
Seria w sensie? :o
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 4:38 pm

Damian pisze:
Alien pisze: A podobno niezawodny jest :D
Seria w sensie? :o
A powiedz, że nie jest, powiedz...
:)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt lut 05, 2008 4:43 pm

Biorąc pod uwagę okoliczności, które mogą zaistnieć w czerwcu...nic już nie powiem :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 4:45 pm

No :)21
Ja bym wybaczył, ona nie :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 8:53 pm

Wąż pisze:Jeśli chodzi o roboty w polu to Seria naprawdę jest wdzięczna bo niewiele ma elementów i są łatwo dostępne
pompkę sprzęgła se wymień...
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt lut 05, 2008 9:00 pm

Prosta sprawa, tylko trzeba wyciąć kawałek błotnika :)21
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 9:18 pm

Mam chlaśnięty diaxem :)20 :)21
Odgina się ładnie :wink:

Zrobiłem to w ataku kurwicy gdy po założeniu "nowej" skrzyni krok po kroku wymieniałem kolejne elementy hydrauliki sprzęgła by wreszcie odjechać :roll: :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 9:24 pm

w aucie na żółtych blachach też będziecie chlastać?
gratuluję...
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt lut 05, 2008 9:24 pm

50% serii w wersji prawostronnej ma nacinkę na błotniku. Ale za to w wersji angielskie dojście do pompki jest idealne :)21 Ja przy wymianie posuwam się do ściągnięcia błotnika( jak się da)
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 9:30 pm

czesław&jarząbek pisze:w aucie na żółtych blachach też będziecie chlastać?
żółte blachy jakoś nigdy mnie nie pociągały, więc nie mam tego problemu :P

Jeśli @Alien ma żółte to niech się dowie jak to jest z wyjazdem za granice, bo chyba zgoda konserwatora zabytków wpierw potrzebna :-?
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt lut 05, 2008 9:44 pm

Temat żółtych blach u nas jest mocno gięty. Moim zdaniem powinny je dostawać pojazdy naprawdę w stanie perełka. Sam znam przykłady aut z silnikami nie od modelu a jeżdzącymi na zabytkowych tablach
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt lut 05, 2008 9:50 pm

Niedawno widziałem Serie na żółtych, ze sprężynami :)3 Szkoda gadać :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość