Uszczelka obudowy automatycznej skrzyni biegów - Discovery 2

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Uszczelka obudowy automatycznej skrzyni biegów - Discovery 2

Post autor: Karolek_C » wt lut 05, 2008 9:54 am

Witam,

kolejny żart naszej ukochanej marki ;-) - jak już jakaś część kosztuje śmiesznie tanio to na pewno są jakieś schody albo i odwrotnie.

No więc wyszło, że kapie mi z automatycznej skrzyni biegów - powoli coraz mocniej, więc zacząłem się przejmować ;-) Wlazłem wczoraj pod auto ze szmatką i papierem toaletowym w kilka minut wytarłem wszystko co było mokre na skrzyni i w jej okolicach do sucha tak by móc dokładnie zidentyfikować skąd cieknie. Gdy już wszystko lśniło i było suchutkie odpaliłem autko i wróciłem pod spód by zlokalizować wyciek i tu ku "uciesze" mych oczu zaczęła się powoli ukazywać kropla na połączeniu automatycznej skrzyni biegów (ZF4HP22EH) z dalszą jej częścią - tuż przy takich stalowych (może miedzianych wężykach). No więc już się zdruzgotałem bo domyśliłem się, że musi tam być jakaś uszczelka, którą będzie trzeba wymienić. Szybciutko internecik i poszukiwania by zlokalizować co to to może być i jak wygląda no i ile kosztuje.

No i wyszło - uszczelka jest duża i oznacza ją numer RTC4295 - znalazłem ją dostępną w dwóch powszechnie znanych miejscach z częściami. Pierwsza radość jak usłyszałem niemalże identyczną cenę w obu miejscach - było to odpowiednio 8 i 9 zł - tak tak nie żartuje - nie sądziłem, że coś w LR może być takie tanie, no ale co z tego jak by tą część za te 9 zł wymienić trzeba wyjąć skrzynię biegów i ją częściowo rozebrać - MASAKRA !!! No więc pewnie koszt robocizny - delikatnie mówiać przekroczy kilkudziesięciokrotnie cenę części ;-)

No dobra koniec opowieści a teraz pytanie. Czy miał ktoś już taki przypadek a nawet jeśli nie to może ktoś z doświadczeniem podpowie mi skoro wyciągać będzie trzeba skrzynię (wiadomo koszt robocizny spory) to co jeszcze radzicie wymienić - bo jeśli jest jeszcze kilka uszczelek które kosztują po kilkanaście złotych każda to wolę je od razu wszystkie wymienić by np. za miesiąc nie musieć ponownie wyciągać skrzyni.

Z góry dzięki za podpowiedzi,

Pozdrawiam, KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » wt lut 05, 2008 11:05 am

robota dosc prosta.skrzynia wychodzi gladko rozkrecasz dzwon-uwaga na lozysko lubi wypadac dokladnie sie przyjrzyj jak jest zlozone.wymien sobie oringi od rur co ida do chlodnicy skrzyni.powodzenia:)
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt lut 05, 2008 11:16 am

Witam sss25,

dzięki za informacje. Czyli rozumiem, że taka usterka jak opisałem jest możliwa i nie jest to stresujące. Cieszę się ! Serwis w tym tygodniu ma lekkie urwanie głowy ale po weekendzie jestem umówiony na wtorek, więc mam nadzieję, że mi to w jeden dzień zrobią i będzie gites aż do następnego wycieku czy innej awarii ;-)

p.s. jedno pytanie - czy do wymiany tych oringów trzeba wyciągać skrzynię - chyba nie - tak się pytam na zapas gdyby się okazało, że nigdzie ich nie ma i że trzeba na nie czekać ze dwa tygodnie ;-)

Dzięki, Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr lut 06, 2008 11:42 am

Podepnę się, a co mi tam...
Też mi się leje mocno z rurki (pewnie oring pod nakrętką) idącej pionowo w dół z automatu do chłodnicy, i mam pytanie czy bardzo źle zrobie jak to teraz lekko silikonem jakimś objadę?
Nie chce mi się teraz tego rozbierać bo pod koniec miesiąca fura idzie na kompleksowy serwis i wtedy będę chciał się z tym rozprawić ostatecznie.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr lut 06, 2008 12:39 pm

Ad Misiałek - jeśli już silikonem to nie jakimś tam tylko wysokotemperaturowym, np. http://www.selena.pl/index.php?app=1&did=20&pid=5 gdyż to musi wytrzymać temperaturę. Jednak wydaje mi się, że skoro masz taki prosty wyciek, to łatwiej i taniej jest wymienić oring, który pewnie kosztuje kilkanaście zł. Ja oddaje auto jutro do kolegi na wymianę uszczelki - z tym, że w katalogu pomyliłem uszczelkę, gdyż chodzi mi o drugą stronę, czyli uszczelka o numerze 4320.
Misiałek jeśli się uprzesz na ten silikon to musisz to bardzo dobrze do sucha wytrzeć i odtłuścić by złapał przyczepność, bo na oleju to ni hu hu :-( no i ważna kwestia - silikony utwardzają się w tempie około 2mm/24h i powinna być temperatura min 5 na plusie, więc defakto auto powinieneś na dwa dni w spokoju conajmniej zostawić by to miało szansę.

WYMIEŃ ORING - BĘDZIE SZYBCIEJ, TANIE, PROŚCIEJ, PEWNIEJ

Pozdrawiam, Karolek


p.s. a pewny jesteś, że to z tej rurki a nie pęd powietrza rzuca na nią olej i masz ten sam problem co ja ;-) bo zanim porządnie wytarłem i wlazłem pod auto sprawdzić gdzie sie pojawi olej to też obstawiałem rurkę
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr lut 06, 2008 1:32 pm

To że z rurki to wiem bo wyczyściłem ją wcześniej, odpaliłem wozidło, poruszałem waj(c)hą ze 2 min na postoju i zaraz rurka była czerwona i mokra od oleju.

To że trzeba dokładnie wytrzeć i odtłuścić wydaje się byc rzeczą elemntarną...

To że chce silikonem wynika z wrodzonego lenistwa bo jak się po odkręceniu stalowego węża wyleje olej to potem wypadałoby go tam spowrotem wlać. Tylko dziura wlewowa mała i w ogóle nie chce mi się, niech się męczą z tym w Szopiennicach za 2 tyg.

To że nie mam ksywy misiaŁek tylko misialek to też karwa nikt nie może się nauczyć, zmieniłbym może ją na jakąś bardzej męską, może killer ale i tak będą z przywyczajenia wołać kiŁer...

Poza tym wszystko ok :)2
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lut 06, 2008 1:35 pm

to zdaje się taki normalny oring jest i wężyk można palcem przytkać, panie Kilak :D ..
ale masz waść rację, też bym poczekał z programowego lenistwa :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » śr lut 06, 2008 1:57 pm

Ad Killem znaczy się misialek (i co naumiałem się Ctrl+C a potem Ctrl+V ;-) tylko żeby sie z wrodzonego lenistwa nie okazało że Ci się tyle oleju wyleje, że skrzynka się przytrze ;-) z jego zbyt małej ilości.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr lut 06, 2008 2:06 pm

To jest właśnie jedyna motywująca mnie myśl...
Dzisiaj osmarkam silikonem a jutro zobacze czy to cokolwiek pomogło... jednak jest kiłer leń :)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 06, 2008 2:50 pm

to w końcu kiłer czy kiłak?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lut 06, 2008 3:07 pm

może mówmy mu Wóju ?? :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 06, 2008 3:11 pm

kiłak/kilak jest dobrze
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lut 06, 2008 3:16 pm

ale misialek ładnie było, a teraz co Kilane Lasy Lane ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 06, 2008 3:17 pm

no kilakowe lasy
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lut 06, 2008 3:21 pm

no dobra .. obleci, jakąś impre miał robic w tych dychawicznych lasach, zapraszać czy cóś ... ech ściemniacz z tego byłego misialka. a kilim go tam i wierz tu takiemu :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr lut 06, 2008 3:27 pm

wolowo-srolwo będziesz se zdrapywał ten kilakowy silikon

od kilaka to już tuż, tuż do kiły... :)21

tak jak z moim kiła-rołwerem: syf, kiła i mogiła

btw chyba se zaczne szukać 110SW -130 HCPU czy jak mu tam :roll:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 06, 2008 3:30 pm

misialek pisze:wolowo-srolwo będziesz se zdrapywał ten kilakowy silikon

od kilaka to już tuż, tuż do kiły... :)21

tak jak z moim kiła-rołwerem: syf, kiła i mogiła

btw chyba se zaczne szukać 110SW -130 HCPU czy jak mu tam :roll:
nowe se zamów...pełno wate odlyczysz od HCPU
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr lut 06, 2008 4:19 pm

na nowe to mnie... stać inaczej :)21

takie coś koło 10 lat mnie interesuje 300/Td5, musi mieć 4 drzwi... reszta się wyklaruje...



acha, silikon puścił :evil:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lut 06, 2008 7:01 pm

10cioletnie td5 ki mają raczej znikomą podaż aktualnie :D
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » czw lut 07, 2008 9:22 am

A powiem Ci że mnie nawet pozytywnie zaskoczyła sytuacja jak wczoraj szybko looknąłem na mobile. W cenie ok 10 kilo ojro jest sporo Td5 zarówno 110 SW jak i 130 HCPU. Owszem z połowa zaszczurzona maksymalnie ale coś by wybrał.
Zobaczymy, poczekam do wiosny jak troche sakiewke napełnie...

Kuszącą alternatywą do obecnego kiłorołwera jest Disco II po lifcie NAS, ino że wszystko w benzin i procedura sprowadzenia długa i nudna... :roll:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » czw lut 07, 2008 9:47 am

Witam,

misialek i co pobawiłeś się silikonem? Ja dzisiaj zawiozłem rano auto do fachowców od skrzyni i już jest na podnośniku od godziny, dziś albo jutro jeśli będzie więcej roboty będę miał wszystko zrobione.

KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » czw lut 07, 2008 10:52 am

No wczoraj po szybkim kung-fu wspomaganym farelką wynik:
1-0 dla skrzyni :)3

Ale walka była nierówna bo za późno się za to zabrałem i ok 2h od obsmarkania silikonem musiałem już gada odpalić i jechać. Trudno przez 2 tygodnie będę jechał na dolewkach, znalzłem juz tańsze źródło ATFu niż to na Orlenie.

Daj znać jak poszła twoja akcja i ile Cie to wszystko skrobnęło po kieszeni.
Ranger, XC70, XTZ660

sss25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 04, 2007 9:12 am
Lokalizacja: Plymouth/Wroclaw

Post autor: sss25 » czw lut 07, 2008 11:08 am

dla oringu ktory kosztuje jakies 5 zl tyle pisania.ty chyba naprawde jestes bardzo leniwy.pogadamy jak ci wywali caly olej bo oring pusci na maksa i zajedziesz sobie skrzynie w pieknym stylu.silikon tam nie pomoze a wymiana oleju w automacie to tylko 15 minut
Bezczelnosc konstruktorow LR nie zna granic...

korabl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 19, 2008 5:48 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: korabl » wt mar 04, 2008 10:15 am

?? Karolek, a do jakich znajomych fachowców zawiozłeś auto? Ja mam taki sam problem z wyciekiem z automatu i zastanawiam się gdzie to zrobić we Wrocławiu..
Karolek_C pisze:Witam,

misialek i co pobawiłeś się silikonem? Ja dzisiaj zawiozłem rano auto do fachowców od skrzyni i już jest na podnośniku od godziny, dziś albo jutro jeśli będzie więcej roboty będę miał wszystko zrobione.

KArolek

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt mar 04, 2008 11:15 am

Ad Korabl - naucz się proszę czytać. W kilku postach zadajesz mnóstwo pytań odnośnie Twoich problemów a ja Ci w kilku napisałem, że napisz do mnie na PRIV to Ci wszystko powiem, a Ty dalej swoje. Podałem Ci nawet już na PRIV swój numer telefonu, więc jak chcesz mieć zrobione porządnie i nie powielać błędów innych to dzwoń a jak masz za dużo kasy i sprawy już odkryte chcesz odkrywać na nowo to Twoja broszka.

KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość