Disco 2 i opony 235/85r16
Moderator: Jerry
Disco 2 i opony 235/85r16
Witam.W zwiazku z dokonanym zakupem i przesiadką z D1 na D2 muszę jeszcze kupić nowe opony.Samochód jest z 2003r ,poprzedni właściciel do tyłu założył spręzyny zamiast poduszek i wygląda ze jest tył wyższy około 1"od standartu.Myśle o założeniu opon AT 235/85 r16 i mam dylemat czy muszę jeszcze podnosić przód o 2"a tył o 1" ,czy robić to podkładkami? co powiedza na to amortyzatory? jak to sie ma do obecnej mocy silnika i momentu i pozostałych podzespołów?I czy to ma sens czy nie .A moze dać sobie spokój z kombinacjami i kupić 225/75r16 lub 235/70r16 mimo ze bardzo śmiesznie wyglądaja przy tym aucie.Liczę na doswiadczenie kolegów i fachową doradę.Może ktoś jezdzi d2 z takimi oponami i jest w stanie powiedzieć prawde o tym pomyśle.
Zbyszek.
Zbyszek.
A skąd nadajesz Zbyszku ? bo może ktoś się trafi z kołami na przymiarkę z twojej okolicy ?
Generalnie przy lifcie +2 w DII większość amerykanów daje opony 265/75/16. W zaleznosci od komponentów uzytych do podniesienia auta mozna przyjąc, że realna wartość takiedo liftu to ~1.5 cala - czyli prawie to co masz = warto przymierzyć.
Jednak w wersji mało optymistycznej oba rozmiary 235/85 i 265/75 nawet jeśli spokojnie wejda w nadkola, moga obijac sie w trakcie nawet niewielkich przeszkód trenowych, że nie wspomnę o bardziej radosnych scenach. podkaładki to dość doraxna wersja, chyba szkoda zachodu. Najlepiej jednak dac wyższą sprężynę.
Generalnie przy lifcie +2 w DII większość amerykanów daje opony 265/75/16. W zaleznosci od komponentów uzytych do podniesienia auta mozna przyjąc, że realna wartość takiedo liftu to ~1.5 cala - czyli prawie to co masz = warto przymierzyć.
Jednak w wersji mało optymistycznej oba rozmiary 235/85 i 265/75 nawet jeśli spokojnie wejda w nadkola, moga obijac sie w trakcie nawet niewielkich przeszkód trenowych, że nie wspomnę o bardziej radosnych scenach. podkaładki to dość doraxna wersja, chyba szkoda zachodu. Najlepiej jednak dac wyższą sprężynę.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Witam,
ja mamD2 z kapciami 265/75/16 przy lifcie OME i nic mi nie obciera, kolega ma też D2 bez liftu na standardowej zawiesze i również założył kapcie 265/75/16 i twierdzi, że nic mu nie obija a przejechał na nich już ze 40tkm. Jedyna sprawa to trzeba było lekko podregulować ograniczniki skrętu żeby nie obcierało o wachacze na maksymalnym skręcie.
Powiem szczerze, że łamałem się właśnie nad 235/85/16 ale ciężko było znaleźć jakieś sensowne opinie jak to się sprawuje. Znalazłem swego czasu stronę jakiegoś bodajże holendra co ma D2 z liftem OME i właśnie 235/85/16 ale że nie kumam holenderskiego to nic poza tym, że ma i ze zdjeć nie wywnioskowałe.
235/85/16 ma prawie że tą samą średnicę co 265/75/16 więc tym bardziej nie powinno być problemu a auto powinno mniej mocy stracić bo są węższe - ale jak to się zachowuje w terenie i na drodze to nie mam pojęcia. 265/75/16 są ok.
Jeśli sie zdecydujesz na 235/85/16 to podziel się proszę potem wrażeniami z jazdy.
Karol
ja mamD2 z kapciami 265/75/16 przy lifcie OME i nic mi nie obciera, kolega ma też D2 bez liftu na standardowej zawiesze i również założył kapcie 265/75/16 i twierdzi, że nic mu nie obija a przejechał na nich już ze 40tkm. Jedyna sprawa to trzeba było lekko podregulować ograniczniki skrętu żeby nie obcierało o wachacze na maksymalnym skręcie.
Powiem szczerze, że łamałem się właśnie nad 235/85/16 ale ciężko było znaleźć jakieś sensowne opinie jak to się sprawuje. Znalazłem swego czasu stronę jakiegoś bodajże holendra co ma D2 z liftem OME i właśnie 235/85/16 ale że nie kumam holenderskiego to nic poza tym, że ma i ze zdjeć nie wywnioskowałe.
235/85/16 ma prawie że tą samą średnicę co 265/75/16 więc tym bardziej nie powinno być problemu a auto powinno mniej mocy stracić bo są węższe - ale jak to się zachowuje w terenie i na drodze to nie mam pojęcia. 265/75/16 są ok.
Jeśli sie zdecydujesz na 235/85/16 to podziel się proszę potem wrażeniami z jazdy.
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco 2 i opony 235/85r16
Witam jeszcze raz .Dziękuję za zainteresowanie tematem Poczytałem wasze wypowiedzi i tak: Opony szerszej niż 235 nie chcę. Podnosić auto przez wymianę sprężyn i amortyzatorów tez nie chcę, bo nie jest mi to potrzebne. Nie chce stracić znacznie mocy i momentu przez wymianę tych opon .i nie wiem jak zachowają się obecne amortyzatory przy tych 2".
W starym D1 miałem 215/85r16 i byłem bardzo zadowolony, po ich założeniu auto spisywało się super i paliło 9l ropki. Niestety takiego rozmiary chyba już nigdzie nie ma.Dlatego pomyślałem o 235/85.
W starym D1 miałem 215/85r16 i byłem bardzo zadowolony, po ich założeniu auto spisywało się super i paliło 9l ropki. Niestety takiego rozmiary chyba już nigdzie nie ma.Dlatego pomyślałem o 235/85.
Witam podepnę się pod temat :
przy oponach AT/R 245/75 R16
zawieszenie standard
wszystko niby OK ale przy pierwszej prędkości kosmicznej
czyli ponad 95 - 100 km /h
zaczyna sią telepanie kierownicą
wprawdzie przekraczanie pierwszej kosmicznej mnie specjalnie interesuje
ale co może być przyczyną
dodam iż felgi ALU a całe koła sprawdzone pod względem wyważenia nie stwierdzam też luzu w w zawieszeniu
może to to amortyzator ?
pozdrawiam
Piotr l ( 3City )
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
Christian Centaur Chapter Poland
N 54'21.175"
E 18'40.690"
[/list]
przy oponach AT/R 245/75 R16
zawieszenie standard
wszystko niby OK ale przy pierwszej prędkości kosmicznej
czyli ponad 95 - 100 km /h
zaczyna sią telepanie kierownicą
wprawdzie przekraczanie pierwszej kosmicznej mnie specjalnie interesuje
ale co może być przyczyną
dodam iż felgi ALU a całe koła sprawdzone pod względem wyważenia nie stwierdzam też luzu w w zawieszeniu
może to to amortyzator ?
pozdrawiam
Piotr l ( 3City )
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
Christian Centaur Chapter Poland
N 54'21.175"
E 18'40.690"
[/list]
Tarsus pisze:Epilepsja
Poszukaj, bylo zylion razy...
Witam
wiem wiem , każdy kto tu coś napisze a nie ma na koncie 1000 poztów to zapewne "kasztan"
nie mnie oceniać tu " starszyznę " choć pewnie to ja jestem starszy i to grubo

tylko po co tyle zjadliwości .............
Grzeczne pod wątkiem zgodnym z tematem pytanko
a tu .... "dup"
rozumiem to tak dla zasady ............
lub by " powiedzieć cokolwiek " średnia postów "spadaj " duża
merytoryczna " mała"
Dobra .... ja mało piszę bo interesuje mnie merytoryka zagadnienia a nie pyskówka
nikomy w oczy piaskiem nie sypie
przeszukałem pozsty w temacie - słabiutko z odpowiedzią
ponawiam pytanie i też cię lubię



pozdrówki
[/list][/list]
PiotrVN ( 3City )
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"
Ej Pietrze...
zadne tam dup...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Padaczka
to co Ci sie dzieje to najprawdopodobniej wlasnie padaczka...
... czyli drgania zsumowanych do kupy luzów, niewywazeń, nieprawidlowosci w zawieszeniu i Bóg sam jeden wie czego jeszce.
Temat był walkowany milion razy.
Recepty nie ma na to (jesli to padaczka) czasem pomaga hardmadafaka amor skrętu, czasem dupniesz w kraweznik i przejdzie... a czasem wydasz milijon przebudujesz caly przód a padaczka jak byla tak bedzie...
Wiec, jak nie wqrvia mocno to olej i jezdzij...
no
zadne tam dup...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Padaczka
to co Ci sie dzieje to najprawdopodobniej wlasnie padaczka...

... czyli drgania zsumowanych do kupy luzów, niewywazeń, nieprawidlowosci w zawieszeniu i Bóg sam jeden wie czego jeszce.
Temat był walkowany milion razy.
Recepty nie ma na to (jesli to padaczka) czasem pomaga hardmadafaka amor skrętu, czasem dupniesz w kraweznik i przejdzie... a czasem wydasz milijon przebudujesz caly przód a padaczka jak byla tak bedzie...
Wiec, jak nie wqrvia mocno to olej i jezdzij...
no

czytaj co sie pisze zanim zaczniesz o pyskówkach i innych takich...PiotrVN pisze: tylko po co tyle zjadliwości .............
Dobra .... ja mało piszę bo interesuje mnie merytoryka zagadnienia a nie pyskówka

...a dodam na koniec ze pomimo ze temat był wałkowany to Szukaj nic konkretnego nie znalazlo... wiec sie "młodym" czasem nie dziwie...

- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Szukajka jak nakbardziej dziala. Wystarczy wpisac "padacz*" lub "wibracje kier*" (tylko zaznaczyc zeby cale wyrazenie szukalo i znajdzie kilka wynikow..Tarsus pisze:czytaj co sie pisze zanim zaczniesz o pyskówkach i innych takich...PiotrVN pisze: tylko po co tyle zjadliwości .............
Dobra .... ja mało piszę bo interesuje mnie merytoryka zagadnienia a nie pyskówka![]()
...a dodam na koniec ze pomimo ze temat był wałkowany to Szukaj nic konkretnego nie znalazlo... wiec sie "młodym" czasem nie dziwie...
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu
2" + 265/75R16.. W końcu

Witam,
skoro felgi masz proste i koła wyważone to mogą to być następujące przyczyny:
1. zużyte i poładowane tarcze hamulcowe (wymiana na nowe załatwia sprawę)
2. padnięty amortyzator drgań kierownicy
jeśli to nic z tych rzeczy albo co lepsze ich suma to tak jak pisali wcześniej Koledzy może to być cały zespół przyczyn od wybitej gumy, końcówki drążka czy nawet całego drażka. Jeśli pkt. 1 i 2 nie rozwiążą problemu to musisz pojechać do dobrego gościa od zawiechy by Ci wszystko dokładnie przejrzał.
Karol
skoro felgi masz proste i koła wyważone to mogą to być następujące przyczyny:
1. zużyte i poładowane tarcze hamulcowe (wymiana na nowe załatwia sprawę)
2. padnięty amortyzator drgań kierownicy
jeśli to nic z tych rzeczy albo co lepsze ich suma to tak jak pisali wcześniej Koledzy może to być cały zespół przyczyn od wybitej gumy, końcówki drążka czy nawet całego drażka. Jeśli pkt. 1 i 2 nie rozwiążą problemu to musisz pojechać do dobrego gościa od zawiechy by Ci wszystko dokładnie przejrzał.
Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Padaka była np: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=5257
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
TRAWOLT pisze:Panie Piotrze jak Ty taki stary
to może Ci się ręce po prostu trzęsą![]()
![]()
PS. ja to jestem piękny i młody to takich problemów nie mam, to i się nie znam, ale w tym D2 to są jakieś łożyska czy nie?![]()
A ja byłem piękny i młody a teraz to zostało samo "i"

LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
caly czas zapominam o znakach specjalnych ...krzysiek-gdansk pisze:Szukajka jak nakbardziej dziala. Wystarczy wpisac "padacz*" lub "wibracje kier*" (tylko zaznaczyc zeby cale wyrazenie szukalo i znajdzie kilka wynikow..Tarsus pisze:czytaj co sie pisze zanim zaczniesz o pyskówkach i innych takich...PiotrVN pisze: tylko po co tyle zjadliwości .............
Dobra .... ja mało piszę bo interesuje mnie merytoryka zagadnienia a nie pyskówka![]()
...a dodam na koniec ze pomimo ze temat był wałkowany to Szukaj nic konkretnego nie znalazlo... wiec sie "młodym" czasem nie dziwie...


Dzięki za podpowiedz
temat okazał się nie taki prosty
po wczytaniu się znaczy chyba to chwilowo polubię
a w wolniejszym czasie zacznę eliminować .....
ale " padaczka"
znaczy naprawdę już "stary" jestem ......
ręce mi latają i od tego zacznę ....

pozdrawiam
PiotrVN ( 3City )
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość