Geneza nazwy 200 i 300 tdi
Moderator: Jerry
Re: Geneza nazwy 200 i 300 tdi
chyba tyle razy próbowali zrobić silnikTarsus pisze:Skąd sie wzięly numerki 200 i 300 ?


Musze tu koledze niestety wyrzucic brak znajomości brytyjskiej kultury i tradycji spozywania alkoholuFlor pisze:na początku planowali że na każdego wyjdzie po 2lTarsus pisze:... i dlatego wyszło...co wyszło ...Flor pisze:i za każdym razem wyszło 2,5 lna głowe konstruktora
ale poszło lepiej po 2,5l
potem myśleli że po takim treningu to po 3l spoko
ale mogli tylko po 2,5l

Dla nas 300 (czy tam 200) - to rzecz jest oczywista ze o centylitry na łeb chodzi ...
Fajfokloki natomiast w materii alkoholu nie wiedzieć dalczego nagle przestawiaja sie na układ SI i w mililitrach panie liczą... więc powyższy wywód jakby nieakuratny za bardzo jest

no to sorry bo ja po naszemu pijęTarsus pisze: Dla nas 300 (czy tam 200) - to rzecz jest oczywista ze o centylitry na łeb chodzi ...
Jajfokloki natomiast w materii alkoholu niewiedzieć dalczego nagle przestawiaja sie na układ SI i w mililitrach panie liczą... więc powyższy wywód jakby nieakuratny za bardzo jest



200 i 300 to drugie i trzecie podejscie do bezposredniego wtrysku na bazie silnika 2495cm (2,5td m.in. def) czyli 19J, ale z nową niewybuchajaca besposrednią głowicą. Cały projekt nazywal sie Gemini - Gemini 1 to byl silnik dla Ryndza, ale przegrał z VM w polowie lat 80 bylo by 100 tdi.
kolejne gemini to 200 i 300 tdi
Krotko mowiac to kolejne ewolucyjne (nie rewolucyjne) rozwiazanie silnika z serii
2 1/4 benz > 2 1/4 diesel > 2 1/4 (5 panewek ! ) > 2,5 benzyna diesel N/A > 2,5 TD > TDI
i tyle

Krotko mowiac to kolejne ewolucyjne (nie rewolucyjne) rozwiazanie silnika z serii
2 1/4 benz > 2 1/4 diesel > 2 1/4 (5 panewek ! ) > 2,5 benzyna diesel N/A > 2,5 TD > TDI
i tyle
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Znalazłem artykuł, a w nim coś takiego:
Land Rover lubił nadawać kryptonimy różnym swoim projektom, z Disco wiążą się następujace: silniki Gemini ( 200Tdi ) oraz Gemini 3 ( 300Tdi ) ( Gemini 2 nie wszedł do produkcji - złośliwi twierdzą, że zawierał wszystkie części nie psujące się ). Oznaczenie 200 pochodzi od planowanej wartości momentu obrotowego w " funtostopach" ( ostatecznie wyszło tylko 195 lbf ), zaś 300 pozostaje tajemnicą ( prasa angielska wiązała to z trójką przy nazwie Gemini 3, ale bez przekonania).
Land Rover lubił nadawać kryptonimy różnym swoim projektom, z Disco wiążą się następujace: silniki Gemini ( 200Tdi ) oraz Gemini 3 ( 300Tdi ) ( Gemini 2 nie wszedł do produkcji - złośliwi twierdzą, że zawierał wszystkie części nie psujące się ). Oznaczenie 200 pochodzi od planowanej wartości momentu obrotowego w " funtostopach" ( ostatecznie wyszło tylko 195 lbf ), zaś 300 pozostaje tajemnicą ( prasa angielska wiązała to z trójką przy nazwie Gemini 3, ale bez przekonania).
300 tdi
ok wg. teorii nr 2tybero pisze:200 funtow/stope
gemini poniewaz opracowywano rownoczesnie 2 silniki benzyna/diesel
porod przezyl jeden z blizniakow - diesel
benzyne potem adoptowano - 2,0 MPI

195/188 disco/def daje 200 tdi - gemini 1
wersja MOD 24 V (projekt)

300 tdi (208 róznic) - gemini 3
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość