Geneza nazwy 200 i 300 tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Tarsus

Geneza nazwy 200 i 300 tdi

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 4:47 pm

Skąd sie wzięly numerki 200 i 300 ?

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Geneza nazwy 200 i 300 tdi

Post autor: Flor » śr lut 20, 2008 4:59 pm

Tarsus pisze:Skąd sie wzięly numerki 200 i 300 ?
chyba tyle razy próbowali zrobić silnik :) zanim sie nie udało :)21

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » śr lut 20, 2008 5:02 pm

Kazdy handlarz przeciez odpowie - od pojemnosci :lol:

Gemini Project by LR nie mylic z NASA :D
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 5:03 pm przez Bucz, łącznie zmieniany 1 raz.
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » śr lut 20, 2008 5:02 pm

zadales za trudne pytanie :wink:

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr lut 20, 2008 5:09 pm

Bucz pisze:Kazdy handlarz przeciez odpowie - od pojemnosci :lol:

Gemini Project by LR nie mylic z NASA :D
w nieregularniku było, ale nie chce i się szukać, a tym bardziej przypominać :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 5:14 pm

Nie no, The Google Oracle nie robi w tym temacie...
A az mnie ciekawi... czy to dlatego ze 200Tdi mialo mieć dwa litry, a 300Tdi mialo trzy litry czy jak... :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr lut 20, 2008 5:20 pm

Tarsus pisze: 200Tdi mialo mieć dwa litry, a 300Tdi mialo trzy litry czy jak... :)21 :)21 :)21
i za każdym razem wyszło 2,5 l :D na głowe konstruktora :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 5:23 pm

Flor pisze:i za każdym razem wyszło 2,5 l :D na głowe konstruktora :)21
... i dlatego wyszło...co wyszło ...
:)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr lut 20, 2008 5:31 pm

Tarsus pisze:
Flor pisze:i za każdym razem wyszło 2,5 l :D na głowe konstruktora :)21
... i dlatego wyszło...co wyszło ...
:)21
na początku planowali że na każdego wyjdzie po 2l :) ale poszło lepiej po 2,5l :lol: potem myśleli że po takim treningu to po 3l spoko :D ale mogli tylko po 2,5l :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 5:45 pm

Flor pisze:
Tarsus pisze:
Flor pisze:i za każdym razem wyszło 2,5 l :D na głowe konstruktora :)21
... i dlatego wyszło...co wyszło ...
:)21
na początku planowali że na każdego wyjdzie po 2l :) ale poszło lepiej po 2,5l :lol: potem myśleli że po takim treningu to po 3l spoko :D ale mogli tylko po 2,5l :)21
Musze tu koledze niestety wyrzucic brak znajomości brytyjskiej kultury i tradycji spozywania alkoholu :)21
Dla nas 300 (czy tam 200) - to rzecz jest oczywista ze o centylitry na łeb chodzi ...
Fajfokloki natomiast w materii alkoholu nie wiedzieć dalczego nagle przestawiaja sie na układ SI i w mililitrach panie liczą... więc powyższy wywód jakby nieakuratny za bardzo jest :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr lut 20, 2008 5:47 pm

Tarsus pisze: Dla nas 300 (czy tam 200) - to rzecz jest oczywista ze o centylitry na łeb chodzi ...
Jajfokloki natomiast w materii alkoholu niewiedzieć dalczego nagle przestawiaja sie na układ SI i w mililitrach panie liczą... więc powyższy wywód jakby nieakuratny za bardzo jest :)21
no to sorry bo ja po naszemu piję :)20 a może nasi tam byli ?? :D

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 5:55 pm

Karwa sam sobie temat kasztanie.... :roll:

To jak z tym 200 i 300?
:)21

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » śr lut 20, 2008 6:09 pm

200 i 300 to drugie i trzecie podejscie do bezposredniego wtrysku na bazie silnika 2495cm (2,5td m.in. def) czyli 19J, ale z nową niewybuchajaca besposrednią głowicą. Cały projekt nazywal sie Gemini - Gemini 1 to byl silnik dla Ryndza, ale przegrał z VM w polowie lat 80 bylo by 100 tdi. :lol: kolejne gemini to 200 i 300 tdi

Krotko mowiac to kolejne ewolucyjne (nie rewolucyjne) rozwiazanie silnika z serii
2 1/4 benz > 2 1/4 diesel > 2 1/4 (5 panewek ! ) > 2,5 benzyna diesel N/A > 2,5 TD > TDI
i tyle
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 6:14 pm

ajlowiu :)21

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » śr lut 20, 2008 6:26 pm

mitu :lol:
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 20, 2008 6:29 pm

no nie do końca
istnieje wersja, że 200 wzięło się od momentu obrotowego uzyskanego z motóra gemini ple ple cośtam cośtam
a 300 jako następca w odróżnieniu został nazwany z braku innych pomysłów bo parametry pozostały te same
#noichuj

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 6:32 pm

hmmm
:)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 6:34 pm

jak 200 i 300 to te same silniki to ja na religie zaczne chodzic...
niby wszystko to samo, tak.
Ale cytując jednego brzydala z tutejszego forum... 200 jakby bardziej jadowita jest...
:)21

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » śr lut 20, 2008 6:36 pm

wiem, wiem ale przedstawiona przeze mnie teoria wydaje sie spojniejsza.
BTW znalazlem ze 2,5 TD od numeru 19J27515C lata 89-90 nie wybychają, zmienili konstukcję głowicy bez zmiany nr katalogowego ( zeby bylo weselej ;-))
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » śr lut 20, 2008 6:41 pm

200 funtow/stope
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 6:44 pm

z trzech metrów wysokości.. :)16

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr lut 20, 2008 6:48 pm

Tarsus pisze:z trzech metrów wysokości.. :)16
to musi boleć :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr lut 20, 2008 6:51 pm

chyba ze masz Safety Shoes :)21
...wtedy nie boli :)21

Awatar użytkownika
Rejtan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 27, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rejtan » śr lut 20, 2008 7:02 pm

Znalazłem artykuł, a w nim coś takiego:

Land Rover lubił nadawać kryptonimy różnym swoim projektom, z Disco wiążą się następujace: silniki Gemini ( 200Tdi ) oraz Gemini 3 ( 300Tdi ) ( Gemini 2 nie wszedł do produkcji - złośliwi twierdzą, że zawierał wszystkie części nie psujące się ). Oznaczenie 200 pochodzi od planowanej wartości momentu obrotowego w " funtostopach" ( ostatecznie wyszło tylko 195 lbf ), zaś 300 pozostaje tajemnicą ( prasa angielska wiązała to z trójką przy nazwie Gemini 3, ale bez przekonania).
300 tdi

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » śr lut 20, 2008 7:13 pm

tybero pisze:200 funtow/stope
ok wg. teorii nr 2

gemini poniewaz opracowywano rownoczesnie 2 silniki benzyna/diesel
porod przezyl jeden z blizniakow - diesel
benzyne potem adoptowano - 2,0 MPI :D

195/188 disco/def daje 200 tdi - gemini 1
wersja MOD 24 V (projekt) :D - gemini 2
300 tdi (208 róznic) - gemini 3
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość