Zaczep przód do wyciągania z g... tfu, z kłopotów

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Zaczep przód do wyciągania z g... tfu, z kłopotów

Post autor: ArturM » czw lut 21, 2008 10:03 pm

Jest tak: chciałem się powoli przybrudzać. Może z czasem na jakiś trawnik wjechać. Może na drogę bez asfaltu... Z tyłu mam hak. Z boku nie mam nic. Znaczy drzwi tylko.

Gdzieś mi się obiło o oczy jakieś info o zaczepie z przodu - ktoś komus dawał jakiś rysunek - ale ni cholery nie mogę znaleźć. Więc: pomocy!.

Jeżeli ktos ma jakiś opis, wymiary z grubsza, patent, pomysł, cokolwiek to proszę krzyknąć. W ramach rewanżu obiecuję opisać, rozrysować (nawet na CADzie, a co) i wrzucić na landklinikę - więc sława wśród potomnych gwarantowana :D
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 21, 2008 10:07 pm

profil c obejmujący podłużnicę dołem, od przodu przykręcany razem z mocowaniem zderzaka
w kąty wewnętrzne wspawane ucho z pręta które wychodzi przez okienka w spoilerze podzderzakowym
sporo aut z rynku niemieckiego ma takie ustrojstwo z przodu
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » czw lut 21, 2008 10:07 pm

musisz wleżc pod samochód
sa dwa do ramy przychewtowane
w kazdym razie powinny być
własnie dziś jeden z nim został uzyty
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » czw lut 21, 2008 10:40 pm

ale ostrzegam przed eksploatowaniem owych uszu z użyciem kinetyka, wyginają się cholery :)18 mientkie się jawią być
do holowania oblecą, do kinetyka raczej dla eksperymentatorów :roll:
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » czw lut 21, 2008 10:50 pm

scyzoryk73 pisze:ale ostrzegam przed eksploatowaniem owych uszu z użyciem kinetyka, wyginają się cholery :)18 mientkie się jawią być
do holowania oblecą, do kinetyka raczej dla eksperymentatorów :roll:
dobrze wiedzieć
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw lut 21, 2008 10:58 pm

a ja mialem to ucho z przodu przykrecane, co to czeslaw pisze i mozna bylo szarpac kinetykiem z gnoju i nic sie nie dzialo, wiec do auta bez zmiany zderzaka dobre rozwiazanie. niestety gorzej z tylem.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw lut 21, 2008 11:05 pm

to tak jak ja,
chyba gdzieś to mam w garage, bo w moim dysku takie dwie były ale wygądało to wyjątkowo nie solidnie.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 21, 2008 11:10 pm

też to kiedyś miałem w dyskotece którejś...robiło długo aż do chwili gdy sie zacipiłem a jakimś rowie na hałdzie w wałbrzychu przy objezdzie trasy...czymś ciężkim mnie wtedy wyrywali...nie pamiętam...w każdym razie potem zostało apgrejdowane na nieco krótsze ucho wspawane w miejsce fabrycznego a wykonane z drutu karbowanego 16mm
to już było atomowe
#noichuj

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » czw lut 21, 2008 11:36 pm

czesław&jarząbek pisze: wykonane z drutu karbowanego 16mm
to już było atomowe
czesław, a kto to wygiął w takie ucho z 16 żebrówki ??
wygięcie tak małej pętelki z AIII wydaje się mocno kontrowersyjne :roll:
ale jak się udało to zestrzelenie satelity przy tym to betka :wink:
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: ArturM » czw lut 21, 2008 11:40 pm

tybero pisze:... niestety gorzej z tylem.
Znaczy, że hak ? Na razie będzie hak tylko - potrzebny mi na codzień. A zderzak tył to daleko na liście zakupów jest :D Na razie to bujam w koło komina i łatam co wylazi. Z ekstrawagancji to najpierw zawiecha kompletna, osłony i MT. A zderzaki/kurniki i inne takie to kiedyś, kiedyś.

Inna sprawa, że ja nie zamierzam (na razie, na razie) nawet zbliżać się do takich miejsc gdzie błota więcej jak 3-4cm :D I hak potrzebny w razie gdyby się okazało, że było 6-8cm i się wkleiłem :D
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: ArturM » czw lut 21, 2008 11:45 pm

sbb pisze:musisz wleżc pod samochód
sa dwa do ramy przychewtowane
w kazdym razie powinny być
własnie dziś jeden z nim został uzyty
No mam tam jakieś uszko. Ale to bardziej wygląda na zaczep typu 3xPO (po-wolutku, po suchym, po prostej) a wolałbym, żeby to uszko nie latało na kinetyku po okolicy jak przyjdzie co do czego.
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 6:46 am

hak z tyłu robi baaardzo dobrze - oprócz tego że jest wspaniałym niwelatorem i można się zajefajnie wbić w jakąś hałdę i zawisnąć

z przodu są 3 zaczepy (tzn tyle jest u mnie) 2 ucha na tej samej wysokości po obydwu stronach przyspawane do ramy parę cm przed kołem - nie używałem, jest jeszcze jedno ucho po lewej stronie bliżej przodu i jak na razie robi dobrze
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt lut 22, 2008 8:43 am

Te przyspawane to są do kotwienia samochodu np. na promie albo wagonie kolejowym.
Do holowania jest ucho przykręcone do lewej podłuznicy, grubsze i wystajace przez osłonę zderzaka. Tak dokładnie to do podłużnicy jest przykręcona blacha, do której owo ucho jest dospawane. Do szarpania kinetykiem byłoby wskazane wymienić go na ucho z grubszego drutu ( nawet fi 20), a śruby na 12 - w oryginale są 10.

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pt lut 22, 2008 10:01 am

A'propos.

1. Jaką minimalną wytrzymałość (WLL) powinne mieć (doświadczalnie...) szekle do szarpania disco kinetykiem? Przy założeniu, że może kiedyś przyjdzie szarpać super-patrola-super? 4,75T wystarczy?

2. Jak najlepiej zabezpieczyć pas (kinetyczny/whatever) z grubym uchem przed zsunięciem się z haka?
Bo w piątek wieczorem wyciągałem plaskacza z dziury, i sie okazało że po najprostszym złożeniu ucha niestety nie mieści się ono na haku, a bez złożenia... wolałem nie próbować. Zaczepy z tyłu (uszy przy haku) mam standardowo gówniane, na wyciagnięcie plaskacza wystarczyły - ale już jak bym miał cóś cięższego szarpać (albo być szarpanym) to miałbym watpliwości.
Próbowałem dobrać szeklę (omega), ale te które przechodzą przez bolec, przechodzą również przez kulę na haku - więc zabezpieczenie żadne.

Advice pliz?
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 11:04 am

1. wystarczy, najcieńszym elementem w takiej szekli jest bolec w części gwintowanej, jak kupisz z atestem lub z dobrego źródła to powinno wystarczyć, jeżeli super parchol wklejony po mosty i nikomu nie chciało się podkopać to może być różnie

2. w moim przypadku - hak + szekla + kinetyk i nie spada
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt lut 22, 2008 11:15 am

szekla musiałaby być zakładana po rozkręceniu tak aby nie było mozliwości przejścia kuli haka przez owal/otwór zakręconej szekli. sama szekla traktowana jako jedynie nakładka na hak - to niebezpieczna "lamerka".
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 11:31 am

darkman pisze:szekla musiałaby być zakładana po rozkręceniu tak aby nie było mozliwości przejścia kuli haka przez owal/otwór zakręconej szekli. sama szekla traktowana jako jedynie nakładka na hak - to niebezpieczna "lamerka".
nie ma możliwości przejścia a jak jest obgluciała szekla to nawet ciężko wkręcić :D

ps
dojszło?? miłego oglądania :)2
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt lut 22, 2008 11:53 am

nadejszła wiekopomna, ale kobita wyjechała i ma ze sobą klucz do skrytki... :)16 no biednemu to zawsze wiatr w oczy, muszę czekać do jutrzejszego wieczora :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pt lut 22, 2008 12:01 pm

jpi pisze:
darkman pisze:szekla musiałaby być zakładana po rozkręceniu tak aby nie było mozliwości przejścia kuli haka przez owal/otwór zakręconej szekli. sama szekla traktowana jako jedynie nakładka na hak - to niebezpieczna "lamerka".
nie ma możliwości przejścia a jak jest obgluciała szekla to nawet ciężko wkręcić :D
No właśnie rozmiar omegi, któren przechodzi przez hak w miejscu przetyczki, przechodzi też przez qlkę... :evil: a zwykłe szekle w odpowiednim rozmiarze mają tylko z jakiegoś szajsmetalu... (WLL 0,75T) :evil:
Sprawdzę jeszcze w żeglarskim, może insze/lepsze będą mieli niz hurtownia normalek...
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 12:33 pm

mam U
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt lut 22, 2008 12:39 pm

u kogo ? :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 12:49 pm

darkman pisze:u kogo ? :P
U siebie szeklę U, no dwie na razie
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pt lut 22, 2008 1:39 pm

jpi pisze:
darkman pisze:u kogo ? :P
U siebie szeklę U, no dwie na razie
Jakie WLL?
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 4:29 pm

:o

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt lut 22, 2008 7:26 pm

Jakie WLL?
ale oso kamon??

Obrazek :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości