Uszczelniene kopułki

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Uszczelniene kopułki

Post autor: mikolaj_k » pt lut 22, 2008 12:45 pm

Jak dobrze uszczelnić kopułkę zapłonowa aby nie dostała się do niej woda podczas przejazdu przez wodę.
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 1:08 pm

silikonem
rekawiczka gumowa
kondonami

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pt lut 22, 2008 1:10 pm

LR_Olek pisze:silikonem
rekawiczka gumowa
kondonami
silikonem uszczelniałem ale nie wiele to pomogło
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 1:13 pm

mikolaj_k pisze:
LR_Olek pisze:silikonem
rekawiczka gumowa
kondonami
silikonem uszczelniałem ale nie wiele to pomogło
zle uszczelniles

ale w ogole to co ty chcesz osiagnac?

mozne najpierw zmien przewody wn...

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pt lut 22, 2008 1:50 pm

LR_Olek pisze:
ale w ogole to co ty chcesz osiagnac?
a to że jak będę przejeżdżał przez wodę np o głębokości 1m to mi się woda nie dostanie do kopułki i nie stanę w wodzie
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pt lut 22, 2008 1:55 pm

Ad mikolaj_k

a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio ;-)

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
RRDriver
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt lut 19, 2008 10:04 am
Lokalizacja: las deszczowy

Post autor: RRDriver » pt lut 22, 2008 2:38 pm

Gumowa rękawiczka :)2
RR zmota, mechanik itp.
RAV4 żony :)

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pt lut 22, 2008 2:57 pm

Swego czasu, a było to jeszcze w wieku ubiegłym :D , znawcy tematu używali wynalazku pt.-autokit :o . Było to najlepsze na owe czasy rozwiązanie, a zakładana dodatkowo rękawiczka, stwarzały kopułkę wodoodporną.

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pt lut 22, 2008 4:00 pm

Karolek_C pisze:Ad mikolaj_k

a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio ;-)

Karolek
to był Soudal Wysokotemperaturowy. temperatura w jakiej to robiłem to +6C na dworzu
nałożyłem tego tak z 4-5 mm


a założona rękawiczka nie stopi się ??
i drugie pytanie czy od dołu pod kopułką są jakieś otwory odpowietrzające??
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 4:31 pm

mikolaj_k pisze: a założona rękawiczka nie stopi się ??
i drugie pytanie czy od dołu pod kopułką są jakieś otwory odpowietrzające??
jak ma sie rekawiczka stopic?

jakby miala sie rekawiczka stopic,to i kopulka razem z kablami by sie stopila...

otwory raczej sa...
powinny byc 8)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pt lut 22, 2008 4:40 pm

mikolaj_k pisze:
Karolek_C pisze:Ad mikolaj_k

a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio ;-)

Karolek
to był Soudal Wysokotemperaturowy. temperatura w jakiej to robiłem to +6C na dworzu
nałożyłem tego tak z 4-5 mm


a założona rękawiczka nie stopi się ??
i drugie pytanie czy od dołu pod kopułką są jakieś otwory odpowietrzające??

nie wiem jak w LR ale w nisaanie kopułka jest osadzona na uszczelce w kształcie oringa, sprawdź czy nie masz jej uszkodzonej, dobra jest rękawiczka gumowa + plus sparey (degreaser), zresztą jak kable są ok i wspominana uszczelka to wystarczy co jakiś czas spryskać tym sprayem i zero problemu, przynajmniej w nissanie i mitshubishi robi
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 5:11 pm

mikolaj_k pisze:
LR_Olek pisze:
ale w ogole to co ty chcesz osiagnac?
a to że jak będę przejeżdżał przez wodę np o głębokości 1m to mi się woda nie dostanie do kopułki i nie stanę w wodzie
a przejezdzales juz przez wode 1m?

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pt lut 22, 2008 5:33 pm

w LR nie ma tam chyba żadnej uszczelki przynajmniej u mnie nie ma
chyba zastosuję rękawiczkę
LR_Olek pisze:
a przejezdzales juz przez wode 1m?
oczywiście ale to jest mała głębokość bywały większe
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

tytusdezoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:55 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tytusdezoo » pt lut 22, 2008 7:28 pm

Z wlasnego doswiadczenia!
1-Porzadne kable zasmarowane na laczeniach przy gumkach do swiec i przy kopulce czarnym silikonem LOCTITE.
2-Cewka mozliwie wysoko zamontowana
3-Gumki na swiece i na kopulke zakladalem na niebieskim lepiszczu WURTH
4-Aparat zaplonowy ma od spodu dwie male dziurki, jedna wyzej druga nizej.Ta wyzej trzeba zalepic/LOCTITE/ a dolna zostawic drozna.
Z boku w obudowie wywiercic dziurke okolo 5-6mm srednicy, nagwintowac i wkrecic kocowke do ktorej podlaczysz przewod do napowietrzania aparatu/trzeba sobie kupic jakis dobry kompresor zeby dzialal dlugo i niezawodnie, mozna tez na pasek klinowy napedzana wacum pomke zalozyc taka od jakiegos francuskiego auta-jakiego nie pamietam/
5-Kopulke na aparacie uszczelnialem niebieskim WURTHem
6-Dodatkowo jak ktos ma wiskoze/wiatrak tloczy straszne ilosci wody i syfa prosto na aprat zaplonowy/ to warto aparat zaplonowy oslonic np. odpowiednio wycieta puszka po plynie do spryskiwaczy.
LOCTITE silikon czarny mega wytrzymaly na syf wszelaki i bardzo dobrze klei/dlatego nie osadzalem na nim kopulki bo potem to tylko mlotkiem mozna zdjac/
WURTH niebieskie lepiszcze elastyczne i daja sie po dluzszym czasie spoko odkleic
Niestety numerkow katalogowych tych specyfikow nie pamietam.
Dodatkowo napisze iz takie zabezpieczenie dziala tylko przez jakis czas.Z doswiadczen wynika ze przy intensywnej eksploatacji pasuje wszystko odswiezyc raz w roku.
I pasuje jeszcze wszystkie zlaczki elektryczne popsikiwac co czas jakis czyms do tego tego celu przewidzianym zeby dobrze wode wypieralo.

P.S.Moje V8 gaznik zatopilem po przednia szybe na odcinku okolo 20m i jak na 8 cyl wjechal tak na 8 cyl wyjechal i nic sie zlego nie dzialo.Ale to bylo dawno temu.Teraz niestety w kaluzy po kolana gasnie.

A najlepiej to zalozyc sobie 200TDI

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt lut 22, 2008 8:09 pm

mikolaj_k pisze: nałożyłem tego tak z 4-5 mm

zdecyduj sie czy 4 czy 5 bo to będzie z 20% różnicy. a 20% to już poważna różnica jest. serio serio.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pt lut 22, 2008 8:29 pm

Ad Mikolaj

to mogles popelnic kilka błędów. Po pierwsze powinieneś mieć kopułkę idealnie odtłuszczoną bez żadnych drobinek kurzu, itp. ale to zakładam zrobiłeś. Głównego problemu upatruję w temperaturze - silikon sieciuje około 2mm na dobę w dobrych warunkach pogodowych czyli kilkanaście stopni - w takich jak Ty miałeś potrzebowałby dobrego tygodnia by się utwardzić. Temperatura 5 stopni jest dolną sensowną granicą a domyślam się, że Twoje 6 stopni było w dzień więc w nocy mogło być blisko zera albo i poniżej co spowodowało, że silikon się nie sprawdził bo nie dałeś mu szans by się utwardził. W takich warunkach lepiej zastosować cieńszą warstwę która będzie miała szansę się utwardzić no i musisz poczekać na cieplejsze temperatury oraz zadbać o odtłuszczenie powierzchni.

Ale się powymądrzałem, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt lut 22, 2008 8:34 pm

karolek idź sobie do lasu regulować pogłowie jeleni a nie nam forum kaszanisz.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 22, 2008 10:42 pm

tytusdezoo pisze:jak ktos ma wiskoze/wiatrak tloczy straszne ilosci wody i syfa prosto na aprat zaplonowy/ to warto aparat zaplonowy oslonic np. odpowiednio wycieta puszka po plynie do spryskiwaczy.
do autorstwa tego patentu poczuwam się osobiście-od zawsze tak miałem w wi-ejcie
:)21
tytusdezoo pisze:WURTH niebieskie lepiszcze elastyczne i daja sie po dluzszym czasie spoko odkleic.
Niestety numerkow katalogowych tych specyfikow nie pamietam..
DP300
tytusdezoo pisze:Moje V8 gaznik zatopilem po przednia szybe na odcinku okolo 20m i jak na 8 cyl wjechal tak na 8 cyl wyjechal i nic sie zlego nie dzialo.Ale to bylo dawno temu.
ale jeszcze żyją tacy co to "dawno temu" pamiętają i mają zdjęcia...
:)21
jako że pamiętam jeszcze bardziej "dawno temu" czyli ten sam event rok wcześniej na którym cie poniewierał po nocy śnieg padający w pobliżu gazojeba, ten przejazd przez rzekę wzybudził sporą sensację
:)21
#noichuj

tytusdezoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:55 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tytusdezoo » pt lut 22, 2008 11:35 pm

czesław&jarząbek pisze:
ale jeszcze żyją tacy co to "dawno temu" pamiętają i mają zdjęcia...
:)21
A to milo bo myslalem ze juz sie tylko dinozaury z tamtej epoki zachowalyhttp://www.lr.pl/imprezy/3rajd_zimowy/full/055.jpg

A co do sniegu to musial byc z wiatrem bo snieg solo szkody mi nie czynil.Chyba ze mialem maske otwarta i na motor platki lecialy. :)20

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 23, 2008 12:36 am

musi te płatki były wielkości meteorytów tunguskich bo cie całą noc gazojeb poniewierał na tym zadupiu za torami rok wcześniej...
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości