Uszczelniene kopułki
Moderator: Jerry
Uszczelniene kopułki
Jak dobrze uszczelnić kopułkę zapłonowa aby nie dostała się do niej woda podczas przejazdu przez wodę.
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0
Ad mikolaj_k
a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio
Karolek
a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
to był Soudal Wysokotemperaturowy. temperatura w jakiej to robiłem to +6C na dworzuKarolek_C pisze:Ad mikolaj_k
a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio
Karolek
nałożyłem tego tak z 4-5 mm
a założona rękawiczka nie stopi się

i drugie pytanie czy od dołu pod kopułką są jakieś otwory odpowietrzające??
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
mikolaj_k pisze:to był Soudal Wysokotemperaturowy. temperatura w jakiej to robiłem to +6C na dworzuKarolek_C pisze:Ad mikolaj_k
a jakim silikonem uszczelniałeś i w jaki sposób? Jaką spoinę wykonałeś - jakiej grubości? W jakiej temepraturze to robiłeś (garaż dwór i ile stopni). Podaj konkretne info o tym silikonie - tzn. markę i rodzaj a coś Ci może podpowiem - serio serio
Karolek
nałożyłem tego tak z 4-5 mm
a założona rękawiczka nie stopi się![]()
i drugie pytanie czy od dołu pod kopułką są jakieś otwory odpowietrzające??
nie wiem jak w LR ale w nisaanie kopułka jest osadzona na uszczelce w kształcie oringa, sprawdź czy nie masz jej uszkodzonej, dobra jest rękawiczka gumowa + plus sparey (degreaser), zresztą jak kable są ok i wspominana uszczelka to wystarczy co jakiś czas spryskać tym sprayem i zero problemu, przynajmniej w nissanie i mitshubishi robi
Czwarte serce 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:55 pm
- Lokalizacja: Krakow
Z wlasnego doswiadczenia!
1-Porzadne kable zasmarowane na laczeniach przy gumkach do swiec i przy kopulce czarnym silikonem LOCTITE.
2-Cewka mozliwie wysoko zamontowana
3-Gumki na swiece i na kopulke zakladalem na niebieskim lepiszczu WURTH
4-Aparat zaplonowy ma od spodu dwie male dziurki, jedna wyzej druga nizej.Ta wyzej trzeba zalepic/LOCTITE/ a dolna zostawic drozna.
Z boku w obudowie wywiercic dziurke okolo 5-6mm srednicy, nagwintowac i wkrecic kocowke do ktorej podlaczysz przewod do napowietrzania aparatu/trzeba sobie kupic jakis dobry kompresor zeby dzialal dlugo i niezawodnie, mozna tez na pasek klinowy napedzana wacum pomke zalozyc taka od jakiegos francuskiego auta-jakiego nie pamietam/
5-Kopulke na aparacie uszczelnialem niebieskim WURTHem
6-Dodatkowo jak ktos ma wiskoze/wiatrak tloczy straszne ilosci wody i syfa prosto na aprat zaplonowy/ to warto aparat zaplonowy oslonic np. odpowiednio wycieta puszka po plynie do spryskiwaczy.
LOCTITE silikon czarny mega wytrzymaly na syf wszelaki i bardzo dobrze klei/dlatego nie osadzalem na nim kopulki bo potem to tylko mlotkiem mozna zdjac/
WURTH niebieskie lepiszcze elastyczne i daja sie po dluzszym czasie spoko odkleic
Niestety numerkow katalogowych tych specyfikow nie pamietam.
Dodatkowo napisze iz takie zabezpieczenie dziala tylko przez jakis czas.Z doswiadczen wynika ze przy intensywnej eksploatacji pasuje wszystko odswiezyc raz w roku.
I pasuje jeszcze wszystkie zlaczki elektryczne popsikiwac co czas jakis czyms do tego tego celu przewidzianym zeby dobrze wode wypieralo.
P.S.Moje V8 gaznik zatopilem po przednia szybe na odcinku okolo 20m i jak na 8 cyl wjechal tak na 8 cyl wyjechal i nic sie zlego nie dzialo.Ale to bylo dawno temu.Teraz niestety w kaluzy po kolana gasnie.
A najlepiej to zalozyc sobie 200TDI
1-Porzadne kable zasmarowane na laczeniach przy gumkach do swiec i przy kopulce czarnym silikonem LOCTITE.
2-Cewka mozliwie wysoko zamontowana
3-Gumki na swiece i na kopulke zakladalem na niebieskim lepiszczu WURTH
4-Aparat zaplonowy ma od spodu dwie male dziurki, jedna wyzej druga nizej.Ta wyzej trzeba zalepic/LOCTITE/ a dolna zostawic drozna.
Z boku w obudowie wywiercic dziurke okolo 5-6mm srednicy, nagwintowac i wkrecic kocowke do ktorej podlaczysz przewod do napowietrzania aparatu/trzeba sobie kupic jakis dobry kompresor zeby dzialal dlugo i niezawodnie, mozna tez na pasek klinowy napedzana wacum pomke zalozyc taka od jakiegos francuskiego auta-jakiego nie pamietam/
5-Kopulke na aparacie uszczelnialem niebieskim WURTHem
6-Dodatkowo jak ktos ma wiskoze/wiatrak tloczy straszne ilosci wody i syfa prosto na aprat zaplonowy/ to warto aparat zaplonowy oslonic np. odpowiednio wycieta puszka po plynie do spryskiwaczy.
LOCTITE silikon czarny mega wytrzymaly na syf wszelaki i bardzo dobrze klei/dlatego nie osadzalem na nim kopulki bo potem to tylko mlotkiem mozna zdjac/
WURTH niebieskie lepiszcze elastyczne i daja sie po dluzszym czasie spoko odkleic
Niestety numerkow katalogowych tych specyfikow nie pamietam.
Dodatkowo napisze iz takie zabezpieczenie dziala tylko przez jakis czas.Z doswiadczen wynika ze przy intensywnej eksploatacji pasuje wszystko odswiezyc raz w roku.
I pasuje jeszcze wszystkie zlaczki elektryczne popsikiwac co czas jakis czyms do tego tego celu przewidzianym zeby dobrze wode wypieralo.
P.S.Moje V8 gaznik zatopilem po przednia szybe na odcinku okolo 20m i jak na 8 cyl wjechal tak na 8 cyl wyjechal i nic sie zlego nie dzialo.Ale to bylo dawno temu.Teraz niestety w kaluzy po kolana gasnie.
A najlepiej to zalozyc sobie 200TDI
Ad Mikolaj
to mogles popelnic kilka błędów. Po pierwsze powinieneś mieć kopułkę idealnie odtłuszczoną bez żadnych drobinek kurzu, itp. ale to zakładam zrobiłeś. Głównego problemu upatruję w temperaturze - silikon sieciuje około 2mm na dobę w dobrych warunkach pogodowych czyli kilkanaście stopni - w takich jak Ty miałeś potrzebowałby dobrego tygodnia by się utwardzić. Temperatura 5 stopni jest dolną sensowną granicą a domyślam się, że Twoje 6 stopni było w dzień więc w nocy mogło być blisko zera albo i poniżej co spowodowało, że silikon się nie sprawdził bo nie dałeś mu szans by się utwardził. W takich warunkach lepiej zastosować cieńszą warstwę która będzie miała szansę się utwardzić no i musisz poczekać na cieplejsze temperatury oraz zadbać o odtłuszczenie powierzchni.
Ale się powymądrzałem, Karolek
to mogles popelnic kilka błędów. Po pierwsze powinieneś mieć kopułkę idealnie odtłuszczoną bez żadnych drobinek kurzu, itp. ale to zakładam zrobiłeś. Głównego problemu upatruję w temperaturze - silikon sieciuje około 2mm na dobę w dobrych warunkach pogodowych czyli kilkanaście stopni - w takich jak Ty miałeś potrzebowałby dobrego tygodnia by się utwardzić. Temperatura 5 stopni jest dolną sensowną granicą a domyślam się, że Twoje 6 stopni było w dzień więc w nocy mogło być blisko zera albo i poniżej co spowodowało, że silikon się nie sprawdził bo nie dałeś mu szans by się utwardził. W takich warunkach lepiej zastosować cieńszą warstwę która będzie miała szansę się utwardzić no i musisz poczekać na cieplejsze temperatury oraz zadbać o odtłuszczenie powierzchni.
Ale się powymądrzałem, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
do autorstwa tego patentu poczuwam się osobiście-od zawsze tak miałem w wi-ejcietytusdezoo pisze:jak ktos ma wiskoze/wiatrak tloczy straszne ilosci wody i syfa prosto na aprat zaplonowy/ to warto aparat zaplonowy oslonic np. odpowiednio wycieta puszka po plynie do spryskiwaczy.

DP300tytusdezoo pisze:WURTH niebieskie lepiszcze elastyczne i daja sie po dluzszym czasie spoko odkleic.
Niestety numerkow katalogowych tych specyfikow nie pamietam..
ale jeszcze żyją tacy co to "dawno temu" pamiętają i mają zdjęcia...tytusdezoo pisze:Moje V8 gaznik zatopilem po przednia szybe na odcinku okolo 20m i jak na 8 cyl wjechal tak na 8 cyl wyjechal i nic sie zlego nie dzialo.Ale to bylo dawno temu.

jako że pamiętam jeszcze bardziej "dawno temu" czyli ten sam event rok wcześniej na którym cie poniewierał po nocy śnieg padający w pobliżu gazojeba, ten przejazd przez rzekę wzybudził sporą sensację

#noichuj
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:55 pm
- Lokalizacja: Krakow
A to milo bo myslalem ze juz sie tylko dinozaury z tamtej epoki zachowalyhttp://www.lr.pl/imprezy/3rajd_zimowy/full/055.jpgczesław&jarząbek pisze:
ale jeszcze żyją tacy co to "dawno temu" pamiętają i mają zdjęcia...
A co do sniegu to musial byc z wiatrem bo snieg solo szkody mi nie czynil.Chyba ze mialem maske otwarta i na motor platki lecialy.

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości