Strona 1 z 3

Ho ho ho podkładki do liftu by sie toczyło...

: pn lut 25, 2008 11:33 am
autor: mrk13
Tak jak w temacie. tzn toczyło by sie gdyby sie wiedziało dokładne i sprawdzone wymiary. Dlatego zwracam sie do Was :lol:
Czy posiada może ktoś rysunek z wymiarami, bądz ktoś zna wymiary takich podkładek: średnicy zewnętrznej, wewnętrznej i odległości między otworami do przykręcenia.
Dodam że chodzi o RRC i podkładki do 5cm liftu czyli jeden wymiar (grubość) już mam :P Dodam że szukałem ale znalazłem tylko zdjęcia takowych podkładek a materiał już mam i tokarza też zaklepanego 8)
Pozdrawiam

: pn lut 25, 2008 11:55 am
autor: sbb
chyba zrozumiałem w końcu, przeczytałem kilka razy i wreszcie
ten lift ma byc wykombinowany tylko i wyłącznie za pomoca podkładek tak ? :)

: pn lut 25, 2008 12:03 pm
autor: Roch
i lift na zawiasie czy body lift? ;]
generalnie troche nie wiadomo o co kaman

: pn lut 25, 2008 12:04 pm
autor: mrk13
nieźle sie napociłem aby tak zwięźle napisać :P
chodzi mi o lift zawieszenia...
Na chwile obecną ma być za pomocą podkładek bo pod koniec roku i tak będą wymieniane sprężyny i amortyzatory...

: pn lut 25, 2008 12:11 pm
autor: sbb
mrk13 pisze: bo pod koniec roku i będą wymieniane
kurde mój kumpel napisał kiedys wyprawcowanie z polaka:
cyt.: "drogą szły czy świnki"
dostał pałe, bo pani od polskiego przez cały weekend zastanawiała się o co Stefanowi chodziło
a on poprostu tak sobie fonetycznie zapisał liczebnik trzy :)
drogi forumowiczu bardzo poprosze please o szerokim gestem pisanie, zwięźle nie ma co pisac bo ja tak zadko myśle ze zwięxle to dla mnie już za cięzko jest :)21

: pn lut 25, 2008 12:39 pm
autor: Roch
no tak, 5cm podkladki pod sprezyny podlozysz a stare amory niby jak maja to potem zniesc?
daj spokoj z podkladkami, kup jakis 2calowy kit i juz.

: pn lut 25, 2008 12:48 pm
autor: sbb
Roch pisze:no tak, 5cm podkladki pod sprezyny podlozysz a stare amory niby jak maja to potem zniesc?
daj spokoj z podkladkami, kup jakis 2calowy kit i juz.
panie roch zdaje sie ze niejaki bocian tez mówił ze podkładki to nie dobre kung-fu
ja poczatkowo tez myslałem o podkładkach ale skoro ci co wiecej wiedzą mówią, ze to nie jest dobry pomysl to zrezygnowałem ale tak z ciekawości :
dlaczego podkładki to zły pomysł, chodzi mi konkretnie o negatywy
złe prowadzenie, mozliwośc uszkodzenia czegos czy jak? poprostu co złego moze się wydarzyc po założeniu podkładek, z góry dzięki za odpowiedź

: pn lut 25, 2008 12:59 pm
autor: Misiek Cypr
Moje doswiadczenia z podkladkami pod sprezyny ku przestrodze:

Toyota LC70 90', podkladki wykonane przez poprzednika

1 Niepewne prowadzenie
2 Slabe tlumienie, amorki do standardu, ale nowe
3 Mialem wrazenie, ze auto zaciesnia prawe zakrety, troche niekontrolowanie, chyba chodzi o kat panharda.
4 Mocno sie buja, duzo bardziej niz oryginal. Jezdzilem tym autem przed liftem
5 Rolka wterenie :evil: Kierownika ponioslo, ale Terrano i Pojarka bym tam napewno gleby nie zaliczyl.

: pn lut 25, 2008 1:27 pm
autor: sbb
Misiek Cypr pisze:Moje doswiadczenia z podkladkami pod sprezyny ku przestrodze:

Toyota LC70 90', podkladki wykonane przez poprzednika

1 Niepewne prowadzenie
2 Slabe tlumienie, amorki do standardu, ale nowe
3 Mialem wrazenie, ze auto zaciesnia prawe zakrety, troche niekontrolowanie, chyba chodzi o kat panharda.
4 Mocno sie buja, duzo bardziej niz oryginal. Jezdzilem tym autem przed liftem
5 Rolka wterenie :evil: Kierownika ponioslo, ale Terrano i Pojarka bym tam napewno gleby nie zaliczyl.
aha
czyli generalnie podkładki sio bo niebezpiecznie sie robi
dzieki za wyjasnienie

: pn lut 25, 2008 1:48 pm
autor: Misiek Cypr
Szybko i tanio, mozna, jak sie wie co robi i czym to grozi. Ja takiej swiadomosci przed rolka nie mialem :evil:

Wiedzialem o podkladkach, ale gleba mnie zaskoczyla, jezdzilem w tym miejscu innymi autami...

Jak jestes w stanie sie pochamowac to da rade, jesli jest perspektywa na uczciwe rozwiazanie, radze poczekac.

: pn lut 25, 2008 1:55 pm
autor: sbb
Misiek Cypr pisze:Szybko i tanio, mozna, jak sie wie co robi i czym to grozi. Ja takiej swiadomosci przed rolka nie mialem :evil:

Wiedzialem o podkladkach, ale gleba mnie zaskoczyla, jezdzilem w tym miejscu innymi autami...

Jak jestes w stanie sie pochamowac to da rade, jesli jest perspektywa na uczciwe rozwiazanie, radze poczekac.
ja sobie czekam , pytanie czy mrk13 poczeka czy tez fikołki go czekają :)

: pn lut 25, 2008 2:29 pm
autor: Misiek Cypr
:)21

: pn lut 25, 2008 2:32 pm
autor: Discotheque
Sa w necie dokladne wymiary i rysunki techniczne tych podkladek tylko trza uzyc wyszukiwarki.


Miotalem sie w roznych opcjach, dawalem podkladki, dawalem inne uzywki sprezyny a i tak skonczylem na zakupie setu +2" i skonczyly sie klopoty.

Caly set kosztowal 200 funtow + przesylka wiec sam sobie policz przy aktualnym kursie czy oplaca sie robic podkladki.

Komfort jazdy, prowadzenie auta, bezpieczenstwo jest nie do porownania z kombinacjami z podkladkami.


Pare tutajszych guru mi tluklo na banie ze podkladki sa fe ale bylem twardy i musialem sie przekonac na wlasnej skorze ze mieli niestety urwa mac racje.


Material na podkladki wyjdzie okolo 60zl ale to zylnia z grzybnia.

: pn lut 25, 2008 2:38 pm
autor: Damian
Misiek Cypr pisze:Moje doswiadczenia z podkladkami pod sprezyny ku przestrodze:

Toyota LC70 90', podkladki wykonane przez poprzednika

1 Niepewne prowadzenie
2 Slabe tlumienie, amorki do standardu, ale nowe
3 Mialem wrazenie, ze auto zaciesnia prawe zakrety, troche niekontrolowanie, chyba chodzi o kat panharda.
4 Mocno sie buja, duzo bardziej niz oryginal. Jezdzilem tym autem przed liftem
5 Rolka wterenie :evil: Kierownika ponioslo, ale Terrano i Pojarka bym tam napewno gleby nie zaliczyl.
Podkładki mają jedną zaletę - nie zmieniają charakterystyki oryginalnego zawieszenia, czyli mniej buja na zakrętach, auto nadal się dość pewnie prowadzi.
Opisane powyżej problemy wynikają ze złej geometrii.Do liftu nie zostały dopasowane panhardy, a toyka jest na to bardzo czuła - ma węższy tylny most od przedniego i jak się nie obniży mocowania panhardów to są niezłe cyrki.

Ale ogólnie same podkładki są bezpieczniejsze od dedykowanych liftów, jeśli chodzi o tendencje do rolki i pewność prowadzenia. Niestety na tym azlety się kończą ;) To samo daje budy lift, ale nie podnosi tak środka ciężkości.

: pn lut 25, 2008 2:39 pm
autor: sbb
Discotheque pisze:Pare tutajszych guru mi tluklo na banie ze podkladki sa fe ale bylem twardy i musialem sie przekonac na wlasnej skorze ze mieli niestety urwa mac racje.
a ja bezczelnie tak poprostu skorzystam sobie z twoich doświadczeń :)

: pn lut 25, 2008 3:11 pm
autor: Roch
sbb pisze:a ja bezczelnie tak poprostu skorzystam sobie z twoich doświadczeń :)
mnientczak :D

: pn lut 25, 2008 3:14 pm
autor: sbb
:)21 :)21 :)21

: pn lut 25, 2008 3:50 pm
autor: grzegorzh
mrk13 pisze:toczyło by sie gdyby sie wiedziało dokładne i sprawdzone wymiary. Dlatego zwracam sie do Was :lol:
Po co Ci wymiary i tokarz?
http://allegro.pl/search.php?string=lift+discovery
Discotheque pisze:Caly set kosztowal 200 funtow + przesylka wiec sam sobie policz przy aktualnym kursie czy oplaca sie robic podkladki.
Może mrk13 planuje np. kit: "Extreme Kit Plus Discovery I" od Equipe4x4, którego cena dochodzi do 30tys. zł, ale dopiero pod koniec roku ;)

: pn lut 25, 2008 4:51 pm
autor: mrk13
wiem ze są do kupienia, ale cena 260 zł...
Niestety jako skromny student muszę sie liczyć z każdą złotówką, darujcie sobie teksty w stylu "to po co kupowałeś RRC" :P
Obecnie planuje kupno opon, a obawiam sie za jak założę 245/70/16 lub 235/75/16 to mogą w trenie nieźle ocierać :P Opony muszę koniecznie kupić bo policja ściga mnie za slicki :oops:
a na lift 2'' z sprężynami itp. nazbieram dopiero pod koniec roku bądź wakacje :P i dlatego taki pomysł z podkładkami (nie twierdziłem że jest dobry)
Materiał mam za darmo także cały koszt zamknął by sie w 30-50 zł dlatego to rozważam... :roll:
O!

: pn lut 25, 2008 5:29 pm
autor: Flor
pamiętaj że przy takiej opcji zmniejszasz wykrzyże :)3 a stare amorki mogą nie robić w nowym położeniu :)15 co jest ryzykowne :)17

: pn lut 25, 2008 5:39 pm
autor: grzegorzh
mrk13 pisze:Niestety jako skromny student muszę sie liczyć z każdą złotówką
To kup MT-ki, w największym rozsądnym rozmiarze.

: pn lut 25, 2008 7:36 pm
autor: mrk13
grzegorzh pisze:
mrk13 pisze:Niestety jako skromny student muszę sie liczyć z każdą złotówką
To kup MT-ki, w największym rozsądnym rozmiarze.
i tak zorbie, ryzyk fizyk 235/75/16 i zobaczę w akcji. Najwyżej nie będę szalał i zwiększy mi sie motywacja do ciułania na lift kit

Pozdrawiam

: pn lut 25, 2008 7:43 pm
autor: sbb
zawsze myslałem ze skomni studenci to na piechote zaiwaniaja a teraz się rangami rozbijają
co za rozpasanie
:)21

: pn lut 25, 2008 7:46 pm
autor: standerus
Ku.r.wa upadek cywilizacji :lol:

: pn lut 25, 2008 7:50 pm
autor: TRAWOLT
standerus pisze:Ku.r.wa upadek cywilizacji :lol:
no ja to się nie znam
ale gdzieś słyszałem że te panie na K..
toto najstarszy zawód na świecie
a Ty tu upadek cywilizacji widzisz :o :D