RRC + LPG -> BUUUUUUM

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

RRC + LPG -> BUUUUUUM

Post autor: Klusek » czw lut 28, 2008 2:51 pm

moze ktos mial doswiadczenia albo sie orientuje jakie moga byc przyczyny..albo jak z tym walczyc..bo mam delikatny problemik..w swoim classicu mam lpg zwykle na mieszalniku (takie juz bylo jak go kupowalem) i ostatnio znow mu powrocila okropna przypadłosc (2 lata byl spokoj a teraz znowu :evil: ) tzn gaz sobie wybucha..na szczescie nie butla..bo pewnie bym tego nie pisal tylko sobie jezdzil w "krainie wiecznych wertepów" :wink: wracajac do tematu..miedzy przepływomierzem a kolektorem jest sobie aluminiowa rurka..srednicy 70mm..i tam zbiera sie gaz i co jakis czas robi bum..auto staje..trzeba rurke wymienic (co nie jest takie proste bo ostatnio mi sie to samemu nie udalo :-? aczkolwiek przy pewnej wprawie jest to ok 10min roboty)..ale czy ma ktos jakas rade oprocz wywalenia instalacji calkowicie lub zmiany na sekwencyjna..bo jedno i drugie spowoduje spore koszty..wiadomo w terenie benzynka..ale czasami do tego terenu trzeba kawalek dojechac..pozatym jezdze tym autem czasami "do sklepu po bulki" wiec spalanie rzedu >20l PB mnie nie satysfakcjonuje :-? (wiadomo lepiej jak jest 20lpg :wink: )
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » czw lut 28, 2008 2:55 pm


Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw lut 28, 2008 6:56 pm

C&J kiedyś pisał o BLOSie.
Zobacz na allegro, hasło "BLOS"
Podobno poprawia się stabilność, czy coś takiego.

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » czw lut 28, 2008 8:35 pm

wymień przewody wysokiego napięcia - złe przewody są przyczyną 90% wybuchów, jeśli strzela ci na wolnych / średnich obrotach przy ruszaniu, rozpędzaniu to jest to.
Od ponad 10 lat jeżdżę na LPG i mam doświadzenie :cry:
od "kichnięcia" zapalił mi się filtr powietrza w nubirze (ku przestrodze)
a ponieważ jechałem przez wiochy i coś śmierdzi spalonym plastikiem
myślę sobie palą śmieci w piecach :-? ale za 2 min zobaczyłem żywy płomień na podszybiu :o - tak więc "kichanie" niebezpiecznym jest
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » czw lut 28, 2008 9:29 pm

Tak jak napisał EROW wymień kable + świece do tego, mi też kichał wymieniłem i spokój.
a ta klapka niby dobra bo obudowy filtra nie rozerwie ale i tak niezdąrzy się zamknąć i przepływomierz leci, kiedyś to sprawdziłem :(
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » czw lut 28, 2008 11:21 pm

Może przydałoby się przeprowadzić regulację. Zbyt uboga mieszanka też powoduje wybuch gazu. Ale tak jak napisali koledzy zacznij od przewodów i świec, może już czas na nie.

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » pt lut 29, 2008 9:23 am

@ Jarekk taka klapke zabezpieczajaca przeplywomierz mialem i bylo jeszcze gorzej :wink:

mysle nad tymi zaworami (moze jeszcze daja dzwiek jak blow off przy turbo :D )

@grzegorzh o blos'ie cos slyszalem ale sie tym nie interesowalem..moze najwyzszy czas :wink:

@EROW, brum kable i swiece mam nowiutkie i nic to nie zmienilo..wiec niestety nie tutaj jest przyczyna

@M-461 co do regulacji to byl regulowany juz w kilku firmach w krakowie i zaden gaziarz sobie nie dal rady..raz znajomy mi go wyregulowal i bylo ok przez 1.5roku i teraz znow z nim probuje ale juz 2 razy po serwisie (w tym swiece i kable) wybuchl :evil:

teraz mam zalozona aluminiowa rure ktora jest dosc slaba..mysle czy by nie zamontowac oryginalnej wytrzymalej i do niej nie dorzucic (w ktoryms nissanie - plaszczaku jest takie cos ponoc) zawor upuszczajacy cisnienie przy wybuchu
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » pt lut 29, 2008 10:43 am

sprawdź kopułkę rozdzielacza , ja w poldku miałem wypalone przejścia (wewnąrz) pomiędzy zaciskami kabli - efekt taki że co jakiś czas iskra szła na dwa kable 1 praca , 2 ssanie - buum
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » pt lut 29, 2008 12:57 pm

narazie caly czas lipa i kolejny raz wywalilo..byla jeszcze hipoteza ze mieszalnik juz jest powiedzmy "nienowy" i to jego wina..zreszta raz juz byl czyszczony..poczytalem troche o tym blosie i wydaje sie byc sensownym rozwiazaniem..dziala troche jak normalny gaznik no i przynajmniej w miare sesownie dobiera dawke paliwo/powietrze
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » pt lut 29, 2008 1:15 pm

wybucha ci mięszanka na dolocie
aby doszło do bum musi być zapłon - szukaj przyczyny
IMHO blos w temacie wybuchów nic nie da
może ci odpalić jak będzie iskra na cylindrze w czasie ssania albo
jak któryś z zaworów ssących nie domyka/wypalony jest i gorące gazy
dadzą zapłon tego co masz w kolektorze dolotowym
dla wykluczenia wszystkich możliwych przyczyn zaślep też EGR
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » pt lut 29, 2008 1:49 pm

Jedź do Jarocina - tam jest gazownik co to zakłada do ... jeepów m.in. inst. II gener.
On "dorabia" nieźle z alumninium doloty.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lut 29, 2008 2:20 pm

Jak ci wybuchnie przeplywomierz to dopiero bedzie kwiczal.
W GB sa specjalne podcisnieniowe silowniczki odciagajacy klapke przeplywomierza i zabezpiecza go przed rozwaleniem w czasie strzalu.

Masz silniczek krokowy w instalacji bo przewaznie on jest winny takim strzalom?

Kaboom zawsze jest z powodu naglego zubozenia mieszanki, blos jest zajebisty ale nielegalny z prawnego punktu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » pt lut 29, 2008 2:46 pm

przeplywomierz i tak juz mam troche walniety..ale dziala..od czasu do czasu trzeba go "przeleciec" wd40 albo innym specyfikiem..tak tak..moj przeplywomierz da sie otworzyc i mozna sobie w nim "grzebac":)

w LS nowy kosztuje 2.5k do niedawna jeszcze byl ponizej 2 ale i tak bylo to dosc sporo:/:/

mialem kiedys klapke zabezpieczajaca przeplywomierz..teraz jezdzi w bagazniku:)
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt lut 29, 2008 2:53 pm

Discotheque pisze:Kaboom zawsze jest z powodu naglego zubozenia mieszanki, blos jest zajebisty ale nielegalny z prawnego punktu.
Ale dlaczego nie legalny? O co konkretnie chodzi?
Włosi to chyba produkują i nie można tego w UE używać?
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 3:49 pm przez grzegorzh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » pt lut 29, 2008 3:28 pm

Blos jest nielegalny w całej UE bo niema sterowania elektronicznego jakie potrzebne jest przy gazie. Nowsze blosy maja jakieś tam elektrozawory ale to podobno już nie to samo co zwykły mechaniczny gaźnik.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt lut 29, 2008 3:50 pm

brum pisze:Blos jest nielegalny w całej UE bo niema sterowania elektronicznego jakie potrzebne jest przy gazie. Nowsze blosy maja jakieś tam elektrozawory ale to podobno już nie to samo co zwykły mechaniczny gaźnik.
No tak, bo teraz wszystkim trzeba sterować prądem.
A powiedz mi, czy rzeczywiście jest lepsza stabilność z blosem?

Awatar użytkownika
dejw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 20, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: pruszków

Post autor: dejw » pt lut 29, 2008 6:17 pm

ale moze warto bys zastanowil sie nad sekwencja. ostatnio wcale nie jest taka droga. sprawdz ceny. ja swego czasu walczylem z ze strzelajacym gazem dlugo i namietnie. nigdy wiecej.

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » pt lut 29, 2008 6:19 pm

no myslalem nad sekwencja..ale do 8 garow to ok 5k zl..odliczajac ze butla itp juz sa to i tak pewnie ze 3-4 tysiaki by mnie wyszlo a wolalbym takie pieniadze zainwestowac np w lift :wink:
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
dejw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 20, 2008 5:23 pm
Lokalizacja: pruszków

Post autor: dejw » pt lut 29, 2008 8:01 pm

no fakt v8 nie wychodzi tak tanio. ostatnio liczylem do v6 jak mialem szosolota gazowac i wyszlo 3200. ale powiem ci ze znalem dwa RR v8 w gazie i obywa mialy problemy ze strzalami i tez nikt nie potrafil temu zaradzic... chyba nie pomoge, ale zycze powodzenia...

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » pt lut 29, 2008 10:35 pm

dejw pisze:no fakt v8 nie wychodzi tak tanio. ostatnio liczylem do v6 jak mialem szosolota gazowac i wyszlo 3200. ale powiem ci ze znalem dwa RR v8 w gazie i obywa mialy problemy ze strzalami i tez nikt nie potrafil temu zaradzic... chyba nie pomoge, ale zycze powodzenia...

To ja mam chyba coś popsute bo u mnie nie strzela. Założoną mam zwykłą instalację Impco.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob mar 01, 2008 2:17 am

Kaboom jest w dolocie nie z powodu ze iskra zabladzila do kolektora ale naglego zubozenia mieszanki.

Zubozenie moze byc przez silnik krokowy zaolejony, w zlej pozycji do gory nogami, z powodu jego zuzycia.

Rowniez z powodu stwardnienia membran w parowniku i przez to ich kulawej reakcji. Dla swietego spokoju raz na rok powinno sie wymienic membrany i gumki w parowniku.

albo nie doczytalem albo nie napisales jaki masz uklad, podcisnieniowy, sterowny elektrycznie, elektronicznie, czy masz silnik krokowy, jaki rodzaj sterownika, jaki rodzaj model typ parownika. Napisz cos wiecej zanim wymienisz polowe samochodu.

Ale i tak na koniec zalozysz sekwencje :)21, auto odzyje, dostanie kopa i zacznie sie ladnie zbierac.

Ciezko sie gazuje kazde auto o duzej pojemnosci z przeplywomierzem mechanicznym.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » sob mar 01, 2008 10:40 am

Discotheque pewnie mnie zaraz "zjesz" ale szczerze powiedziawczy nie mam pojecia co to za instalacja..byla sobie z autem i sie nia jakos zabardzo nie interesowalem..na mechanice tez sie raczej slabo znam :roll:
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob mar 01, 2008 6:58 pm

Klusek pisze:Discotheque pewnie mnie zaraz "zjesz" ale szczerze powiedziawczy nie mam pojecia co to za instalacja..byla sobie z autem i sie nia jakos zabardzo nie interesowalem..na mechanice tez sie raczej slabo znam :roll:
A aparat cyfrowy masz?

Fotka reduktora z kazdej strony z jakiej sie da i co na nim napisane. Od reduktora bedzie szedl "szlauch ogrodowy" :)21 sprawdz czy idzie od razu do dolotu czy po drodze na nim jest taki smieszny dzyndzel z kabelkami, potem fotka miejsca jak wchodzi w dolot w ktorym miejscu i ogolnie dolotu.
Fotka "klawisza" w samochodzie o ile tak wlaczasz gaz, czy gaz sam sie przelacza po rozgrzaniu i powyzej pewnych obrotow?

Fotka wielozaworu czyli miejsca gdzie wchodza i wychodza rułki do butli gazowej lub spisz z niego numeracje.


Albo... jedz do madrego gazownika :)
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Klusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pt lut 15, 2008 5:39 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Klusek » sob mar 01, 2008 7:27 pm

aparat cyforwy mam..ale auta pod domem nie mam :cry:

namiary na jednego madrego gazownika juz mam..ale narazie daje szanse mojemu mechanikowi..gaziarzem nie jest ale ostatnio ustawil auto tak ze 1.5 roku spokoj byl :wink:
kiedys - RR Classic 3.5V8
teraz - Hyundai Galloper Long 2.5 td

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » pn sie 04, 2008 7:52 pm

Waszym zdaniem (olewając cenę) co sensowniej założyć do 3.9 - mieszalnik (i po przeglądzie blos), czy pakować sekwencyjną?
To pierwsze powala prostotą (która w samochodach terenowych jest szczególnie w cenie) - to drugie też ma swoje zalety... co tu wybrać?
Disco 3.9 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość