Disco I jaki silnik?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Disco I jaki silnik?

Post autor: mikolaj_k » pn mar 03, 2008 2:14 pm

Witam

Zastanawiam się nad zmianą silnika na dieselka
ponieważ dotychczasowy trochę dużo pali (w terenie 60 L na 100km) :(
I teraz pytanie czy silnik 2.5 od LR nie będzie za słaby do jazdy tylko w terenie.
Czy może wrzucić jaki inny z innego samochodu?
Tylko od jakiego ?? I czy zbyt wiele elementów nie trzeba będzie modyfikować ?

Bądź druga opcja zagazowanie V8 tylko jaką instalacją najprostszą czy sekwencją ??
Czy ktoś ma pozytywne doświadczenia z gazem oprócz spalania?

Proszę o opinie na ten temat
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 03, 2008 2:15 pm

mercedes 300d
bo bez gwiazdy nie ma jazdy

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 03, 2008 2:16 pm

silnik od poloneza truck'a 1,9 diesel, bo sąsiad ma i robi :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 2:21 pm

za cenę zmiany silnika, kup sobie sukę do zabawy w terenie
a tego będziesz miał na sumę w niedzielę
i do supermarketu :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn mar 03, 2008 2:23 pm

Ja swoje disco kupiłem z wiejtem, włożyłem diesla lr i ... nie narzekam
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 03, 2008 2:32 pm

a w ogóle czy disko tylko do jazdy w terenie ma sens? :roll:
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 2:33 pm

gri74 pisze:Ja swoje disco kupiłem z wiejtem, włożyłem diesla lr i ... nie narzekam
to nie jest możliwe
przecież kolega napisał że diesel LRa jest za słaby do terenu :roll: :D



PS kolego Mikołaju, proszę odpowiedz mi na pytanie: jaki procent dyskotek na allegro jest z dieslem a jaki z V8 :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn mar 03, 2008 3:52 pm

Damian pisze:a w ogóle czy disko tylko do jazdy w terenie ma sens? :roll:
w moich myślach czytasz :-?
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 03, 2008 3:57 pm

TRAWOLT pisze:a tego będziesz miał na sumę w niedzielę
i do supermarketu :roll: :D
Do supermarketu to łun ma Forestera Dwaipół Turbo, który też mało nie pali.. tak przynajmniej z podpisu wnioskuję :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 03, 2008 4:06 pm

Wąż pisze:
Damian pisze:a w ogóle czy disko tylko do jazdy w terenie ma sens? :roll:
w moich myślach czytasz :-?
no disko do upalania wokół komina to coś jak...suzuka na wyprawę do Mauretanii :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 4:08 pm

TomaszRT pisze:Do supermarketu to łun ma Forestera Dwaipół Turbo, który też mało nie pali.. tak przynajmniej z podpisu wnioskuję :)21
no to ja już w ogóle czuję się zagubiony.
jeżeli disco jest tylko do terenu (czyli w sumie nie za dużo kilometrów) to gdzie tu ekonomika zmiany silnika - znaczy się kiedy różnica w zużyciu zwróci koszt przekładki?

Mikołaj napisz coś więcej
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pn mar 03, 2008 4:21 pm

2-seta daje radę - aczkolwiek jak powiedzieli moi przedmówcy, disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo, chyba że 2 razy do roku jakiś Maramuresz, Ukraina itp
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 4:26 pm

jpi pisze:disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo
uprzejmie proszę wszystkich trzech o oświecenie mnie dlaczego?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pn mar 03, 2008 4:30 pm

TRAWOLT pisze:
jpi pisze:disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo
uprzejmie proszę wszystkich trzech o oświecenie mnie dlaczego?
bo załadny zawygodny i zanajlepszy , zeby tylko w teren :)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pn mar 03, 2008 4:31 pm

o kużwa 666 postów, radiomaryjowców nie ma? sory za kasztan :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 03, 2008 4:54 pm

TRAWOLT pisze:
jpi pisze:disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo
uprzejmie proszę wszystkich trzech o oświecenie mnie dlaczego?
bo za ładne
bo za wygodne
:)21

za długie
za ciężkie
słabe kąty
w wersji seryjnej nie lubi dużych kół i agresywnego bieżnika

ja wiem, że Ty się nie znasz, ale o takie rzeczy pytać? :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pn mar 03, 2008 5:00 pm

TRAWOLT pisze:
jpi pisze:disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo
uprzejmie proszę wszystkich trzech o oświecenie mnie dlaczego?
tzn. można, tylko kolega nie do końca określił jak to u niego wygląda, bo jak mu wiejt nie pasi na tylko w teren bo koszty???

ps
właśnie na discovery był program najlepsze terenowe pojazdy świata i na pierwszym rrc (czyli prawie disco :wink: )
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pn mar 03, 2008 5:14 pm

Chodzi o to że koszty dojazdu do wybranego celu np. na południe przypuśćmy 300 km to koszt około 400 zł w jedną stronę plus jazda terenowa przypuśćmy 100l co daje koszt ok 440 zł + powrót to w sumie na jedną wyprawę koszt 1240
a jakby sie wypuścić gdzieś dalej ?? !!

silnik używany to koszt ok 3000-4000 zł + przekładka nie wiem ile. I po ok. 5-6 wyjazdach się zwraca wliczając koszt paliwa

Tym samochodem jeżdżę na wyprawy turystyczno-przeprawowe bez nadmiernego katowania.
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 5:21 pm

Damian pisze:
TRAWOLT pisze:
jpi pisze:disco tylko w teren to jakoś tak nie bardzo
uprzejmie proszę wszystkich trzech o oświecenie mnie dlaczego?
bo za ładne
bo za wygodne
:)21

za długie
za ciężkie
słabe kąty
w wersji seryjnej nie lubi dużych kół i agresywnego bieżnika

ja wiem, że Ty się nie znasz, ale o takie rzeczy pytać? :)21
pier...lisz :roll: :D
ja kupiłem disco właśnie do zabaw w terenie
i nie żałuję (no może oprócz tego że kupiłem padlinę, ale to u mnie standard)

w między czasie sprzedałem audi i zostało do mojego użytku tylko disco i:
- jeżdżę czasami sobie nią wokół komina,
- czasami nawet gdzieś dalej się pobawić
- oprócz tego, jeżdżę nią prawie codziennie do roboty,
- na wakacje w zimie, w lecie, targam przyczepki, wożę drzewo z lasu itp. itd.

twierdzenie, że do terenu jest do dupy jest beż sensu, gdy się nie sprecyzuje co oznacza termin "teren". I warto zaznaczyć, że nie dyskutujemy tutaj o tym, które auto jest najlepsze w "teren" (bo w większości przypadków zmota i tak będzie lepsza). Ja osobiście uważam, że disco oprócz swojej niezaprzeczalnej zalety jako auta "wyprawowego" jest właśnie jednym z lepszych aut tzw. uniwersalnych czyli do wszystkiego czyli do dupy . :D

ps.
- dodam że wyścig wyciągarek to nie ten teren o którym ja myślę
- co do kątów, to ja na najazdowy nie narzekam, gorzej z dupą - cóż, ale bawić się daje radę :D
- co do ciężaru to np. patrol to piórko?
- co do słabości mostów - jężdzę na standardzie i 32 BFG MT i nic jeszcze nie zmieliłem, choć jeżdżę systemem 0/1 - będę miał fantazję to dokupię na przykład srutraka włożę 33 i dla mnie będzie dość.
no :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pn mar 03, 2008 5:46 pm

TRAWOLT pisze:Ja osobiście uważam, że disco oprócz swojej niezaprzeczalnej zalety jako auta "wyprawowego" jest właśnie jednym z lepszych aut tzw. uniwersalnych czyli do wszystkiego czyli do dupy . :D
Ja nie wiem o co chodzi z tą wyprawową zdolnością Disco.
Że da się tym przejechać 1500km i nie ogłuchnąć, tak?
Mam Disco, ale moim zdaniem powinno być trochę dłuższe na te wyprawy.
sbb pisze:sory za kasztan :)
I kto to mówi ;P

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 7:17 pm

mikolaj_k pisze:Tym samochodem jeżdżę na wyprawy turystyczno-przeprawowe bez nadmiernego katowania.
to po kiego żeś kupił V8? :D
dobra nie ważne, mogłeś zmienić zdanie, cokolwiek, nie mój problem :wink:

1/ sprzedaj tego i kup coś innego w dieslu
2/ zagazowanie - nie pomogę bo się nie znam, ale średnio mi się osobiście widzi gaz w "wyprawach"
3/ zmiana silnika - na tym forum każdą zmotę Ci wyśmieją. Bez kombinowania kupuj 2,5 tdi LRowe, daje radę i to dość dobrze (nie jest to V8 ale i nie pali tyle, po prostu coś za coś). Koszt przekładki nie jest mały z tego co słyszałem.
:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pn mar 03, 2008 7:18 pm

mikolaj_k pisze:Chodzi o to że koszty dojazdu do wybranego celu np. na południe przypuśćmy 300 km to koszt około 400 zł w jedną stronę plus jazda terenowa przypuśćmy 100l co daje koszt ok 440 zł + powrót to w sumie na jedną wyprawę koszt 1240
a jakby sie wypuścić gdzieś dalej ?? !!

silnik używany to koszt ok 3000-4000 zł + przekładka nie wiem ile. I po ok. 5-6 wyjazdach się zwraca wliczając koszt paliwa

Tym samochodem jeżdżę na wyprawy turystyczno-przeprawowe bez nadmiernego katowania.
A mnie sie wydaje że zużycie które podajesz jest nienormalnie wysokie.
Jest tu ktoś komu na asfalcie pali 25l/100km ??

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 7:23 pm

grzegorzh pisze:Ja nie wiem o co chodzi z tą wyprawową zdolnością Disco.
i się nie dowiesz :D
grzegorzh pisze:Mam Disco, ale moim zdaniem powinno być trochę dłuższe na te wyprawy.

kup se autobus :D

Kuźwa Damianek że za długie, Ty że za krótkie - zdecydujcie się :D

i mnie się nie pytaj, ja to leszcz jestem
ale jest tu kilku na forum co swoje zjeździli dyskotekami - z nimi rozmawiaj :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 03, 2008 7:25 pm

maruda pisze:Jest tu ktoś komu na asfalcie pali 25l/100km ??
asfalt a teren to drobna różnica :D
choć te 60 ta faktycznie jakaś utopia
LR Rendzi stajla :)

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » pn mar 03, 2008 7:30 pm

jak kiedyś miałem prototypa :lol: (co i niektóre wiedzo o co chodzi) i wracałem do domu na benzynie, bo gaz się skończył, zdziwiło mnie podejrzanie wysokie zużycie benzyny - to się okazało że ecu przeszedł w stan awaryjny ....... a po pewnym czasie umarł na śmierć :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości