odpowietrzanie ukladu hamulcowego

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

odpowietrzanie ukladu hamulcowego

Post autor: rafalwicher » ndz mar 09, 2008 4:50 pm

Koledzy w jaki sposob odpowietrza sie uklad hamulcowy RR Clasica z ukladem hamulcowym bez ABS.
Sorry za to pytanie ale moze robie cos nie tak.
Odpowietrzylem(tak mysle) uklad hamulcowy w sposob ktory znam. jeden w samochodzie drogi przy kole. pompowanie, trzymanie sposzczanie plyny az zacznie wyplywac czysty plyn hamulcowy bez babelkow powietrza, zaczynamy oczywiscie od najdalszego kola tz. tylnie lewe.
Zrobilem ten zabieg 2razy.
Hamulec jest na przednich kolach. Tylne kola praktycznie nic nie hamuja. Przy hamowaniu na sniegu tylnie kola sie blokuja z dosc wyraznym opuznieniem. Na asfalcie przud blokuje a tyl nic.
Moze potrafi to ktos zdiagnozowac.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » ndz mar 09, 2008 6:06 pm

popsuty tylny hamulec?
;-)
nie moglem sie powstrzymac - przepraszam

ps jesli te proby przy pustym samochodzie to raczej nie ma problemu - wszystko dziala jak nalezy imho

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn mar 10, 2008 9:42 am

no jak wszystko jest ok? mi sie tak nie wydaje.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn mar 10, 2008 10:55 am

a czy tu jest cos takiego jak rozdzielacz sily hamowania? bo jesli jest to jest spsuty..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 15, 2008 8:04 pm

pomocy Panowie

Kolega M właśnie zaczyna odpowietrzać swojego

czy odpowietrznikiem jest kalamitka na górze zacisku??

czy odpowietrzać w takiej samej kolejności jak w rr??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 15, 2008 8:14 pm

jpi pisze:czy odpowietrznikiem jest kalamitka na górze zacisku??
no coś w ten deseń - najpierw opukaj potem spróbuj odkręcić
kolejność jak napisał Rafałwicher
i powinno robić tyle wiem - znaczy się nie dużo :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw maja 15, 2008 9:15 pm

A co robiłeś, że musisz cały układ odpowietrzać?

No i uważaj z tym opukiwaniem - ja bym porządnie szczotką drucianą oczyścił, WD40, odczekał, znów szczota i delikatnie próbował działać. Jak drgnie o milimetr to znów spray i rozruszać po kilku chwilach prawo-lewo, bez siłowania.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » czw maja 15, 2008 10:35 pm

metoda z pompowaniem za pomoca szwagra to dobra moze i w kaszlu, tutaj szybciej niewielkim nadcisnieniem sie uporasz....

możesz taki zestaw sobie kupic, lub samemu zmotac , idzie szybko i skutecznie.

pozatym jak plynu nie przelałes po wlaniu do układu, tylko zakreciłes odrazu odpowietrzniki na zaciskach, to masz tam troche do przepompowania.

powodzenia. :wink:
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt maja 16, 2008 5:17 am

HUSKYTEAM pisze:A co robiłeś, że musisz cały układ odpowietrzać?
Modi'emu zachciało się klocki wymienić z przodu
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pt maja 16, 2008 6:11 am

No to przecież nic wspólnego nie ma :) Jeżeli nie odkręcał przewodów od zacisków, to i płyn nie wyciekł. A jeżeli odkręcał, to trzeba było założyć "morsa" na przewód, przy samym zacisku i wystarczyłyby 2 pompnięcia...
A jeżeli nie założył, to przecież nie ma tragedii, IMHO wystarczy odpowietrzyć tylko przód i ewentualnie pompę...

Na pocieszenie i w ramach zasady "nic tak nie cieszy jak problem bliźniego" ;) powiem Ci, że tydzień temu wymieniałem akurat klocki w plaskatym i oczywiście nie wytrzymałem - musiałem przejrzeć zaciski i "prewencyjnie" przesmarować tłoczki i bolce, na których zacisk pływa. Piękniejszej połowie kazałem wsiąść do autka i kilka razy wcisnąć hamulec, coby tłoczek się wysunął. Pech chciał, że akurat myślałem o czymś innym i tłoczek elegancko wyszedł prawie cały z zacisku. Efektem było 30 minutowe kombinowanie, zakończone użyciem metrowej lagi, żeby go z powrotem umieścić. I teraz wątpię, żeby trzymał szczelność, więc następnym razem pewnie będzie trzeba inwestować w nowe zaciski :)

Daj znać co się udało wykombinować
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt maja 16, 2008 8:32 pm

HUSKYTEAM pisze:No to przecież nic wspólnego nie ma :) Jeżeli nie odkręcał przewodów od zacisków, to i płyn nie wyciekł. A jeżeli odkręcał, to trzeba było założyć "morsa" na przewód, przy samym zacisku i wystarczyłyby 2 pompnięcia...
A jeżeli nie założył, to przecież nie ma tragedii, IMHO wystarczy odpowietrzyć tylko przód i ewentualnie pompę...

Na pocieszenie i w ramach zasady "nic tak nie cieszy jak problem bliźniego" ;) powiem Ci, że tydzień temu wymieniałem akurat klocki w plaskatym i oczywiście nie wytrzymałem - musiałem przejrzeć zaciski i "prewencyjnie" przesmarować tłoczki i bolce, na których zacisk pływa. Piękniejszej połowie kazałem wsiąść do autka i kilka razy wcisnąć hamulec, coby tłoczek się wysunął. Pech chciał, że akurat myślałem o czymś innym i tłoczek elegancko wyszedł prawie cały z zacisku. Efektem było 30 minutowe kombinowanie, zakończone użyciem metrowej lagi, żeby go z powrotem umieścić. I teraz wątpię, żeby trzymał szczelność, więc następnym razem pewnie będzie trzeba inwestować w nowe zaciski :)

Daj znać co się udało wykombinować

a słyszał o okresowej wymianie płynu hamulcowego?? w takich sytuacjach mors nie za bardzo robi.....

pozatym nic nie powiedział czemu odpowietrza....może lubi.... ??
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pt maja 16, 2008 8:36 pm

Słyszeć słyszał, ale w autkach, w których się hamulca używa. A w disco to wystarczy puścić gaz i hamuje samo i w dodatku wszystkimi kołami ;)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości