odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Moderator: Jerry
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Koledzy w jaki sposob odpowietrza sie uklad hamulcowy RR Clasica z ukladem hamulcowym bez ABS.
Sorry za to pytanie ale moze robie cos nie tak.
Odpowietrzylem(tak mysle) uklad hamulcowy w sposob ktory znam. jeden w samochodzie drogi przy kole. pompowanie, trzymanie sposzczanie plyny az zacznie wyplywac czysty plyn hamulcowy bez babelkow powietrza, zaczynamy oczywiscie od najdalszego kola tz. tylnie lewe.
Zrobilem ten zabieg 2razy.
Hamulec jest na przednich kolach. Tylne kola praktycznie nic nie hamuja. Przy hamowaniu na sniegu tylnie kola sie blokuja z dosc wyraznym opuznieniem. Na asfalcie przud blokuje a tyl nic.
Moze potrafi to ktos zdiagnozowac.
Sorry za to pytanie ale moze robie cos nie tak.
Odpowietrzylem(tak mysle) uklad hamulcowy w sposob ktory znam. jeden w samochodzie drogi przy kole. pompowanie, trzymanie sposzczanie plyny az zacznie wyplywac czysty plyn hamulcowy bez babelkow powietrza, zaczynamy oczywiscie od najdalszego kola tz. tylnie lewe.
Zrobilem ten zabieg 2razy.
Hamulec jest na przednich kolach. Tylne kola praktycznie nic nie hamuja. Przy hamowaniu na sniegu tylnie kola sie blokuja z dosc wyraznym opuznieniem. Na asfalcie przud blokuje a tyl nic.
Moze potrafi to ktos zdiagnozowac.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
metoda z pompowaniem za pomoca szwagra to dobra moze i w kaszlu, tutaj szybciej niewielkim nadcisnieniem sie uporasz....
możesz taki zestaw sobie kupic, lub samemu zmotac , idzie szybko i skutecznie.
pozatym jak plynu nie przelałes po wlaniu do układu, tylko zakreciłes odrazu odpowietrzniki na zaciskach, to masz tam troche do przepompowania.
powodzenia.
możesz taki zestaw sobie kupic, lub samemu zmotac , idzie szybko i skutecznie.
pozatym jak plynu nie przelałes po wlaniu do układu, tylko zakreciłes odrazu odpowietrzniki na zaciskach, to masz tam troche do przepompowania.
powodzenia.

Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
No to przecież nic wspólnego nie ma
Jeżeli nie odkręcał przewodów od zacisków, to i płyn nie wyciekł. A jeżeli odkręcał, to trzeba było założyć "morsa" na przewód, przy samym zacisku i wystarczyłyby 2 pompnięcia...
A jeżeli nie założył, to przecież nie ma tragedii, IMHO wystarczy odpowietrzyć tylko przód i ewentualnie pompę...
Na pocieszenie i w ramach zasady "nic tak nie cieszy jak problem bliźniego"
powiem Ci, że tydzień temu wymieniałem akurat klocki w plaskatym i oczywiście nie wytrzymałem - musiałem przejrzeć zaciski i "prewencyjnie" przesmarować tłoczki i bolce, na których zacisk pływa. Piękniejszej połowie kazałem wsiąść do autka i kilka razy wcisnąć hamulec, coby tłoczek się wysunął. Pech chciał, że akurat myślałem o czymś innym i tłoczek elegancko wyszedł prawie cały z zacisku. Efektem było 30 minutowe kombinowanie, zakończone użyciem metrowej lagi, żeby go z powrotem umieścić. I teraz wątpię, żeby trzymał szczelność, więc następnym razem pewnie będzie trzeba inwestować w nowe zaciski 
Daj znać co się udało wykombinować

A jeżeli nie założył, to przecież nie ma tragedii, IMHO wystarczy odpowietrzyć tylko przód i ewentualnie pompę...
Na pocieszenie i w ramach zasady "nic tak nie cieszy jak problem bliźniego"


Daj znać co się udało wykombinować
HUSKYTEAM pisze:No to przecież nic wspólnego nie maJeżeli nie odkręcał przewodów od zacisków, to i płyn nie wyciekł. A jeżeli odkręcał, to trzeba było założyć "morsa" na przewód, przy samym zacisku i wystarczyłyby 2 pompnięcia...
A jeżeli nie założył, to przecież nie ma tragedii, IMHO wystarczy odpowietrzyć tylko przód i ewentualnie pompę...
Na pocieszenie i w ramach zasady "nic tak nie cieszy jak problem bliźniego"powiem Ci, że tydzień temu wymieniałem akurat klocki w plaskatym i oczywiście nie wytrzymałem - musiałem przejrzeć zaciski i "prewencyjnie" przesmarować tłoczki i bolce, na których zacisk pływa. Piękniejszej połowie kazałem wsiąść do autka i kilka razy wcisnąć hamulec, coby tłoczek się wysunął. Pech chciał, że akurat myślałem o czymś innym i tłoczek elegancko wyszedł prawie cały z zacisku. Efektem było 30 minutowe kombinowanie, zakończone użyciem metrowej lagi, żeby go z powrotem umieścić. I teraz wątpię, żeby trzymał szczelność, więc następnym razem pewnie będzie trzeba inwestować w nowe zaciski
Daj znać co się udało wykombinować
a słyszał o okresowej wymianie płynu hamulcowego?? w takich sytuacjach mors nie za bardzo robi.....
pozatym nic nie powiedział czemu odpowietrza....może lubi....

Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości