Kłiz nr 2

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Kłiz nr 2

Post autor: pezet » pn mar 31, 2008 2:55 pm

Jadę sobie cicho noco, przez uroczo okolicę - niestety w tym wypadku jako pasażer.

Droga to betonowe płyty - w miarę równe.
Ale widzę w światłach, że jedna płyta wyzywająco sterczy i wystaje.
Prędkość ok 60, więc powstrzymuję się przed krzyknięciem - hamuj! - aby nie zostawić na tym progu mostu.

Następuje soczyste jeb-nięcie, aż się schowek otworzył.
Auto jedzie dalej, ale mrugają wszystkie kierunkowskazy.
Nie da się ich wyłączyć.

Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika, próba ponownego uruchomienia nie udaje się.
Świeci się kontrolka immo (czerwony kluczyk), auto nie reaguje na wciskanie pilota.

Wokół ciemna noc, las i do domu daleko.

Pytanie:
jaki system się uaktywnił i dlaczego? Jakie czujniki zadziałały?

No i w jaki sposób uruchomić auto?

PS.
poduchy nie odpaliły - może ich w ogóle nie ma?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Kłiz nr 2

Post autor: grzegorzh » pn mar 31, 2008 3:18 pm

pezet pisze:Droga to betonowe płyty - w miarę równe.
Ale widzę w światłach, że jedna płyta wyzywająco sterczy i wystaje.
Prędkość ok 60, więc powstrzymuję się przed krzyknięciem - hamuj! - aby nie zostawić na tym progu mostu.

Następuje soczyste jeb-nięcie, aż się schowek otworzył.
Auto jedzie dalej, ale mrugają wszystkie kierunkowskazy.
Nie da się ich wyłączyć.
Ale w czem? W Disco? Czesław już zdradzał raz tajemnicę, że auta z rynku niemieckiego miały cudowny system, który włączał awaryjne, po ustaleniu, że się z czymś auto zderzyło.
pezet pisze: Jakie czujniki zadziałały?
Czujnik jest inercyjny.
pezet pisze: No i w jaki sposób uruchomić auto?
Mi zawsze odpalał po takiej akcji. ;)
pezet pisze:poduchy nie odpaliły - może ich w ogóle nie ma?
Czujniki są od siebie niezależne.

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » pn mar 31, 2008 3:36 pm

W instrukcji pisze "The inertia switch has been triggered. Stop the
vehicle and turn the starter switch off and on again. Central door locking will be inhibited for 5 minutes. If fault continues, consult your Land Rover dealer." czyli, ze jesli nic powaznego sie nie stalo, to po chwili powinien zapalic normalnie. Moj mechanik mowil, ze jest jeszcze jakis guzik ktory trzeba wcisnac, ale to moze zalezec od wersji Disco - no i u mnie wystarczylo zaczekac :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 31, 2008 3:39 pm

ja to się nie znam na takich wyuzdanych systemach
ale może odpięcie klemy na chwilę by coś dało jak kluczyk nie daje? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn mar 31, 2008 3:41 pm

TRAWOLT pisze:ja to się nie znam na takich wyuzdanych systemach
ale może odpięcie klemy na chwilę by coś dało jak kluczyk nie daje? :roll: :D
:)2
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 31, 2008 3:44 pm

pezet pisze: :)2
niemożliwe, kto, ja? :roll:
co wygrałem ? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn mar 31, 2008 3:53 pm

TRAWOLT pisze:
pezet pisze: :)2
niemożliwe, kto, ja? :roll:
co wygrałem ? :roll: :D
buzi?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 31, 2008 3:54 pm

pezet pisze:buzi?
a masz tam jakąś Pamele pod ręką :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » pn mar 31, 2008 4:06 pm

Wyczytalem jeszcze, ze ten tzw "Inertia fuel shutoff switch" znajduje sie gdzies w okolicach pojemnika na plyn do spryskiwaczy, na przegrodzie silnika. Wystarczy wcisnac przycisk, zeby z powrotem odblokowac pompe paliwa. Sprawdze u siebie, ale to moze wystepowac tylko w modelach z EDC :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn mar 31, 2008 4:28 pm

pezet pisze:
TRAWOLT pisze:ja to się nie znam na takich wyuzdanych systemach
ale może odpięcie klemy na chwilę by coś dało jak kluczyk nie daje? :roll: :D
:)2
u mnie to se mozna odpinac i zapinac kogokolwiek i cokolwiek i nic...

musze sie zatrzymac,wygasic reaktor, pokluczykowac pilotem i bedzie ok.

efraim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt cze 05, 2007 11:03 am
Lokalizacja: prawie w Azji

Post autor: efraim » pn mar 31, 2008 6:05 pm

Mam tak samo jak Olek. Odczekać, pyknąć pilotem i awaryjne gasną a silnik zapala. A wersja nie niemiecka a z Italii.
Zaprzyjaźniam się z pordzewiałym japońcem, plecakiem na czterech kołach

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pn mar 31, 2008 6:33 pm

któryś z bezpieczników za klapą pod kierownicą wyłącza awaryjki bo odpalic i jechac mozna :)
co disco to inny wynalazek jak widzę :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn mar 31, 2008 6:43 pm

eee no panowie
ja tu na całuski od Pameli czekam
a Wy mi całą zabawę psujecie

no chyba, że Pezet już ją nadał kurierem
i nie może odwołać to wtedy sobie gadajta :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn mar 31, 2008 6:44 pm

TRAWOLT pisze:
pezet pisze:buzi?
a masz tam jakąś Pamele pod ręką :roll: :D
No nie..
Ja sam mogie :)21

Bezpieczniki pod kierownicą wyjmowałem - na chybił-trafił - ale nie pomagało.
Odpięcie akumulatora pomogło.

ALE! W czasie zabawy z bezpiecznikami i akumulatorem być może minęło wspomniane 5 minut - i może dlatego migawka zniknęła?

Teraz już nie dojdziemy, co faktycznie pomogło, a powtarzać doświadczenia nie będę.

Za to dowiedziałem się czegoś nowego :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn mar 31, 2008 7:46 pm

efraim pisze:Mam tak samo jak Olek. Odczekać, pyknąć pilotem i awaryjne gasną a silnik zapala. A wersja nie niemiecka a z Italii.
ale u mnie slinik nie gasnie...

odblokowuje sie centralzamek i dezaktywuje, zaczynaja migac awaryjne i juz.

aby to spowrotem przestalo migac i aby centralzamek zaczal dzialac poprawnie,musze pokluczykowac i pocpykac pilotem na wlaczonym zaplonie

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn mar 31, 2008 7:47 pm

pezet pisze:
ALE! W czasie zabawy z bezpiecznikami i akumulatorem być może minęło wspomniane 5 minut - i może dlatego migawka zniknęła?
u mnie miga bezczasowo... az do pocpykania pilotem...

czyli wniosek prosty jest :)21

nie jest to czasoumilacz

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » wt kwie 01, 2008 12:13 pm

Pytanie:
jaki system się uaktywnił i dlaczego? Jakie czujniki zadziałały?
Miałem identyczny objaw po jeb..ciu w kamień wielkości piłki do basketbola na odcinku specjalnym, to był Qintoczento.
Podaję receptę na ten objaw:
1) po pierwsze zjebac pilota za to, że nie sygnalizował przeszkody mogącej w istotny sposób zdestabilizowac trajektorię jazdy
2) po drugie zjebac pilota za to, że nie założył "trytrytki" na bezwładnościowy czujnik uderzenia, którego zadaniem jest właśnie odcięcie iskry w momencie wykrycia gruchnięcia
3) po trzecie wcisnąc czujnik w położenie fabryczne

Spróbuj :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 01, 2008 1:22 pm

Fajnie, ale gdzie ten czujnik jest, jak wygląda i jak się go przestawia w położenie uzyteczne?

Jakieś fotki? schematy?

Zresztą, w komorze silnika mam tyle błota, że i tak go nie znajdę :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 01, 2008 2:32 pm

HUSKYTEAM pisze:którego zadaniem jest właśnie odcięcie iskry w momencie wykrycia gruchnięcia
jo,ale w disco dieslu nie ma iskry...

Awatar użytkownika
VFRED
Posty: 300
Rejestracja: czw sie 14, 2003 11:30 am
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: VFRED » wt kwie 01, 2008 3:46 pm

Mi przy takim jebnięciu w betonowe wystające płyty (na wale nad Wisłą miedzy mostami Grota Roweckiego i Gdańskim) przeskoczyła do tego jeszcze piosenka w odtwarzczu CD.
LR Discovery TD5 - ma już nowego właściciela :)

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » wt kwie 01, 2008 6:17 pm

pezet pisze:Fajnie, ale gdzie ten czujnik jest, jak wygląda i jak się go przestawia w położenie uzyteczne?

Jakieś fotki? schematy?

Zresztą, w komorze silnika mam tyle błota, że i tak go nie znajdę :)21
W Tdi to zdaje się go nie ma.

W innych 300-kach umieszczony jest po prawej stronie od zbiornika płynu do spryskiwaczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt kwie 01, 2008 6:44 pm

ale to jest fotka od benzyny 3,9 w automacie :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » wt kwie 01, 2008 6:49 pm

W TD5 też jest :)21 :)21

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt kwie 01, 2008 6:49 pm

W TD5 jest też w tym samym miejscu.
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 01, 2008 6:50 pm

ale my mowimy o (uwaga trudne slowo) TRZYSETKACH :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości