2.25 "wojskowy" benzyna - pytanie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

2.25 "wojskowy" benzyna - pytanie

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt kwie 01, 2008 6:16 pm

Dzisiaj przy zakupie części okazało się, że mój Landek odkrył jedną ze swoich tajemnic. Okazało się, że nie wiadomo czy mam silnik 3 czy 5 podporowy...
Bo numer na bloku to 99501112B, kolor czerwony, ale z pod niego przebija blado niebiesko pistacjowy. Tak podobno malowano silnki dla wojska. Teorię "wojskowości" potwierdza też zdwojona instalacja elektryczna 24 V, wojskowa cewka zapłonowa, oraz druga normalna, (i podobno biały kolor grodzi ? - gdyż w teorii tak malowano Landki we wczesnych latach '70).

Pytania:
1. Jak sprawdzić bez zdejmowania miski olejowej czy jest to 3 czy 5 podporowy (szczególy zewnętrzne lub może ktoś ma dostęp do spisów numeracji silnków?) ?

2. Jaka jest różnica między tzw. "wojskową"wersją, a "cywilem"? - jeśli wogóle jest...


Pytanie narodziło się, gdy próbowałem kupić śruby do mocowania kolektorów i okazało się że niewiadomo jakie mam calowe, czy metryczne...
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: 2.25 "wojskowy" benzyna - pytanie

Post autor: LR_Olek » wt kwie 01, 2008 6:52 pm

cichy_SIII_109_SW pisze: niewiadomo jakie mam calowe, czy metryczne...
wystarczy sprawdzic gwint grzebykiem...

czy jest calowy czy metryczny :)21

pierwszy z brzegu mechanik tudziez slusarz nawet nawalony w trzy dupy,to okresli...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: 2.25 "wojskowy" benzyna - pytanie

Post autor: Wąż » wt kwie 01, 2008 7:08 pm

cichy_SIII_109_SW pisze: 1. Jak sprawdzić bez zdejmowania miski olejowej czy jest to 3 czy 5 podporowy (szczególy zewnętrzne lub może ktoś ma dostęp do spisów numeracji silnków?) ?
jeżeli po numerze się nie da, to tylko po zdjęciu miski poznasz, sam miałem ten dylemat... dopiero organoleptycznie się potwierdziło, że pięcio :)21

co do militarnosci...
to militarne miały inną pompę wody, policz na ile szpilek jest mocowana to ci powiem. Jeśli serie masz cywilną, to przeszczep z adaptacją elektryki, jeśli nie jesteś pewien czy jest cywilna to kluczowy punkt jest w kabinie(przegroda rozdzielająca koryto na prawe i lewe), oraz poza nią: dłuższe wieszaki resorów i inna końcówka ramy.
Tyle "mixów" już widziałem, że szkoda gadać :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: 2.25 "wojskowy" benzyna - pytanie

Post autor: LR_Olek » wt kwie 01, 2008 7:14 pm

Wąż pisze:punkt jest w kabinie(przegroda rozdzielająca koryto na prawe i lewe), oraz poza nią: dłuższe wieszaki resorów i inna końcówka ramy.
czytaj osle co on napisal,ze chce poznac czy silnik jest normalny czy wojenny,a nie samochod...

jak ma rozpoznac silnik po wieszakach resorow? :lol:

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt kwie 01, 2008 7:22 pm

wiesz jak ktoś zarzuci ciekawy temat, to gęba mi się nie zamyka :)21
a nóż się myli :)23
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt kwie 01, 2008 8:35 pm

Stoją u Mnie obok siebie LW i Seria II .Jutro postaram się porównać bloki. Obydwa w dieslu ale blok benzyna-diesel to to samo. LW jest z 81r więc teoretycznie powinien być pięcio podporowy.
Różnice w wyglądzie militarny silnik a cywilny to:
-instalacja 24V z wielką prądnicą po stronie lewej (patrząc od przodu)
-inna pompa wody( większa ilość śrub mocujących)
- koło pasowe na dwa paski,jeden do napędu prądnicy,drugi do pompy wodnej
- dodatkowy napinacz paska do prądnicy
- dodatkowy napinacz paska do pompy wody
-chłodnica oleju ( w niektórych wersjach, np LW)
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt kwie 01, 2008 8:40 pm

no i jest wszystko to o czym zapomniałem :)21
jak chłodnica oleju, to i miska inna :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt kwie 01, 2008 8:44 pm

Miska ma tylko dodatkowo z boku przygrzaną nakrętkę do której wkręca się powrót oleju. Z wyglądu prawie to samo :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt kwie 01, 2008 8:46 pm

Ciekawostką jest instalacja do chłodnicy oleju bo w niej znajduje się termostat. Który puszcza olej na większy obieg dopiero po nagrzaniu się
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt kwie 01, 2008 9:36 pm

Koło pasowe się zgadza jest na dwa paski (ogólnie mam jeszcze śmigło 9-łopatowe, a nie 4-ro...), prądnicy nie mam, tylko alternator tam gdzie wszyscy (pod kolektorami na dole po prawej z tym że jest to Bosch, a nie Lucas gdyż Niemce tak złożyli.
Chłodnicy oleju nie mam, a pompę wodną i miskę olejową w tygodniu obejrzę i dam znać co wyszło.

A przy okazji "komin" wlewu oleju to standart w Seriach III czy też "opcja" ?
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt kwie 01, 2008 10:03 pm

komin bardzo fajna rzecz :)2
w pięcio podporowej nie miałem, w silniku z dwójki mam :)2

planuje mixa zrobić głowica i komin z SII skrzyżowane z pięciopodporowym blokiem :)23 normalnie tuning :)21
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2008 5:42 pm przez Wąż, łącznie zmieniany 1 raz.
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » śr kwie 09, 2008 9:20 am

Sprawdziłem miskę olejową mam "cywilną" z jednym korkiem z boku. Pompę wodną jeszcze nie wiem, bo na miejscu miałem trudności z jej znalezieniem, i dopiero w domu po wnikliwym przegladzie manuala wiem na co patrzeć.

Pytanie czy silniki dla wojska były specjalnie wykonywane i są bardziej elastyczne w pracy czy jest to po prostu partia cywilna z innymi numerami ?
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr kwie 09, 2008 5:40 pm

Wewnątrz to samo, osprzęt inny. Gdyby nie ceny fatów każdy chciałby mieć militarną :wink: Ładnie kreci :)2
Elastyczniejsze są głowice z SII mają inne(chyba wyższe) komory :)2
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » czw kwie 10, 2008 12:38 am

Mam dobrą kompresję (9,5; 8; 8,5; 8,75) więc samego silnika nie ruszam. Może kiedyś okaże się, że głowica to też skadak 8)
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość