Strona 1 z 3

Range Rover Classic 6.5 turbo diesel

: sob kwie 05, 2008 11:01 pm
autor: Szymon Chlebowski
Witam!
Słyszałem ostatnio o możliwości dość łatwego zamontowania w Range Roverze silnika GMC 6.2 lub 6.5 z turbo dieslem. Silnik całkowicie pozbawiony elektroniki, z jakims monstrualnym momentem obrotowym, mocą ponad 200KM i zużyciem paliwa w Range ok 17l. Robi przebieg koło 2mln.
Jest firma w Anglii, która produkuje całe kity do takiej zabawy.
Chciałbym przeprowadzić taką operację w moim Randżusiu lub (jeszcze chetniej) kupić już przerobionego w ten sposób Range Rovera.
Ktoś coś widział lub słyszał na ten temat?
Pozdrawiam serdecznie!

: sob kwie 05, 2008 11:06 pm
autor: Flor
a może kup sobie GMC :D

: sob kwie 05, 2008 11:08 pm
autor: robert_smoldzino
Widzialem i macalem
i co?
pytasz o cos konkretnie?
6 i cwierc nie zaturbiony fajnie chodzi i jest to jedyny apgrejd 101FC jaki mi sie naprawde podobal, wspolpracuje z lt95 przez prosta flansze, czesci tanie, 2mln km to raczej nie robi bo HMV ma resource rzedu 200tys mil, dosc ciezki jest w porownaniu do czegokolwiek genuine
no i nie koszerny o czyms zaraz ktos medzie krzyczal :-D

: sob kwie 05, 2008 11:16 pm
autor: czesław&jarząbek
konwersja na poziomie wsadzenia do uaza motóra c360

: sob kwie 05, 2008 11:16 pm
autor: Szymon Chlebowski
Chciałbym wiedzieć gdzie taki zestaw można zdobyć.

: sob kwie 05, 2008 11:18 pm
autor: czesław&jarząbek
c360?

na każdej giełdzie sobotniej w balicach
:)21

: sob kwie 05, 2008 11:20 pm
autor: robert_smoldzino
@c&j - malo poetyckie porownanie (jak na Cie) :-)
@szymon - google to wielka rzecz - http://www.rangerovers.net/rrupgrades/index.htm#swapgm

: sob kwie 05, 2008 11:21 pm
autor: czesław&jarząbek
ale wielce adekwatne
:)21

: sob kwie 05, 2008 11:28 pm
autor: Szymon Chlebowski
Robert, znasz kogoś kto posiada taka przeróbkę?

: sob kwie 05, 2008 11:29 pm
autor: robert_smoldzino
nie podejme polemiki, bo nie jezdzilem tak przerobionym uazem (w przeciwienstwie do stojedynki z szesc i cwierc) :-)

: sob kwie 05, 2008 11:43 pm
autor: Szymon Chlebowski
Dzięki Robert:)
Znasz kogoś kto posiada taka przeróbkę?

: ndz kwie 06, 2008 12:02 am
autor: hpx4000
To już lepiej kup sobie RRC 3.9l i zapoznaj się z ofertą http://www.v8engines.com/engine.htm
Bo wkładanie takiego ropniaka do RRC to sztuka dla sztuki

: ndz kwie 06, 2008 12:14 am
autor: Szymon Chlebowski
Niedawno właśnie kupilem sobie Range 3.9.
Ten silnik GMC ma tą wspaniałą zaletę, że nie ma w nim elektroniki.

: ndz kwie 06, 2008 8:10 am
autor: robert_smoldzino
Znam to wielkie slowo - spotkalem kiedys kolesia
w rendzu jedyny problem jaki widze to waga tego klocka
mozna to pewnie rozwiazac jakimis hd sprezynkami
najlatwiej to poszukac chyba jakiegos przerobionego bez motu i go sciagnac na lawecie, zestawow do przerobki nikt juz nie robi z tego co wiem

: ndz kwie 06, 2008 8:33 am
autor: krzyś
zacznie sie od silnika z wiwlekim momentem, potem mosty od patrola bo rendżoskie nie dadzą rady ....skrzynia bo przelożenia do d....

taaaa.....

: ndz kwie 06, 2008 8:54 am
autor: robert_smoldzino
@krzys - dramatyzujesz - ten motor ma tylko z dwiescie koni a i moment nie jest jakis powalajacy, to jest w nim imho najfajniejsze ;-)
mam na mysli oczywiscie szesc i cwierc n/a

: ndz kwie 06, 2008 9:06 am
autor: krzyś
ale zawsze jest taka kolej rzeczy

:lol:

: ndz kwie 06, 2008 9:18 am
autor: hpx4000
Z tego co znalazłem to wersja 6.2 ma tylko 140 koni oraz 345nm. 6.5TD ma 190 koni oraz 515nm.
Czyli jedyną zaletą wolno ssącego jest bark elektroniki bo parametry ma słabe. TD już wypada przyzwoicie (Hummer ma ten silnik)

: ndz kwie 06, 2008 9:28 am
autor: robert_smoldzino
@hpx - zerknij gdzie pojawia sie moment :-D

: ndz kwie 06, 2008 9:45 am
autor: krzyś
widze że robert ma wolną niedizele hyba :)

: ndz kwie 06, 2008 10:02 am
autor: hpx4000
Zapewne pomiędzy 1200 a 2500 dysponuje pełnym momentem, bo to stara technologia. Wykresów momentu/mocy jakoś nie mogę znaleźć

: ndz kwie 06, 2008 10:02 am
autor: robert_smoldzino
pierwsza od nie_pamietam kiedy :-)
wolna to wielkie slowo - biurowa bardziej
chociaz teraz lece sobie zbiornik czyscic (ale w lodce)

: ndz kwie 06, 2008 2:28 pm
autor: RR V8
powodzenia w przekladaniu, waga samego silnika ok.500kilo skrzynia to w zasadzie tylko automat th350/th400 bo manual jednorazowy w zestawieniu z tym silnikiem, mosty do wymiany i przedni zawias to mega HD (polowa autek z tym silnikiem ma fabrycznie po dwa amory na kolo)

: ndz kwie 06, 2008 2:38 pm
autor: robert_smoldzino
lt95 nie jest jednorazowa
i taka wlasnie widzialem podlaczona
a z waga to przesadziles troszke imho(chyba ze to suma ze skrzynia, ktora to ht jest szalenie ciezka-fakt)


kiedys juz o tym problemie pisalem, na zachodnich forach takie pomysly spotykaja sie z uznaniem i zaciekawieniem

a u nas tylko negacja


nie chce zabrzmiec zbyt gornolotnie ale...

takie to swojskie :-(

ps kiedys ten temat (6,25) mnie interesowal, przeszlo mi z lenistwa, teraz z przekory bym z tym powalczyl :-D

: ndz kwie 06, 2008 2:56 pm
autor: RR V8
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28058
ta waga jest spawdzona, skrzyni nie warzylem ale ok.100kg sam jom podniose, jak masz gdzies kogos w okolicy co robi w amerykancach to podjed i sam sprawdz pozdrowionka