TC w P38

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

TC w P38

Post autor: hpx4000 » ndz kwie 13, 2008 11:49 am

Wczoraj miałem okazję sprawdzić dlaczego TC nie jest idealnym systemem. Otóż bawiłem się trochę w piachu i ugrzęzłem w zagłębienie o głębokości jakiś 3m. Były z tej dziury teoretycznie cztery wyjazdy ale mi udało się ustawić przodem tylko do jednego z nich (najdłuższy i najbardziej płaski, samochód za długi i zbyt szeroki aby Borucic się do reszty) Wyjazd powinien być prosty choć praktyka pokazało znowu że opony nadają się na śmietnik i masa 2.5t nie sprzyja. Pierwsze podejścia polegały na bardzo powolnym jechaniu, suną z prędkości jakiegoś 0,2km/h ale jednak sunął. TC migało i było wszystko ok. Jednak za każdym razem stawał z 3m przed końcem podjazdu, prawe koło zaczynało się zakopywać i po chwili tylni most wpadał w jakieś straszne wibracje. 20min prób i dupa. Kolejna metoda była w końcu bardziej owocna ale opierała się na jak najszybszym rozpędzaniu samochodu w górę i w dół aby ubić „tor” i siłą rozpędu przebić się na górę. Tu zaczął się problem z kontrolą trakcji która cały czas chciała zbić prędkość obrotową. Blokuje to możliwość redukcji bo automat nie wchodzi na obroty. Czyli start był szybki, TC reagowało i na górze gdzie najbardziej liczyłem na prędkość zwalniałem prawie do zera. W końcu wyjechałem ale 40min w plecy.
Teraz mam dwa pytania, czy w p38 da się unieszkodliwić TC nie wpływając na prace ABS’u? Pytanie drugie czy spotkaliście się z sytuacją w terenie kiedy TC faktycznie wam pomogła?
Pytanie trzecie, jaki most z LSD tylni mógłbym włożyć do RR? Co by wymagało najmniejszych przeróbek?
Opis trochę długi jak na krótkie pytania ale chciałem jasno umotywować swoje pretensje do TC :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Re: TC w P38

Post autor: misialek » ndz kwie 13, 2008 2:01 pm

hpx4000 pisze:...Pytanie trzecie, jaki most z LSD tylni mógłbym włożyć do RR? Co by wymagało najmniejszych przeróbek?...
Nie znam się szczególnie na P38 ale się zastanwiam czy true-tracka się nie da zapodać do Twoich mostów jako LSD-podobnego ??
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz kwie 13, 2008 2:56 pm

nie mam TC i nie wiem czy pomaga - być może przy wykrzyżu :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pn kwie 14, 2008 8:34 am

He he, a ja mam w Disco 2 możliwośc wyłączenia ;-)

Nie wiem jakie masz opony, ale to może być mocno związane z nimi - wiem mało odkrywcze ;-)

Mi TC na razie raczej pomaga (opony BFG AT), przykładowo sytuacja z bagnistej nocy. Wjechałem na bagnistą łąkę na której dopóki jechałem było ok i łąka wydawała sie lightowa. Jak wysiadłem (bo musiałem coś zabrać z łaki) to też wydwało się, że jest w miarę ok, chociaż czułem jakiś podstęp. Po ruszeniu (włączony reduktor i wyłączony przez przypadek TC) okazało się, że się kopię i to mocno. Jak zauważyłem że próbując jechać do przodu kopię tylko większą dziurę a do tyłu też nie pomaga to po 3-4 próbach zauważyłem, że mam wyłaczone TC. Szybko włączyłem TC i jazda do przodu - kle kle kle potrzaskały hamulce i auto przebiło się przez błoto z którym miałem problem powoli zaczęłoi się rozpędzać i jak już złapałem trakcję to zamiast kopać dziury po prostu wyjechałem z bagnistej łąki. Bez TC mogłoby mi się nie udać (mimo włączonej blokady międzyosiowej) a z TC wyjechałem bez problemu. To takie moje doświadczenie z kolejnych. Inne niedawno opisywałem kilka tematów temu. Koleiny jakie wykopałem na tej bagnistej łące miały jakieś 20cm.

Pozdrawiam, KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn kwie 14, 2008 9:45 am

Zapewne masz rację czyli jest to kwestia opon (nie kupujcie Toyo A/T bo tylko dobrze wyglądają)
Poczekam na M/T, jak one mało zmienią to zacznę kombinować z jakąś blokada.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pn kwie 14, 2008 11:14 am

Dla pocieszenia - BFG AT w bagnach w które ostanio mam szczęście się ładować zaklejają się w 5 sekund więc powoli zaczynam cierpieć i łamać się nad zakupem BFG MT, ale szkoda mi tych AT bo mam je od jesieni, więc są to praktycznie nówki - bo co im mogło zrobić jakieś 10 tys.km.
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn kwie 14, 2008 11:17 am

Karolek_C pisze:Dla pocieszenia - BFG AT w bagnach w które ostanio mam szczęście się ładować zaklejają się w 5 sekund więc powoli zaczynam cierpieć i łamać się nad zakupem BFG MT, ale szkoda mi tych AT bo mam je od jesieni, więc są to praktycznie nówki - bo co im mogło zrobić jakieś 10 tys.km.
AT będziesz miał na zimę :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » pn kwie 14, 2008 1:32 pm

Wczoraj jak wyciągałęm łódź z rzeki to też musiałem się przebić przez mokrą łąkę, na szosówkach. Mimo ciągnięcia przyczepy z łodzią TC załatwiło sprawę. DI bez TC kiedyś wpadłem w podobne miejsce, jak durny się zatrzymałem (tylko na sekundkę) zeby przestawić się z H na L i ... 6h kopania w torfie. Nawet difflock nie pomógł i AT
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn kwie 14, 2008 1:51 pm

Zwracaliście może uwagę czy TC w ciężkich warunkach faktycznie umie wymusić pracę czterech kuł? Bo ja miałem dwie okazje aby obserwować TC i w obydwóch póki była kwestia tylko poślizgu kuł to kręciły się cztery ale jak jedno się blokowało (zawsze pada na przednie) to drugie przednie się kręci, jedno tylnie kręci się szybko a drugie tylnie kręci się wolniej, często ten ruch wykonuje skokami – nie jest ciągły. RR zachowuje się bardziej jak Jeep który miał LSD lub jakby TC działało tylko na tylnich kołach.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn kwie 14, 2008 2:10 pm

hpx4000 pisze:często ten ruch wykonuje skokami – nie jest ciągły
no bo tak się zachowuje TC - przyblokowywje koło na chwilę
kup se blokadę 100% i będziesz miał na okrągło :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn kwie 14, 2008 2:23 pm

No tak, ale czemu nie robi tego samego z przednimi kołami?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn kwie 14, 2008 6:52 pm

bo masz TC tylko na tył, na 4 koła był od 99r i to w standardzie niezależnie od silnika i wyposażenia :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn kwie 14, 2008 8:13 pm

To żeś mnie zaskoczył :-( ale w takim razie mam dwa pytanie :-) czy wystarczy zmienić komputer od ABS’u (bo to on chyba obsługuje TC), czy od 99r występowały termostaty z trzema połączeniami od ciepłej strony? czy może do 99r.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn kwie 14, 2008 8:33 pm

po 99 komputer inny, pompa inna itp itd, ogólnie bez większych przeróbek nie da rady :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt kwie 15, 2008 9:28 am

Czyli poczekam na zmianę samochodu. Kolejny będzie rocznik 2001 bo i tak żaden inny LR/RR mi się nie podoba. Mógłby ktoś tylko zerknąć jak to jest z tym termostatem? Bo manual pokazuje dwa zależnie od rocznika. Z tego co rozumiem to starszy powinien mieć dwa wyjścia po ciepłej stronie a nowszy trzy. Ale ja mam starszy i mam trzy…
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » pt kwie 18, 2008 8:13 pm

Dzisiaj miałem okazję zapakować się trochę głębiej.. i jestem naprawdę pod wrażeniem tego auta. Na zwykłych gumach przelatuje koleiny z błotem (po traktorze chyba??), zalaną łączkę i kamerdolce. /tyle ze przedni zderzak troche zweryfikowałem, ale co tam i tak był pęknięty, a na jakiś odpowiedni ciągle kasy nie mam...
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 18, 2008 9:55 pm

tak z ciekawości...
kto ci cysetke w polsce robił?
#noichuj

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob kwie 19, 2008 1:00 am

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob kwie 19, 2008 9:03 am

czesław&jarząbek pisze:tak z ciekawości...
kto ci cysetke w polsce robił?
krakuf, nie mylić z wieliczką
:)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob kwie 19, 2008 10:25 am

super super
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: standerus » sob kwie 19, 2008 12:29 pm

Świetnie świetnie...
pełna odpowiedzialność i profesjonalne podejście...
nie polecam :-?
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość