Strona 1 z 1

LR Disco 2, V8, --- reduktor

: śr kwie 16, 2008 11:27 am
autor: Robical
Witam Grono
Mam pytanie czy reduktory w dyskotekach z lat 99-04 sa rózne?
Czy do benzyny i do diesla są różne?
Z tego co na nim wyczytałem - to tylko przełożenie 1/211 4WD
Ewentualnie moze ktoś ma takowy (niepotrzebny) lub wie gdzie cos takiego naprawić? :-?
Proszę szanownych Kolegów o pilne porady, bo się qrna nie da jeździć, tak trzęsie. :(
Inne luzy posprawdzałem i wynika że reduktor.
Z góry dziekuję
Pozdro
Robert

: śr kwie 16, 2008 12:24 pm
autor: hpx4000
poczytaj: http://www.jamilabbasy.com/Disco2important.htm


ps.Reduktory są te same we wszystkich DII czyli lt230q

: śr kwie 16, 2008 1:10 pm
autor: alfik
Ja przeczytałem tego linka i z innych danych też wiem, że w DII przed 2004 nie ma blokady centralnego dyfra - tylko elektronika, w 2004 diflock wrócił - więc choć numer ten sam, to wersje są różne.

: śr kwie 16, 2008 1:20 pm
autor: hpx4000
Masz rację, to większość tłumaczy: 99 to mid 01 D2's have the transfer case but no selection lever, just hi-lo. You can do a relatively inexpensive conversion to hook the CDL up buyng the parts from a junk yard. Mid 01-03 D2's do not have the LT230 t-case at all and are not that great. Those trucks have the ACE system which is an electronic traction control system that is pretty scary to use. In 2004 Land Rover ditched the crappy ACE sytem all together and went back to the LT230 w/ CDL and all of the bells and whistles. The CDL in the 04 uses a cable shifter so it is much smoother than the D1's linkage style CDL.

A jakby komuś się przydało to jest manual do lt230: http://roversclub.org/docs/LT230Q_Trans ... Manual.pdf

Tu pan sprzedaje reduktor do DII 04 za przyzwoitą kasę: http://www.allegro.pl/item342240152_lan ... uktor.html

: śr kwie 16, 2008 4:05 pm
autor: Robical
dzieki Panowie :)2
Z mojej słabej angielszczyzny wynika że jak bym chciał zamontować diflocka to powinienem się zaopatrzyć w reduktor z lat 99-01 lub 04 natomiast jeżeli nie mam zamiaru domontowac difl.. to w zasadzie reszta jest ok i powinna pasować bez wzgledu na rocznik i silnik
Czy tak?

: śr kwie 16, 2008 4:32 pm
autor: Robical
Tu pan sprzedaje reduktor do DII 04 za przyzwoitą kasę: http://www.allegro.pl/item342240152_lan ... uktor.html[/quote]

Dzieki - troche smieszna historia bo od tego Pana i jak sie okazuje z tego rozebranego LR mam już u siebie w garażu przedni most.
Miałem sie własnie wybrać po tylny, a wynika że równiez reduktor bedę miał od tego autka :D
To jeszcze przednie lampy (po liftingu) i jako diagnosta przeklepie go z 99 na 2004 :lol: :P :lol:

: śr kwie 16, 2008 8:58 pm
autor: gosc
jezeli to jest anglik (a wyglada ze jest ) to bedziesz mial zabawe z przednim mostem a lampy to raczej niepasuja :)3

: śr kwie 16, 2008 9:01 pm
autor: zaloguj
Lampy nie pasują
Ktoś kiedyś coś pisał że trzeba pas przedni przerabiać czy cos takiego :wink:

: czw kwie 17, 2008 8:56 am
autor: TRAWOLT
zaloguj pisze:Lampy nie pasują
Ktoś kiedyś coś pisał że trzeba pas przedni przerabiać czy cos takiego :wink:
pas jak pas, lampy są asymetryczne i angielskie świecą na lewą stronę, a europejskie na prawą - żaden normalny diagnosta takiego cuda nie puści :roll: :D

: czw kwie 17, 2008 6:07 pm
autor: Robical
gosc pisze:jezeli to jest anglik (a wyglada ze jest ) to bedziesz mial zabawe z przednim mostem a lampy to raczej niepasuja :)3
zostawmy lampy w spokoju, ale dlaczego z mostem miałbym mieć zabawę - proszę o olśnienie 8)

: czw kwie 17, 2008 6:22 pm
autor: maristez
jak dla mnie most jest taki sam. chodzi o układ kier?

: czw kwie 17, 2008 6:41 pm
autor: TRAWOLT
maristez pisze:chodzi o układ kier?
a bardziej zwrotnice :roll: :D

: czw kwie 17, 2008 7:58 pm
autor: N2O
nie są uniwersalne ? :)21

: czw kwie 17, 2008 8:49 pm
autor: LR_Olek
gosc pisze:jezeli to jest anglik (a wyglada ze jest ) to bedziesz mial zabawe z przednim mostem a lampy to raczej niepasuja :)3
to chyba w jeepie...

: czw kwie 17, 2008 9:58 pm
autor: Namdan
Mosty w D2 mają wąs zarówno w lewej jak i prawej zwrotnicy. Wogóle ten model jest przystosowany do przekładki.
Co do diff-locka to wszystkie reduktory są takie same i maja blokadę ale w pierwszych latach produkcji nie było cięgna do załączania blokady bo TC miało rozwiązywać temat. Ale widać dostali kilka zje.. to jest uwag od klientów i wrócili do montowania cięgieł.

: czw kwie 17, 2008 10:28 pm
autor: Robical
Dzięki NAMDAN :)2
...ale wracając do tematu
Jeżeli zaopatrzę się w reduktor z 2004 z cięgnami do diff-locka to co jeszcze będę potrzebował aby ten cud natury działał (d-l)?
No bo jeżeli już będzie to szkoda go nie wykorzystać 8)
Pozdro
Robert

: pt kwie 18, 2008 5:36 am
autor: maristez
Namdan pisze:Mosty w D2 mają wąs zarówno w lewej jak i prawej zwrotnicy. Wogóle ten model jest przystosowany do przekładki.
Co do diff-locka to wszystkie reduktory są takie same i maja blokadę ale w pierwszych latach produkcji nie było cięgna do załączania blokady bo TC miało rozwiązywać temat. Ale widać dostali kilka zje.. to jest uwag od klientów i wrócili do montowania cięgieł.
no własnie kiedyś na forum było ze nie wszystkie sie nadają. Bocian(Diskoteque) dawał jakiś link gdzie to było wyszczególnione i Karolek sie udzielał bo sobie robił taką konwersje w d2.

: pt kwie 18, 2008 7:37 am
autor: czesław&jarząbek
ja tam bym przed wykupieniem całego ebaya i sciągnięciem internetu na dysk sprawdził czy się ręczny nie odkręcił albo łożysko na przednim wyjściu nie zdechło...

:)21

: pt kwie 18, 2008 7:44 am
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:ja tam bym przed wykupieniem całego ebaya i sciągnięciem internetu na dysk sprawdził czy się ręczny nie odkręcił albo łożysko na przednim wyjściu nie zdechło...

:)21
ale to zbyt proste... :lol:

: pt kwie 18, 2008 7:45 am
autor: czesław&jarząbek
zdecydowanie
:)21