opony do p38
Moderator: Jerry
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
opony do p38
Muszę wybrać dzisiaj opony dla siebie. Na pewno będzie to BF Goodrich ale nie wiem który rozmiar, myślę nad dwoma:
235/85/16 lub 255/85/16
Ktoś z Was może ma na RR któreś z tych opon i może się wypowiedzieć. 33” to sporo ale widać że wchodzą http://forums.lr4x4.com/index.php?showt ... 38+offroad
235/85/16 lub 255/85/16
Ktoś z Was może ma na RR któreś z tych opon i może się wypowiedzieć. 33” to sporo ale widać że wchodzą http://forums.lr4x4.com/index.php?showt ... 38+offroad
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
O tym nigdzie nie wyczytałem, ale bez przesady, to tylko 33”. Seryjnie ma 29” i dużo momentu, półosie powinny wytrzymać
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Zapewne i tak stanie na 235/85… bo 31” to pewniak. Ale już żałuję, bo 33 brzmi dumnie 
Z tymi mostami to tylko przypuszczenie?

Z tymi mostami to tylko przypuszczenie?
Range Rover V8 Outsourcing IT
Nie wiem jak się ma rzecz z BFG ale 235/85 simex to 32". Fabryczny most w Disco silnie luzy powiększa na takich.
A i ograniczniki skrętu odkręcone w celu oszczędzenia bieżnika trącego o wahacze spowodowały że promień skrętu "troszeczke" wzrósł.

A i ograniczniki skrętu odkręcone w celu oszczędzenia bieżnika trącego o wahacze spowodowały że promień skrętu "troszeczke" wzrósł.

Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/
http://www.walbrzych4x4.pl/
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
No tak, masz rację 235/85 to 32”. Wydaje mi się że BFG są jednak zdecydowanie mniej agresywne niż Simex i będą stawiały mniejsze obciążenie dla układu przeniesienia napędu. Zakładam że obcierać nie będą, RR chyba ma więcej miejsca wolnego… Wszystko opieram na „chyba” bo ciężko uzyskać jakieś konkretne informacje. Na zagranicznych forach czasem ktoś opisuje RR przystosowanych do terenu i nie wspominają o problemach z półosiami czy mostami. Sądzę że do lekkiego terenu którego czasem uprawiam wystarczy to co mam. Powoli chciałbym dążyć do konfiguracji ze strony http://www.rockrover.com/techarticles.htm ale to jeszcze dużo czasu upłynie…
Zresztą jaki mam wybór, podoba mi się tylko P38. Jak się okaże że coś pada to będzie trzeba zastąpić ten element czymś mocniejszym.
Zresztą jaki mam wybór, podoba mi się tylko P38. Jak się okaże że coś pada to będzie trzeba zastąpić ten element czymś mocniejszym.
Range Rover V8 Outsourcing IT
ak chcesz być w miarę pewny, że się nic nie stanie to lepiej odpuść sobie te 33" albo załóż mocniejsze półosie, tak mi się wydaje. 
Z tego co wyczytałem z tej strony co podałeś to napisali:
"I have decided to stick with the stock P38 axles for now with the Truetrac's. I have heard mixed results with people running stock axles and Truetracs in Discovery I and II, but I hear that if you do break an axle with the Truetrac, you will most likely not destroy the Truetrac. I'm a very cautious but aggressive driver and we'll see if this theory is true."
Z tego co rozumiem to znaczy to mniej więcej tyle, że koleś zmienił całe osie na Truetrack'i bo od ludzi jeżdżących na standardowych osiach i na Truetrack'ach słyszał różne opinie. Ponoć podczas hamowania można rozwalić oś. On jeździ agresywnie i wolał wymienić osie na Truetracki, bo są wytrzymalsze.

Z tego co wyczytałem z tej strony co podałeś to napisali:
"I have decided to stick with the stock P38 axles for now with the Truetrac's. I have heard mixed results with people running stock axles and Truetracs in Discovery I and II, but I hear that if you do break an axle with the Truetrac, you will most likely not destroy the Truetrac. I'm a very cautious but aggressive driver and we'll see if this theory is true."
Z tego co rozumiem to znaczy to mniej więcej tyle, że koleś zmienił całe osie na Truetrack'i bo od ludzi jeżdżących na standardowych osiach i na Truetrack'ach słyszał różne opinie. Ponoć podczas hamowania można rozwalić oś. On jeździ agresywnie i wolał wymienić osie na Truetracki, bo są wytrzymalsze.
Ostatnio zmieniony czw kwie 17, 2008 9:48 am przez demek, łącznie zmieniany 1 raz.
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Wolę jednak w drugą stronę, teraz kupie 32” bo i tak będę przez kilka miesięcy pchał kasę w inny biznes i jakby coś padło to samochód będzie stał a jak wszystko się uda to będę myślał o większych kołach i odpowiednich zmianach w samochodzie przeniesienia napędu. Tym bardziej że na 33” lub większe opony przydałby się lift czyli inne mocowania poduch, inne poduchy, inne wahacze, coś trzeba zmienić z układem kierowniczym, półosie, mosty… czyli drogo i nawet nie wiem czy jest mi to potrzebne
Może jeszcze jedno pytanie, czy mosty z RR są wykorzystywane w jakimś innym modelu?

Może jeszcze jedno pytanie, czy mosty z RR są wykorzystywane w jakimś innym modelu?
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Na 32” zatrzyma się na odbojach a przy 33” opona rozwali nadkola
Pesymista z Ciebie, poduchy nie pękają
raz na trasie toruńskiej przy ponad 100km/h komputer kilka razy brzdęknął i samochód cały opadł. Niesamowite przeżycie. Konstruktora powinni ciągać za samochodem za takie rozwiązania. Co by się stało jakby droga była bardziej nierówna a prędkość większa lub opona zablokowała się o nadkole… śmierć na miejscu, kierowcy i wszystkich którzy byli w okolicy.


Range Rover V8 Outsourcing IT
kto ja, nieeehpx4000 pisze:Pesymista z Ciebie


tylko się przecierają i patyki się w nie wbijająhpx4000 pisze:poduchy nie pękają![]()
a do tego komputery i czujniki świrują


hpx4000 pisze:raz na trasie toruńskiej przy ponad 100km/h komputer kilka razy brzdęknął i samochód cały opadł

a tak poważniej - ja na Twoim miejscu - jakbym myślał o większych oponach typu MT do zabaw, chyba zacząłbym od konwersji na sprężyny = problem z bani
ale ja to się nie znam


LR Rendzi stajla 

czyli jak go nie stac na utrzymanie zmotanego rendza to po co cokolwiek motac?demek pisze:Ta, tylko że kolega ma samochód do jazdy a nie tylko do zabawy. Sam napisał, że jak się coś zwali teraz to samochód będzie stał, przez dłuższy czas bo ma inne wydatki. Z tego wnioskuję, że to jedyny samochód jaki posiada i dlatego musi uważać?

kwestia co masz na myśli do zabawygosc pisze:a ja to dalbym sobie spokoj z P38 do zabawy
bawić można się w extrem
ale również w szeroko rozumianą turystykę np. podjazd pod rozmokniętą górkę (dla widoku) - szosówki, a nawet AT można sobie czasami schować w d... a nie ma to nic wspólnego z katowaniem auta


LR Rendzi stajla 

Jego zapytaj. To co napisał oznacza chyba, że chce powoli doposażać samochód.
hpx4000 pisze:teraz kupie 32” bo i tak będę przez kilka miesięcy pchał kasę w inny biznes i jakby coś padło to samochód będzie stał a jak wszystko się uda to będę myślał o większych kołach i odpowiednich zmianach w samochodzie przeniesienia napędu. Tym bardziej że na 33” lub większe opony przydałby się lift czyli inne mocowania poduch, inne poduchy, inne wahacze, coś trzeba zmienić z układem kierowniczym, półosie, mosty… czyli drogo i nawet nie wiem czy jest mi to potrzebne![]()
dlatego delikatnie sugerowałem konwersje na sprężynydemek pisze:Z tego wnioskuję, że to jedyny samochód jaki posiada i dlatego musi uważać?
utrzymanie sprężyn (po za wydatkiem na dzień dobry) nic nie kosztuje i jest bezproblemowe
w przeciwieństwie do komputerków, czujniczków, poduszek...


ale róbta jak chceta


LR Rendzi stajla 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości