Pytanie do "autmatów"

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Pytanie do "autmatów"

Post autor: piotr borowiec » ndz kwie 27, 2008 9:32 pm

Szanowne koleżanki i koledzy przesiadłem się z manulnej skrzyni na automat, mam pytanie: jaksię jeździ automatem w terenie (na drdze powoli zapominam o lewej :lol: ) chodzi mi jak używać reduktora z automatem. Reduktor mam normałny wajcha do góry a w prawo zapala samochdzik, czyli tak jak w manualu. Jak się używa automat+reduktor, szukałem na forum (daje słowo) i nie znalazłem
Do czego jest 1,2,3 ?

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz kwie 27, 2008 9:37 pm

O 1,2,3 napisalem ci watku o bliskich spotkaniach.

Wajcha reduktora i diff locka w automacie jest taka sama jak w manualu,
roznica tylko taka, ze automat sam ci biegi zmienia.

Przy zapietym reduktorze bieg czwarty to chyba tak jak dwojka i troszke normalnie (mam na mysli przelozenia). O ile pamietam to o tych przelozeniach bylo kiedys pisane.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 27, 2008 9:44 pm

hamowanie silnikiem na zjazdach tylko na jedynce

reszte musisz wykminić na rozum

zasada ogólna jest taka, że biegi w automacie mniej więcej odpowiadają biegom manuala.

czyli kminisz sobie w bani że ten przykładowy lagier brałbyś na dwójce z pełną fają
zapinasz dwójke i wstawiasz faje
:)21

poniał?

blokujesz niskie biegi zeby przy barku trakcji automat nie zgłupł i nie zmulił wrzucając wyższe...
#noichuj

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz kwie 27, 2008 9:44 pm

I jeszcze jedno :

Manual ma 5 biegów, automat 4 (przy najmniej w dyskotece 300 TDi).

Jechalem z kolega (on Dyskoteka z manualem), przy tej samej predkosci i bardzo podobnych obrotach silnika ja jechalem na 4 on na 5,
czyli wyglada na to ze 4 w autoamcie odpowiada przelozeniowo 5 w manualu.
Marcin (gucio1234)

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotr borowiec » ndz kwie 27, 2008 9:46 pm

wiem, wiem pospieszyłem się, z cierpliwością u mnie krucho, stary a ..... :lol: niecierpliwy
Jeździsz automatem?
Jeżeli tak to jak to się ma z 300 w terenie? Mam jeszcze wrażenie, że na drodze szybciej bym wajchą biegi zmieniał, automat je jakoś przeciąga, ale dopiero się uczę wiem, że jak mu odpuszcze trochę gazu to jedzie spokojnie 1500 obrotów i powolutku się zbiera.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 27, 2008 9:46 pm

wygląda to wiesz...panienka z okienka
:)21

piątka jest nadbiegiem, czwórka w automacie biegiem bezpośrednim
"jeśli wiesz co chcę powiedzieć"

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » ndz kwie 27, 2008 9:59 pm

czesław&jarząbek pisze: "jeśli wiesz co chcę powiedzieć"

:)21
chyba wiem
Marcin (gucio1234)

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotr borowiec » ndz kwie 27, 2008 9:59 pm

Dzięki :) no to powoli zaczynam kumać a z tą 3 to rozumie, że będzie przeżucał w tym błocku od 1 do 3
Znaczy automat wymaga również myślenia, nie tak jak niektórzy powiadają "zapinasz i jedziesz a automat za ciebie myśli"
Dobra muszę obciąć dół zdeżaka i udać się dzieś wbłotko :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość